Чугунени и алуминиеви двигатели
Модератор: Общи модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Чугунени и алуминиеви двигатели
Кои модели на БМВ са с чугунен и кои са с алуминиев двигател? И каква е разликата между двата типа двигатели и какви са плюсовете и минусите им? Чувал съм, че чугуна е здрав, но бързо загрявал, а алуминиевия не загрява, но е и по-неиздръжлив... Веднъж завинаги да ми стане ясно, питам вас 

- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Чугун:
Предимства:
- Здрав на кокъл
- Може ако ти омръзне да си караш 20-ката на 80мм да го разстържеш на 84мм или коко ти кеф, което естествено си има ограничение
- Може би по-добрия вариант за зверско турбиниране, не че алумина не може, но по чужбина предпочитат чугуна за над 1000 коня
Недостатъци:
- Тегло, едва ли не ако тежеше 10кг повече ще образува черна дупка и всички ще измрем
- Лош топлообмен
Алумин:
Предимства:
- Лекота ( това което не искаш във всеки разумен автомобил е някаква буца над предните колела или както от Алди пред предните колела
, а с алумина се постигат доста добри резултати, примерно Е46 CSL e с разпределение на теглото точно 50:50, с чугуна това няма как да стане освен ако тъщата не седи в багажника)
– По добър топлообмен
Недостатъци:
- Прегрееш ли го по стабилно може да викаш бай мангау с каруцата
- Не може да увеличиш диаметъра на цилиндрите, което не пречи да се строкне мотора вместо да се борва
- Ако е бил в англия и не е бил подменен най-вероятно може да не е от най-читавите, бензин със високо съдържание на сяра не харесва алумина
- Проблем с резбите на болтовете на главата
Алумин + стоманени ризи - визирам М54
Най-доброто и от двата свята според мен, въпреки че пак не може да се стърже, и май смуче масълце в прекомерни количества и пак ако го прегрееш е аут
С по-новите мотори не съм мн. запознат не че с старите съм
, но примерно N54 си е чисто М54 откъм блок, даже и параметрите на Б30-ките са същите 89,6 строук и 84 боре, а там има едни варианти 335и, M1 coupe който държът на турбиниране
Заключение: Според целите и мотора, едни го предпочитат така други иначе, на масов автомобил едва ли ще усетиш фрапираща разлика, за пистарка където теглото много важи алуминиев блок би бил от голяма полза, за дрифтачка и драг кола ти 20-кила отгоре няма да те бъркат много при положение че ще надуеш турбината с още 0,05 бара и си ги елиминирал като проблем
Това си е мое мнение, погледнато по Български тоест с насоченост че тези мотори ще се тунинговат задължително и ще виждат ново масълце по-рядко от необходимото, сигурно колегите ще добават още
Така че веднъж за винаги няма веднъж за винаги
А кой мотор от какво е май ще трябва доста да се изпише, че са доста и моторите, но тук има мн инфо:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
Предимства:
- Здрав на кокъл
- Може ако ти омръзне да си караш 20-ката на 80мм да го разстържеш на 84мм или коко ти кеф, което естествено си има ограничение
- Може би по-добрия вариант за зверско турбиниране, не че алумина не може, но по чужбина предпочитат чугуна за над 1000 коня
Недостатъци:
- Тегло, едва ли не ако тежеше 10кг повече ще образува черна дупка и всички ще измрем

- Лош топлообмен
Алумин:
Предимства:
- Лекота ( това което не искаш във всеки разумен автомобил е някаква буца над предните колела или както от Алди пред предните колела

– По добър топлообмен
Недостатъци:
- Прегрееш ли го по стабилно може да викаш бай мангау с каруцата
- Не може да увеличиш диаметъра на цилиндрите, което не пречи да се строкне мотора вместо да се борва
- Ако е бил в англия и не е бил подменен най-вероятно може да не е от най-читавите, бензин със високо съдържание на сяра не харесва алумина
- Проблем с резбите на болтовете на главата
Алумин + стоманени ризи - визирам М54
Най-доброто и от двата свята според мен, въпреки че пак не може да се стърже, и май смуче масълце в прекомерни количества и пак ако го прегрееш е аут
С по-новите мотори не съм мн. запознат не че с старите съм

Заключение: Според целите и мотора, едни го предпочитат така други иначе, на масов автомобил едва ли ще усетиш фрапираща разлика, за пистарка където теглото много важи алуминиев блок би бил от голяма полза, за дрифтачка и драг кола ти 20-кила отгоре няма да те бъркат много при положение че ще надуеш турбината с още 0,05 бара и си ги елиминирал като проблем
Това си е мое мнение, погледнато по Български тоест с насоченост че тези мотори ще се тунинговат задължително и ще виждат ново масълце по-рядко от необходимото, сигурно колегите ще добават още

Така че веднъж за винаги няма веднъж за винаги
А кой мотор от какво е май ще трябва доста да се изпише, че са доста и моторите, но тук има мн инфо:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
bmw325ci написа:Чугун:
Предимства:
- Здрав на кокъл
- Може ако ти омръзне да си караш 20-ката на 80мм да го разстържеш на 84мм или коко ти кеф, което естествено си има ограничение
- Може би по-добрия вариант за зверско турбиниране, не че алумина не може, но по чужбина предпочитат чугуна за над 1000 коня
Недостатъци:
- Тегло, едва ли не ако тежеше 10кг повече ще образува черна дупка и всички ще измрем![]()
- Лош топлообмен
Алумин:
Предимства:
- Лекота ( това което не искаш във всеки разумен автомобил е някаква буца над предните колела или както от Алди пред предните колела, а с алумина се постигат доста добри резултати, примерно Е46 CSL e с разпределение на теглото точно 50:50, с чугуна това няма как да стане освен ако тъщата не седи в багажника)
– По добър топлообмен
Недостатъци:
- Прегрееш ли го по стабилно може да викаш бай мангау с каруцата
- Не може да увеличиш диаметъра на цилиндрите, което не пречи да се строкне мотора вместо да се борва
- Ако е бил в англия и не е бил подменен най-вероятно може да не е от най-читавите, бензин със високо съдържание на сяра не харесва алумина
- Проблем с резбите на болтовете на главата
Алумин + стоманени ризи - визирам М54
Най-доброто и от двата свята според мен, въпреки че пак не може да се стърже, и май смуче масълце в прекомерни количества и пак ако го прегрееш е аут
С по-новите мотори не съм мн. запознат не че с старите съм, но примерно N54 си е чисто М54 откъм блок, даже и параметрите на Б30-ките са същите 89,6 строук и 84 боре, а там има едни варианти 335и, M1 coupe който държът на турбиниране
Заключение: Според целите и мотора, едни го предпочитат така други иначе, на масов автомобил едва ли ще усетиш фрапираща разлика, за пистарка където теглото много важи алуминиев блок би бил от голяма полза, за дрифтачка и драг кола ти 20-кила отгоре няма да те бъркат много при положение че ще надуеш турбината с още 0,05 бара и си ги елиминирал като проблем
Това си е мое мнение, погледнато по Български тоест с насоченост че тези мотори ще се тунинговат задължително и ще виждат ново масълце по-рядко от необходимото, сигурно колегите ще добават още![]()
Така че веднъж за винаги няма веднъж за винаги
А кой мотор от какво е май ще трябва доста да се изпише, че са доста и моторите, но тук има мн инфо:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
Само дето е46 м3 CSL е с чугунен блок

И това че алуминиев блок не може с по-големи бутала не важи за всеки агрегат.
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
о, алуминиевите блокове се стържат... просто не е толкова лесно колкото чугунените...
относно разликите- за 95% от водачите и начина им на каране - няма значение какъв е блока...
относно разликите- за 95% от водачите и начина им на каране - няма значение какъв е блока...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
M10 е чугун. S52B32 също
както и май всички американски М52ки (не съм сигурен за тва).

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
С54 е с алуминиев блок със стоманени ризи, както М54
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/s54.htm
И алумина може да се стърже, ако визираме европейското М52, защото неговите стени са без стоманени ризи, като му махнеш покритието било то алусил или никасил или ще трябва да измислиш начин да го направиш отново или може да си караш 15 км и без него
Така че и двата аргумента са невалидни

http://www.usautoparts.net/bmw/engines/s54.htm
И алумина може да се стърже, ако визираме европейското М52, защото неговите стени са без стоманени ризи, като му махнеш покритието било то алусил или никасил или ще трябва да измислиш начин да го направиш отново или може да си караш 15 км и без него

Така че и двата аргумента са невалидни

- rve
- ///Мтусиаст
-
- Мнения: 1086
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
S54 е с чугунен блок, пише го и в линка, който си дал. Ако не се лъжа това е последният бензинов двигател на БМВ с чугунен блок.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
С това, че като се прегрее алуминиевия е за боклука не съм много съгласен.
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Защо новите двигатели ги правят от алуминии ?
- bmw325ci
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 421
- Регистриран на: 12.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M50B25,M50B30,S50B30
- Мечтае да кара: M1 Procar
- Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1885
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
///Maximalniq написа:Защо новите двигатели ги правят от алуминии ?
Предимно защото теглото е по-леко и самия материал е по-лесно топлоотвеждащ.
- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Е не са ли се сетили по-рано за това, ами чак след S54B32 спират с чугуна... Не ми е ясно защо, 2002-2004, когато масово алуминия започва да се използва за производство на двигатели, те са решили да използват чугун, а не алуминии.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Имали са технология за добро производство на блока от чугун и са я използвали. След това са развили тази за алуминий и минават на нея
Едва ли ще изпробват нещо ново и непознато точно в М мотор.

- ///Maximalniq
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 9.10.2010
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
- Мечтае да кара: E30 M3
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Има логика 

- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Чугунени и алуминиеви двигатели
Чугуна е идеален материал за блоковете.Бие алуминия отвсякъде единствено по тегло и топлопроводнимост не може да се мери с него.Причината да остава все по назад е икономическа.. върви със много трудности по процеса на леене обработка и не е технологичен като алуминия .Хитроста при алуминиевите блокове не е толкова в материала на блока колкото нанасянето на високо устойчиво покритие на цилиндъра.Комбинацията от един прост и ефтин материал като алуминиевите сплави комбиниран със много скъпо и високотехнологично покритие върху цилиндрите се оказва възможна едва през последните години.Това дава предимството от комбиниране на положителните качества на двата материала.Основните качества на алуминия-
1ефтин и достъпен
2високотехнологичен материал лесно се обработва и лее като отливките са с много висока степен на завършеност
3относително лек и здрав
4топлинно по равномерно е натоварен блока от алуминий
и толкова
нищо друго хубаво не може да се каже за него
1ефтин и достъпен
2високотехнологичен материал лесно се обработва и лее като отливките са с много висока степен на завършеност
3относително лек и здрав
4топлинно по равномерно е натоварен блока от алуминий
и толкова

Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани