BMW E30
Модератор: Общи модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Kriso
-
BMW E30
Iskamda pomolja za savet.Stava vapros za E30 320 ili 325.Iskam da se oborudva s edna ot dvete no o6te ne moga da resha koe e po dobroto reshenie.I nai veche kakvo trjabva za da stane E30 killer na patja.Imam v predvid engine tunning.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
отг::BMW E30
Е точно този въпрос нямаше как да го подмина
) Вярно, че като собственик на Е30 325i съм малко пристрастен, но си го признавам още в началото за да го имате предвид. Мисля че е безсмислено да споменавам че личното ми мнение е че 325-ца си струва повече от 320-ска. Просто и двата модела са с малкия шестак М20, с един разпределителен вал и два клапана на цилиндър, само че при единия 2.5 литров, 170 коня, 225 Nm, докато при 320-ската имаме 2.0 литров, 129 коня, 163 Nm. Разликата в мощността е очевидна. Друго сходство е разхода на гориво - на практика (а и в книжката го пише) 325-цата е по-икономична от 320-ската!!! Няма как да пропусна няколкото минуса на 325-цата:
1) Като че ли доста по-често се среща точно при 325цата с М20/В25 да пука глава ако е силно прегряна отколкото при 320ската с М20/В20. Тук може да добавя че с това имам и личен опит, понеже моята кола е пукала глава: но тъй като това е станало при предишния собственик, нямам точна идея как точно се е стигнало до това. Това обаче което знам от личен опит е че второ употреба читава глава за М20/В25 се намира изключително трудно, заварките не издържат много, а новите части излизат много солено. Дали е сериен дефект на този мотор това? От Дарукар казват че не е. Твърдят че проблема се получава основно ако не се поддържа редовно охладителната система, а колата се кара зверски постоянно. Препоръчват смяна на антифриз на всеки 2 години, редовен преглед на силиконовия съединител, на термостат и водна помпа.
2) Друг голям минус е че 325-цата с нейните 170 кончета подлежи на акциз. Което означава че ако си внасяш такава от чужбина ще те обръснат с мито от порядъка на 6000 до 7000 лв (не си спомням точно). При кола която струва максимум 5000-6000 лв, да платиш още толкоз мито - много малко ентусиасти се навиват да го правят вече. Затова ако решиш да си купуваш такава това задължително означава че ще е от България (моята НЕ СЕ ПРОДАВА!!!), което носи допълнителни рискове тйъ като особено при по-старите коли малко са екземплярите които се поддържат както трябва. Основната болка е липсата на достатъчно средства за редовна поддръжка. При 320-ската няма проблем с митото, защото тя не е акцизна.
За тунинг може да се говори доста, след като се сдобиеш с такъв звяр. Лично за мен обаче ако се сдобиеш с една стандартна Е30 325-ца първото нещо с което бих се захванал е не двигателя, а окачването.
Land Shark II
'89 "316"

1) Като че ли доста по-често се среща точно при 325цата с М20/В25 да пука глава ако е силно прегряна отколкото при 320ската с М20/В20. Тук може да добавя че с това имам и личен опит, понеже моята кола е пукала глава: но тъй като това е станало при предишния собственик, нямам точна идея как точно се е стигнало до това. Това обаче което знам от личен опит е че второ употреба читава глава за М20/В25 се намира изключително трудно, заварките не издържат много, а новите части излизат много солено. Дали е сериен дефект на този мотор това? От Дарукар казват че не е. Твърдят че проблема се получава основно ако не се поддържа редовно охладителната система, а колата се кара зверски постоянно. Препоръчват смяна на антифриз на всеки 2 години, редовен преглед на силиконовия съединител, на термостат и водна помпа.
2) Друг голям минус е че 325-цата с нейните 170 кончета подлежи на акциз. Което означава че ако си внасяш такава от чужбина ще те обръснат с мито от порядъка на 6000 до 7000 лв (не си спомням точно). При кола която струва максимум 5000-6000 лв, да платиш още толкоз мито - много малко ентусиасти се навиват да го правят вече. Затова ако решиш да си купуваш такава това задължително означава че ще е от България (моята НЕ СЕ ПРОДАВА!!!), което носи допълнителни рискове тйъ като особено при по-старите коли малко са екземплярите които се поддържат както трябва. Основната болка е липсата на достатъчно средства за редовна поддръжка. При 320-ската няма проблем с митото, защото тя не е акцизна.
За тунинг може да се говори доста, след като се сдобиеш с такъв звяр. Лично за мен обаче ако се сдобиеш с една стандартна Е30 325-ца първото нещо с което бих се захванал е не двигателя, а окачването.
Land Shark II
'89 "316"

- Kriso
-
отг::BMW E30
Blagodarja ti mnogo za saveta.Poprincip mene ne me kasae mnogo razhoda na gorivo zashtoto njama da varsha rabota s kolata,a ot vreme na vreme shte izlizam iz Sofia da i palja gumite.Kato Chasti inache kak e 325-cata.Imam v predvid ceni i imash li njakakvi problemi s neja.Spored men BMW si e BMW i stegne li se shte slusha dalgo.
отг::BMW E30
LandShark, toq put ubi vsi4ko detsko v men! da si priznaq i ideq nqmah, che na kolite nad 163 konq se nachislqva akciz, koito e napravo ubiistven!
a tova za razhodite na gorivo sushto me hvurli v razmisul.
mojesh li da pusnesh v edna nova tema zavodskite danni za razhod na gorivo na cqlata seriq E30.
konkretno sega ako ne haresam onzi 320 touring, koito chakam da mi dokarat, shte imam nova klasaciq po prioriteti!
i tam chelno mqsto shte zaemat 325 (ix) i 320is. posle 320 i 318is.
kaji kolko har4i 325-cata, za 320 ve4e znam
a tova za razhodite na gorivo sushto me hvurli v razmisul.
mojesh li da pusnesh v edna nova tema zavodskite danni za razhod na gorivo na cqlata seriq E30.
konkretno sega ako ne haresam onzi 320 touring, koito chakam da mi dokarat, shte imam nova klasaciq po prioriteti!
i tam chelno mqsto shte zaemat 325 (ix) i 320is. posle 320 i 318is.
kaji kolko har4i 325-cata, za 320 ve4e znam

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
отг::BMW E30
Няма проблем. Общо взето моята като я купих в средата на 2000 година първите 6-7-8 месеца съм я карал без да ми е създавала някакви особени проблеми - като изключим това че след този период открих факта че предишния собственик е бил пукнал главата и после я заварил преди да я продаде. Това вече беше кофти. Общо взето частите по мотора не са евтини - оригинална глава струва над 2600 лв в Дарукар, ОЕМ нова Колбенсмидт 1600лв, след това имаш разпред вал и сумати други работи. Въобще не е евтино, ако се прави както трябва да се прави. Някакси тази тема не ми е най-приятните като се замисля колко пари дадох. Но иначе не съжалявам - колата ме кефи абсолютно!!! Звяр!!! Иначе ако искаш може да ми дадеш списък с части и мога да ти кажа кое колко струва в Дарукар. Лично на мен за сега не ми се е налагало да сменям кой знае какво: масления филтър мисля че беше към 10-15лв, накладките задни комплект към 100лв, друго не се сещам за момента. Иначе определено БМВ си е БМВ, единствения проблем в БГ е че малко собственици ги поддържат както си трябва; а ако не се поддържа идва момент когато трябва да се налеят доста кинти за да стане както трябва. Иначе наистина си е издръжлива кола, особено като се има предвид възможносттите й.
Land Shark II
'89 "316"
Land Shark II
'89 "316"

- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
отг::BMW E30
Ок, ще дам таблицата дето я има в моята книжка към Е30 325-цата. Но като се върна в София...
Land Shark II
'89 "316"

Land Shark II
'89 "316"

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
отг::BMW E30
Abe to ima i nachini da se izbgne akciza...
отг::BMW E30
Bez jelanie da te natyja shte ti kaja che 320is syshto ste triabwa da ia slojish kym akciznite...kym mnogo akcizinite za jalost 

отг::BMW E30
da, zabelqzah go
nqma kak, ako iskame da shofirame zver4e e nujno da se dadat kinti
ne mislq che za nov vnos e30 320is ili 325 ima smisul da se nalivat tolkova pari v durjavata... no za chitavo karano po nashite putishta i poddurjano pone snosno - opredeleno si struva
nqma kak, ako iskame da shofirame zver4e e nujno da se dadat kinti
ne mislq che za nov vnos e30 320is ili 325 ima smisul da se nalivat tolkova pari v durjavata... no za chitavo karano po nashite putishta i poddurjano pone snosno - opredeleno si struva
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
отг::BMW E30
Abe nali se prodava edno 320is. Svurzi se sus sobstvenika vish go!
отг::BMW E30
Abe to ima i nachini da se izbgne akciza...
shte budesh li taka lubezen, da go spodelish? :-)
- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
отг::BMW E30
Ami chicho mi misleshe da vzima niakakuv amerikanski FORD ot tia nai nai luksoznite. Vkarali sa go ot shtatite mai. Poprincip motora my (po spomeni pisha) nad 3.5L i beshe mai 260konia. Po dokymenti beshe zapisan 1.8L i niamashe akciz?! Znachi ima nachin! Tochno kak stava ne znam.
отг::BMW E30
abe po princip shto se kasae za mitnicite ima na4in da se prekara hladilnik kato kitaiski potnik ili kola, kato kondenzator (malko v kruga na shegata), no neshtata ne sedqt tolkova prosto i pak trqbva da znaesh kolko i na kogo da dadesh
отг::BMW E30
az li4no karam E30 320i-kombi i sa mnogo dovolen ot razhoda okolo10-polvina tromavi4ko e no za 6estak ot 89-ta e mnogo priyaten otskoro go imam ime e malko yad na predi6niyat sobstvenik ...no posmenih tui onui samo tezi ot magazina na obori6te mi dostaviha difuz6or za radiatotora koito edosta po maluk ot perkata mai 4e e za318i ako nyakoi ima za 320 -ka da pi6e
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани