BMW 5-а серия - Е60
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Новини
-
BMW 5-а серия - Е60
От сега се извинявам за правоп. и тех. грешки, които сигурно ще допусна но нямам скенер и набирам материала на клавиатурата.
в. Капитал Авто / 12 Април, 2003г.
BMW 5-а серия (Е60) 2003
2 април 2003. От години немските производители изграждат много внимателно имиджа на своите модели. Всеки нов модел представлява еволюция на предходния, добър пример в това отношение е Volkswagen Golf, чието 5-о поколение ще се появи през есента, носейки по нещо от гените на предходните четири. Същото се отнася и за Mercedes E-клас, който въпреки радикалните промени, които претърпя в средата на 90-те, запази характерното си излъчване. Болшенството от останалите производители (особено азиатските) често сменят коренно стила, следствие на което при тях се редуват спадове и успехи. Ценността на невския подход се крие в това, че компанията запазва клиантелата си с поколения и бавно но сигурно ги разширява.
Най-добрият пример в това отношение е компанията BMW, фирмената принадлежност на всеки един от нейсните модели е ясно декларирана независимо от неговата възраст. Благодарение на този стил на работа BMW реализира ръст и нарастваща печалба с всяка изминала година от нейното създаване. През последното десетилетие BMW се опитва да изгради нов HiTech имидж и това е причината за радикалните разработки. Този процес започва през 1990г. с появата на поредното поколение на 3-та серия (E36), който промени представите за най-малкия модел на фамилията.Върхът на тази тенденция бе експериментът с последното поколение на 7-ма серия, което предизвика много противоречиви емоций.
Дебютът на новата петица е истинска изненада. Официално той бе предвиден за октомври тази година, но бе изтеглен с няколко месеца по-рано поради слабите продажби на стария модел. Вътрешнофирменото наименование на новия модел е Е60, това е петото поколение на модела. Спрямо своя предшественик новият модел е по-дълъг, по-широк и по-нисък.
Дълги години моделите от тази серия носеха характеристиката на марката в най-чистия вид, затова те бяха и по-консервативни. Подобно на Mercedes E-клас през 1995г. новият Е60 тотално преобръща представите за баварските автомобили. Всички запазени за марката елементи са тотално преусмислени, започвайки от двата "бъбрека" върху предния грил. В новата петица те са по-заоблени и наклонени, като вече са изрязани директно в предната броня, както при модела Z4. Голямата новост са предните светлини, с тях BMW експериментира от няколко години в 3-та серия, предлагайки цяла дузина от различни решения. При Е60 тази форма достига своя апогей, фаровете вече заемат голяма част от предните калници, а мигачите са поставени над четирите класически кръгли фара. Резултатът от това ново решение е, че автомобилът изглежда много по-агресивен подобно на старите модели от 80-те. Дизайнерите са прехвърлили този елемент директно от прототипа Z9 (1999г.). Цялата предна част на Е60 е алуминиева. Новост има и в оформлението на тялото на автомобила - за първи път BMW използва подхода New Edge, при който формата се получава от пресичането на едностранно извити проскости в ясно изразени ръбове (б. ред. Егати смотаното обяснение). Повърхнините започват от предната част и завършват при задните светлини, стил, познат от последния прототип на Audi Nuvolari. Новата форма е позволила на конструкторите да спестят 65кг. по-малко само от каросерията. Задната част е доразвитие на идеите, заложени в 7-мата серия. Подобно на предните светлини задните стопове обхващат голяма част от калниците. Естествено задната част е напрегната, подчертавайки динамиката на бавареца. Цялостния ефект е много интересен, от една страна, идентичността на BMW е запазена, но, от друга, автомобилът има далеч по-благородно излъчване
от чисто "хищническия" поглед на своите предшественици.
Прогресът на немските конструктори е най-ясно видим във вътрешността на автомобила. Според западните специалисти, шеф-дизайнерът Крис Бангъл е изобретил BMW отново. Без преувеличения новата петица е по-комфортна и по-удобна от по-скъпия събрат от 7-ма серия, а размерите на пътническия салон са много близки. Арматурното табло също е еволюция на това от 7-ма серия, в него е намерило място второто поколение на системата I-drive за управление на второстепенните функций на автомобила, която е вече много по-логично организирана и лесна за използване. За първи път средната конзола е силно асиметрична.
Нови технологий има и в областта на безопасността. Като допълнително оборудване се предлагат адаптивни би-ксенонови светлини, завъртащи се до 15 градуса в завой. Те променят характеристиките в зависимост от скоростта и пътните условия.. Друга новост е системата Brake Force Display, при нея червената зона на стоповете се увеличава, когато шофьорът натиска по-рязко спирачката. Това е възможно, благодарение на LED \Light Emitting Diode), която все още дори не е хомологирана в Европа. След като тя бъде одобрена, на собствениците на новата петица ще се наложи само да активират съответния софтуер в своя автомобил. Друга нова система е Head-up display, която ще прожектира (
)основните данни директно върху предното стъкло подобно на тези в изтребителите F117 (
) подобно устройство досега се е предлагаше само при Chavrolet Corvette.
Нова е адаптивната климатична инсталация, която вече отчита и изсушаването, което предизвикват класическите климатици.
Под тези напълно нови форми се крие техническо съдържание, близко до това от предходния модел.
Продажбите ще започнат през юли с два бензинови и един дизелов агрегат, а през октомври към тях ще се присъединят и нови бензинови версий с работен обем:
2.5 (525i - 192HP/245Hm)
4.4 (545i - 333HP/450Hm)
V10 5.5 (M5 - 500HP)
Дотогава флагман на новия модел ще е 3-литровият мотор (530i) с двойно променливо газоразпределение (VANOS) и мощност 231 к.с. Базовата модификация (520i - 2.2 литров) е единствената с мощност под 200 конски сили - "само" 170 конски сили. Любопитното е, че според българското законодателство всички модификаций ще са акцизни, т.е. луксозни стоки. Трилитровият дизел от второ поколение Common Rail впечатлява с мощността си от 218 к.с. и с изключително ниския си разход на гориво. Скоростните кутий са 6-степенни механички или 5-степенни автоматици. Алуминиевото окачване също е еволюция от предходния модел.
Заедно с Е60 дебютират и три нови системи - ASF (Active Steering), DD (Dynamic Drive) и ACC (Active Cruise Control), които ще се предлагат срещу допълнително заплащане. Преди няколко години BMW разработи системата drive-by-wire, при която няма пряка връзка между колелата и волана. При нея обаче се губи усещането за пътя у водача, в новата петица механичната връзка е запазена, но системата ASF изменя съотношението между завиването на волан и колелата в зависимост от скоростта, с това чувствителността на волана се усилва или намалява. При ниска скорост волана е лек и директен, а при висока той натежава а циклите му за завъртане се увеличават. Системата работи съвместно с DSC (Dynamic Stability Control) - стабилизационна програма, която подържа стабилността на автомобила.
Dynamic Drive е по същество активно очакване, което се променя според скоростта и пътните условия. Това е технология от близкото минало на F1. От началото на 2004 ще се предлага и ACC (Active Cruise Control), представена за първи път в 7-мата серия. Тя се състои от радар, който автоматично контролира дистанцията до автомобила, движещ се отпред. Шофьорът просто избира желаната дистанция и автомобилът сам я подържа.
Основни характеристики.
* 520i * 170HP * 210Hm * 225Kmh * \0-100\ 9.0 сек.
* 530i * 231HP * 300Hm * 242Kmh * \0-100\ 6.9 сек.
* 530d * * 218HP * 500Hm * 238Kmh * \0-100\ 7.1 сек.
----
Строших се от писане. Като нямам скенер, така ще е. Както и да е. Какво мислите за новата петичка? Поне на теория де .... Автора на статията се е престарал с увода и с математическите обяснения относно геометрията на колата но все пак дава някаква представа що за
да учакваме. Това със проекцията на предното стъкло на актуални данни ми се вижда малко идиотско хрумване. А ние изобщо тая петица ще я управляваме ли?!? или само ще седим като багаж вътре. Аз лично обичам няколко неща ..скоростния лост да ми е в ръката, да хвърлям по един поглед на оборотите, да хвърлям по едно оче и на километража и т.н. уреди. Накакси съм свикнал със всичко това и е част оту доволствието. А така ...всичко изтипосано и на предния джам. Ами ако не ща да гледам температурата на маслото ами искам да гледам някое гадже пресичащо отпреде ........вместо това ще гледам някакви цифри. Тъпичко но сигурно може да се изключва де. Ама какво ли ви говоря. Парици за петак няма а и аз съм заклет фен на 3-ките. 
в. Капитал Авто / 12 Април, 2003г.
BMW 5-а серия (Е60) 2003
2 април 2003. От години немските производители изграждат много внимателно имиджа на своите модели. Всеки нов модел представлява еволюция на предходния, добър пример в това отношение е Volkswagen Golf, чието 5-о поколение ще се появи през есента, носейки по нещо от гените на предходните четири. Същото се отнася и за Mercedes E-клас, който въпреки радикалните промени, които претърпя в средата на 90-те, запази характерното си излъчване. Болшенството от останалите производители (особено азиатските) често сменят коренно стила, следствие на което при тях се редуват спадове и успехи. Ценността на невския подход се крие в това, че компанията запазва клиантелата си с поколения и бавно но сигурно ги разширява.
Най-добрият пример в това отношение е компанията BMW, фирмената принадлежност на всеки един от нейсните модели е ясно декларирана независимо от неговата възраст. Благодарение на този стил на работа BMW реализира ръст и нарастваща печалба с всяка изминала година от нейното създаване. През последното десетилетие BMW се опитва да изгради нов HiTech имидж и това е причината за радикалните разработки. Този процес започва през 1990г. с появата на поредното поколение на 3-та серия (E36), който промени представите за най-малкия модел на фамилията.Върхът на тази тенденция бе експериментът с последното поколение на 7-ма серия, което предизвика много противоречиви емоций.
Дебютът на новата петица е истинска изненада. Официално той бе предвиден за октомври тази година, но бе изтеглен с няколко месеца по-рано поради слабите продажби на стария модел. Вътрешнофирменото наименование на новия модел е Е60, това е петото поколение на модела. Спрямо своя предшественик новият модел е по-дълъг, по-широк и по-нисък.
Дълги години моделите от тази серия носеха характеристиката на марката в най-чистия вид, затова те бяха и по-консервативни. Подобно на Mercedes E-клас през 1995г. новият Е60 тотално преобръща представите за баварските автомобили. Всички запазени за марката елементи са тотално преусмислени, започвайки от двата "бъбрека" върху предния грил. В новата петица те са по-заоблени и наклонени, като вече са изрязани директно в предната броня, както при модела Z4. Голямата новост са предните светлини, с тях BMW експериментира от няколко години в 3-та серия, предлагайки цяла дузина от различни решения. При Е60 тази форма достига своя апогей, фаровете вече заемат голяма част от предните калници, а мигачите са поставени над четирите класически кръгли фара. Резултатът от това ново решение е, че автомобилът изглежда много по-агресивен подобно на старите модели от 80-те. Дизайнерите са прехвърлили този елемент директно от прототипа Z9 (1999г.). Цялата предна част на Е60 е алуминиева. Новост има и в оформлението на тялото на автомобила - за първи път BMW използва подхода New Edge, при който формата се получава от пресичането на едностранно извити проскости в ясно изразени ръбове (б. ред. Егати смотаното обяснение). Повърхнините започват от предната част и завършват при задните светлини, стил, познат от последния прототип на Audi Nuvolari. Новата форма е позволила на конструкторите да спестят 65кг. по-малко само от каросерията. Задната част е доразвитие на идеите, заложени в 7-мата серия. Подобно на предните светлини задните стопове обхващат голяма част от калниците. Естествено задната част е напрегната, подчертавайки динамиката на бавареца. Цялостния ефект е много интересен, от една страна, идентичността на BMW е запазена, но, от друга, автомобилът има далеч по-благородно излъчване

Прогресът на немските конструктори е най-ясно видим във вътрешността на автомобила. Според западните специалисти, шеф-дизайнерът Крис Бангъл е изобретил BMW отново. Без преувеличения новата петица е по-комфортна и по-удобна от по-скъпия събрат от 7-ма серия, а размерите на пътническия салон са много близки. Арматурното табло също е еволюция на това от 7-ма серия, в него е намерило място второто поколение на системата I-drive за управление на второстепенните функций на автомобила, която е вече много по-логично организирана и лесна за използване. За първи път средната конзола е силно асиметрична.
Нови технологий има и в областта на безопасността. Като допълнително оборудване се предлагат адаптивни би-ксенонови светлини, завъртащи се до 15 градуса в завой. Те променят характеристиките в зависимост от скоростта и пътните условия.. Друга новост е системата Brake Force Display, при нея червената зона на стоповете се увеличава, когато шофьорът натиска по-рязко спирачката. Това е възможно, благодарение на LED \Light Emitting Diode), която все още дори не е хомологирана в Европа. След като тя бъде одобрена, на собствениците на новата петица ще се наложи само да активират съответния софтуер в своя автомобил. Друга нова система е Head-up display, която ще прожектира (


Нова е адаптивната климатична инсталация, която вече отчита и изсушаването, което предизвикват класическите климатици.
Под тези напълно нови форми се крие техническо съдържание, близко до това от предходния модел.
Продажбите ще започнат през юли с два бензинови и един дизелов агрегат, а през октомври към тях ще се присъединят и нови бензинови версий с работен обем:
2.5 (525i - 192HP/245Hm)
4.4 (545i - 333HP/450Hm)
V10 5.5 (M5 - 500HP)
Дотогава флагман на новия модел ще е 3-литровият мотор (530i) с двойно променливо газоразпределение (VANOS) и мощност 231 к.с. Базовата модификация (520i - 2.2 литров) е единствената с мощност под 200 конски сили - "само" 170 конски сили. Любопитното е, че според българското законодателство всички модификаций ще са акцизни, т.е. луксозни стоки. Трилитровият дизел от второ поколение Common Rail впечатлява с мощността си от 218 к.с. и с изключително ниския си разход на гориво. Скоростните кутий са 6-степенни механички или 5-степенни автоматици. Алуминиевото окачване също е еволюция от предходния модел.
Заедно с Е60 дебютират и три нови системи - ASF (Active Steering), DD (Dynamic Drive) и ACC (Active Cruise Control), които ще се предлагат срещу допълнително заплащане. Преди няколко години BMW разработи системата drive-by-wire, при която няма пряка връзка между колелата и волана. При нея обаче се губи усещането за пътя у водача, в новата петица механичната връзка е запазена, но системата ASF изменя съотношението между завиването на волан и колелата в зависимост от скоростта, с това чувствителността на волана се усилва или намалява. При ниска скорост волана е лек и директен, а при висока той натежава а циклите му за завъртане се увеличават. Системата работи съвместно с DSC (Dynamic Stability Control) - стабилизационна програма, която подържа стабилността на автомобила.
Dynamic Drive е по същество активно очакване, което се променя според скоростта и пътните условия. Това е технология от близкото минало на F1. От началото на 2004 ще се предлага и ACC (Active Cruise Control), представена за първи път в 7-мата серия. Тя се състои от радар, който автоматично контролира дистанцията до автомобила, движещ се отпред. Шофьорът просто избира желаната дистанция и автомобилът сам я подържа.
Основни характеристики.
* 520i * 170HP * 210Hm * 225Kmh * \0-100\ 9.0 сек.
* 530i * 231HP * 300Hm * 242Kmh * \0-100\ 6.9 сек.
* 530d * * 218HP * 500Hm * 238Kmh * \0-100\ 7.1 сек.
----
Строших се от писане. Като нямам скенер, така ще е. Както и да е. Какво мислите за новата петичка? Поне на теория де .... Автора на статията се е престарал с увода и с математическите обяснения относно геометрията на колата но все пак дава някаква представа що за


Re: BMW 5-а серия - Е60
!!Asen_X написа: Друга нова система е Head-up display, която ще прожектира ()основните данни директно върху предното стъкло подобно на тези в изтребителите F117 (
) подобно устройство досега се е предлагаше само при Chavrolet Corvette
Да бе нема начин, в Кадилак тази система ти предлага и прозекция за нощно виждане...вътре все едно си в симолатор като седнаш...кофти че ако се бласнеш се бласкаш на истина

p.s:Браво за статията...Асене


Re: BMW 5-а серия - Е60
!!Asen_X написа:От сега се извинявам за правоп. и тех. грешки, които сигурно ще допусна но нямам скенер и набирам материала на клавиатурата.
Колегата заслужава похвала, за труда!

5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани