РЕТРО BMW ILE 800
Модератор: Общи модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
РЕТРО BMW ILE 800
Копирано от МобилеБГ
Моделът, попаднал в нашия ретро обектив, представлява изключителна колекционерска ценност, не само заради годината му на производство. Това е автомобил, който е реставриран изключително професионално, като всички възли и агрегати по него са абсолютно оригинални и освен това навремето е произведен в доста ограничена серия. Това е първото возило на именитата компания, на което е монтирана традиционната за марката бъбрековидна радиаторна решетка. Дизайнът на автомобила е разработен от инженер на име Иле, а самата кола е построена на базата на легендарното Dixi. Първо обаче ще ви запознаем с предисторията на модела.
Животът на една от най-известните в днешно време автомобилни фирми започва по време на Първата световна война. Тогава се обединяват две мюнхенски компании - Rapp Motorenwerke и Gustav Otto Flugmaschi-nenfabrik. През 1917 г. новообразуваната фирма получава името Bayerische Motorenwerke, което означава Баварски моторен завод. За по-кратко е прието названието BMW, което се използва и днес.
В първите години от съществуването си компанията се занимава само с производството на самолетни агрегати. Малко след Войната на Германия е забранено да произвежда оръжия, естествено и военни самолети. Това е голям удар за фирмата, която е принудена да започне всичко отначало. Шефовете на баварската компания взимат решение да започнат производство на стационарни мотори, както и на двигатели за камиони. През 1928 г. BMW купува лиценза за малък двуместен автомобил на фирмата Dixi. Така започва производството на коли в баварската фирма.
Автомобилът, който е тема на материала ни, е произведен в германския град Айзенах през далечната 1930 г. и представлява малък спортен (за онова време) кабриолет с две места. Двигателят му - четирицилиндров, редови, като интересното е, че водното охлаждане е принудително, а не термосифонно. Агрегатът е с работен обем 759 см3, като новото при него е наличието на т.нар. висящи клапани. Съчетан е с четиристепенна несинхронизирана механична скоростна кутия. Интересно е и окачването на малкия автомобил. Отзад то е на два надлъжни четвъртелиптични ресора, а отпред ресорът е един полуелиптичен – напречно разположен. Амортисьорите са фрикционни или наричани още сухи и са с възможност за ръчно регулиране. Тънките спицови колела спират посредством четири барабанни спирачки, които пък от своя страна се задействат от жила, свързани с педала.
Външният вид на малкото ILE също е доста интересен. Между торпедото и изпъкналите встрани от него калници се намират предните светлини. Отзад стоп светлината е само една и е разположена от ляво. Резервната гума е ефектно прикрепена към багажното отделение, на което липсва стандартният капак. Отворът му се намира зад облегалката на седалките. Откритият двуместен салон е доста тесен, но пък усещането да се качиш в него е неописуемо. Колата, както вече стана ясно, е реставрирана изключително професионално и всички възли и агрегати по нея са абсолютно оригинални. На територията на нашата страна това е една от най-ценните ретро антики.

Животът на една от най-известните в днешно време автомобилни фирми започва по време на Първата световна война. Тогава се обединяват две мюнхенски компании - Rapp Motorenwerke и Gustav Otto Flugmaschi-nenfabrik. През 1917 г. новообразуваната фирма получава името Bayerische Motorenwerke, което означава Баварски моторен завод. За по-кратко е прието названието BMW, което се използва и днес.
В първите години от съществуването си компанията се занимава само с производството на самолетни агрегати. Малко след Войната на Германия е забранено да произвежда оръжия, естествено и военни самолети. Това е голям удар за фирмата, която е принудена да започне всичко отначало. Шефовете на баварската компания взимат решение да започнат производство на стационарни мотори, както и на двигатели за камиони. През 1928 г. BMW купува лиценза за малък двуместен автомобил на фирмата Dixi. Така започва производството на коли в баварската фирма.
Автомобилът, който е тема на материала ни, е произведен в германския град Айзенах през далечната 1930 г. и представлява малък спортен (за онова време) кабриолет с две места. Двигателят му - четирицилиндров, редови, като интересното е, че водното охлаждане е принудително, а не термосифонно. Агрегатът е с работен обем 759 см3, като новото при него е наличието на т.нар. висящи клапани. Съчетан е с четиристепенна несинхронизирана механична скоростна кутия. Интересно е и окачването на малкия автомобил. Отзад то е на два надлъжни четвъртелиптични ресора, а отпред ресорът е един полуелиптичен – напречно разположен. Амортисьорите са фрикционни или наричани още сухи и са с възможност за ръчно регулиране. Тънките спицови колела спират посредством четири барабанни спирачки, които пък от своя страна се задействат от жила, свързани с педала.
Външният вид на малкото ILE също е доста интересен. Между торпедото и изпъкналите встрани от него калници се намират предните светлини. Отзад стоп светлината е само една и е разположена от ляво. Резервната гума е ефектно прикрепена към багажното отделение, на което липсва стандартният капак. Отворът му се намира зад облегалката на седалките. Откритият двуместен салон е доста тесен, но пък усещането да се качиш в него е неописуемо. Колата, както вече стана ясно, е реставрирана изключително професионално и всички възли и агрегати по нея са абсолютно оригинални. На територията на нашата страна това е една от най-ценните ретро антики.
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: РЕТРО BMW ILE 800
madpetio написа:На територията на нашата страна това е една от най-ценните ретро антики.
.. и се продава в сп. АвтоКъщи. Цена няма ..
- madpetio
-
Новият ПИКАСО
-
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
аха и аз го видех та за това пуснах статията 

"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани