BMW HP2
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
BMW HP2
HP2 (High Performance 2-cylinder) е първият модел от новата напълно самостоятелна категория мотори, разработвани от BMW Motorrad. Той е с най-мощния и динамичен off-road двуцилиндров боксер, поставян някога на мотоциклет, което моментално го изстрелва в класацията на ендуро машините. При каране по труден терен HP2 се осланя на предимствата на боксеровата концепция и нискя център на тежестта. Докато при скоростно шофиране ниското тегло и мощният двигател подсигуряват комфортно удоволствие от on-road способностите му.
Чрез олекотяването на всички компоненти на мотора, инжинерите са постигнали тегло от само 175кг, което, съчетано с изключителната ергономия на ездача гарантира лесен контрол и при най-трудния терен. С комбинацията на ниския център на тежесста, чудесния баланс, несравнима плавност и изключително ускорение още от ниските обороти, HP2 превъзхожда и най-добрите едноцилиндрови машини.
Основни характеристики на HP2:
1170сс двуцилиндров боксер двигател с мощност от 77kW (105к.с.) и максимален въртящ момент 115Nm при 5500 об/мин.
Новата ауспухова система е 2кг по-лека от преди (HP2 е максимално олекотен)
Структурата на пространствената рама от тънкостенни тръби е базирана на състезателните машини R900 R, използвани от BMW в периода 1999-2001 на рали "Дакар".
Телескопичната вилка е с ход 270mm. (Такава стойност не може да се достигне с традиционната предница).
Това е първата пружинно-амортисьорна система, използваща само въздух. С теглото си под 2.3кг тя е около 2кг по-лека от конвенционална такава.
Джантите са с кръстосани спици, предвидени за най-тежки условия. Отпред има един 305mm псевдо-плаващ диск и спирачка с плаващ механизъм. Отзад е също единичен диск с диаметър 206mm. Засега HP2 не се предлага с ABS.
Горивният резервоар е изработен от уякчен, полупрозрачен (за да се вижда нивото на горивото) полиетилен и побира 13 литра.
Седалката е висока 920mm, като най-ниският вариант (900mm) се предлага като допълнителна възможност.
Бордовото оборудване включва навигационна система CAN (Controller Aera Network) технология.
Инструменталният панел е като при R1200 GS, но без оборотомер. На отделен дисплей водачът може да види колко часа е работил мотоциклетът, като по този начин се улеснява обслужването на машината - смяна на въздушен филтър и т.н.
Страничните панели и предният калник са направени от оцветена зърнеста пластмаса и не са боядисани. По този начин драскотините остават "невидими".
Предвидена е и широка гама от допълнително оборудване.
На пазара новият HP2 ще се появи през септември, но на каква цена, все още не е обявено.
За да докажат спортните ендуро възможности на новия HP2, BMW Motorrad ще поддържат частен отбор, който ще участва в off-road събития като German Cross Country Championship (GCC). Извън Германия HP2 ще се прояви на Baja 500 и Baja 1000, като имат планове за участие в пролога на Erzberg Race в Австрия.
BMW - Sheer Riding Pleasure
Източник - списание Off-road
Чрез олекотяването на всички компоненти на мотора, инжинерите са постигнали тегло от само 175кг, което, съчетано с изключителната ергономия на ездача гарантира лесен контрол и при най-трудния терен. С комбинацията на ниския център на тежесста, чудесния баланс, несравнима плавност и изключително ускорение още от ниските обороти, HP2 превъзхожда и най-добрите едноцилиндрови машини.
Основни характеристики на HP2:
1170сс двуцилиндров боксер двигател с мощност от 77kW (105к.с.) и максимален въртящ момент 115Nm при 5500 об/мин.
Новата ауспухова система е 2кг по-лека от преди (HP2 е максимално олекотен)
Структурата на пространствената рама от тънкостенни тръби е базирана на състезателните машини R900 R, използвани от BMW в периода 1999-2001 на рали "Дакар".
Телескопичната вилка е с ход 270mm. (Такава стойност не може да се достигне с традиционната предница).
Това е първата пружинно-амортисьорна система, използваща само въздух. С теглото си под 2.3кг тя е около 2кг по-лека от конвенционална такава.
Джантите са с кръстосани спици, предвидени за най-тежки условия. Отпред има един 305mm псевдо-плаващ диск и спирачка с плаващ механизъм. Отзад е също единичен диск с диаметър 206mm. Засега HP2 не се предлага с ABS.
Горивният резервоар е изработен от уякчен, полупрозрачен (за да се вижда нивото на горивото) полиетилен и побира 13 литра.
Седалката е висока 920mm, като най-ниският вариант (900mm) се предлага като допълнителна възможност.
Бордовото оборудване включва навигационна система CAN (Controller Aera Network) технология.
Инструменталният панел е като при R1200 GS, но без оборотомер. На отделен дисплей водачът може да види колко часа е работил мотоциклетът, като по този начин се улеснява обслужването на машината - смяна на въздушен филтър и т.н.
Страничните панели и предният калник са направени от оцветена зърнеста пластмаса и не са боядисани. По този начин драскотините остават "невидими".
Предвидена е и широка гама от допълнително оборудване.
На пазара новият HP2 ще се появи през септември, но на каква цена, все още не е обявено.
За да докажат спортните ендуро възможности на новия HP2, BMW Motorrad ще поддържат частен отбор, който ще участва в off-road събития като German Cross Country Championship (GCC). Извън Германия HP2 ще се прояви на Baja 500 и Baja 1000, като имат планове за участие в пролога на Erzberg Race в Австрия.
BMW - Sheer Riding Pleasure

Източник - списание Off-road

- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Понякога ми се иска да усетя какво е да летиш във въздуха, отскочил със 60-тина км/ч от бабуна, на "гърба" на ено такова зверче, но мисля, че няма да кацна като хората и ме фаща шубето 


- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Браво за материала
, наистина рядко може да се прочете за моторите на БМВ, а те все пак са една от най-силно развиващите се части на БМВ АГ.


5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани