-> 6 удара на сърцето - Е63 М6 <-
Модератор: Общи модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
-> 6 удара на сърцето - Е63 М6 <-
Началото
Споменаването на съчетанието БМВ и 'М' от самото начало означава типично спортно поведение.Основоположник на рода е легендарната М1 през 1978г.,която в момента е изключително ценна колекционерска страст,тъй като от нея са произведени само 456 екземпляра.С нейните 277к.с.,произвеждани от 3.5-литров агрегат,колата достига 100км/ч от място за фантастичните и днес 5.6 секунди и за пръв път демонстрира как технологиите от спортната писта се прилагат в обикновения живот.
Шест години по-късно се появява БМВ М635 ЦСи,която е първият 'М' модел,базиран на сериен автомобил.Той се произвежда от 1984 до 1989г.И за първи път обединява легендарните динамични постижения на М1 с лукса на БМВ 2+2 купе.Неговият двигател предлага 286к.с.,които са в състояние да ускорят колата за 6.4 сек. и да достигнат максималната скорост от 255км/ч.През 1984г.,фамилията се разраства с М5,а през 1986-и с М3!
Възможно ли е сухите цифри и пламенните емоции да имат допирна точка?Доскоро имах еднозначен отговор,но след като претърпях 'челен сблъсък' с новото М6 на БМВ в екзотичната испанска провинция Андалусия..
В края на Април участвах в динамичното представяне (тестдрайв) на модела пред автомобилни журналисти от Европа.Като добри ученици,тръгнахме от вкъщи добре подготвени и подплатени с цифри.Колата е с 10-цилиндров V-образен двигател с работен обем 4999куб.см,с максимална мощност от 507 к.с. при 7750 об/мин.,въртящ момент от 520 Нм.Максималната скорост електронно е ограничена на 250 км/ч,а ускорението е 14 сек...но до 200 км/ч.Стандартното се достига само след някакви си 4.6 сек.Червената скала на оборотомера започва след цифрата 8250.Надмината е границата от 100к.с. на литър раборен обем.Специфичното тегло е 3.5 кг. на конска сила.Комбинираният разход на гориво е 14.8 литра и...още и още вълнуващи цифри следват в каталога.
Информацията продължава да се излива върху нас и през първата вечер.Двамата българи в компанията на двама румънци и още толкова украинци сме пристигнали преди основната група и имаме удоволствието да вечеряме не с кой да е,а с 'М' човека на БМВ-проф. Улрих Брунке и с продуктовия мениджър на М6 - Щтефан Беер.Усмихнати и любезни,те отговарят на въпросите ни.Научаваме,че интелигентната 7-степенна SMG трансмисия предлага 11 режима на работа.Самоблокиращият се по механичен начин диференциал е в състояние да преразпределя въртящия момент към задвижващите задни колела в зависимост от конкретните условия в съотношение от 50:50 до 100:0.Електронното управление на амортисъорите (къде е буквата бе
) (EDC) предлага три нива на работа - 'комфорт','нормал' и 'спорт'.Програмата за динамична стабилност (DSC) е напълно нова и има два режима.Постепенно навлизаме все по-надълбоко в темата ,но и все по-често започваме да получаваме отговори от рода: 'Покарайте утре,вечерта отново ще говорим'.
На сутринта нетърпеливи излизаме половин час преди уреченото време.Подредени като по конец,ни чакат 21 автомобила М6.
Слънцето и двете редици Индианаполис в червено и Сепанг в бронзово светят в очите ни.
Вечерта някой бе сравнил ускорението до 100км/ч с пет удара на сърцето,но още при споменаване на цветовете,носещи имена на известните състезателни писти,чувствам лек трепет.Сядам в меката кожена седалка и усещам как пулсът ми вече леко ускорява ход.Завъртам контактния ключ и излизащият сякаш от дълбока пещера гърлено-боботещ звук допълнително засилва ударите до критични стойности.
Гася двигателя и излизам навън,опитвайки се да възстановя нормалния си сърдечен ритъм,докато разглеждам ниския разтеглен профил.Макар и в покой,колата изглежда жива и динамична.От двете страни на големия въздухозаборник са отворите,които отвеждат въздушната струя директно към големите спирачни дискове.Отзад издайнически надничат две двуцевки със сериозен калибър,а елегантните колела направо са произведения в стил 'техноарт'.
Вътрешният ни глас подсказва,че много внимателно трябва да изслушаме и краткия инструктаж преди тръгване.Не,нищо особено-колата се кара изключително лесно и приятно,но....обяздването на 507к.с. наведнъж не е всекидневие.А и основната ни цел е да ги пришпорваме по пистата на частната състезателна академия Аскари.Пътуването до там е поредното противоречие между радост и разочарование.Сух път,идеален асфалт,слънце,автомобилът се държи чудесно.В същото време в цяла Испания тече акция на пътната полиция за контрол на превишената скорост,а по пътя към пистата разрешената е 90км/ч.Единственото забавление,което ни остава,е екстремно да изпреварваме по-бавно движещите се колеги.Приближаваш се с 50-60 км/ч.,надничаш отстрани и в момента,в който видиш свободни 100 метра,връщаш на трета,газта до долу и....за времето,за което...(пиша
) другото превозно средство вече е останало назад.Скоростта,проектирана на Head-Up дисплея,надхвърля 120 км/ч.,а почти до нея сякаш изплува образът на местния служител на закона и бързо отнемам газта.Ето,че пристигаме.Още на входа ни подават за подпис някакъв документ,който и ние като колегите,не прочитаме,но съдържанието му в съкратен превод е нешо подобно на 'домакините не носят отговорност за количествата адреналин и последствита от тях са за сметка на самия управляващ'.Нетърпеливо преминаваме поредния важен курс по техника на безопастност и вече сме на изхода на 'питлейна'.Всичко е съвсем истинско.Строг маршал в оранжев гащеризон е препречил червеното знаме пред пилотната кола,която ще ни направи опознавателна обиколка.И тя естествено е БМВ,но е 'някаква си' М3-ка.Червеният флаг е заменен от размахващ се зелен и вече се движим.По-точно летим по пистата.'Някаквата' М3-ка явно се управлява от опитен пилот,защото въпреки че съм натиснал бутона 'Power',въпреки че давам всичко от себе си,изчезва на първия остър завой.Доближавам го едва преди следващия шикан - намалил е,за да завършим обиколката в пакет.Дойде моментът и за моята битка.Заставам отново на старта с включен ланч-контрол и в момента в който зеленото знаме освобождава пътя ми,натискам газта до долу.Сякаш някой ме ритна отзад.Без свирене на гуми,без облак прах и мирис на изгоряло...Впил очи в пистата,повече усещам,отколкото виждам,че стрелката на оборотомера почти докосва червената зона и трябва да превключвам на втора скорост.След секунда трета и отново втора,понеже първият остър завой изненадващо бързо е застанал пред мен.Колата е изключително послушна,но демонстрира характер.Извършила е преминаването от трета на втора предавка по моя команда,но изравняването на оборотите с междинна газ няма нищо общо с мен.Ефектно и ефективно.Преминавам с известно напрежение първата половина от 5.5-километровото трасе,но осъзнавам,че битката която водя,е не с пистата,не с колата,а си е моя вътрешна борба.Успокоен от това прозрение завършвам първата обиколка и на втората нещата вече заемат истинските си места.
Бързо ускорение,остро спиране преди завоя,превключване на по-ниска предавка,газ,по-висока и се насочвам към третото завъртане.Сега вече имам възможност да усетя колко съм стабилен в завоя.Колата почти не променя хоризонталната си позиция и дори имам време и кураж,разбира се,да погледна скоростомера в края на най-дългата права - 190км/ч. на 4-та скорост.
Според немските изисквания скоростта е ограничена на 250км/ч.Предишната вечер естествено се поинтересувахме на какво е способна М6-цата,ако няма ограничения.Отговорът на Щтефан Беербе уклончив,но смисълът ясен:'Погледнахте ли коя е максималната отметка на километража?'.Тогава не бяхме,но сега се сетих и погледнах.Най-долу вдясно пишеше 330!До 120 км/ч. циферблатът е разграфен през 20,а след това явно са установили,че 'няма да им стигне мястото' и са започнали да го делят през 30.
С известно разочарование приключвам третата си обиколка.Според регламента тя е последна.Отивам в халето.Там е обособена зала за техническата част и пред разрези на двигател,предавателна кутия и диференциал специалистите услужливо обясняват новите технически решения.Преживяваме още двеста километра удоволствие и се прибираме.Вечерта все още възбудени от впечатленията си продължаваме разговора.Основната идея е моделът да се използва в ежедневието,но без да лишава собственика си от висока степен на удобство и комфорт,да му дава възможност и за чисто спортни изживявания.Пътят,който са избрали,е да се постигне висока мощност,чрез качествени материали,оптимизиране на процесите и максимално олекотяване на конструкцията.По-големите работни обеми,или принудителното пълнене,постигат по-високи мощности.Но по-високите мощности и моменти изискват по-масивни агрегати - респективно по-големи инерционни сили.Пипнато е почти навсякъде.Масата на всяка от джантите е с 1.8 кг. по-малка от тези при М5.Вместо резервно колело се предлага стандартен комплект за репарация.Чрез карбоновия материал,от който е направен таванът,са спестени още 4.5 кг.Окачването е изцяло от леки сплави,пластмасови са дори и предните калници.Спестено е и от активното окачване,защото то просто не е необходимо.
Резултатът е налице - М6 е перфектно автомобилно творение,създадено да задоволи всички изисквания на хората,доказали себе си.А критерият за това е много ясен - просто трябва да разполагат с 106 500 Евро,цената,на която колата може да се купи в Германия.
Двигателят
Заимстван е добре познатият от представената преди половин година М5.10-цилиндров,V-образен,с раборен обем 4999 куб.см. с атмосферно пълнене и два мощностни режима - 400 и 507 к.с.Въртящият момент от 520 Нм се постига при 6100 оборота,степен на сгъстяване 12:1.Двата реда по 5 цилиндъра са разположени под ъгъл 90 градуса и имат по 4 клапана,задвижвани от по два горноразположени разпределителни вала за всеки ред.Променливите фази на газоразпределение се осигуряват от патентованата от БМВ система Vanos.Всеки цилиндър има отделна,електронно управляема дроселова клапа.Системата за управление реагира почти мигновено на натискането на педала - максималното отваряне става само за 120 милисекунди.Цилиндровият блок и главата са от леки сплави,коляновият вал лагерува на 5 основни лагера.
Трансмисията
Задвижващи са задните колела през самоблокиращ диференциал и многорежимна 7-степенна трансмисия SMG,която предлага 6 програми в секвенциален режим (S-mode) и 5 програми за автоматично управление (D-mode).За пример: една от специалните функции разпознава изкачване или слизане по стръмен участък.В единия случай възпрепятства общия недостатък на автоматичните трансмисии постоянно да превключват нагоре и надолу,а в другия случай удължава работата на по-ниска предавка и по-ефективно използва спирачната сила на двигателя.
Преки конкуренти
Марка и модел Двг.обем/цил. Мощност Ускорение 0-100
BMW М6 5.0л/V10 507к.с 4.4 сек.
Aston Martin DB9 5.9л/V12 450к.с 4.9 сек.
Aston Martin Vanquish S 5.9л/V12 528к.с 4.8 сек.
Bentley Continental GT 6.0л/W12 560к.с 4.8 сек.
Ferrari 612 Scaglietti 5.75л./V12 540к.с 4.2 сек.
Maserati Coupe GS 4.2л./V8 400к.с 4.85 сек.
Mercedes Benz CL 55 AMG 5.5л./V8 500к.с 4.7 сек.
Porsche 911 Turbo S 3.6л./В6 450к.с 4.2 сек.
Авто Журнал
Скъсах си пръстите да го напиша това
( с леки промени на текста от моя милост
)
Enjoy

Споменаването на съчетанието БМВ и 'М' от самото начало означава типично спортно поведение.Основоположник на рода е легендарната М1 през 1978г.,която в момента е изключително ценна колекционерска страст,тъй като от нея са произведени само 456 екземпляра.С нейните 277к.с.,произвеждани от 3.5-литров агрегат,колата достига 100км/ч от място за фантастичните и днес 5.6 секунди и за пръв път демонстрира как технологиите от спортната писта се прилагат в обикновения живот.
Шест години по-късно се появява БМВ М635 ЦСи,която е първият 'М' модел,базиран на сериен автомобил.Той се произвежда от 1984 до 1989г.И за първи път обединява легендарните динамични постижения на М1 с лукса на БМВ 2+2 купе.Неговият двигател предлага 286к.с.,които са в състояние да ускорят колата за 6.4 сек. и да достигнат максималната скорост от 255км/ч.През 1984г.,фамилията се разраства с М5,а през 1986-и с М3!
Възможно ли е сухите цифри и пламенните емоции да имат допирна точка?Доскоро имах еднозначен отговор,но след като претърпях 'челен сблъсък' с новото М6 на БМВ в екзотичната испанска провинция Андалусия..
В края на Април участвах в динамичното представяне (тестдрайв) на модела пред автомобилни журналисти от Европа.Като добри ученици,тръгнахме от вкъщи добре подготвени и подплатени с цифри.Колата е с 10-цилиндров V-образен двигател с работен обем 4999куб.см,с максимална мощност от 507 к.с. при 7750 об/мин.,въртящ момент от 520 Нм.Максималната скорост електронно е ограничена на 250 км/ч,а ускорението е 14 сек...но до 200 км/ч.Стандартното се достига само след някакви си 4.6 сек.Червената скала на оборотомера започва след цифрата 8250.Надмината е границата от 100к.с. на литър раборен обем.Специфичното тегло е 3.5 кг. на конска сила.Комбинираният разход на гориво е 14.8 литра и...още и още вълнуващи цифри следват в каталога.
Информацията продължава да се излива върху нас и през първата вечер.Двамата българи в компанията на двама румънци и още толкова украинци сме пристигнали преди основната група и имаме удоволствието да вечеряме не с кой да е,а с 'М' човека на БМВ-проф. Улрих Брунке и с продуктовия мениджър на М6 - Щтефан Беер.Усмихнати и любезни,те отговарят на въпросите ни.Научаваме,че интелигентната 7-степенна SMG трансмисия предлага 11 режима на работа.Самоблокиращият се по механичен начин диференциал е в състояние да преразпределя въртящия момент към задвижващите задни колела в зависимост от конкретните условия в съотношение от 50:50 до 100:0.Електронното управление на амортисъорите (къде е буквата бе

На сутринта нетърпеливи излизаме половин час преди уреченото време.Подредени като по конец,ни чакат 21 автомобила М6.
Слънцето и двете редици Индианаполис в червено и Сепанг в бронзово светят в очите ни.
Вечерта някой бе сравнил ускорението до 100км/ч с пет удара на сърцето,но още при споменаване на цветовете,носещи имена на известните състезателни писти,чувствам лек трепет.Сядам в меката кожена седалка и усещам как пулсът ми вече леко ускорява ход.Завъртам контактния ключ и излизащият сякаш от дълбока пещера гърлено-боботещ звук допълнително засилва ударите до критични стойности.
Гася двигателя и излизам навън,опитвайки се да възстановя нормалния си сърдечен ритъм,докато разглеждам ниския разтеглен профил.Макар и в покой,колата изглежда жива и динамична.От двете страни на големия въздухозаборник са отворите,които отвеждат въздушната струя директно към големите спирачни дискове.Отзад издайнически надничат две двуцевки със сериозен калибър,а елегантните колела направо са произведения в стил 'техноарт'.
Вътрешният ни глас подсказва,че много внимателно трябва да изслушаме и краткия инструктаж преди тръгване.Не,нищо особено-колата се кара изключително лесно и приятно,но....обяздването на 507к.с. наведнъж не е всекидневие.А и основната ни цел е да ги пришпорваме по пистата на частната състезателна академия Аскари.Пътуването до там е поредното противоречие между радост и разочарование.Сух път,идеален асфалт,слънце,автомобилът се държи чудесно.В същото време в цяла Испания тече акция на пътната полиция за контрол на превишената скорост,а по пътя към пистата разрешената е 90км/ч.Единственото забавление,което ни остава,е екстремно да изпреварваме по-бавно движещите се колеги.Приближаваш се с 50-60 км/ч.,надничаш отстрани и в момента,в който видиш свободни 100 метра,връщаш на трета,газта до долу и....за времето,за което...(пиша

Бързо ускорение,остро спиране преди завоя,превключване на по-ниска предавка,газ,по-висока и се насочвам към третото завъртане.Сега вече имам възможност да усетя колко съм стабилен в завоя.Колата почти не променя хоризонталната си позиция и дори имам време и кураж,разбира се,да погледна скоростомера в края на най-дългата права - 190км/ч. на 4-та скорост.
Според немските изисквания скоростта е ограничена на 250км/ч.Предишната вечер естествено се поинтересувахме на какво е способна М6-цата,ако няма ограничения.Отговорът на Щтефан Беербе уклончив,но смисълът ясен:'Погледнахте ли коя е максималната отметка на километража?'.Тогава не бяхме,но сега се сетих и погледнах.Най-долу вдясно пишеше 330!До 120 км/ч. циферблатът е разграфен през 20,а след това явно са установили,че 'няма да им стигне мястото' и са започнали да го делят през 30.
С известно разочарование приключвам третата си обиколка.Според регламента тя е последна.Отивам в халето.Там е обособена зала за техническата част и пред разрези на двигател,предавателна кутия и диференциал специалистите услужливо обясняват новите технически решения.Преживяваме още двеста километра удоволствие и се прибираме.Вечерта все още възбудени от впечатленията си продължаваме разговора.Основната идея е моделът да се използва в ежедневието,но без да лишава собственика си от висока степен на удобство и комфорт,да му дава възможност и за чисто спортни изживявания.Пътят,който са избрали,е да се постигне висока мощност,чрез качествени материали,оптимизиране на процесите и максимално олекотяване на конструкцията.По-големите работни обеми,или принудителното пълнене,постигат по-високи мощности.Но по-високите мощности и моменти изискват по-масивни агрегати - респективно по-големи инерционни сили.Пипнато е почти навсякъде.Масата на всяка от джантите е с 1.8 кг. по-малка от тези при М5.Вместо резервно колело се предлага стандартен комплект за репарация.Чрез карбоновия материал,от който е направен таванът,са спестени още 4.5 кг.Окачването е изцяло от леки сплави,пластмасови са дори и предните калници.Спестено е и от активното окачване,защото то просто не е необходимо.
Резултатът е налице - М6 е перфектно автомобилно творение,създадено да задоволи всички изисквания на хората,доказали себе си.А критерият за това е много ясен - просто трябва да разполагат с 106 500 Евро,цената,на която колата може да се купи в Германия.
Двигателят

Заимстван е добре познатият от представената преди половин година М5.10-цилиндров,V-образен,с раборен обем 4999 куб.см. с атмосферно пълнене и два мощностни режима - 400 и 507 к.с.Въртящият момент от 520 Нм се постига при 6100 оборота,степен на сгъстяване 12:1.Двата реда по 5 цилиндъра са разположени под ъгъл 90 градуса и имат по 4 клапана,задвижвани от по два горноразположени разпределителни вала за всеки ред.Променливите фази на газоразпределение се осигуряват от патентованата от БМВ система Vanos.Всеки цилиндър има отделна,електронно управляема дроселова клапа.Системата за управление реагира почти мигновено на натискането на педала - максималното отваряне става само за 120 милисекунди.Цилиндровият блок и главата са от леки сплави,коляновият вал лагерува на 5 основни лагера.
Трансмисията

Задвижващи са задните колела през самоблокиращ диференциал и многорежимна 7-степенна трансмисия SMG,която предлага 6 програми в секвенциален режим (S-mode) и 5 програми за автоматично управление (D-mode).За пример: една от специалните функции разпознава изкачване или слизане по стръмен участък.В единия случай възпрепятства общия недостатък на автоматичните трансмисии постоянно да превключват нагоре и надолу,а в другия случай удължава работата на по-ниска предавка и по-ефективно използва спирачната сила на двигателя.
Преки конкуренти

Марка и модел Двг.обем/цил. Мощност Ускорение 0-100
BMW М6 5.0л/V10 507к.с 4.4 сек.
Aston Martin DB9 5.9л/V12 450к.с 4.9 сек.
Aston Martin Vanquish S 5.9л/V12 528к.с 4.8 сек.
Bentley Continental GT 6.0л/W12 560к.с 4.8 сек.
Ferrari 612 Scaglietti 5.75л./V12 540к.с 4.2 сек.
Maserati Coupe GS 4.2л./V8 400к.с 4.85 сек.
Mercedes Benz CL 55 AMG 5.5л./V8 500к.с 4.7 сек.
Porsche 911 Turbo S 3.6л./В6 450к.с 4.2 сек.
Авто Журнал
Скъсах си пръстите да го напиша това


Enjoy

Последна промяна Slavi_m на 18 Май 2005, 16:34, променена общо 3 пъти
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ако някоя кола ме кара да се чувствам като автора, то това е ТЯ. Дай боже всеки му да го изпита на живо (на мен също
). Браво за статията
.


- Терзийски
-
поклонник на E36
-
- Мнения: 1631
- Регистриран на: 11.09.2003
- Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
- Пол: Мъж
- Кара: Mercedes, BMW, Subaro
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
прочетох го на един дъх (другия път прави кратки паузи че замалко да се задуша
)
направо в "тхе бест оф"


направо в "тхе бест оф"


- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
БРАВО!
По БТВ ,предаването'Живот на скорост'търсят главен редактор
подай си документите 
По БТВ ,предаването'Живот на скорост'търсят главен редактор


http://img190.imageshack.us/i/rokopodpis.mp4/...шофирай разумно
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
'84- е30- 323 '93- е36-318ис
'89- е30- 316 '00-е46-320
'91- е34- 518 '94-е34-525tds
'92- е36- 318
'90-е30-бяла
'98 е36 -черно комби
'97 е36 -сиво комби
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Пич, евала за услието, но не беше лошо да споменеш,че статията е от списание "Авто журнал" някъде. Не съм чел целия ти пост, но нито в началото, нито в края видях източника, така че не е много коректно. Дори да си направил някакви корекции и свои текст. А аз съм чел списанието и статията наистина много добре предава усещането за М6. Без лоши чувства! Ако все пак си се позовал някъде (наистина нямам време да чета поста ти след като съм чел статията 3 пъти), моля за извинение! 

Never mistake motion for action...
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: -> 6 удара на сърцето - Е63 М6 <-
Slavi_m написа:...Системата за управление реагира почти мигновено на натискането на педала - максималното отваряне става само за 120 милисекунди.Цилиндровият блок и главата са от леки сплави,коляновият вал лагерува на 5 основни лагера.
Авто Журнал
Скъсах си пръстите да го напиша това...
Извинен си



21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани