По-малко цилиндри, по-нисък разход

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 13.04.2008
Пол: Мъж
Кара: ски и свири на цигулка

По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от super_mario » 20 Мар 2011, 16:05

Икономията на гориво е показател, към който се стремят всички автомобилни производители. Германският концерн БМВ намали цилиндрите, за да постигне по-добра ефективност.
Под капака на малкия джип Х1 вече работи 4-цилиндров бензинов турбоагрегат, който замества предишния 6-цилиндров, спечелил наградата “Двигател на годината 2010”. Новият мотор с 245 к. с. сваля средния разход от 9,4 л/100 км до 7,5 л/100 км. Освен това автомобилът ускорява по-бързо - за 6,1 секунди от 0 до 100 км/ч, което означава подобрение с 0,7 сек. Третият показател, по който двигателят бие предшественика си, са отделяните вредни емисии - с 36 г/км по-малко.
БМВ Х1 ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия. Опционално може да се поръча 8-степенният автоматик. Разлика в консумацията на бензин между двете трансмисии няма. За още по-голяма икономичност автомобилът е екипиран със системата старт-стоп, която гаси двигателя при спиране на светофар или в задръстване.
БМВ показа качествата на новия двигател в тежки зимни условия в Словенските Алпи. Интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive с лекота измъква джипа от заледени и заснежени терени, дори от по-дълбоки преспи. Германските експерти твърдят, че по същия начин автомобилът ще се представи и в пясък. Допълнително улеснение за водача е система, която “съветва” на коя предавка да се кара с механичната скоростна кутия. От тази година Х1 може да бъде оборудван със спортния М-пакет, който освен интериорни и екстериорни екстри позволява превключване на скоростите с лостчета от волана.
БМВ е религия чада мой ,споменаването на Марката до марки като опел и други кокошарници е обидно ! Карайте си там недозавиващите, балонообразни, бавнооборотни автомобилчета, чието задвижване е на неправилните колела ,оставете ни нас балъците каращи 8-10 годишни БМВ-та на цената на 3 опела!

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 16:07

Да видим дали темата ще има бъдеще или да вадя жокерите и да започвам да плювам даунсайзинга :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Мар 2011, 16:27

Усилията в посока намаляване на разхода определено са оправдани. Но тези нови тенденции все повече оставят моторите без душа... и съм сигурен, че това не се нрави на доста от феновете. Колата ще ме съветва на коя предавка да карам :kuku:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 16:29

Аз пък казвам , че не са оправдани и тоя разход е САМО при 1500 оборота ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Мар 2011, 16:49

acho.rs написа:Аз пък казвам , че не са оправдани и тоя разход е САМО при 1500 оборота ;)


Сподели защо мислиш, че не е оправдан. От гледна точка на практичност мисля, че е нормално производителите да се стремят към създаването на агрегати, които да имат по-добро поведение при по-нисък разход. Това за мен е елемент от еволюцията в строенето на двигатели. Друг е въпроса дали това се харесва на хората, които ще ги карат тия коли. Лично на мен изобщо не ми допадат тия концепции. Както казах по мое мнение все по-малко от новите автомобили (не само на БМВ) носят в себе си истински дух. Вече всичко е електроника - всичко те пази, прави колата по-бърза и лесна за каране и т.н. Та питам - къде е щофьора в цялата тая картинка? Не мога да го възприема като нормално... но това не означава, че всички са като мен :) Да не приказваме за хората с дълбок джоб, които едно на ръка, че доста често нямат елементарни умения, но и не знаят на практика що за автомобили купуват. Малко :OT: стана, сори, ще се опитам да го огранича :) За разхода не споря. Тоя показател не ме вълнува особено.

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 20 Мар 2011, 17:34

Довечера ще пусна тема за даунсайзинга , няма много подробни данни , но ще покажа някой интересни цифри :)
За електрониката - до някъде си прав , до някъде не си . Не знам колко мощни коли си карал , но при някой дзверове става адски трудно да овладееш колата , особено на задно , особено на мокро или хлъзгаво . Всички ел. асистенти могат да се спират , така че не виждам проблема , точно в електрониката .
И пак да кажа - даунсайзинга означава по-нисък разход , само на хартия !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 15.12.2010
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: BMW 330d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от achobre » 21 Мар 2011, 15:30

за някой др модели няма ли или само за х1 има сега подобрения

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 28.10.2009
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Larbi » 21 Мар 2011, 17:10

По-скоро съм за идеята половината цилиндри да могат да се изключват автоматично ако няма нужда от пълна или достатъчна мощност. По-добре да имам 6 цилиндъра от които 3 работят в 90% от времето , но ако я настъпя да знам, че настъпвам 6 на е 4 ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 8.01.2011

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от CHOPARD » 21 Мар 2011, 19:21

Заради кризата с петрола ще да е всичко това. Няма да има вече 6 литра бензин :dunno:

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от acho.rs » 22 Мар 2011, 2:35

CHOPARD написа:Заради кризата с петрола ще да е всичко това. Няма да има вече 6 литра бензин :dunno:

Това пък как го измисли , като и БМВ и Мерц и Ауди имат чисто нови разработки на 6+ литрови мотори :idea:

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 31.10.2008
Местоположение: София

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от kiki-t » 07 Апр 2011, 11:49

Американците не ги бъркат цилиндрите.
Том ги карат и по 12 броя в един автомобил! :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 25.05.2010
Пол: Мъж
Кара: e36 316i 1.9 m43TUB19
Мечтае да кара: e36 m3 evo

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от k1p1 » 08 Апр 2011, 13:21

Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Emooo » 02 Май 2011, 13:15

acho.rs написа:Довечера ще пусна тема за даунсайзинга , няма много подробни данни , но ще покажа някой интересни цифри :)
За електрониката - до някъде си прав , до някъде не си . Не знам колко мощни коли си карал , но при някой дзверове става адски трудно да овладееш колата , особено на задно , особено на мокро или хлъзгаво . Всички ел. асистенти могат да се спират , така че не виждам проблема , точно в електрониката .
И пак да кажа - даунсайзинга означава по-нисък разход , само на хартия !


Смисъл че новото 320d има разход 4.1\100 само на хартия ли? Добре че си ти да ми отвориш очите за даунсайзинга - трябва да се обадиш и на всички авто производители да им обясниш че няма нужда да инвестрират толкова пари защото е само на хартия.
Tool - Fear Inoculum

Мародератор
Аватар
Мнения: 12402
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Mollov » 02 Май 2011, 16:12

k1p1 написа:Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!


Това не е точно така... МНОГО хора търсят икономия точно в BMW... що трябва да харчи много, щото е BMW? И не всяко BMW е със състезателна насоченост... един двулитров 4-ц дизел на BMW може да ти извади 200 коня при много прилична консумация... което пак си е икономия...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: По-малко цилиндри, по-нисък разход

Мнение от Emooo » 02 Май 2011, 16:57

k1p1 написа:Ще ме извинявате, ама кой търси икономия в БМВ? Ако искаш да караш евтино и на 1500 оборота, взимаш някоя тенекия и си в играта!

Имам познати които дават по 8 000лв на година за нафта, германците също пътуват яко. Тея БМВ-та ги проектират за тях, а не за селката реалност в България където БМВ-то се изкарва вечер да завърти гуми и да се покажеш. Да тогава няма смисъл от икономия.
Tool - Fear Inoculum

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook