питане за плюсове и минуси: R6 и V6 ДВГ...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 11.05.2004
Кара: '03 530D E39

питане за плюсове и минуси: R6 и V6 ДВГ...

Мнение от selski » 11 Мар 2005, 10:44

Въпросването ми е към разбиращите хора тук, и по-специално към АЛХ(който съм сигурен че ще обясни)!
Та, за да съм по-конкретен: с какво моят(мерцедес) ДВГ който е редови е по-добър(и дали е по добър) от следващият модел който е V-образен(и с 200кубика по-голям, но пък по маломощен) R6-3000-24(231-5к.с) ср/у V6-3200-24(218к.с)?
Питам, защото ми прави впечатление че тук се "боготвори" "сикс ин лайн", и вариант V6 не "буди интерес"....
'87 Е30 320IS... loong time ago
'89 MB 190E 2,5-16V... long time ago
'91 Volvo 480ES - 1994 first on my own name till 2002
'91 Acura Legend Coupe - 2003 till 2004
'94 MB C124 - 300CE-24 till 2007
'96 316i Compact 2007 - 2007
...some american rental shits
So far - '03 E39 530D Touring

Организазазатор
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.09.2002
Местоположение: Пловдив

Re: питане за плюсове и минуси: R6 и V6 ДВГ...

Мнение от sparco » 11 Мар 2005, 10:55

selski написа:Питам, защото ми прави впечатление че тук се "боготвори" "сикс ин лайн", и вариант V6 не "буди интерес"....

Когато BMW направят V6 ще го боготворим.И все пак това е BMW форум.
Member of HATER CLUB... soon coming
От всичко най-мразим прани дънки и BigBrother!

Изображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1041
Регистриран на: 15.08.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Citroen Xsara 05' и X9 500cc
Мечтае да кара: нещо с турбо
Детайли за колата: телефон

Re: питане за плюсове и минуси: R6 и V6 ДВГ...

Мнение от Turboman » 11 Мар 2005, 11:16

selski написа:Въпросването ми е към разбиращите хора тук, и по-специално към АЛХ(който съм сигурен че ще обясни)!
Та, за да съм по-конкретен: с какво моят(мерцедес) ДВГ който е редови е по-добър(и дали е по добър) от следващият модел който е V-образен(и с 200кубика по-голям, но пък по маломощен) R6-3000-24(231-5к.с) ср/у V6-3200-24(218к.с)?
Питам, защото ми прави впечатление че тук се "боготвори" "сикс ин лайн", и вариант V6 не "буди интерес"....


Няма особенна разлика,освен конструктивна дали ти е редови или разделен на 2 под ъгъл.

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 11.05.2004
Кара: '03 530D E39

Мнение от selski » 11 Мар 2005, 11:53

СПАРКО, кай чесно а? - направо ми го каза... и ся??!!!
Хубу де, когато някой няма какво да каже - що трбва да се прави на "умен"? Давам пример с мойта кола и следващият вариант ЗАЩОТО ИМА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ РЕДОВИ И V-ОБРАЗЕН ДВИГАТЕЛ - какъвто пример не бих могъл да дам с БМВ(или не се сещам). та за неразбрали "умници" като "СПАРКО" - ИНТЕРЕСУВА МЕ РАЗЛИКАТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ при двата варианта. И ще ми бъде интересно (и не само на мен), да "поразбера" нещо НАИСТИНА по темата - аргументирано и обосновано (пояснение: както го прави АЛХ - за тези, дето не са прочетли "въпросването" ми както трябва) - разбираемо и ясно!
'87 Е30 320IS... loong time ago
'89 MB 190E 2,5-16V... long time ago
'91 Volvo 480ES - 1994 first on my own name till 2002
'91 Acura Legend Coupe - 2003 till 2004
'94 MB C124 - 300CE-24 till 2007
'96 316i Compact 2007 - 2007
...some american rental shits
So far - '03 E39 530D Touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Re: питане за плюсове и минуси: R6 и V6 ДВГ...

Мнение от BigMUZZY » 11 Мар 2005, 12:03

sparco написа:
selski написа:Питам, защото ми прави впечатление че тук се "боготвори" "сикс ин лайн", и вариант V6 не "буди интерес"....

Когато BMW направят V6 ще го боготворим.И все пак това е BMW форум.


Чакай кога ще боготворя V6.

Има доста разлики:

- Редовият шестак е идеално балансиран двигател ( говоря за инерционни моменти от първи и втори порядък), докато Ве-образният се нуждае от допълнително балансиране.
- При редовия двигател има една глава, което значи два пъти по - малко разпределителни валове, съответно и връзки ( ремъци или вериги ) към тях, неразделяне на охладителната течност по две направления, облекчена възможност за разполагане на всмукателните и изпусвателните колектори в различни варианти - като цяло простота на конструкцията.
- Редовият двигател е по - тесен, но по - дълъг. Това съответно влияе на компоновката. В зависимост от коша за двигателя това е предимство или недостатък. А ако двигателят ще се използва в различни модели ( с предно и със задно задвижване ), изборът е Ве-образен ( Ве-то може да се разположи всякак, но Р-6 - само надлъжно).
- В съвременното двигателостроене разликите ( освен габаритите ) са сведени до минимум и всяка фирма решава сама как да продължи. За пример ще ти дам камионите, където Мерцедес използват В-6, а Волво Р-6 при еднокласови камиони.

Не претендирам да съм 100% изчерпателен, но за това се сещам в момента
...Тез` две бири `що ги каза ...?

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 11 Мар 2005, 13:29

Аз ли пропускам нещо или наистина сте неоправдано груби към човека? Попита си момчето най-културно някакъв технически въпрос. Който е дискутиран много пъти в контекста на БМВ на тоя форум. И това че някой кара Мерк какво пречи да си общува с нас в нашия форум? Спарко, като имаш тая картинка в подписа си, що не спазваш добрия тон?

Селски, (хехе как звучи само), редовите двигатели имат естествен баланс поради разни геометрични и физични причини. Това ги прави по-врътливи и вибрират сравнително по-малко. Обаче са по-дълги и на практика невъзможни са монтиране напречно в автомобил. V6 двигателите са по-къси и компактни, от там и по-леки (макар че последните двигатели на БМВ са най-леките в класа си!). Също могат да се монтират напречно в коли с предно предаване. Поради липсата на естествен баланс, много от Ве-6 двигателите имат балансиращ баласт вързан към коляновия вал, който допълнително ги затормозва. Та като цяло преимуществата на Ве-6 са предимно финансови - автомобилните компании го предпочитат, но редовия е технически по-издържан. Но разликите са минимални, особено при последното поколение модерни Ве-6 двигатели от Ауди и Мерцедес например.

Специално за твоя модел и разликата със следващия - не мога да ти кажа нищо конкретно. Само знам че много професионални механици го смятат за последния "железен" модел на Мерцедес ;)

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 11 Мар 2005, 16:51

мисля че темата е много смислена всъщност...

но моля без лични или фирмени нападки- идеята на този форум е друга.

по въпроса- бигмузи го е написал много добре...

и6 е по-добре балансиран, по-лек и може по-лесно да се върти на по-високи обороти (по-малко движещи се части), но- единствения му сериозен проблем е че разпределителните валове са много дълги и ако си със по-агресивни пружини на клапаните износването на вала е по-проявено и неравномерно.

другото е че и6 е тесен и висок и затова почти винаги се слага надлъжно, докато в6 е по-квадратен и може да се сложи и напречно (както е във повечето случай).
алекс
трабант 601с
разни други возила

Организазазатор
Аватар
Мнения: 306
Регистриран на: 21.09.2002
Местоположение: Пловдив

Мнение от sparco » 11 Мар 2005, 18:57

selski,нямам нищо против темата ти,напротив и на мен ми е интересно за тези двигатели да науча, но просто не е за основен форум на БМВ.Не стига,че форума е в упадък ами сега и дискусии за двигателите на Мерцедес.Има си форум Извън темата за подобни теми.

kay написа:Аз ли пропускам нещо или наистина сте неоправдано груби към човека? Попита си момчето най-културно някакъв технически въпрос. Който е дискутиран много пъти в контекста на БМВ на тоя форум. И това че някой кара Мерк какво пречи да си общува с нас в нашия форум? Спарко, като имаш тая картинка в подписа си, що не спазваш добрия тон?


А аз ли пропускам нещо или това е БМВ форум.Нямам нищо против това кой каква кола кара.Да имам картинката и не мисля,че съм нарушил добрия тон с това,че уточнявам какъв е форума.И не мисля ,че пак нарушавам добрия тон като искам да чета теми за БМВ във форума на БМВ ако ме интерисуваше друга марка щях да посещавам сайтове със специализирана информация за съответната марка.

kay,относно добрия тон прочети това и ми кажи кой според теб го е нарушил?
selski написа:СПАРКО, кай чесно а? - направо ми го каза... и ся??!!!
Хубу де, когато някой няма какво да каже - що трбва да се прави на "умен"? Давам пример с мойта кола и следващият вариант ЗАЩОТО ИМА БАЗА ЗА СРАВНЕНИЕ МЕЖДУ РЕДОВИ И V-ОБРАЗЕН ДВИГАТЕЛ - какъвто пример не бих могъл да дам с БМВ(или не се сещам). та за неразбрали "умници" като "СПАРКО" - ИНТЕРЕСУВА МЕ РАЗЛИКАТА - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ при двата варианта. И ще ми бъде интересно (и не само на мен), да "поразбера" нещо НАИСТИНА по темата - аргументирано и обосновано (пояснение: както го прави АЛХ - за тези, дето не са прочетли "въпросването" ми както трябва) - разбираемо и ясно!

Забележете къде е пуснал темата си bravo
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4%EE%E2%E8
Някъде да виждате отрицателни постове ,заяждане на тема други марки?НАПРОТИВ отговорили са му , защото темата си е на място и се е получила една много добра дискусия , даже вижте и колко уважавани ентусиасти са се включили.
Member of HATER CLUB... soon coming
От всичко най-мразим прани дънки и BigBrother!

Изображение
Изображение

главен сектант :)
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 3.01.2004
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E36 325i
Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета

Мнение от WeiSTD » 11 Мар 2005, 19:33

Аз мисля че е безмислено да се коментира тази тема.

БМВ правят много добри редови двигатели,
Порше правят много добри боксър двигатели
и не липсват марки с успешни в-образни разработки.

Става дума за двигатели с подобни кубатури и доста високи мощности.

Теоритически, има някакви разлики, но както са доказали БМВ, Порше, Мерцедес, Ауди и много други, и от трите стават много успешни спортни двигатели с уникален звук.
БИАД Авто-Пазар Тийм

You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 11 Мар 2005, 20:42

Единственият модел,в който е вграждан R6 - 231 PS e славният R129 в периода 89-а - 93-а. В купе/седан/комби с индекс W124 двигателя развива 220 PS Двигателите са абсолютно еднакви,разликата е в запалването ... Новият двигател (М104 E32) е с по-висок въртящ момент в по-ниски честоти на въртене,по-гъвкав е ...
От сигурни източници разбрах,че твоят (М104 Е30) не е по-лош от другият,говориме за в процеса на експлоатацията !

Георги Пенчев
Изображение

Sooooo many times
Аватар
Мнения: 2750
Регистриран на: 25.03.2003
Местоположение: Майна сити

Мнение от pAbLo » 12 Мар 2005, 19:14

Както беше написъл преди време един МНОГО уважаван човек
За да балансираш един ВЕ6 мотор,ПРОСТО добави още ДВА цилиндъра :!:

Айде със здраве 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 13 Мар 2005, 13:13

pAbLo написа:Както беше написъл преди време един МНОГО уважаван човек
За да балансираш един ВЕ6 мотор,ПРОСТО добави още ДВА цилиндъра :!:

Айде със здраве 8)


Би могло да се поспори малко по въпроса. Ве-8 са много добри двигатели, но и те се нуждаят от допълнително балансиране. Единствено Ве-12 е идеално балансиран от Ве-тата ( не намесвам боксерите тук).

Колкото до Р-6, мисля, че тази компоновка позволява много по-широки вариации на обем, мощност и въртящ момент от Ве-образните. Не знам теоретично как е, но на практика ( при камионите ) Ворво използват Р-6 и при малките си мотори, и при двигател с обем 16л. Конкурентите от Скания и Мерцедес за тези обеми се използва Ве-8 (по-горе вече писах, че малките Актроси са с Ве-6)
...Тез` две бири `що ги каза ...?

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 26.01.2005
Местоположение: София

Мнение от Valkata » 13 Мар 2005, 13:26

аз съм за -

Редовият шестак е идеално балансиран двигател ( говоря за инерционни моменти от първи и втори порядък).

В образните са по компактни това им е най голямото предимство и не забравяйте че след р 6 всичко е веобравно това незначи чеса по лоши

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2523
Регистриран на: 21.11.2004
Местоположение: Sofiq

Мнение от BAYRON » 13 Мар 2005, 13:51

Valkata написа:аз съм за -

Редовият шестак е идеално балансиран двигател ( говоря за инерционни моменти от първи и втори порядък).

В образните са по компактни това им е най голямото предимство и не забравяйте че след р 6 всичко е веобравно това незначи чеса по лоши
:bowdown:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 11.05.2004
Кара: '03 530D E39

Мнение от selski » 14 Мар 2005, 18:50

Много Благодаря! Наистина!!
Без отрицателни емоции, бих искал да подчертая още веднъж заради критиките към мен и темата: Дадох пример с ДВГ ОТ МЕРЦЕДЕС И СЛЕДВАЩИЯ МОДЕЛ просто защото САМО на тази база мога да направя сравнението(най-вече за себе си). СПАРКО, братле - нито съм малоумен, нито претендирам с Мерцедес точно тук(както явно го приемаш - не е така!) - просто БМВ-то ми беше с 4 цилиндров ДВГ(тогава тези с 6 бяха срамно скъпи - както са и сега, но дай боже такова "М" на всеки), та вариант БМВ да "преминат" на V-компановка (както МБ) не се предвижда и от там ми тръгна мисълта - защо и къде е "ключето" - чисто дилетанстки. не си търся и комплименти за колата която карам - защото знам какво съм си купил(пък и не му е тук мястото ;) )
Още веднъж съм с ГОЛЯААМО МЕРСИ! "светна ми лекичко" - пък и си мисля че Темата е наистина интересна! - и ми идва веднага втори въпрос: кой от двата варианта е в по-голяма степен "податлив" и "благодарен" за доработки по "нашата" част - турбини и др такива?
'87 Е30 320IS... loong time ago
'89 MB 190E 2,5-16V... long time ago
'91 Volvo 480ES - 1994 first on my own name till 2002
'91 Acura Legend Coupe - 2003 till 2004
'94 MB C124 - 300CE-24 till 2007
'96 316i Compact 2007 - 2007
...some american rental shits
So far - '03 E39 530D Touring

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook