Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW
Модератор: Общи модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW
Или как следващата 320-ка се превърна в S50
Честито придобивка, разхода впечатлява, ето и данните:

източник: http://www.bmwblog.com/2011/01/19/bmw-launches-new-20-0-liter-twinpower-turbo-4-cylinder-engine/

Честито придобивка, разхода впечатлява, ето и данните:

Today, BMW revealed the full details around their new 2.0 liter TwinPower Turbo four-cylinder engine. The engine is being included in the also new BMW X1 xDrive28i.
The first four-cylinder petrol engine with BMW TwinPower Turbo technology offers a substantial power upgrade as well as a significant efficiency improvement; rated power: 180 kW/245 hp, rated torque: 350 Newton meters.
Closely modelled on the BMW in-line six-cylinder engines, the all-new 2.0-litre engine with all-aluminium crankcase comes with BMW TwinPower Turbo technology featuring high-performance twin-scroll turbocharging system, High Precision Injection direct petrol injection with innovative solenoid injectors, and the latest further enhanced version of the BMW-patented VALVETRONIC variable valve control system.
New engine generation constitutes the latest innovative highlight of the BMW EfficientDynamics strategy, 2.0-liter engine with torque upgrade compared to the previous engine and exceptionally low fuel consumption and emissions.
In the EU test cycle, the BMW X1 xDrive28i runs with 7.9 liters/100 km or 35.7 mpg imp (an improvement of 1.5 liters / 5.7 mpg), has CO2 emissions of 183 g/km (down by 38g).
източник: http://www.bmwblog.com/2011/01/19/bmw-launches-new-20-0-liter-twinpower-turbo-4-cylinder-engine/
Последна промяна AHTuBuPyC на 19 Яну 2011, 17:52, променена общо 1 път
bmw
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Е, чак пък S50... 
Но наистина много прилично моторче звучи да е.. Особено разхода
Дори донякъде обезсмисля 3-литровия, дизелов, 245 коньов мАтор

Но наистина много прилично моторче звучи да е.. Особено разхода

Дори донякъде обезсмисля 3-литровия, дизелов, 245 коньов мАтор

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Хм, доста консервативен откъм мощност ми се струва този двигател. С това битурбо, би трябвало доста повече да може, но предполагам е "само" 245к.с. заради разхода и разните вредни емисии. 
Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии.

Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии.

- maikooo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 679
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Кара: Е24 М6, Е31 850i
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Това "зверче" би трябвало да замести "стария" 3-литров бензин
Дано само не се получи като при TSI на VW, разхода е хубав при скоросрт до 130км/ч, а после лама като не виждало

Дано само не се получи като при TSI на VW, разхода е хубав при скоросрт до 130км/ч, а после лама като не виждало


Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Gh0s7 написа:Е, чак пък S50...
Но наистина много прилично моторче звучи да е.. Особено разхода![]()
Дори донякъде обезсмисля 3-литровия, дизелов, 245 коньов мАтор
Идеята за S50 е че са достигнали тоя въртящ момент - 350Nm.
Другия момент е че дава 6,1сек. за 0-100 за X1, което в 3-та серия ще е с поне -0,5 сек - 5,4сек за S50
И третия бонус, е че турбото включва на 1250 оборота, т.е. въртящия момент ти е наличен в много по-голям диапазон.
С една дума, ако си го вземете, няма да сгрешите, ама изобщо

bmw
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Мисля, че точно този мотор е предвиден за Х25i моделите - тоест ще махнат 3.0 атмосферния бензинов мотор и ще го заменят с този. А и е сигурно, че ще има много по-наточени версии на същия тоя мотор. Отсега си мисля какво ли ще е този двигател с чипче 

Si non confectus, non reficiat.
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
AHTuBuPyC написа:Gh0s7 написа:Е, чак пък S50...
Но наистина много прилично моторче звучи да е.. Особено разхода![]()
Дори донякъде обезсмисля 3-литровия, дизелов, 245 коньов мАтор
Идеята за S50 е че са достигнали тоя въртящ момент - 350Nm.
Другия момент е че дава 6,1сек. за 0-100 за X1, което в 3-та серия ще е с поне -0,5 сек - 5,4сек за S50
И третия бонус, е че турбото включва на 1250 оборота, т.е. въртящия момент ти е наличен в много по-голям диапазон.
С една дума, ако си го вземете, няма да сгрешите, ама изобщо
Е аз нямах предвид вървежа,а това че единия е 3.0/3.2 6-цил атмосферен с литрова мощност в единия случай няма и 100 коня, другия 2л 4-цил. двойно турбиниран с литрова мощност 120+ коня... Демек различни двигатели са, а и малко или много, сещаш се кой би бил по-здравия мотор

- batvlady79
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 345
- Регистриран на: 16.11.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525dA '09
- Мечтае да кара: ново БМВ
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Разбира се, че е така (към колегата от Варна). Дори немците казват, че НИЩО НЕ МОЖЕ ДА ЗАМЕСТИ ОБЕМА по-добре, както по-големия обем 

Когато прочетох за вредата от алкохола, се отказах от четенето..
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Мился, че не бива да смесваме нещата.
В случая BMW TwinPower Turbo 4-cylinder engine съвсем не означава би-турбо.
Ето цитат от същия източник:
...The turbocharger is a twin-scroll system. The exhaust streams leaving the two pairs of cylinders are kept completely separate as they flow through the exhaust manifold and the turbocharger, taking a spiral path to the turbine wheel....
Туин-скрол системата вече е коментирана не веднъж. Това всъщност е един турбокомпресор.
Иначе браво за иновацията! Отдавна чакано нещо!
С този двигател BMW за пореден път прави сериозна заявка за приза "Двигател на годината" и си мисля, че има всички шансове за успех - поне на хартия.
В случая BMW TwinPower Turbo 4-cylinder engine съвсем не означава би-турбо.
Ето цитат от същия източник:
...The turbocharger is a twin-scroll system. The exhaust streams leaving the two pairs of cylinders are kept completely separate as they flow through the exhaust manifold and the turbocharger, taking a spiral path to the turbine wheel....
Туин-скрол системата вече е коментирана не веднъж. Това всъщност е един турбокомпресор.
Иначе браво за иновацията! Отдавна чакано нещо!
С този двигател BMW за пореден път прави сериозна заявка за приза "Двигател на годината" и си мисля, че има всички шансове за успех - поне на хартия.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
Fear написа:Хм, доста консервативен откъм мощност ми се струва този двигател. С това битурбо, би трябвало доста повече да може, но предполагам е "само" 245к.с. заради разхода и разните вредни емисии.
Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии.
Колега не разбра ли , че пикова мощност , отдавна не се гони при масовите турбо мотори !
Загледай конкуренцията и виж , че 120кс от литър обем са МНОГО . Вече казаха , че туин-скрол не означава 2 веялки и също не знам да има значение за мощността дали с 1 или 2 турбини

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW
Хм, не е зле... А как ли ще му е кодовото име 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- straight six power
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 159
- Регистриран на: 30.03.2009
- Пол: Мъж
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
acho.rs написа:Fear написа:Хм, доста консервативен откъм мощност ми се струва този двигател. С това битурбо, би трябвало доста повече да може, но предполагам е "само" 245к.с. заради разхода и разните вредни емисии.
Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии.
Загледай конкуренцията и виж , че 120кс от литър обем са МНОГО .
120 к.с на литър наистина са МНОГО. И то МНОГО не само за конкуренцията - БМВ Х6М е с 126 к.с на литър. Но най-впечатляващ е разхода на гориво от 7.9 л. Това СМАЗВА всеки от 6 цилиндров двигател (все пак шестака храни още две гърла), за мое съжаление. Дано БМВ не заменят шестаците с 4-цилиндрови турбо двигатели, ами да ги напрявят и тях по 3л - 360 к.с

"Жена и кола не въртят ли заднаца - не ми ги хвали!"
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров би-турбо двигател на BMW
straight six power написа:acho.rs написа:Fear написа:Хм, доста консервативен откъм мощност ми се струва този двигател. С това битурбо, би трябвало доста повече да може, но предполагам е "само" 245к.с. заради разхода и разните вредни емисии.
Почти съм убеден, че ще има и "по-назлобени" версии.
Загледай конкуренцията и виж , че 120кс от литър обем са МНОГО .
120 к.с на литър наистина са МНОГО. И то МНОГО не само за конкуренцията - БМВ Х6М е с 126 к.с на литър. Но най-впечатляващ е разхода на гориво от 7.9 л. Това СМАЗВА всеки от 6 цилиндров двигател (все пак шестака храни още две гърла), за мое съжаление. Дано БМВ не заменят шестаците с 4-цилиндрови турбо двигатели, ами да ги напрявят и тях по 3л - 360 к.с.
А дано


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW
Това СМАЗВА всеки от 6 цилиндров двигател (все пак шестака храни още две гърла), за мое съжаление.
- по-горе вече казваха за измисления разход на даунсайзинг моторите . Ако го караш с 2000 оборота , действително е икономичен - в момента който ти потрябват повече от 100кс и настъпиш разхода коренно се променя .
И лично аз не мисля , че ще остане атмосферен 6так или ако има , ще е евтиния и слабия вариант на турбо мотора (както е сега с *28и и съответно *35и)

Re: Новият 2.0L 4 цилиндров турбо двигател на BMW
straight six power написа:Дано БМВ не заменят шестаците с 4-цилиндрови турбо двигатели, ами да ги напрявят и тях по 3л - 360 к.с
Те вече говорят за 2 и 3 цилиндрови двигатели, така че както споделих в една друга тема, май големите мотори постепено се превръщат в екзотика.
Иначе т'ва 360 к.с. от бензинов турбо 3л. мотор отдавна не са никакво предизвикателство.
Онези Самураи - Лансер Ево Х от няколко години предлагат 2 литра турбо бензин с 360 к.с. в цивилна версия за масовия потребител, а по-наточените тупалки фабрично излизат с по над 400 к.с. С к'ва турбо дупка са е друг въпрос.
Проблемът при толкова много мощ обаче са нормите за вредни емисии, респективно и изхранването на тези коне. А също така, да не забравяме, че при толкова много груба сила, двигателят вече не е така User friendly или да го кажем подходящ за масовия (статистически неподготвения) потребител. Тук точно е "чарът" на *35i, който Аутобилд и някои други списвачи определят като предвидим, перфектно балансиран, че дори и "копринено мек"

63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани