CCV клапан филтър картерни газове

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.07.2015
Пол: Мъж

CCV клапан филтър картерни газове

Мнение от xnrg » 27 Фев 2016, 14:16

Здравейте, реших да пусна тази тема тъй като смятам че може да ви бъде доста полезна.
Има доста исписано по темата, но тъй като все още изникват въпроси, реших да ви споделя какво знам от опит и четене.Пренебрегването на този филтър може да доведе до сериозни проблеми и главоболия.
Всеки автомобил има система отдушник на картера, която трябва да потисне масло в смукателните портове и горивната камера .Доброто функциониране на системата отделя масло от атмосферата и го връща в масления тиган в същото време позволява на остатъчните парите да горят в горивната камера или циркулират през системата.Това е известно като система PCV.BMW има няколко други имена за това - маслен сепаратор, картерен отдушник (CCV) и циклонен сепаратор. Недостатъци в системата ще позволят на суров петрол и масло да попаднат в самия двигател, което може да има катастрофални последици за работата на двигателя и дълголетието. И тъй като CCV се преплита с други системи може да има загуба на мощност, по-висока консумация на масло и гориво,прекъсване или други досадни проблеми.
С две думи клапана служи за отделяне на картерните газове, от маслото, преди те да бъдат подадени за отработка и ако не работи нормално подава(повишава налягането) масло в двигателя и турбото там където трябва да е само въздух(възможно най-елементарното обяснение на действието му).
При бензиновите двигатели(с които не съм толкова запознат и се извинявам на колегите с такива) има само клапан без филтър които не е директно закачен за двигателя и изглежда така:
$_12.JPG

СНИМКАТА Е ПРИМЕРНА И МОЖЕ ДА ИМА РАЗЛИКИ ВЪВ ФОРМАТА ЗА МОДЕЛИТЕ
Тук проблем може да има и в маркучите.
При дизеловите двигатели:
Клапана е закачен за двигателя в горната лява част под капака.

Ако не ви е ясно разгледайте темата на колегата
Смяна на клапан на картерните газове /обяснение и снимки/

Номерата им по каталог са:
11127781465 (10/01/2000 — 01/13/2003) вече не се произвежда
Ако това е вашия номер вероятно никой не го е сменял и си е оргиналничя.Горещо ви препоръчвам да го инпектирате.
11127789822 (09/01/2002 — 06/21/2004) вече не се произвежда
Ако това е вашия номер вероятно никой не го е сменял и си е оргиналничя.Горещо ви препоръчвам да го инпектирате.
Тези два номера ги заменят новите по усъвършенствани модели съответно:
11127793163 (01/02/2004 – днешна дата)
11127793163 (01/02/2004 – днешна дата) Стават за следните модели:
3' E46, 330xd / 3' E46, 330d / 5' E39, 530d / 5' E39, 525d / X5 E53, X5 3.0d / 7' E38, 730d
двигател М57 двигател М57N
s-l300.jpg

11127799224 (05/23/2005 – днешна дата) Става за следните модели:
1' E87, 118d / 1' E87, 120d / 3' E46, 318td / 3' E46, 318d / 3' E46, 320Cd / 3' E46, 320d / 3' E46, 320td
3' E90, 318d / 3' E90, 320d / 3' E91, 318d / 3' E91, 320d / 5' E60, 520d / 5' E60 LCI, 520d / 5' E61, 520d
5' E61 LCI, 520d / X3 E83, X3 2.0d / X3 E83 LCI, X3 2.0d
двигатели М47N и M47N2
Breather-Crankcase-Oil-Filter-Separator-Ventilation-Valve-11127799224-For-BMW-1-3-5-Series-X3-E81.jpg

Предната част е филтър, като се има предвид качеството на маслата на пазара у нас е хубаво поне той да бъде сменен.
В другата си част съдържа мембрана с магнит и пружина и те са доста издръжливи но по някога се получава раскъсване на мембраната (може да е невидимо но в повечето случаи си личи) друг път пружината омеква от годините блъскане което е проблем.Възможно е също клапана да блокира отворен и да създаде свръхналягане.
Под всичко това има две гарнитури а, всички знаем какво се случва с гарнитурите.Най-често те си отиват първи.
Извода е че, този клапан дори и да е доста издръжлив не е вечен.Хубаво е да бъде поне проверен.

Възможни проблеми и главоболия може да ги наричате дори симптоми са:
Теч на масло (често неопределен) от повърхността на двигателя около дюзите след време протича и надолу върху турбото и наи вече по тампона на двигателя които не е маслоустойчив и ако не се почисти след време „си отива” всичко става в масло.
Като отидете в сервиз вероятно ще ви кажат гарнитура на главата или турбото –повече труд повече пари за тях.Не прибързвайте със скъпите ремонти.
Друг симптом е като е студен двигателя и го запалите почва да пуши син дим с мирис на масло след това спира.Най-често точно така може да определите дали се е запушил въпросния филтър.
https://www.youtube.com/watch?v=cRVqelz_rC0
Вадил съм филтър на 12години и 200+х.км. които беше станал като от пластмаса, незнам какво са сипвали в двигателя.Виждал съм и такъв които с малко спрей става като нов(е почти).
По мои наблюдения проблеми в клапана се получават най-вече от
лошо масло .Виждал съм запушване поради замръзнала вода в маслото но в повечето случаи е пълно с парафин.
Ако ви е интересно имам снимки които ще потвърдят твърдението ми.
Препоръчвам ви да слагате само качествени масла в двигателите си и да не спестявате точно от това.
И така стигаме до нещо интересно:
В Германия BMW препоръчват смяна между 110х.км. и 190х.км но казват че най-често проблема се появява между 120х.км. и 140х.км.
В България съм бил за пълно сервизиране на автомобили по 200000+ х.км. и не му обръщат внимание на този клапан въобще а, в последствие на едната кола се оказа напълно запушен(което разбрахме по трудния начин) 2000км. И 2л. Масло хвърлени по двигателя(направо мазало)и това след подръжката в BMW.Сами си направете извод.
Споделиха интересен номер който още не съм пробвал а именно:Слагате найлоново пликче на отвора на капачката за наливане на масло. Ако чантата седи на върха или получава леко засмуква, клапанът е в добро състояние. Ако чантата получава значително всмукване в дупката то клапана е заседнал отворен и лошо.
Поради качеството на маслото(а и незнаете предишния собственник дали не го е карал 50000км. С едно масло или с бог знае какво)
Препоръчвам на всеки да си погледне този филтър/клапан и ако е прекалено стар да си го смени.Цената му на BMW е около 140лв. Но има на FEBI и SWAG на половината, само филтъра е около 30-40лв. А на въпроса само филтъра или целия корпус разсъждавам така – целия корпус на около 120х.км. или дори по рано а, филтърчето и гарнитурите при всяко трето-четвърто сменяне на маслото.Това разбирасе си е мое мнение.
И накрая ви съветвам да слагате само подходящите по каталог части на вашия автомобил.
Нека, ако модераторите решът, да направят темата важна защото, поне за мен тя е такава.
Късмет и поздрави на всички колеги.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 27.07.2021
Пол: Мъж

Re: CCV клапан филтър картерни газове

Мнение от Plamendobrolevo » 21 Окт 2021, 22:09

Здравей колега искам да те попитам колата е е60 3.0д 231кс въпросния клапан исках да го сменя но когато отворих вътре нямаше нищо.Сложих клапана покарах колата и когато натиснах малко повече изхвърли маслото.Махнах отново клапана всичко е ок

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook