Четвърт век двойно задвижване от BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от err0r » 15 Ное 2010, 23:45

Наскоро BMW отбелязва 25 години иновации при двойното задвижване. Четвърт век след представянето на първите модели със задвижване на всички колела, всяко четвърто BMW в света е оборудвано с xDrive. Към момента немският производител предлага 45 модела, при които променливото разпределение на мощността между предните и задните кокела се осигурява от интелигентната система xDrive. Гамата обхваща всички модели на баварците без първа серия, а в България над 53% от продадените автомобили BMW са със задвижване 4х4.
Двойното предаване се предлага като допълнително оборудване и алтернатива на задното задвижване от 1985 г., когато става достъпно като опция в модел от BMW серия 3 (е30). Още по онова време подаването на мощността към двете оси цели не само оптимизиране на сцеплението при движение по лоши настилки и в тежки метеорологични условия, но е предназначено и за повишаване на динамиката на пътя. Актуалнаа версия на системата за двойно задвижване BMW xDrive се справя с тези задачи изключително успешно. Благодаение на свързването на системата за двойно задвижване с Integrated Chassis Managment, всички ситуации на пътя се разпознават и оценяват моментално, за да може своевременно да се направят съответните корекции в работата на задвижването. Те могат да бъдат осъществени както от xDrive, така и в комбинация със стабилизираща система DSC, респективно Performance Control.
За разлика от други производители, при които двойното задвижване се използва предимно за компенсиране на проблемите със сцеплението при автомобилите с предно задвижване, то при настройките на xDrive BMW твърдо се придържа към типичните за задното задвижване характеристики.
В рамките на своята 25-годишна история двойното задвижване на BMW се превръща от опция, предлагана само за подбрани модели, в двигател на последователното обогатяване на моделната гама. При въвеждането си при BMW серия 3 от второ поколение (е30), двойното задвижване се предлага само при 2,5-литровия 6-цилиндров бензинов двигател с мощност 171 к.с. Днес комбинацията с xDrive при моделите на BMW серия 3 е възможна при три 6-цилиндрови бензинови двигателя, както и при един 4-цилиндров и един 6-цилиндров дизелов агрегат.
През 1991 г. двойното задвижване е въведено и при BMW серия 5 (е34), като по същото време се предстая и електронното управление на разпределението на мощността. Новоразработената система разполага с многодискови съединители, които могат да бъдат управлявани автоматично и безстепенно, за да може нормалното разпределение на мощността от 36:64% да бъде променяно гъвкаво в зависимост от ситуацията на пътя. В началото на задната ос се монтира многодисков съединител с хидравлично управление, като по-късно той е заменен с електронно управлявана намеса на спирачките. При анализа на ситуацията на пътя, управляващият блок на двойното задвижване взима под внимание сигналите от оборотите на колелата от ABS системата, оборотите на мотора и положението на дроселовата клапа, както и статуса на спирачките.
Системата за двойно задвижване при 525ix, оборудвано с 6-цилиндров бензинов двигател с мощност 192 к.с., още от самото начало се налага като концепция, превъзхождаща тези на конкурентите. Електронното управление осигурява особено бързи и прецизни реакции, които гарантират неутрално и сигурно поведение на пътя дори и при най-тежки условия, като дъжд и заснежена настилка.
Със създаването на SAV сегмента, пред двойното задвижване се откриват напълно нови преспективи. През 1999 г. BMW предизвиква фурор с тази иновативна автомобилна концепция. BMW X5 впечатлява всички с уникалната си на фона на конкурентните високопроходими автомобили динамика. Характеристиките на двойното задвижване на BMW също отговоарят на тази цел. При нормално пътуване мощността се разпределя чрез планетен редуктор в съотношение 38:62% между предните и задните колела, а благодарение на серийното оборудване DSC, автоматичният блокаж на диференциала (ABD-X) и системата за контрол на спускането по наклон, BMW X5 демонстрира превъзходни възможности както при спортно шофиране, така и при движение извън утъпканите пътища.
От успешното налагане на SAV концепцията с Х5, BMW продължава да затвърждава своята водеща позиция при автомобилите с двойно задвижване. През 2000 г. двойното задвижване отново се въвежда при BMW серия 3, този път в комбинация с два бензинови и един дизелов двигател. През 2004 г. BMW отново излезе напред чрез пренасянето на концепцията SAV върху още един автомобилен сегмент. С по-компактните си в сравнение с Х5 размери и още по-пъргавото си поведение на пътя, BMW X3 също се налага като изключително явление и в продължение на дълги години остава единствения премиум автомобил в този клас.
BMW постига за втори пър превъзходство на фона на конкурентите си по отношение на технологиите на двойното задвижване.
Новоразработената система xDrive, която е въведена при Х5 успоредно със старта на Х3, предлага уникално добри предпоставки за гъвкаво и съобразено с пътната ситуация разпределение на мощността благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за контрол на стабилността DSC. За пръв път за анализ на ситуацията на пътя, освен ооротите на колелата, се взимат под внимание и подаваните от DSC данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхната база положение на автомобила на пътя. За разлика от конвенционалните системи за двойно задвижване, които реагират само на вече превъртащи колела, xDrive може своевременно да разпознае всяка тенденция към свръхзавиване и недозавиване и да се противопостави чрез промяна в разпределението на мощността.
През 2005 г. са представени модификациите с двойно задвижване на петото поколение 3-та серия, както и на представеното малко по-рано също пето поколение на серия 5. До замяната му с по-новия модел през 2010 г. от BMW X3 от първо поколение са продадени над 600,000 екземпляра по целия свят. Малко преди това BMW X5, чието второ поколение се произвежда от 2006 г., надхвърля границата от 1 млн. продажби в световен мащаб.
Благодарение на изключителния потенциал на автомобилната концепция на BMW X-моделите и технологията xDrive, междувременно са разработени други модерни иновации. През 2008 г. на пазара се появява и BMW X6 - първото и все още единствено в света SAC (Sports Activity Coupe). BMW ActiveHybrid X6 също се задвижва с xDrive. От 2009 г. BMW X1 е единственият автомобил от този тип в премиум-компактният сегмент. При Х1, както и при новото Х3, системата xDrive може да бъде комбинирана с Performance Control. Това позволява постигането на още по-пъргава управляемост и при двата модела. Целенасоченото прилагане на спирачно усилие към вътрешното на завоя задно колело при същевременно увеличение на мощността осигурява още по-спонтанно и по-прецизно поведение в завоите. Още по-гъвкаво е разпределението на мощността при BMW X6, което серийно се оборудва с Dynamic Performance Control. В комбинация с xDrive тази система осигурява впечатляващо поведение при шофиране по завои. Благодарение на променливото разпределение на мощността между вътрешното и външното на завоя колело, DPC позволява постигането на сериозна пъргавина и стабилност по курса дори и при внезапни промени в динамичния център на тежестта или при движение по инерция.
На взаимодействието между xDrive и DPC най-интензивно може да се насладите в моделите Х5 М и Х6 М. Първите суперспортни автомобили с двойно задвижване на M GmbH се задвижват от 8-цилиндров двигател с технология TwinPower Turbo, развиващ мощност от 555 к.с.
При BMW серия 5 Gran Turismo xDrive се предлага в комбинация с 4 двигателя. Благодарение на новите настройки, които увеличават пъргавината и прецизността в завоите, xDrive предлага най-оптималните предпоставки за интензивно удоволствие от шофиране и идеална комбинация между динамика и комфорт. Напълно логично бе и въвеждането на двойното задвижване при 7-серия. Към момента се предлагат 3 модификации на луксозната лимузина: 750i xDrive, 750Li xDrive и 740d xDrive. Освен това xDrive ще се монтира и при шестото поколение на 5-серия. Първият модел с такова задвижване е 550i xDrive с 8-цилиндров, V-образен бензинов двигател с два турбокомпресора и 407 к.с. Ще го последват и два 6-цилиндрови модела на новата 5-серия Touring.
Изображение

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от Kroki » 16 Ное 2010, 9:50

Информацията, тъкмо ми трябваше. Само ще помоля, ако знаете и можете, да ми обясните, какви са диферинцялите при xDrive системите. Постоянно ли са заключени или когато системата сметне за подходящо ги заключва? :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от ares2 » 08 Дек 2010, 0:15

:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 12.10.2010
Местоположение: Сопот
Пол: Мъж
Кара: e39 520 I 1998г
Мечтае да кара: ///M5 2003 г

Re: Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от didite_bg » 05 Фев 2011, 1:52

:kuku: :kuku: :kuku:
Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от BMW_RIDER » 05 Фев 2011, 17:10

Kroki написа:Информацията, тъкмо ми трябваше. Само ще помоля, ако знаете и можете, да ми обясните, какви са диферинцялите при xDrive системите. Постоянно ли са заключени или когато системата сметне за подходящо ги заключва? :)


Е те ако са постоянно заключени колата няма да може да се движи с повече от 20 и да завива. Центаралния диференцял е ламелен тип и системата го преценя. Останалите диференцяли мисля ,че са отворени освен евентуано задния.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Четвърт век двойно задвижване от BMW

Мнение от Kroki » 05 Фев 2011, 22:28

Благодаря :yes:
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook