Skidpan забава
Модератор: Общи модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Skidpan забава
Тази събота местния БМВ клув организира посещение на чисто-новия skidpan на Gosforth Park Raceway. Ако никога не сте били на такова нещо, това е просто една голяма площадка с много гладка хлъзгава циментова настилка, където може на воля да си практикувате движение с вратите напред, с багажника напред, завои на ръчна спирачка, въртене на 180, 360 или 720 градуса. В самата площадка има вградени малки дюзи с които преиодично се намокря цялото нещо, за да стане още по-мазно
След като някак успях да се измъкна от леглото в нечовешкия час 7:00, кратка справка с картата и инструкциите за стигане до пистата поехме натам, като пътьом взехме още една БМВ фенка. За съжаление нейната кола ('01 Е46 318i) остана в Кейп Таун и тя не можа да се регистрира за събитието.
Пристигнахме точно по часовник в 8:00 където ни посрещнаха в голяма зала с топло кафе и чай, добре дошли след гадното мъгливо време отвън. Регистрация, получаване на лепенка с името и към 8:30 инструкторите от Yokohama Driving Dynamics започнаха с презентация на един голям екран обясняваща за това колко е важно гумите да са напомпени до правилното налягане; що е то understeer и oversteer, какви са причинителите и как може да се коригират; и накрая как съвременните електронни системи (ABS, EBD, EBA, ASC+T, DSC 1/2/3) помагат на водача при управлението на колата в неблагоприятни условия.
С тези знания, всички се отправихме обратно към колите и поехме в мощна БМВ колона към skidpan-а, който се намира в центъра на голямата писта. След като се подредихме в алеята водеща към площадката, всички се отправихме пеша към площадката за инструкции за първото упражнение. (Има една снимка където съм се опитал да хвана по-голямата част от колите, ще я видите в галерията)
Тук за първи път имах шанс да огледам по-интересните коли отблизо
Някой от гвоздеите на програмата: 2002ti, две Е46 М3-ки, едната беше SMG, няколко E46 330i, едно много красиво червено Е36 М3 купе, два Е36 328i кабриолета, единия с много здрав AC Schnitzer кит и колелета, едно черно M Coupe (от онези грозните
) пак с нечовешки AC Schnitzer колелета и ауспуси (има ги и тях на една от снимките), Е39 540i, Е46 325i Compact. Повечето коли бяха Е36, със солидно представяне от страна на Е46-ките. Имаше също едно Е34, две Е30-ки (едната беше бяла 325is-ка, но не ме изкефи състоянието и особено), цели две Е39-ки, 2002ti което вече споменах, и едно MINI Cooper (което впоследствие спечели 1во място за най-бързо преминаване в състезанието). Също яко грабващо внимание, едно просташко жълто
SAVSPEED Е36 М3 Салон с турбо конверсия, според майстора му стига до 500 Nm въртящ момент, пак AC Schnitzer аксесоари, направих снимка на блестящо чистия двигател, но с 35мм камерата така че още не е на сайта.
Първото нещо което ни демонстрираха беше изпитване на загубата на контрол над колата при спиране, за целта всички си изключихме АБС-ите, идеята беше просто да се засилим и да държим спирачката натисната. Следващото нещо - спиране с припомпване, и след това симулиране на внезапно спиране и смяна на лента (т.е. заобикаляне на оранжеви конуси). След това - същото нещо, този път с АБС. Преди време на форума имаше една дискусия за и против АБС, никога не съм карал на лед, нито с АБС нито без, но мога да ви кажа че колкото и да сте добри, не можете да го направите по-добре от електрониката. Съвременните 4-канални системи изпращат 10 до 12 пулса в секунда към спирачките, което ви дава МНОГО по-добър контрол при пълно спиране. Препоръчвам ви да се пробвате и да видите колко по-висока скорост може да овладеете с АБС.
Следващите 2-3 кръгчета бяха упражнение за контрол на oversteer, и последните 2 - слалом на прясно омокрена площадка около оранжевите конуси, със засичане на време. Както казах, MINI-то спечели 1ва награда, предполагам FWD и малки размери ми позволяваха да се промушва по-лесно и да излиза с газ от завоите. А за тези от вас които четат UUC - след дискусията от миналата седмица за Cooper S няма какво повече да си говорим - някой ден като забогатея ще купя наприятелката ми такова
Дядото (буквално!) който караше 2002ti-ката за малко да грабне наградата, обаче малко прекали към края и направи лош 360' който му костваше ценни секунди
Страхотно преживяване, забавно и (да се надяваме) полезно. Вижте снимките тук: http://mirizma.org/kay/skidpan/.

След като някак успях да се измъкна от леглото в нечовешкия час 7:00, кратка справка с картата и инструкциите за стигане до пистата поехме натам, като пътьом взехме още една БМВ фенка. За съжаление нейната кола ('01 Е46 318i) остана в Кейп Таун и тя не можа да се регистрира за събитието.
Пристигнахме точно по часовник в 8:00 където ни посрещнаха в голяма зала с топло кафе и чай, добре дошли след гадното мъгливо време отвън. Регистрация, получаване на лепенка с името и към 8:30 инструкторите от Yokohama Driving Dynamics започнаха с презентация на един голям екран обясняваща за това колко е важно гумите да са напомпени до правилното налягане; що е то understeer и oversteer, какви са причинителите и как може да се коригират; и накрая как съвременните електронни системи (ABS, EBD, EBA, ASC+T, DSC 1/2/3) помагат на водача при управлението на колата в неблагоприятни условия.
С тези знания, всички се отправихме обратно към колите и поехме в мощна БМВ колона към skidpan-а, който се намира в центъра на голямата писта. След като се подредихме в алеята водеща към площадката, всички се отправихме пеша към площадката за инструкции за първото упражнение. (Има една снимка където съм се опитал да хвана по-голямата част от колите, ще я видите в галерията)
Тук за първи път имах шанс да огледам по-интересните коли отблизо



Първото нещо което ни демонстрираха беше изпитване на загубата на контрол над колата при спиране, за целта всички си изключихме АБС-ите, идеята беше просто да се засилим и да държим спирачката натисната. Следващото нещо - спиране с припомпване, и след това симулиране на внезапно спиране и смяна на лента (т.е. заобикаляне на оранжеви конуси). След това - същото нещо, този път с АБС. Преди време на форума имаше една дискусия за и против АБС, никога не съм карал на лед, нито с АБС нито без, но мога да ви кажа че колкото и да сте добри, не можете да го направите по-добре от електрониката. Съвременните 4-канални системи изпращат 10 до 12 пулса в секунда към спирачките, което ви дава МНОГО по-добър контрол при пълно спиране. Препоръчвам ви да се пробвате и да видите колко по-висока скорост може да овладеете с АБС.
Следващите 2-3 кръгчета бяха упражнение за контрол на oversteer, и последните 2 - слалом на прясно омокрена площадка около оранжевите конуси, със засичане на време. Както казах, MINI-то спечели 1ва награда, предполагам FWD и малки размери ми позволяваха да се промушва по-лесно и да излиза с газ от завоите. А за тези от вас които четат UUC - след дискусията от миналата седмица за Cooper S няма какво повече да си говорим - някой ден като забогатея ще купя наприятелката ми такова


Страхотно преживяване, забавно и (да се надяваме) полезно. Вижте снимките тук: http://mirizma.org/kay/skidpan/.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Да ви кажа никак не е трудно да се направи подобно преживяване "в домашни условия", единствено трябва прилично голяма равна площадка, един воден кран и маркуч и малко оранжеви конуси (може да ги вземете назаем от КАТ
). Мога да ви изпратя точни детайли с теорията и упражненията. А пък с малко реклама и достатъчно ентусиасти, може дори малък бизнес да се заформи и да се организира по-редовно подобно мероприятие.

- Иво
- шПерко
-
- Мнения: 7623
- Регистриран на: 25.04.2003
- Местоположение: Банкя/София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '90 BMW 316i
- Мечтае да кара: Платноходка
- Детайли за колата: Шпер 4.27 Точка! :)
Супер е! Разгледах снимките и много ми хареса
Дано и тук някой ден се направи подобно нещо и отивам веднага
Само малко конуси наистина, площадка, вода и малко Хед ЕнД Шоудърс и пързалката е готова
Kay а пускат ли някъде да си правиш фриистайл изпълнения или само с учебна цел








- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Иво, площадката имаше вход и изход, който са свързани помежду си с полукръгла алея, така че когато една кола мине, просто се реди най-отзад на опашката и си чака реда отново. Но място имаше предостатъчно и никой не се сърдеше ако след като минеш през конусите си се повъртиш малко в свободната част и си правиш каквото искаш 

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Това е повече или по-малко какво правихме:
1. Теория: understeer и oversteer; как се овладяват
(С изключен АБС: в кутията с предпазителите има 2 релета на които пише АБС, просто махнете едното. Светлината на таблото за АБС трябва да светне, което значи че е деактивиран.)
2. "Плъзгане" - засилвате се добре и набивате спирачки и съединител без да пускате. Пробвайте да въртите волана.
3. Спиране с помпене: вместо да държите спирачката, ритате педала много пъти, силно и бързо. Пробвайте да манверирате при това положение. С други думи, овладяване на положението чрез отпускане на спирачката (съединителя стои натиснат)
4. Предното, но с оранжеви "препятствия", около които трябва да маневрирате
(С включен АБС)
5. Повторение на 4, този път с АБС. Колата може да се овладее и контролира при далеч по-висока скорост.
6. Контрол на oversteer. Засилване, плавен завой на една страна, после завой на другата страна и газ до дупка - задницата се опитва да ви изпревари
Овладяване с газ + съединител + завиване в посока на поднасянето
7. Комбинирано упражнение - слалом между оранжевите конуси и няколко 180 и 270' завои, със засичане на време.
1. Теория: understeer и oversteer; как се овладяват
(С изключен АБС: в кутията с предпазителите има 2 релета на които пише АБС, просто махнете едното. Светлината на таблото за АБС трябва да светне, което значи че е деактивиран.)
2. "Плъзгане" - засилвате се добре и набивате спирачки и съединител без да пускате. Пробвайте да въртите волана.
3. Спиране с помпене: вместо да държите спирачката, ритате педала много пъти, силно и бързо. Пробвайте да манверирате при това положение. С други думи, овладяване на положението чрез отпускане на спирачката (съединителя стои натиснат)
4. Предното, но с оранжеви "препятствия", около които трябва да маневрирате
(С включен АБС)
5. Повторение на 4, този път с АБС. Колата може да се овладее и контролира при далеч по-висока скорост.
6. Контрол на oversteer. Засилване, плавен завой на една страна, после завой на другата страна и газ до дупка - задницата се опитва да ви изпревари

7. Комбинирано упражнение - слалом между оранжевите конуси и няколко 180 и 270' завои, със засичане на време.
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани