Тест: BMW Х4 -„умалената” версия на Х6

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Тест: BMW Х4 -„умалената” версия на Х6

Мнение от err0r » 12 Мар 2015, 14:31

В края на миналата година имах възможността да покарам прясното Х4. Материалът е готов от тогава, но не знам защо съм изпуснал да го споделя с вас. Тогава започнаха да ми правят впечатление нетипичните за BMW номерации на моделите - 2, 4, Х4... От Мюнхен обясняват, че това е новата визия на марката за това как трябва да са групирани автомобилите им. Първо – по габарити. Второ – по брой врати. Така 1-ва и 2-ра серия са на практика един и същи малък модел, „двойката” ще е с две врати. Същото важи и за 3-та и 4-та серия. Четворката представлява двуврат модел трета серия (досега позната като „тройка купе”). Така създадената номерация се прехвърля и в X-сериите. Добре познатият Х6 е със сходно шаси, агрегати, задвижване и оборудване като на класическия Х5, но представлява SAC (sports activity coupe, или с други думи – SUV с контури на купе). Х1 е на пазара от 5 години и скоро се очаква да видим Х2 модификацията му. Наскоро „баварците” представиха „умалената” версия на Х6, която много наподобява оригинала си; базирана е на Х3, който пък е умалена версия на Х5. Да, става въпрос за BMW Х4.
Изображение

Изображение

Стига толкова сметки и цифри.
Настаних се в интересния вседеход и интуитивно настроих седалката и волана на BMW Х4, без да изпитвам затруднения. Затвърждавам мисълта, че колкото и да иновират продуктите си, от BMW не забравят, че повечето от нас мразят да са изследователи и наново да се учат на контролните уреди в автомобилите си. Поглед вляво и вдясно – огледала с добри габарити и отразяемост, но с малко странна форма. Безключово палене, старт-бутон. А под капака? Там се намираше класиката. Определям агрегата така, защото той наистина се превърна в универсален боец, годен за всякакви дейности. 3-литровият twinscroll турбо дизелов агрегат в тази комбинация произвежда малко над 240 к.с., предавани към xDrive системата чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Тихата му работа и плавното разгръщане на мощността му в оборотите подсказват, че тук приоритет са били комфортът и ефективността, а не динамиката. Но добре знаем, че на базата на този агрегат са разработени състезателните мотори, с които кара болшинството от рали-рейд пилотите на „Дакар”.

Изображение

Да продължим към оборудването. Тестваният модел разполага с почти всичко, от което се нуждаете: климатроник, спортен кожен салон с електрически функции и памет, мултиволан, Harman/kardon аудиосистема, навигация (iDrive последно поколение) и head-up екран. Всичко, което бихте отбелязали в списъка, когато поръчвате новото BMW. Тук в допълнение имаме адаптивно окачване, което се контролира от работните режими на автомобила (Eco Pro, Comfort, Sport и Sport +). Първите два го правят по-меко, а вторите два – по-твърдо, подходящо за динамично шофиране. Режимите определят и работата на мотора и скоростната кутия, залагайки на икономично шофиране при Eco Pro и Comfort или по-дивашко пренастройване на Sport и Sport +. Дотук не споменах нищо непознато. Ако сте чели ревюта или сте имали допир с BMW X3 F25 (от 2011 г.), не очаквайте да видите или получите нищо ново от Х4. Toй представлява Х3 с малко по-нисък клиренс. Воланът, седалките, материалите, шофьорската позиция. Всичко е еднакво. Разликите са най-видими на втория ред седалки. Там, за разлика от Х6, могат да седнат трима души. Не успяхме да пробваме колко добре ще се чувстват на дълъг път, но на теория 5-местният SUV предлага всичко необходимо. Ако сте висок до 1.85 см, ще разберете, че когато седите на втория ред, главата ви не опира в скосения таван. Причината е, че седалката е с няколко сантиметра по-ниско разположена. Лошото в случая е, че подът е останал висок. Това значи, че седите по-ниско, но краката ви са на висока позиция.

Изображение

Преместваме се към багажника. Там нещата не са лоши, стига отворът му да не бе толкова странен. Странен го прави скосената линия на тавана. Функционалността му е леко нарушена заради отвора. Тук не слагам минус, защото след като собственикът на Х4 е избрал точно този модел, а не Х3, например, значи е имал нещо предвид и е склонен да направи компромис за товарното място. Това е като да се мръщя през дъждовната есен, защото уплътненията на мекия таван на кабриолета ми текат.

Изображение

Повече снимки може да откриете на фейсбук страницата: BMW X4 xDrive от 8 Days Art

Предишният интересен BMW-тест може да прочетете тук: Тест: Бюджетно М3... или с други думи M235i
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook