Най-модерният автомобилостроителен завод e на BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 3.09.2004

Най-модерният автомобилостроителен завод e на BMW

Мнение от ALEXONE » 19 Май 2006, 15:39

Най-модерният автомобилостроителен завод в света се намира само на 15 минути с кола от лайпцигското летище. Отдалеч бетонните корпуси на сградите изглеждат ниски само защото са твърде широки. Застроената площ обхваща хектари.

Концепцията за завода е съвършено нова. Тя е разработена от британската архитектка от персийски произход Зара Хадид, която за нея дори получава международна награда, която за архитектите е еквивалентът на Оскар.



Новото в концепцията е следното – досега автомобилостроителните заводи винаги са били линейни обекти. Това ще рече, че в единия край на землището се намира администрацията, после се нарежда първото хале, където се прави каросерията, преминава се в друго, където тя бива лакирана. После бъдещият автомобил продължава нататък към така нареченото “бракосъчетание”. Държа да отбележа, че “бракосъчетание” не е термин измислен в БМВ. Той се употребява в цялото германско автомобилно производство. На езика на посветените “бракосъчетание” е моментът, когато се съчетават двата неразединими компонента – мотор и каросерия. После, вече придобила окончателния си вид, новата машина продължава пътя си за да получи колела и гуми.

Такъв линеен завод понякога е по-дълъг от пистата за кацане на Джъмбо-джет. Ако на някой работник се наложи да отиде от от цеха за лакировка до администрацията това вече е едночасова разходка. Именно тези разходки са избягнати в концепцията на Зара Хадид. Лайпцигският завод е кръгов. Около един център, където е главният вход, като три лъча са разположени трите главни производствени звена. Предвидени са дори бъдещи разширения, продиктувани от евентуално разрастване на производството или технологическа промяна. Сградите просто могат да бъдат удължени във всяко направление. Сега заводът произвежда по 650 коли дневно, а пълният му капацитет е 800. След евентуално разширение може да произвежда по 1200 автомобила на ден.

Вътре в монтажната зала, чиито край се губи на хоризонта, танцуват стотици роботи. Те вдигат детайли, обръщат ги във въздуха сякаш да ги огледат от всички страни и после с бързи, ъгловати движения ги събират заедно. Друга оранжева ръка се протяга и извършва шевовете. Пръскат искри. Роботите са отделени от обслужващия ги персонал с метални мрежи понякога по-високи от тези в цирка, които пазят публиката от бенгалските тигри. Всички ние, както и работещите там, трябва да носят предпазни очила. За разлика от обслужващия персонал ние сме длъжни да останем извън непрекъснатата синя линия, която определя производствения периметър. Подът е застлан с линолеум, който е чист като този в картинна галерия.

Директорът на комуникациите Янзен върви напред и говори в безжичен микрофон, а ние разпръснати отзад го следваме и приемаме гласа му в малки слухови апаратчета, закачени с клип на ухото. За да закачиш апаратчето трябва първо да си сгънеш ухото като лист маруля и да го пъхнеш вътре. После нагаждаш височината на тона и това е всичко. Шумът в халето е такъв, че без тези приспособления Янзен би останал без глас.

“В момента имаме около 600 робота, от които 500 са в монтажа.”

Катерим се по някакви стълби за да видим отдела, където инпектират сглобените каросерии.

Каросерията пристига в бокса движена на една платформа. Четири оранжеви робота надзъртат отвсякъде в нея и преглеждат всички шевове, направени от колегите им, също роботи. Единият извива дългия си оранжев врат и наднича отвътре за да прегледа шевовете на тавана и каросерията минава с едно място по-нататък. Оттам на 15 метра от пода през централната сграда, откъдето минава цялото производство, пътят й неизбежно води към лакировката.

Натам се насочваме и ние. Всеки облича върху дрехите си престилка, но това се оказва съвършено ненужно. Ако при споменаването на лакиране на кола си представяте сумрачно помещение с отровни изпарения, в което блуждаят няколко техници с противогази и облекло за химическа отбрана, по което се стича боя с всички цветове на дъгата и такива, каквито ги няма там, дълбоко се лъжете.

Лакировката в БМВ-Лайпциг протича съвършено автоматично. Тя пак се извършва от роботи, които пръскат слой след слой лак върху каросерийте. Всичко е предварително номерирано и програмирано. Всяка каросерия идва на точно определено място. Върху нея се изливат определените й към 9 килограма лак. Излишъкът бива поет във воден канал. Водата се пречиства и се ползва отново. Системата е почти затворен кръг. Всичко е оградено с идеално чисти и прозрачни стени. От другата им страна седят няколко специалисти в сиво-сините униформи на БМВ, наблюдаващи данните на компютрите.

Каросериите отиват в последното и най-голямо хале. Тук се извършват техническите бракосъчетания, които вече споменах. Всяка каросерия е предназначена за точно определен клиент и е изпълнена съгласно неговата поръчка. Точно за тази каросерия пристига поръчаният за нея двигател и ходова част. Всичко е напълно синхронизирано. Михаел Янзен спомена, че всички възможни комбинации, които могат да бъдат произведени възлизат на 10 на 9 или 10 степен, а засега по цял свят няма толкова коли.

За новостите в това хале ръководителят на планирането на работния процес Ян Кнауф е казва:

“Това са напълно автоматизираните транспортни връзки. Детайлите се доставят от електрокари без водачи”

И действително към нас се задава електрокар и за да го изпробвам заставам пред него. Електрокарът се доближава на около метър и половина, спира като ме гледа с голямото си, черно, рефлектиращо око. Чакам. Чака и той, аз мълча и той не казва нищо. Стъпвам встрани и електрокарът продължава пътя си. Струва ми се, че вътрешно поклаща глава.

От другата страна на халето, вече в обратна посока се движат готовите БМВ-та. След тричасовата обиколка на лайпцигския завод на БМВ и ние се насочваме обратно към централната сграда, към столовата.

Светът на колела
Репортаж от Пламен Данаилов за посещението на група журналисти от Дойче Веле в най-модерния автомобилостроителен завод в света - БМВ в Лайпциг:
Парата в Брой и Аз съм Твой!!!!!
Изображение

Гост
Аватар

Мнение от Гост » 19 Май 2006, 21:27

както винаги N 1 :yes:

Е36 фен
Аватар
Мнения: 1350
Регистриран на: 12.02.2005
Пол: Мъж
Кара: каквото има

Мнение от Niki Lauda » 19 Май 2006, 22:18

№1
Niki Lauda

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 401
Регистриран на: 10.10.2004
Местоположение: Sofia\Pleven\Sliven

Мнение от pantata » 19 Май 2006, 22:53

Поста е добър и още веднъж потвърждава тва че БМВ мисли с преспектива за бъдещето

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 7.04.2006
Местоположение: MemphysVille
Пол: Мъж
Кара: само Е30-ски

Мнение от Memphys » 20 Май 2006, 7:06

За пореден път пак сме номер едно :D
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 184
Регистриран на: 27.03.2006
Местоположение: София

Мнение от shenko » 20 Май 2006, 11:09

мен ме изкейфи електрокара
Струва ми се, че вътрешно поклаща глава.
може и да го е напсувал :twisted: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 933
Регистриран на: 7.03.2005
Местоположение: O.C.
Пол: Мъж
Кара: Е36

Мнение от Escape » 20 Май 2006, 11:41

Много добра статия, браво :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 20 Май 2006, 21:30

А на мен най ми хареса,че статията е пусната от Президента на Мерцедес Клуб България.
Това говори само хубави неща за човека и клуба като цяло :yes: Скоро може би трябва да
осъществим една съвместна сбирка :bchug:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 21 Май 2006, 20:54

Браво на Алекс ,моите уважения :clap:

Уважение между 2-та клуба има и ще има занапред :angel:

п.с. Драйвъра е прав,трябва да се осъществи обща сбирка,на която всички да се запознаят помежду си 8) 8)

Георги Пенчев
Изображение

Голямата Базука
Аватар
Мнения: 1450
Регистриран на: 21.04.2006
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E36-328i sedan E30-323i cabrio

Мнение от bozukov_g » 21 Май 2006, 22:15

Значи пичове и аз съм МИНАВАЛ покраи завода и при това вечер! Чувството е неописуемо!

Дон Хуан де Маркофф
Аватар
Мнения: 6034
Регистриран на: 1.06.2002
Местоположение: Стара Загора/Казанлък
Пол: Мъж
Кара: Е30 cardio,Е39,Е36 combainero
Мечтае да кара: X6 cabrio

Мнение от B U L L I » 26 Май 2006, 20:09

"няма какво да говорим,ние сме номер едно"
ивана.
ИзображениеИзображение
http://bayern-bulgaria.net/
"към крайно тежките заболявания се прилагат крайно тежки форми на лечение!"
71% от повърхността на Земята е покрита от вода… Останалата площ се покрива от Мануел Нойер.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 3.05.2006
Местоположение: гр. София

Мнение от unarisa » 19 Юни 2006, 6:13

Ето и малко снимки!
Изображение
Изображение
Изображение
***3BMW3B***
**W3BMW3BM**
*MW3BMW3BMW*
BMW3BMW3BMW3
BMW3BMW3BMW3
*MW3BMW3BMW*
**W3BMW3BM**
***3BMW3B***

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: Варна

Мнение от Idiot » 19 Юни 2006, 11:00

Aбe брато, не че се заяждам, ама това не е ли централата на БМВ в Мюнхен????? МАй, май а???
Само ръчните скорости и хубавите жени ще ни избавят от педерастията!!!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Мнение от fANTONa » 19 Юни 2006, 17:00

Ами последния път като минавах през Munchen си беше там ... :))))
А този завод , скоро може да го посетя, един познат вече го е виждал ... иначе не се бъркаи от това че и централата и завода са кръгли :) това на снимките е в Мюнхен

Е30 IS Crasher
Аватар
Мнения: 2252
Регистриран на: 13.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25

Мнение от ge_a » 20 Юни 2006, 9:48

Статията е наистина супер, аз сам бил в най голямия автомобилен завод в света "Аутощат" и чуството е невероятно вътре ни возиха с влакче като тези дет ги има по морските курорти, самоче бяха изжяло стъклени, това влакче се движеше свободно вътре в завода!Наистина да видиш тези технолигии е не уписуемо! Като свърши обиколката си казах и само толкова ли беше, а като си погледнах часовника те минали два часа, а какво ли ще е ако това се съчетае и с любимата марка :bowdown:
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Изображение

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook