Чугунени и алуминиеви двигатели

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от ///Maximalniq » 10 Сеп 2012, 11:28

Кои модели на БМВ са с чугунен и кои са с алуминиев двигател? И каква е разликата между двата типа двигатели и какви са плюсовете и минусите им? Чувал съм, че чугуна е здрав, но бързо загрявал, а алуминиевия не загрява, но е и по-неиздръжлив... Веднъж завинаги да ми стане ясно, питам вас :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от bmw325ci » 10 Сеп 2012, 14:01

Чугун:
Предимства:
- Здрав на кокъл
- Може ако ти омръзне да си караш 20-ката на 80мм да го разстържеш на 84мм или коко ти кеф, което естествено си има ограничение
- Може би по-добрия вариант за зверско турбиниране, не че алумина не може, но по чужбина предпочитат чугуна за над 1000 коня
Недостатъци:
- Тегло, едва ли не ако тежеше 10кг повече ще образува черна дупка и всички ще измрем :mhihi:
- Лош топлообмен

Алумин:
Предимства:
- Лекота ( това което не искаш във всеки разумен автомобил е някаква буца над предните колела или както от Алди пред предните колела :mhihi: , а с алумина се постигат доста добри резултати, примерно Е46 CSL e с разпределение на теглото точно 50:50, с чугуна това няма как да стане освен ако тъщата не седи в багажника)
– По добър топлообмен
Недостатъци:
- Прегрееш ли го по стабилно може да викаш бай мангау с каруцата
- Не може да увеличиш диаметъра на цилиндрите, което не пречи да се строкне мотора вместо да се борва
- Ако е бил в англия и не е бил подменен най-вероятно може да не е от най-читавите, бензин със високо съдържание на сяра не харесва алумина
- Проблем с резбите на болтовете на главата

Алумин + стоманени ризи - визирам М54
Най-доброто и от двата свята според мен, въпреки че пак не може да се стърже, и май смуче масълце в прекомерни количества и пак ако го прегрееш е аут
С по-новите мотори не съм мн. запознат не че с старите съм :mhihi: , но примерно N54 си е чисто М54 откъм блок, даже и параметрите на Б30-ките са същите 89,6 строук и 84 боре, а там има едни варианти 335и, M1 coupe който държът на турбиниране

Заключение: Според целите и мотора, едни го предпочитат така други иначе, на масов автомобил едва ли ще усетиш фрапираща разлика, за пистарка където теглото много важи алуминиев блок би бил от голяма полза, за дрифтачка и драг кола ти 20-кила отгоре няма да те бъркат много при положение че ще надуеш турбината с още 0,05 бара и си ги елиминирал като проблем
Това си е мое мнение, погледнато по Български тоест с насоченост че тези мотори ще се тунинговат задължително и ще виждат ново масълце по-рядко от необходимото, сигурно колегите ще добават още :yes:
Така че веднъж за винаги няма веднъж за винаги

А кой мотор от какво е май ще трябва доста да се изпише, че са доста и моторите, но тук има мн инфо:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 24.12.2005
Местоположение: Русе

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от Oniq_Lud » 10 Сеп 2012, 21:41

bmw325ci написа:Чугун:
Предимства:
- Здрав на кокъл
- Може ако ти омръзне да си караш 20-ката на 80мм да го разстържеш на 84мм или коко ти кеф, което естествено си има ограничение
- Може би по-добрия вариант за зверско турбиниране, не че алумина не може, но по чужбина предпочитат чугуна за над 1000 коня
Недостатъци:
- Тегло, едва ли не ако тежеше 10кг повече ще образува черна дупка и всички ще измрем :mhihi:
- Лош топлообмен

Алумин:
Предимства:
- Лекота ( това което не искаш във всеки разумен автомобил е някаква буца над предните колела или както от Алди пред предните колела :mhihi: , а с алумина се постигат доста добри резултати, примерно Е46 CSL e с разпределение на теглото точно 50:50, с чугуна това няма как да стане освен ако тъщата не седи в багажника)
– По добър топлообмен
Недостатъци:
- Прегрееш ли го по стабилно може да викаш бай мангау с каруцата
- Не може да увеличиш диаметъра на цилиндрите, което не пречи да се строкне мотора вместо да се борва
- Ако е бил в англия и не е бил подменен най-вероятно може да не е от най-читавите, бензин със високо съдържание на сяра не харесва алумина
- Проблем с резбите на болтовете на главата

Алумин + стоманени ризи - визирам М54
Най-доброто и от двата свята според мен, въпреки че пак не може да се стърже, и май смуче масълце в прекомерни количества и пак ако го прегрееш е аут
С по-новите мотори не съм мн. запознат не че с старите съм :mhihi: , но примерно N54 си е чисто М54 откъм блок, даже и параметрите на Б30-ките са същите 89,6 строук и 84 боре, а там има едни варианти 335и, M1 coupe който държът на турбиниране

Заключение: Според целите и мотора, едни го предпочитат така други иначе, на масов автомобил едва ли ще усетиш фрапираща разлика, за пистарка където теглото много важи алуминиев блок би бил от голяма полза, за дрифтачка и драг кола ти 20-кила отгоре няма да те бъркат много при положение че ще надуеш турбината с още 0,05 бара и си ги елиминирал като проблем
Това си е мое мнение, погледнато по Български тоест с насоченост че тези мотори ще се тунинговат задължително и ще виждат ново масълце по-рядко от необходимото, сигурно колегите ще добават още :yes:
Така че веднъж за винаги няма веднъж за винаги

А кой мотор от какво е май ще трябва доста да се изпише, че са доста и моторите, но тук има мн инфо:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html


Само дето е46 м3 CSL е с чугунен блок :mhihi:
И това че алуминиев блок не може с по-големи бутала не важи за всеки агрегат.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от alx » 10 Сеп 2012, 22:57

о, алуминиевите блокове се стържат... просто не е толкова лесно колкото чугунените...

относно разликите- за 95% от водачите и начина им на каране - няма значение какъв е блока...
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от steeN » 11 Сеп 2012, 3:00

M10 е чугун. S52B32 също ;) както и май всички американски М52ки (не съм сигурен за тва).
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от bmw325ci » 11 Сеп 2012, 10:45

С54 е с алуминиев блок със стоманени ризи, както М54 :smoke:
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/s54.htm
И алумина може да се стърже, ако визираме европейското М52, защото неговите стени са без стоманени ризи, като му махнеш покритието било то алусил или никасил или ще трябва да измислиш начин да го направиш отново или може да си караш 15 км и без него :mhihi:
Така че и двата аргумента са невалидни :mrgreen:

///Мтусиаст
Аватар
Мнения: 1086
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: ///М3 и още нещо

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от rve » 11 Сеп 2012, 11:40

S54 е с чугунен блок, пише го и в линка, който си дал. Ако не се лъжа това е последният бензинов двигател на БМВ с чугунен блок.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от bum_bum » 11 Сеп 2012, 11:58

С това, че като се прегрее алуминиевия е за боклука не съм много съгласен.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от ///Maximalniq » 11 Сеп 2012, 12:43

Защо новите двигатели ги правят от алуминии ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от bmw325ci » 11 Сеп 2012, 13:44

Моя грешка :banghead:

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1885
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: хората към оринджпилване
Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от Top Gun Maverick » 11 Сеп 2012, 13:53

///Maximalniq написа:Защо новите двигатели ги правят от алуминии ?

Предимно защото теглото е по-леко и самия материал е по-лесно топлоотвеждащ.
In God we trust, all others we track.
http://bitcoindeaths.com
I feel the need, the need for speed.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от ///Maximalniq » 11 Сеп 2012, 14:59

Е не са ли се сетили по-рано за това, ами чак след S54B32 спират с чугуна... Не ми е ясно защо, 2002-2004, когато масово алуминия започва да се използва за производство на двигатели, те са решили да използват чугун, а не алуминии.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от bum_bum » 11 Сеп 2012, 17:43

Имали са технология за добро производство на блока от чугун и са я използвали. След това са развили тази за алуминий и минават на нея :dunno: Едва ли ще изпробват нещо ново и непознато точно в М мотор.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от ///Maximalniq » 11 Сеп 2012, 18:27

Има логика :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Чугунени и алуминиеви двигатели

Мнение от Jordana » 11 Сеп 2012, 19:11

Чугуна е идеален материал за блоковете.Бие алуминия отвсякъде единствено по тегло и топлопроводнимост не може да се мери с него.Причината да остава все по назад е икономическа.. върви със много трудности по процеса на леене обработка и не е технологичен като алуминия .Хитроста при алуминиевите блокове не е толкова в материала на блока колкото нанасянето на високо устойчиво покритие на цилиндъра.Комбинацията от един прост и ефтин материал като алуминиевите сплави комбиниран със много скъпо и високотехнологично покритие върху цилиндрите се оказва възможна едва през последните години.Това дава предимството от комбиниране на положителните качества на двата материала.Основните качества на алуминия-
1ефтин и достъпен
2високотехнологичен материал лесно се обработва и лее като отливките са с много висока степен на завършеност
3относително лек и здрав
4топлинно по равномерно е натоварен блока от алуминий
и толкова :dunno: нищо друго хубаво не може да се каже за него
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook