Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Модератор: Общи модератори
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Става въпрос за всякакви мотори, които не са с карбуратор... Дизели, бензини, газови инжекциони и тн. По тази тема споря с различни хора от както се занимавам с автомобили горе-долу и съвсем до скоро бях на 100% сигурен в моето мнение, което е, че при спускане по инерция по надолнище на която и да е предавка предавка, мотора е по-икономичен от колкото на свободна, било то и със съвсем малко, тъй като мотора се върти от кинетичната енергия, която пътя придава на трансмисията, а не от подаденото към него гориво, както щеше да е, ако е на неутрална скорост, за да си поддържа там оборотите било то 550/650/750rpm и тн. Съответно "интелигентния" инжекцион(примерно) не подава гориво, когато колата се движи по инерция на скорост.
Но последно време забелязвам, че възможно най-съвременните автоматични скоростни кутии на Audi и BMW имат система за освобождаване от скорост, когато колата се движи по-инерция с цел икономия?! Съответно това ме хвърли в тъча...
Според мен, би било интересно някой наистина знаещ да обясни как точно стоят нещата около "неутрална скорост vs. някоя предавка", относно икономията на горивото при обикновени ръчни скоростни кутии. Както и защо най-съвременните автомати слагат неутрална по инерция? Въобще не мога да хвана идеята всъщност... То ако на всяко махане на крака от педала на газта, то слага N, как всъщност би изпреварвало или поддържало една и съща скорост по път с чести спускания и изкачвания, това нещо? Въобще не мога да си го представя как би се карало...?!
Но последно време забелязвам, че възможно най-съвременните автоматични скоростни кутии на Audi и BMW имат система за освобождаване от скорост, когато колата се движи по-инерция с цел икономия?! Съответно това ме хвърли в тъча...

Според мен, би било интересно някой наистина знаещ да обясни как точно стоят нещата около "неутрална скорост vs. някоя предавка", относно икономията на горивото при обикновени ръчни скоростни кутии. Както и защо най-съвременните автомати слагат неутрална по инерция? Въобще не мога да хвана идеята всъщност... То ако на всяко махане на крака от педала на газта, то слага N, как всъщност би изпреварвало или поддържало една и съща скорост по път с чести спускания и изкачвания, това нещо? Въобще не мога да си го представя как би се карало...?!

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Инжекционните двигатели (дизел и бензин) спират притока на гориво към цилиндрите ако си на скорост и педала на газта не е натиснат - аз поне това знам.
Si non confectus, non reficiat.
- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Zagy написа:Инжекционните двигатели (дизел и бензин) спират притока на гориво към цилиндрите ако си на скорост и педала на газта не е натиснат - аз поне това знам.
Да така е, и аз така знам, но някой ако може да го обясни по-подробно..

И най-вече за тея автомати, дето освобождават от скорост

- Alpina_fanatic
-
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 23.12.2010
- Пол: Мъж
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Zagy написа:Инжекционните двигатели (дизел и бензин) спират притока на гориво към цилиндрите ако си на скорост и педала на газта не е натиснат - аз поне това знам.
И така не "гасне" ли двигателят?


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Според мен модерните автомати използват и модерната старт-стоп система 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Nitrowalk
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 141
- Регистриран на: 2.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: E39 M5
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Това дори и разходомера ви го показва
Когато сте на скорост без да пипате газта показва - 0
Когато сте на свободна - разходомера е на първото деление
Когато сте на скорост без да пипате газта показва - 0
Когато сте на свободна - разходомера е на първото деление


- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Добре, така е, а защо тогава последните автомати освобождават от скорост?
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Махнеш ли крака от газта , разхода е 0 като НУЛА . Ако освободиш от скорост , имаш някакъв минимален разход , от сорта на 0,7 - 1,6 литра на ЧАС . Автоматите предполагам освобождават , защото когато си на скорост без газ , двигателя забавя колата и убива инерцията .
В Ауди форума , един мъж не вярваше на борда и беше премерил напрежението на дюзита - 0,00000 волта . Та разхода със сигурност е нула
В Ауди форума , един мъж не вярваше на борда и беше премерил напрежението на дюзита - 0,00000 волта . Та разхода със сигурност е нула

- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Е то и на ръчката ти убива малко от инерцията... Както казах, аз от как се помня съм 100% сигурен, че разхода на скорост по инерция е 0, така че няма нужда от повече коментари, които да го потвърждават това.
Идеята е защо тея свръх нови автоматични скоростни кутии освобождават? Нека, ако има някой запознат, да сподели...
Идеята е защо тея свръх нови автоматични скоростни кутии освобождават? Нека, ако има някой запознат, да сподели...

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
Ами първото което се сещам е за да не губи колата инерция , защото на скорост без газ ти играе роля на моторна спирачка . . . това е достатъчно основателна причина .
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
acho.rs написа:Ами първото което се сещам е за да не губи колата инерция , защото на скорост без газ ти играе роля на моторна спирачка . . . това е достатъчно основателна причина .
Ами в повечето случаи това е търсен ефект при движение на скорост - поддържане на скоростта. Не можеш да пускаш някой планински проход постоянно на спирачки. По мои наблюдения "модерните", или както там ги наричате, автоматични трансмисии се нагаждат на стила на каране на шофьора, като предполагам, че едновременно с това поне 10 датчика непрекъснато следят различни параметри (позиция на волана, упражняване на спирачно усилие чрез крачната спирачка, моментна скорост), като това им подсказва какви са точно пътните условия в момента, след което компютърът на кутията "преценява" дали има смисъл да използва "моторната спирачка".

Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
новите двигатели са с висока компресия и са големи спирачки като газта не е натисната. тогава инжекторите не пулсират и няма гориво, но и не стигаш далече защото влачиш цялата тази компресия и тя действа като плаваща котва.
от друга страна пускането по инерция на неутрална хаби малко гориво но стигаш много по-далеч и като цяло икономията е по-голяма от колкото да се пускаш на скорост и да ти пада скороста и след това да трябва да се ускоряваш пак.
затова - като се приближавате към място за спиране- на скорост... като сте на магистрала- на неутрална.
м/у другото трабанта имаше "фрайлауф" на 4-та - подаваш газ- зацепва съединителя, отпускаш газта- колата е на неутрална и се возиш...
от друга страна пускането по инерция на неутрална хаби малко гориво но стигаш много по-далеч и като цяло икономията е по-голяма от колкото да се пускаш на скорост и да ти пада скороста и след това да трябва да се ускоряваш пак.
затова - като се приближавате към място за спиране- на скорост... като сте на магистрала- на неутрална.
м/у другото трабанта имаше "фрайлауф" на 4-та - подаваш газ- зацепва съединителя, отпускаш газта- колата е на неутрална и се возиш...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4874
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
трабанта
Знаеш ли колко време съм се чудил , какъв беше тоя Трабант 601с , дето беше писал , че караш - на кое викаш трабант

- B.Tunchev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 593
- Регистриран на: 29.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 ///M5
- Детайли за колата: Eisenmann Exhaust
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
acho.rs написа:трабанта
Знаеш ли колко време съм се чудил , какъв беше тоя Трабант 601с , дето беше писал , че караш - на кое викаш трабант
Аз пък още се чудя

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Разход на гориво - неутрална предавка vs. на скорост?
ах, за икономия ли са я направили тази тъпотия. това те кара да коригираш постоянно със спирачката като се движиш в трафика. бая ме дразни, щото трябва да карам като ламер, вместо да си поддържам сравнително постоянна скорост. аз се чудих дали не е заради самата конструкция на кутията (хидравличният съединител).
не знам до колко тва е по-икономично при условие, че аз по инерция(в смисъл без газ на скорост, а пък на неутрална абсолютно никога) не се движа никога освен при спускане, ако си махна крака от газта това, значи че искам да намаля не да се търкалям
не знам до колко тва е по-икономично при условие, че аз по инерция(в смисъл без газ на скорост, а пък на неутрална абсолютно никога) не се движа никога освен при спускане, ако си махна крака от газта това, значи че искам да намаля не да се търкалям

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
59 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани