Позиция на спирачните апарати +/-
Модератор: Общи модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Позиция на спирачните апарати +/-
Здравейте!
Гложди ме един въпрос от известно време.
Като абсолютен автомобилен фен заглеждам доста коли докато съм навън независимо дали карам или не.
Интересно ми е каква е разликата в това къде се намират спирачните апарати при колите (няма значение предни задни )
Примерите са от най-различни модели автомобили.
За задните апарати също има доста разлики.
При задно предаване кое осигурява по добро спиране?
А при предно предаване или 4х4?
Конструктивно може ли да се преправи автомобил и да се смени положението на спирачните апарати,съответно тази интервенция възможно ли е да окаже благоприятно влияние на спирането на колата? Или е по-скоро без-мислено начинание.
Не казвам че инженерите в автомобилостроенето не си знаят работата , напротив, просто ми е интересно дали позицията на тези спирачни апарати например не е съобразена с класа автомобил и автомобили от по-ниския клас да имат "по-лоши" или по-слаби спирачки съобразени с по-малък мотор / маса / цена на колата, но да може това да се промени с преместването на въпросните апарати.(Подчертавам че не става въпрос за слагане на по-големи апарати + дискове и т.н. а само за промяна на положението!
Ако загледаме предните - при сузуки например са "на 3 часа", от страната на бронята.

При астра Н също

Volvo S60

Passat CC:

При Х3 са противоположни от към предната врата.
_%E2%80%93_Frontansicht,_22._Mai_2011,_D%C3%BCsseldorf.jpg)
e46 също

W203 Мерцедес също:

E60 са отзад от към вратата

E34 отпред към бронята

Гложди ме един въпрос от известно време.
Като абсолютен автомобилен фен заглеждам доста коли докато съм навън независимо дали карам или не.
Интересно ми е каква е разликата в това къде се намират спирачните апарати при колите (няма значение предни задни )
Примерите са от най-различни модели автомобили.
За задните апарати също има доста разлики.
При задно предаване кое осигурява по добро спиране?
А при предно предаване или 4х4?
Конструктивно може ли да се преправи автомобил и да се смени положението на спирачните апарати,съответно тази интервенция възможно ли е да окаже благоприятно влияние на спирането на колата? Или е по-скоро без-мислено начинание.
Не казвам че инженерите в автомобилостроенето не си знаят работата , напротив, просто ми е интересно дали позицията на тези спирачни апарати например не е съобразена с класа автомобил и автомобили от по-ниския клас да имат "по-лоши" или по-слаби спирачки съобразени с по-малък мотор / маса / цена на колата, но да може това да се промени с преместването на въпросните апарати.(Подчертавам че не става въпрос за слагане на по-големи апарати + дискове и т.н. а само за промяна на положението!
Ако загледаме предните - при сузуки например са "на 3 часа", от страната на бронята.

При астра Н също
Volvo S60

Passat CC:

При Х3 са противоположни от към предната врата.
_%E2%80%93_Frontansicht,_22._Mai_2011,_D%C3%BCsseldorf.jpg)
e46 също

W203 Мерцедес също:

E60 са отзад от към вратата

E34 отпред към бронята

Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Никва разлика не оказва това къде са апаратите върху това как спира колата,въпроса е конструктивен спрямо механиката на окачването на атомобила,и до известна степен естетически.При бмв-тата например има въздуховоди от бронята към диска и ако апарата беше отпред щеше да пречи на охлаждането на диска.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Инженерите взимат под предвид 1000 фактора за всяко едно нещо в колата.
За стирачките:
- важно е да спират колелата, НО да не ги блокират.
- важно е да не сменяш дискове и накладки на 10 000км, НО трябва да е евтино и кампактно за малките и евтини автомобили.
- важно е да има голяма контактна площ между дисковете и накладките, НО за евтините коли не върви да имат голими джанти.
За да се изпълнят гоните условия за всеки един автомобил се прилагат различни хватки. Системи като ABS, твърдо/меко окачване, голам/малък диаметър на гумите, говемина на дисковете/барабаните, различни дискове, разположение на апаратите, различен брой накладки, цилиндри на всеки апарат и т.н.
За всеки автомобил се правят различни изчисления.
Разположението на апарата е само един фактор от цялата схема.
Не си прав. Разположението на апарата има пряка връзка вектора на силата, който спира диска.
За стирачките:
- важно е да спират колелата, НО да не ги блокират.
- важно е да не сменяш дискове и накладки на 10 000км, НО трябва да е евтино и кампактно за малките и евтини автомобили.
- важно е да има голяма контактна площ между дисковете и накладките, НО за евтините коли не върви да имат голими джанти.
За да се изпълнят гоните условия за всеки един автомобил се прилагат различни хватки. Системи като ABS, твърдо/меко окачване, голам/малък диаметър на гумите, говемина на дисковете/барабаните, различни дискове, разположение на апаратите, различен брой накладки, цилиндри на всеки апарат и т.н.
За всеки автомобил се правят различни изчисления.
Разположението на апарата е само един фактор от цялата схема.
GecataBMW-E46 написа:Никва разлика не оказва това къде са апаратите върху това как спира колата,въпроса е конструктивен спрямо механиката на окачването на атомобила,и до известна степен естетически.При бмв-тата например има въздуховоди от бронята към диска и ако апарата беше отпред щеше да пречи на охлаждането на диска.
Не си прав. Разположението на апарата има пряка връзка вектора на силата, който спира диска.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
bmw325tds написа:GecataBMW-E46 написа:Никва разлика не оказва това къде са апаратите върху това как спира колата,въпроса е конструктивен спрямо механиката на окачването на атомобила,и до известна степен естетически.При бмв-тата например има въздуховоди от бронята към диска и ако апарата беше отпред щеше да пречи на охлаждането на диска.
Не си прав. Разположението на апарата има пряка връзка вектора на силата, който спира диска.
Има значение, разбира се. При спиране диска "увлича" апарата, съответно според захващането (отпред или отзад) има взаимодействие с окачването и резултата е каквото се е стремял инженера да постигне. Интересна тема

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- intention
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 548
- Регистриран на: 18.07.2007
- Кара: Е34 Alpinweis Е39 Silver
- Мечтае да кара: BMW с несвалени наелони на седалките!
- Детайли за колата: С Vanos без Vanos - все М50В20
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Ясно ми е, че при спиране усилията които влияят на диска до голяма степен са свързани с неговото положение и с техническата конструкция на окачването.
Но все пак въпроса стои относно модифицирането.
Също така коя позиция е по-добра за предно , за задно предаване, за 4х4?
И т.н.
Но все пак въпроса стои относно модифицирането.
Също така коя позиция е по-добра за предно , за задно предаване, за 4х4?
И т.н.
Jordana написа:Аурата на класиките от 80те години леко е претопена в морето от безлични возила .
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
bmw325tds написа:Инженерите взимат под предвид 1000 фактора за всяко едно нещо в колата.
За стирачките:
- важно е да спират колелата, НО да не ги блокират.
- важно е да не сменяш дискове и накладки на 10 000км, НО трябва да е евтино и кампактно за малките и евтини автомобили.
- важно е да има голяма контактна площ между дисковете и накладките, НО за евтините коли не върви да имат голими джанти.
За да се изпълнят гоните условия за всеки един автомобил се прилагат различни хватки. Системи като ABS, твърдо/меко окачване, голам/малък диаметър на гумите, говемина на дисковете/барабаните, различни дискове, разположение на апаратите, различен брой накладки, цилиндри на всеки апарат и т.н.
За всеки автомобил се правят различни изчисления.
Разположението на апарата е само един фактор от цялата схема.GecataBMW-E46 написа:Никва разлика не оказва това къде са апаратите върху това как спира колата,въпроса е конструктивен спрямо механиката на окачването на атомобила,и до известна степен естетически.При бмв-тата например има въздуховоди от бронята към диска и ако апарата беше отпред щеше да пречи на охлаждането на диска.
Не си прав. Разположението на апарата има пряка връзка вектора на силата, който спира диска.
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска,както и диска е монтиран на неподвижна става(лагер)при нея силовите съставки са 2,а апарата е монтиран на т.н. спъната опора при нея има 2 силови съставки и 1 въртящ момент,тия ходи ги обяснявай на някой друг


ПП.Най-често апаратите са отпред или отзад според зависимост от радиуса на завиване на колелото така и от елементите по окачването,както и да се избегне триене/опъване/скъсване
на спирачния маркуч.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
GecataBMW-E46 написа:...
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска...
Пропуснал си най-важната компонента на вектора

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Хиляда пъти съм се чудил дали имат значение точно това . При супеспортистите също има разлика в положението ...
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Според мен по-добрия вариант е към вратата, поради по-доброто охлаждане, особенно при спортните модели, при малолитражките не е от голямо значение къде ще са. Както виждаш новите мерцове и бмв-та са разположени на "правилното" място, а те знят как да правят коли 

- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Зависи от вида окачване
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Nickelback написа:GecataBMW-E46 написа:...
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска...
Пропуснал си най-важната компонента на вектора
Няма ли да я споделиш, че предполагам и на други им е интересно.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
drago_pavlov написа:Nickelback написа:GecataBMW-E46 написа:...
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска...
Пропуснал си най-важната компонента на вектора
Няма ли да я споделиш, че предполагам и на други им е интересно.
Ами посоката. В единия случай е надолу, в другия - нагоре, съответно при апарат монтиран "пред амортисьора" и "зад амортисьора". Неминуемо това води до разлика в поведението при спиране при еднаква геометрия на окачването. Затова предполагам, конструкцията е различна в различните случаи. А може и да бъркам. Ще се радвам да се получи конструктивна дискусия, особено ако някой има разни статии, учебници, книги за динамиката на спирачната система

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Nickelback написа:drago_pavlov написа:Nickelback написа:GecataBMW-E46 написа:...
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска...
Пропуснал си най-важната компонента на вектора
Няма ли да я споделиш, че предполагам и на други им е интересно.
Ами посоката. В единия случай е надолу, в другия - нагоре, съответно при апарат монтиран "пред амортисьора" и "зад амортисьора". Неминуемо това води до разлика в поведението при спиране при еднаква геометрия на окачването. Затова предполагам, конструкцията е различна в различните случаи. А може и да бъркам. Ще се радвам да се получи конструктивна дискусия, особено ако някой има разни статии, учебници, книги за динамиката на спирачната система
Ооо мамооуу



ПП.Колега ако си сериозно заинтересуван,мога да ти пратя някви материали по въпроса.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
GecataBMW-E46 написа:Nickelback написа:drago_pavlov написа:Nickelback написа:GecataBMW-E46 написа:...
Вектора винаги е перпендикулярен и е допирателен на радиуса на диска...
Пропуснал си най-важната компонента на вектора
Няма ли да я споделиш, че предполагам и на други им е интересно.
Ами посоката. В единия случай е надолу, в другия - нагоре, съответно при апарат монтиран "пред амортисьора" и "зад амортисьора". Неминуемо това води до разлика в поведението при спиране при еднаква геометрия на окачването. Затова предполагам, конструкцията е различна в различните случаи. А може и да бъркам. Ще се радвам да се получи конструктивна дискусия, особено ако някой има разни статии, учебници, книги за динамиката на спирачната система
Ооо мамооуупосоката била веднъж нагоре веднаж надолу няма такъв филм:mhihi:
![]()
Апарата го разглеждай като часовник,на колкото и часа да е завъртян апарата силата винаги му идва от 1 и съща посока,при спиране се създава въртящ момент в опората на апарата която го придава в главината.Та тоя въртящ момент си остава един и същ както и да го въртиш апарата.Никва хава не печелиш дали ще е отпред или отзад въпроса е да не пречи на окачването и да се охлажда добре.
ПП.Колега ако си сериозно заинтересуван,мога да ти пратя някви материали по въпроса.
Колега, полека ще получиш нервна криза


ЕДИТ: Не си ме разбрал явно... Аз говорех за случайте когато допирателната на тоя въртящ момент, за който говориш е перпендикулярен на посоката на движение. Това имам в предвид като говоря за "нагоре" и "надолу". Ако апарата е "на 2 часЪ" тоя вектор ще е насочен нагоре и напред. Това ми е ясно.
От друга страна се бях подвел, че тоя въртящ момент ще влияе на натиска към земята при спиране (съпосочно или противопосочно взависимост от позицията на апарата и съответно посоката на вектора).
Това обаче НЕ Е ВЯРНО, тъй като апарата е абсолютно ТВЪРДО свързан за опората на въртящия се диск (шенкела, в идеалния случай)... Получава се все едно "да вдигнеш себе си, като се хванеш за косата с ръка"

Принципно ми се изясни, не все пак би ми било интересно да видя и сериозни материали по въпроса

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: Позиция на спирачните апарати +/-
Ето още размишления по въпроса:
http://forums.finalgear.com/general-aut ... ers-21269/
https://thetfp.com/tfp/tilted-motors/12 ... ement.html
Никъде не се споменава от позицията пряко да зависи спирането.
Част от причините са:
- местоположение на кормилналата рейка;
- охлаждане на апаратите и дисковете;
- разпределяне на теглото;
- дължина на пътя на спирачната течност;
http://forums.finalgear.com/general-aut ... ers-21269/
https://thetfp.com/tfp/tilted-motors/12 ... ement.html
Никъде не се споменава от позицията пряко да зависи спирането.
Част от причините са:
- местоположение на кормилналата рейка;
- охлаждане на апаратите и дисковете;
- разпределяне на теглото;
- дължина на пътя на спирачната течност;
Последна промяна drago_pavlov на 26 Ное 2013, 12:44, променена общо 1 път
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани