По-малко цилиндри, по-нисък разход
Модератор: Общи модератори
- super_mario
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 13.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: ски и свири на цигулка
По-малко цилиндри, по-нисък разход
Икономията на гориво е показател, към който се стремят всички автомобилни производители. Германският концерн БМВ намали цилиндрите, за да постигне по-добра ефективност.
Под капака на малкия джип Х1 вече работи 4-цилиндров бензинов турбоагрегат, който замества предишния 6-цилиндров, спечелил наградата “Двигател на годината 2010”. Новият мотор с 245 к. с. сваля средния разход от 9,4 л/100 км до 7,5 л/100 км. Освен това автомобилът ускорява по-бързо - за 6,1 секунди от 0 до 100 км/ч, което означава подобрение с 0,7 сек. Третият показател, по който двигателят бие предшественика си, са отделяните вредни емисии - с 36 г/км по-малко.
БМВ Х1 ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия. Опционално може да се поръча 8-степенният автоматик. Разлика в консумацията на бензин между двете трансмисии няма. За още по-голяма икономичност автомобилът е екипиран със системата старт-стоп, която гаси двигателя при спиране на светофар или в задръстване.
БМВ показа качествата на новия двигател в тежки зимни условия в Словенските Алпи. Интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive с лекота измъква джипа от заледени и заснежени терени, дори от по-дълбоки преспи. Германските експерти твърдят, че по същия начин автомобилът ще се представи и в пясък. Допълнително улеснение за водача е система, която “съветва” на коя предавка да се кара с механичната скоростна кутия. От тази година Х1 може да бъде оборудван със спортния М-пакет, който освен интериорни и екстериорни екстри позволява превключване на скоростите с лостчета от волана.
Под капака на малкия джип Х1 вече работи 4-цилиндров бензинов турбоагрегат, който замества предишния 6-цилиндров, спечелил наградата “Двигател на годината 2010”. Новият мотор с 245 к. с. сваля средния разход от 9,4 л/100 км до 7,5 л/100 км. Освен това автомобилът ускорява по-бързо - за 6,1 секунди от 0 до 100 км/ч, което означава подобрение с 0,7 сек. Третият показател, по който двигателят бие предшественика си, са отделяните вредни емисии - с 36 г/км по-малко.
БМВ Х1 ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия. Опционално може да се поръча 8-степенният автоматик. Разлика в консумацията на бензин между двете трансмисии няма. За още по-голяма икономичност автомобилът е екипиран със системата старт-стоп, която гаси двигателя при спиране на светофар или в задръстване.
БМВ показа качествата на новия двигател в тежки зимни условия в Словенските Алпи. Интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive с лекота измъква джипа от заледени и заснежени терени, дори от по-дълбоки преспи. Германските експерти твърдят, че по същия начин автомобилът ще се представи и в пясък. Допълнително улеснение за водача е система, която “съветва” на коя предавка да се кара с механичната скоростна кутия. От тази година Х1 може да бъде оборудван със спортния М-пакет, който освен интериорни и екстериорни екстри позволява превключване на скоростите с лостчета от волана.
БМВ е религия чада мой ,споменаването на Марката до марки като опел и други кокошарници е обидно ! Карайте си там недозавиващите, балонообразни, бавнооборотни автомобилчета, чието задвижване е на неправилните колела ,оставете ни нас балъците каращи 8-10 годишни БМВ-та на цената на 3 опела!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Да видим дали темата ще има бъдеще или да вадя жокерите и да започвам да плювам даунсайзинга 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Усилията в посока намаляване на разхода определено са оправдани. Но тези нови тенденции все повече оставят моторите без душа... и съм сигурен, че това не се нрави на доста от феновете. Колата ще ме съветва на коя предавка да карам 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Аз пък казвам , че не са оправдани и тоя разход е САМО при 1500 оборота 

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Аз пък казвам , че не са оправдани и тоя разход е САМО при 1500 оборота
Сподели защо мислиш, че не е оправдан. От гледна точка на практичност мисля, че е нормално производителите да се стремят към създаването на агрегати, които да имат по-добро поведение при по-нисък разход. Това за мен е елемент от еволюцията в строенето на двигатели. Друг е въпроса дали това се харесва на хората, които ще ги карат тия коли. Лично на мен изобщо не ми допадат тия концепции. Както казах по мое мнение все по-малко от новите автомобили (не само на БМВ) носят в себе си истински дух. Вече всичко е електроника - всичко те пази, прави колата по-бърза и лесна за каране и т.н. Та питам - къде е щофьора в цялата тая картинка? Не мога да го възприема като нормално... но това не означава, че всички са като мен



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Довечера ще пусна тема за даунсайзинга , няма много подробни данни , но ще покажа някой интересни цифри
За електрониката - до някъде си прав , до някъде не си . Не знам колко мощни коли си карал , но при някой дзверове става адски трудно да овладееш колата , особено на задно , особено на мокро или хлъзгаво . Всички ел. асистенти могат да се спират , така че не виждам проблема , точно в електрониката .
И пак да кажа - даунсайзинга означава по-нисък разход , само на хартия !

За електрониката - до някъде си прав , до някъде не си . Не знам колко мощни коли си карал , но при някой дзверове става адски трудно да овладееш колата , особено на задно , особено на мокро или хлъзгаво . Всички ел. асистенти могат да се спират , така че не виждам проблема , точно в електрониката .
И пак да кажа - даунсайзинга означава по-нисък разход , само на хартия !
- achobre
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 134
- Регистриран на: 15.12.2010
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 330d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
за някой др модели няма ли или само за х1 има сега подобрения
- Larbi
- Потребител
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 28.10.2009
- Пол: Мъж
- Кара: каквото има
- Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
По-скоро съм за идеята половината цилиндри да могат да се изключват автоматично ако няма нужда от пълна или достатъчна мощност. По-добре да имам 6 цилиндъра от които 3 работят в 90% от времето , но ако я настъпя да знам, че настъпвам 6 на е 4 

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Заради кризата с петрола ще да е всичко това. Няма да има вече 6 литра бензин 

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
CHOPARD написа:Заради кризата с петрола ще да е всичко това. Няма да има вече 6 литра бензин
Това пък как го измисли , като и БМВ и Мерц и Ауди имат чисто нови разработки на 6+ литрови мотори

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Американците не ги бъркат цилиндрите.
Том ги карат и по 12 броя в един автомобил!
Том ги карат и по 12 броя в един автомобил!

- k1p1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 106
- Регистриран на: 25.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
- Мечтае да кара: e36 m3 evo
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
acho.rs написа:Довечера ще пусна тема за даунсайзинга , няма много подробни данни , но ще покажа някой интересни цифри![]()
За електрониката - до някъде си прав , до някъде не си . Не знам колко мощни коли си карал , но при някой дзверове става адски трудно да овладееш колата , особено на задно , особено на мокро или хлъзгаво . Всички ел. асистенти могат да се спират , така че не виждам проблема , точно в електрониката .
И пак да кажа - даунсайзинга означава по-нисък разход , само на хартия !
Смисъл че новото 320d има разход 4.1\100 само на хартия ли? Добре че си ти да ми отвориш очите за даунсайзинга - трябва да се обадиш и на всички авто производители да им обясниш че няма нужда да инвестрират толкова пари защото е само на хартия.
Tool - Fear Inoculum
- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12402
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
k1p1 написа:Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!
Това не е точно така... МНОГО хора търсят икономия точно в BMW... що трябва да харчи много, щото е BMW? И не всяко BMW е със състезателна насоченост... един двулитров 4-ц дизел на BMW може да ти извади 200 коня при много прилична консумация... което пак си е икономия...
Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход
k1p1 написа:Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!
Имам познати които дават по 8 000лв на година за нафта, германците също пътуват яко. Тея БМВ-та ги проектират за тях, а не за селката реалност в България където БМВ-то се изкарва вечер да завърти гуми и да се покажеш. Да тогава няма смисъл от икономия.
Tool - Fear Inoculum
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани