BMW CLASSIC !
Модератор: Общи модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
BMW CLASSIC !
1938 BMW 328 COTURA
Останалите, са на този адрес.
http://www.xs4all.nl/~classic2/BMW.html
Надявам се да Ви е интересно.

Останалите, са на този адрес.
http://www.xs4all.nl/~classic2/BMW.html
Надявам се да Ви е интересно.
Да караш Peugeot е страст!
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
.
Да вземем да изясним истината. Червената кола на втората снимка е прототипа от 1972 BMW Turbo. Годината 1972 бележи важен етап в развитието на компанията, която вече окончателно е преодоляла пост-военната криза '50-те години на миналия век. В годината, в която очите на света са съсредоточени върху Мюнхен за летните олимпийски игри, BMW завършват строежа на своята нова корпоративна сграда - невиждан за времето си небостъргач във формата на 4 цилиндров двигател. Една от сателитните сгради е тази на BMW Mузеят. По този повод, по поръчка на Баварците дизайнерът Пол Брак създава уникален прототип който е наименован BMW Turbo. Само 2 броя от този автомобил виждат бял свят, която го прави на практика най-рядкото BMW! Колата се отличава не само с дизайна си (с отварящи се нагоре врати за разлика от М1), но с много нови технологии използвани в него. Самия автомобил е със средно разположен 4 цилиндров 1990см3 турбо мотор развиващ скромната за времето си мощност от 280к.с. @ 5200 об/мин и максимална скорост от 265км/ч. Същият автомобил спецелва наградата "Концепция на година" през следващата 1973г. Именно този прототип е вдъхновявал инженерите от Мюнхен при проектирането на първият BMW M автомобил - 1978 BMW ///M1.
Тъй като вероятно някои от вас са объркали прототипа на снимката с M1 (макар че специално предницата на BMW Turbo повече прилича на предницата на Е31 8 серия), ще си позволя да Ви припомня и някои факти около ///М1. В края на 70-те години BMW започва да изпитва сериозни затрудния в GT Group 4 сериите. BMW 3.0CSL поостарява и се чувства вече необходимостта от заместник, за да се покаже на Porsche 935 кой всъщност е шефа. С тази цел е решено да се построй нов автомобил на базата на концепта BMW Turbo - и това е първият автомобил произвеждан от BMW Motorsport - 1978 BMW ///M1. Той е оборудван със средно разположен редови шест цилиндров мотор, базиран на М30/В35, но с глава с два вала. Така се ражда легендарния S38, която в своята първа модификация е 277к.с.@6500 и 325Nm@5000. Състезателните версии обаче достигат "само" до 800кс. Ускорението 0-100км/ч е за 5.6 секунди.
За нещастие проблеми с хомологизацията лишават автомобила от възможността да премери сили с други марки, затова пък BMW го пускат в едномарков шампионат - Procar series. В периода 1979-1981 са произведени и продадени точно 456 броя от този уникален автомобил, след което модела е свален от поточните линии. Един от състезателните екземпляри е включен в серията BMW Art автомобили. Поп-арт легендата Анди Уорхол собственоръчно боядисва едно състезателно 470кс BMW M1. "Опитах се да изобразя скоростта образно" - това са думи на самия Уорхол. Същият автомобил участва в 24-те часа на Ле Ман през 1979 и финишира на 6-та позиция в общото класиране.
Тъй като вероятно някои от вас са объркали прототипа на снимката с M1 (макар че специално предницата на BMW Turbo повече прилича на предницата на Е31 8 серия), ще си позволя да Ви припомня и някои факти около ///М1. В края на 70-те години BMW започва да изпитва сериозни затрудния в GT Group 4 сериите. BMW 3.0CSL поостарява и се чувства вече необходимостта от заместник, за да се покаже на Porsche 935 кой всъщност е шефа. С тази цел е решено да се построй нов автомобил на базата на концепта BMW Turbo - и това е първият автомобил произвеждан от BMW Motorsport - 1978 BMW ///M1. Той е оборудван със средно разположен редови шест цилиндров мотор, базиран на М30/В35, но с глава с два вала. Така се ражда легендарния S38, която в своята първа модификация е 277к.с.@6500 и 325Nm@5000. Състезателните версии обаче достигат "само" до 800кс. Ускорението 0-100км/ч е за 5.6 секунди.
За нещастие проблеми с хомологизацията лишават автомобила от възможността да премери сили с други марки, затова пък BMW го пускат в едномарков шампионат - Procar series. В периода 1979-1981 са произведени и продадени точно 456 броя от този уникален автомобил, след което модела е свален от поточните линии. Един от състезателните екземпляри е включен в серията BMW Art автомобили. Поп-арт легендата Анди Уорхол собственоръчно боядисва едно състезателно 470кс BMW M1. "Опитах се да изобразя скоростта образно" - това са думи на самия Уорхол. Същият автомобил участва в 24-те часа на Ле Ман през 1979 и финишира на 6-та позиция в общото класиране.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
ми няма ко да си говорим той Земната Акула е като енциклопедия за БМВ че и за други неща сигурно много начетено момчето
Просто му се радвам на ентусиазма както сигурно и вие правите
Земна Акуло както казва bip KEEP IT REAL




Земна Акуло както казва bip KEEP IT REAL





11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани