БМВ - Технически справочник

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

БМВ - Технически справочник

Мнение от Dimo » 30 Май 2005, 22:36

Ами реших и аз да свърша нещо полезно и взех та извадих всичкото инфо от техническия справочник на БМВ от страницата на Камор и го сабрах в един уърдовски фаил който ще пусна утре за да си го дърпате (има и картинки :mhihi: ), не защото неможе човек да влезе във сайта на БМВ и да търси това което му трябва, а за да може да изчете всичко на един път без да трябва да цъка по хиляда пъти за всяко следващо нещо което иска да види. Ми тва е четете, ако модераторите преценят, че няма нужда от темата нека я изтрият...

Адаптивни предни светлини.Адаптивните предни светлини ви осигуряват по-голяма безопасност при шофиране през нощта или при лоша видимост. За разлика от стандартните предни светлини "интелигентните светлини" на BMW предлагат решение, при което фаровете могат да се въртят от едната към другата страна. Тези движещи се светлини са идеален източник на светлина, особено при завой. Сензори измерват ъгъла на завоя, ъгловата скорост, и скоростта на автомобила. Данните получени от тези източници се използват да се определи идеалния ъгъл на завъртане на светлината за най-добра осветеност при завой.

Адаптивно управление на трансмисията (ATM).В автоматичен режим, адаптивното управление на трансмисията (ATM) избира подходящата предавка чрез самообучителен процес и взимайки под внимание редица други фактори. За да разпознае вашия стил на шофиране, ATM постоянно отчита положението на педала за газта. Системата анализира ъгловата скорост на колелата и въртящия момент и нагласява скоростния лост към положения за нормални, зимни, при изкачване и потегляне условия. ATM анализира текущите условия и по този начин предотвратява ненужни превключвания на предавките, напр. "stop-and-go" трафик, при завои и при движение по планински пътища.

Антиблокираща спирачна система (ABS).Антиблокиращата система (ABS) предотвратява блокирането на колелата в определена позиция при спиране. Системата осигурява разпределение на спирачното усилие между колелата по начин, по който се осигурява максимална спирачна сила и странична водеща сила. Това осигурява контрол на водача, дори и при внезапно спиране. При задействане на ABS, водачът усеща леко пулсиране на спирачния
педал. Всички автомобили със задвижване 4х4 от BMW X Серия притежават система, която скъсява спирачния път: върху стръмни, с лоша настилка пътища и при ниски скорости, тази система позволява едно или и двете предни колела да бъдат блокирани. Този застопрояващ ефект върху колелата предполага по-бързо спиране на автомобила. Специален регулиращ алгоритъм осигурява възможността на водача да продължи да конторлира автомобила в тази ситуация.

Автоматичен контрол на стабилността (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзване се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.

Автомат. диференциална спирачка (ADB-X).Автоматичната диференциална спирачка (ADB-X) е подфункция на системата за динамик стабилити контрол (DSC) при модификациите 4х4. Тя притежава същата функция, както блокажа на диференциала- прилагане на спирачно усилие само към едно единствено колело, което прави стандартната блокировка на диференциала вече ненужна. Ако вероятността някое от колелата да пробуксува е голяма, ADB-X автоматично прилага спирачно усилие към него докато не се възстанови отново контакта с пътя и продължи предаването на мощност към съответното колело. При задействан DSC, ADB-X действа съвместно с функциите на двигателя. При изключен DSC, ADB-X предава максимална мощност, независимо от действието регулаторните функции на двигателя и системата за стабилност, предпазвайки спирачките от прегряване.

Автоматична циркулация на въздуха (AAR).Интегрирана в автоматичната климатична система, системата за циркулация на въздуха (AAR) предпазва от проникване в купето на замърсители отвън. Системата е способна да разпознае, например , въглероден оксид, азотен оксид и етанол, превключвайки климатика към системата за въздушна циркулация за кратък период от време, докато концентрацията на вредни частици достигне минимални нива.

Автоматичен контрол на стабилноста (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзне се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.

Автоматична предавателна кутия.Всяка автоматична предавателна кутия на BMW е високотехнологична система, която перфектно се вгражда в нашите автомобили. Тя напълно се приспособява към индивидуалния стил на водача и осигурява висока степен на комфорт, както и техническа прецизност. Някои от модификациите на автоматичните трансмисии на BMW включват пет-степенна трансмисия със стептроник, електронната функция за смяна на предавките (EGF) и три програми за шофиране, което позволява на водача да избира между икономичен или спортен режим на шофиране. Има също така и програми за зимни условия и ръчна смяна на предавките, тъй като петстепенната автоматична трансмисия притежава адаптивно управление на трансмисията (ATM), което предлага опцията за ръчна смяна на предавките. ATM притежава памет и може да прецени коя предавка е подходяща за дадена ситуация.

Автоматична климатична система.Също както и Климат контрола, в автомобилите на BMW се предлага, като опция CFC-free автоматичната климатична система с широк диапазон от функции. Климатикът позволява настройка на различни температури за водача и пътника отпред, автоматично разпределение на въздуха и контрол върху обема, разделна вентилация отпред (с температурен контрол) и отзад, има и микрофилтър за очистване на въздуха. Допълнителни особености са функцията за остатъчно отопление, допълнителната вентилация, вентилационните отвори в страничните колони, температурно-контролиранатa кутия
за съхранение в централната конзола. Съществуват и някои допълнения към усъвършенстваната автоматична климатична система: разделно разпределение на въздуха и контрол за предните седалки , контрол на температурата в задната част, външен филтър с покритие от активен въглен, слънчев сензор и запаметяване на настройките за парното и температурата. Слънчевият сензор измерва ъгъла на попадащите в автомобила слънчеви лъчи, позволявайки на климатичната система да достигне по-бързо до оптимална температура и да я поддържа постоянно.

Активно управление.Активното управление осигурява на водачите по-добро управление и сцепление: тази система осигуряват по-добро поведение и мобилност дори и по криволичещи пътища.В кормилната колона е вградено планетно зъбно колело и в зависимост от ситуацията променя ъгъла на завиване, зададен от водача (superimposed steering). То увеличава ъгъла на завиване при ниски и средни скорости, докато при високи го намалява (напр. магистрали). При паркиране, тази опция улеснява маневрирането като намалява усилието за управление на волана.

Активен круз контрол.Активният круз контрол е разширение на традиционния круз контрол. Тази система Ви позволява да поддържате и предварително задавате скорост на пътя, а също и да следите разстоянието между Вашата кола и автомобилът пред Вас. Радарните сензори и контролният блок са комбинирани в една система, разположена най-отпред на автомобила под бронята. Специфичната полза предлагана от тази система е, че при застигане на превозно средство отпред, системата автоматично забавя Вашата кола и поддържа предварително избрана дистанция (четири различни настройки).
При освобождаване на пътя отпред, активният круз контрол автоматично ускорява Вашата кола до първоначалната скорост. За деактивиране на системата, леко натиснете педала на газта. Тази система позволява на шофьорът да се концентрира напълно върху пътната обстановка, докато в същото време повишава комфортът от пътуването на по-високо ниво. И въпреки това системата оставя отговорността на водача да поддържа подходящ начин на шофиране през цялото време.

Активни седалки.Медицински проучвания осигуриха информацията за изграждането на предните активни седалки в автомобилите BMW от 7 серия. Пътниците могат да се насладят на отпускащо пътуване. Повърхността на седалките се повдига и спуска с повтарящо се движение и има положителен ефект върху долната част на гръбнака и таза на пътника на седалката. Тази особеност предотвратява локални мускулни схващания и по този начин помага борбата срещу умората при пътувания на дълги разстояния.

Активно окачване - Динамик драйв.Динамик драйв е активна система за контрол върху окачването, предлагайки изключително висок стандарт на странична динамична стабилност (стабилност на купето). Тази стабилност се осигурява от активни стабилизиращи щанги на предния и задния мост - активни, поради въртящите се хидравлични елементи, действащи като иницииращи елементи, интегрирани в механичните стабилизиращи щанги. Комбинирани с два електронни клапана, тези елементи създават независими стабилизиращи сили в предния и задния мост, намалявайки накланянето на купето при завой. Динамик драйв по този начин осигурява голяма динамичност при всички скорости, оптимална управляемост и много добре балансирано поведение при промяна на товара в автомобила. Тези преимущества са особено благоприятни за пътниците на задните седалки: намаляването на клатушкането на пътниците до почти незначителни нива позволява и улеснява работата и четенето .Водачът, при завой, се облагодетелства значително от новия стандарт за прецизност на управление, особено при бързи маневри.

Активно управление.Активното управление осигурява на водачите по-добро управление и сцепление: тази система осигуряват по-добро поведение и мобилност дори и по криволичещи пътища.В кормилната колона е вградено планетно зъбно колело и в зависимост от ситуацията променя ъгъла на завиване, зададен от водача (superimposed steering). То увеличава ъгъла на завиване при ниски и средни скорости, докато при високи го намалява (напр. магистрали). При паркиране, тази опция улеснява маневрирането като намалява усилието за управление на волана.

Алармена система.Алармената система с дистанционно управление, както и имобилайзерът дават на Вашето BMW X5 оптимална защита. Алармата издава сигнал привличащ вниманието, когато някой се опита да отвори Вашия автомобил или опита да го тегли. Предупреждаващите светлини премигват, привличайки допълнително внимание. Обемният датчик в купето е в комплект с аларма за наклон под ъгъл и сирена: те се активират и деактивират от същото дистанционно управление, с което се отварят вратите и багажното отделение. Алармената сигнализация е със независим самозареждащ се акумулатор, отделен от акумулатора на автомобила и електрическата система.

Алуминиеви челюсти на спирачките.Максимално спирачно действие е осигурено, благодарение на алуминиевата конструкцията на спирачния механизъм и големите спирачни дискове. Специален водещ механизъм на накладките осигурява на цялата система надеждна защита от корозия и замърсяване. Други предимства, които тези спирачки притежават са тяхната впечатляваща дълготрайност и малкото тегло: вторият фактор играе голяма роля за намаляване на разхода на гориво.

Безопасни акумулаторни клеми.Безопасните акумулаторни клеми предпазват високоволтовата стартова верига от къси съединения при инциденти. Задействано от контролния блок на въздушната възглавница този нов тип акумулаторни клеми разединяват стартера от акумулатора посредством малка експлозия. Другите електрически системи, като аварийните светлини и осветлението в купето притежават стандартни защитни механизми и остават свързани към захранването. Тази обезопасена електрическа верига повишава пасивната безопасност и намалява опасността от пожар в случай на удар.

Безопасно шаси.Изключителната здравина на шасито е още един фактор, който увеличава пасивната безопасност за водачите на BMW. Компонентите му включват реверсивни ударопоглъщащи елементи, елементи с деформируеми зони, които могат да се подменят с минимални усилия, интегрирана защитна система при страничен удар, изключително здраво закрепени основи на седалките и високоякостни прагове.

Блокиране на скоростния лост.Блокирането на скоростния лост на автоматичната трансмисия в BMW става поради причини свързани с безопасността. Това означава, че скоростния лост може да се премести само от позиция N или P към директна предавка при натискане на спирачния педал. Интерлок е допълнителна функция: поради съображения за безопасност е невъзможно да се извади контактния ключ ако скоростния лост не е поставен на позиция P.

БМВ Асист.
BMW Асист е телематична услуга, която позволява на водачите да получават информация от бордовия компютър за местни забележителности, театри, музеи, както и информация за работното им време и цените на билетите. Навигационната система помага при търсенето на хотел: извежда информация за ранга на хотела, цените и броя на леглата. В допълнение системата извежда информация за текущите пътни условия, където и да се намирате в момента. При задействане от удар сензорът на въздушната възглавница автоматично изпраща спешно повикване, което съдържа данни за местоположението на автомобила до съответната спешна служба. В случай на повреда, водачът просто избира "BMW stand-by" услугите в менюто и сервизен автомобил на BMW се изпраща веднага. Водачът може, също така да получи полезни съвети и оферти от дилърите на BMW с натискането на "BMW information" бутона от менюто.

Бордова диагностика.Бордовата диагностика е една от функциите на електрониката на мотора (DME). Задачата й е да открива дефектите преждевременно. Съобщенията за дефекти се записват електронно и в последствие се изписват на дисплея на диагностичната система на BMW в сервиза. Това подпомага процедурите при отстраняване на дефектите и намалява разходите по поддръжката.

БМВ Чиста енергия.Мотивацията зад тази новаторска концепция е ясна: водородът е горивото на бъдещето. С използвнето му се намалява зависимостта от други природни ресурси, елиминират се емисиите на CO2, които са основния причинител на парниковия ефект. Ако се използват възобновяеми източници на енергия за добив на водород целият цикъл е екологично чист.
BMW създаде двигател използващ водород, чийто динамични характеристики не се различават от другите агрегати на BMW. Чрез много близкия си до серийните автомобили
BMW 745h от 2001, компанията показа на какво е способна. Неговият бивалентен 4.4литров, V-образен осем цилиндров двигател може да работи, както с водород , така и с бензин, като представянето му е повече от впечатляващо: 135 kW (182 hp) мощност и максимална скорост 215 km/h. Автомобилът може да измине 300 km с пълен резервоар с водород, плюс още 650 km с бензин. Първите автомобили с водород ще влязат в серийно производство в периода на производство на сегашните автомобили от 7 Серия.

Бордови компютър.Бордовият компютър осигурява информация на водачите за: средния разход на гориво, пътя който може да се измине с наличното гориво, средната скорост на движение, разстоянието до крайната точка на пътуването и приблизителното време на пристигане. Показани са също и часа и външната температура (с предупредителен сигнал при температури по-ниски от 3?C). Водачът получава достъп до тази информация чрез бутоните на контролния панел или контролер - данните са изведени върху таблото или дисплея.

Бордови монитор.Бордовият монитор представлява плосък екран с размер 6.5 инча с отношение 16:9. Напълно плосък, мониторът се вписва идеално в централната конзола. Системата включва също вграден радио касетофон и контролен панел за основните функции на бордовия компютър, радиото и касетофона. Управлението на другите функции като CD ченджър, DSP HiFi уредбата, телефона, допълнително отопление и вентилация ,както и навигационната система чрез монитора е друга възможна опция. Бутоните са разположени просто и са лесни за употреба. Избраната от Вас функция се изписва на дисплея.

Валвтроник.Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.

Ванос/двоен Ванос.Ванос и двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.

Въздушна възглавница за главата.Надуваемата цилиндрична структура (ITS) и страничните въздушни възглавници се предлагат като стандартно оборудване. Комбинираното им действие осигурява отлична защита при страничен удар за пътниците в автомобила. При страничен удар, ITS предпазват от опасния ефект, при който главите на пътниците се отмятат встрани и се удрят във вратите (хиперфлексия) и предотвратява контузии причинени от попаднали в купето предмети. ITS въздушните възглавници са вградени в структурата на тавана и се надуват мигновено благодарение на шуплестата им структура. При разгъване те покриват зоната на горното захващане на колана и предните странични стъкла диагонално, като по този начин осигуряват най-добрата защита, независимо от ръста на пътника и неговата позиция върху седалката.

Дванадесет цилиндров двигател.Дванадесет цилиндровият двигател в BMW 7 Серия сега представлява технологичния връх в този пазарен сегмент. Той включва валвтроник, система за променливо управление на двадесет и четирите клапана, която управлява движението на всмукателните клапаните. Системата регулира постъпването на въздух с голяма точност, намалявайки по този начин разхода на гориво и емисиите на вредни газове значително. Осигурявайки висока степен на сгъстяване, директното впръскване гарантира максимална мощност от 327 kW (445 PS).
Впръскващата технология не изисква всмукателни колектори, така че горивото се впръсква директно във всеки цилиндър и се смесва с въздуха преди възпламеняването. По този начин се подпомага големият 12-цилиндров двигател да разгърне пълния си потенциал в смисъла на мощност, въртящ момент, горивна икономичност и контрол на емисиите. Заедно със другите нововъведения в технологията като двоен Ванос, алтернаторът с течно охлаждане или каталитичната изпускателна система и системата за рециркулация на отработилите газове, динамичните качества на двигателя достигат до нови нива на съвършенство.

Двойно шарнирно предно окачване.Изработеното от алуминий предно окачване намалява с около 30 процента теглото в сравнение със същото изработено от стомана. Това намалява натоварването върху предния мост в интерес на по-доброто управление и поведение на пътя. Причината за това, е че основната греда в предния мост е с изключителна диагонална якост, носеща кормилния механизъм и останалите части по окачването.

Дизелов катализатор.Катализаторът изпълнява ролята на оксидиращ елемент, като се свързва с въглеводородите и въглеродния оксид, намиращи се в отработилите газове. Подпомага намаляването на разтворимите частици. Най-важният елемент е керамичния блок покрит с филм платина с алуминиева основа.

Дизелови двигатели.Дизеловите агрегати на BMW, като 4-цилиндровият редови двигател на BMW 320d, 6-цилиндровият редови на BMW 530d и 8-цилиндровият на BMW 740d, съчетават отлични динамични характеристики и нисък разход на гориво. Съвсем скоро BMW представи второ поколение електронно-управлявана система common rail , която може да осигури на лягане до 1,600 mb.
Стойностите на тази величина покриват изискванията за постоянни нива на налягането през целия процес на впръскване, което подобрява представянето и намалява разхода на гориво. Намаляването на шума в двигателя

Динамичен контрол на сцеплението (DTC).
В сравнение с динамик стабилити контрол (DSC), динамик тракшън контрол (DTC) осигурява на задните колела по-голяма теглителна сила. Тази увеличена мощност служи за различни предназначения, в зависимост от типа на автомобила. В автомобилите от 5 и 7 Серия, напр. системата е идеална за дълги и прави пътища, и максимална мощност при шофиране върху сняг или киша. При автомобилите от 3 Серия и Z4 Roadster, DTC играе важна роля при завои - подобрява теглителната сила и спортните им качества. Водачът има пълен контрол над автомобила в границите на определен параметър: регулаторните функции не са активни. DSC подобрява курсовата устойчивост в определени граници.
Изображение

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook