4, 5, редови 6, V6, V8, V10, V12
Модератор: Общи модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
4, 5, редови 6, V6, V8, V10, V12
Има ли някой който е запознат с предимствата и недостатъците на различните видове двигатели? Или поне да даде линк с информация.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
Alpina написа:5 цилиндров? V6? V10? БМВ нямат такива двигатели...
BMW imat dvigatel V10.
No az nqmam predvid samo dvigateli na BMW. Imam predvid dvigateli vaobshte.
V tazi vrazka se seshtam 4e ne sam spomenal W8 i W16, a sigurno i oshte edna kup4ina drugi po-ekzoti4ni kato naprimer "Vankel".
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
не си споменал и Боксер, не си споменал и 3-цилиндровите (като в любимите "доматени щайги" на Насти - Тикотата), а ако сме толкоз педантични - и двутактовите (Траби, Вартбург)...
Двигатели бол, но въпросът е как са балансирани. Едно е да "спи", докато работи - друго е да се тресе (ако сте карали АZLK) ...
Най-добре балансираните мотори са:
6 - редови
V8
V12
Защо е така - Андро ако не го мързи, да удари едно рамо за помощ
През 2001г слушах 45мин. лекция за двигателите и принципите на подреждане на цилиндрите. Тогава всичко тръгна от въпроса, защо V10 на БМВ има вибрации и това е проблем при вграждането в шасито на Уилиамс. Та тогава ми казаха, че БМВ монтират някакви валове (или каквото там беше), които погасяват вибрациите при 4-ките им.
Най-добре балансираните мотори са:
6 - редови
V8
V12
Защо е така - Андро ако не го мързи, да удари едно рамо за помощ

През 2001г слушах 45мин. лекция за двигателите и принципите на подреждане на цилиндрите. Тогава всичко тръгна от въпроса, защо V10 на БМВ има вибрации и това е проблем при вграждането в шасито на Уилиамс. Та тогава ми казаха, че БМВ монтират някакви валове (или каквото там беше), които погасяват вибрациите при 4-ките им.
BMW_POWER написа:Двигатели бол, но въпросът е как са балансирани. Едно е да "спи", докато работи - друго е да се тресе (ако сте карали АZLK) ...
Верно е това. Колкото и на теория да е добре балансиран един двигател, пак ще е като тракттор, ако примерно не работят равномерно всички цилиндри или някой мужик си е оставил ръцете по отливките.
Иначе баланса на двигателя се смята по едни засукани формули, ако има интерес, мога да сканирам разни таблици. Има двигатели с небалансирани сили и моменти, от тях има такива, който могат да се компенсират с противотежести и балансиращи валове, както има и такива с безнадежден баланс. Това, което трябва да се запомни е, че най-перфектно са балансирани редовите шестаци и осмаци. При тях няма НИКАКВИ небалансирани сили и моменти. V8 са също доста добре, защото имбаланса при тях може да се компенсира с противотежестите, затова рядко някой прави редови осмак. При V6 е малко по-кофти положението. При 4-цилиндровите, редовите са горе-долу добре, а боксерите още по-добре. БМВ естествено ги правят редови, но са с балансиращи валове, което доста подобрява баланса.
V10 двигателите, като най-големия дизел на VW, също имат нужда от балансиращи валове, въпреки многото цилиндри. На много от 3-цилиндровите двигатели също монтират балансиращи валове.
Въпреки, че това е само на теория, която не включва разни имбаланси поради особености на конретния двигател, все пак важното е, че ШЕСТАКА RULZZZ!!!
Само Дизел!
Смок написа:ОК, най-балансиран е. Просто към перфектния баланс на шестака се прибавя и 2 пъти по-голям брой цилиндри.
Обаче много не ми пука за V12 двигатели, извън интересите и джоба са ми
въпроса е принципен (не че аз съм трагнал да пазарувам V12) :-)
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани