4, 5, редови 6, V6, V8, V10, V12

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1188
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Миксер. BMW i4 M50

4, 5, редови 6, V6, V8, V10, V12

Мнение от Един » 28 Яну 2003, 8:01

Има ли някой който е запознат с предимствата и недостатъците на различните видове двигатели? Или поне да даде линк с информация.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 28 Яну 2003, 12:11

3C ще даде ;)

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 28 Яну 2003, 22:48

5 цилиндров? V6? V10? БМВ нямат такива двигатели...

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

RE

Мнение от ///Явор » 28 Яну 2003, 22:51

ALPINA ,SPORED TEB KAKVI DVIGATELI NE PROIZVEJDAT BMW ???

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1188
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Миксер. BMW i4 M50

Мнение от Един » 28 Яну 2003, 23:34

Alpina написа:5 цилиндров? V6? V10? БМВ нямат такива двигатели...

BMW imat dvigatel V10.

No az nqmam predvid samo dvigateli na BMW. Imam predvid dvigateli vaobshte.
V tazi vrazka se seshtam 4e ne sam spomenal W8 i W16, a sigurno i oshte edna kup4ina drugi po-ekzoti4ni kato naprimer "Vankel".
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 29 Яну 2003, 9:04

не си споменал и Боксер, не си споменал и 3-цилиндровите (като в любимите "доматени щайги" на Насти - Тикотата), а ако сме толкоз педантични - и двутактовите (Траби, Вартбург)...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 7.01.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от OOPPSS » 30 Яну 2003, 8:22

Spoed men - tova e moe mnenie klasika sa R6, V12, V8.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 30 Яну 2003, 9:07

Двигатели бол, но въпросът е как са балансирани. Едно е да "спи", докато работи - друго е да се тресе (ако сте карали АZLK) ...
Най-добре балансираните мотори са:
6 - редови
V8
V12
Защо е така - Андро ако не го мързи, да удари едно рамо за помощ :wink:
През 2001г слушах 45мин. лекция за двигателите и принципите на подреждане на цилиндрите. Тогава всичко тръгна от въпроса, защо V10 на БМВ има вибрации и това е проблем при вграждането в шасито на Уилиамс. Та тогава ми казаха, че БМВ монтират някакви валове (или каквото там беше), които погасяват вибрациите при 4-ките им.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 30 Яну 2003, 13:33

BMW_POWER написа:Двигатели бол, но въпросът е как са балансирани. Едно е да "спи", докато работи - друго е да се тресе (ако сте карали АZLK) ...


Верно е това. Колкото и на теория да е добре балансиран един двигател, пак ще е като тракттор, ако примерно не работят равномерно всички цилиндри или някой мужик си е оставил ръцете по отливките.

Иначе баланса на двигателя се смята по едни засукани формули, ако има интерес, мога да сканирам разни таблици. Има двигатели с небалансирани сили и моменти, от тях има такива, който могат да се компенсират с противотежести и балансиращи валове, както има и такива с безнадежден баланс. Това, което трябва да се запомни е, че най-перфектно са балансирани редовите шестаци и осмаци. При тях няма НИКАКВИ небалансирани сили и моменти. V8 са също доста добре, защото имбаланса при тях може да се компенсира с противотежестите, затова рядко някой прави редови осмак. При V6 е малко по-кофти положението. При 4-цилиндровите, редовите са горе-долу добре, а боксерите още по-добре. БМВ естествено ги правят редови, но са с балансиращи валове, което доста подобрява баланса.
V10 двигателите, като най-големия дизел на VW, също имат нужда от балансиращи валове, въпреки многото цилиндри. На много от 3-цилиндровите двигатели също монтират балансиращи валове.

Въпреки, че това е само на теория, която не включва разни имбаланси поради особености на конретния двигател, все пак важното е, че ШЕСТАКА RULZZZ!!!
Само Дизел!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 30 Яну 2003, 13:51

наи-добре балансиран е безпорно V12 мотора!
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 30 Яну 2003, 15:37

DA WOLF написа:наи-добре балансиран е безпорно V12 мотора!


ОК, най-балансиран е. Просто към перфектния баланс на шестака се прибавя и 2 пъти по-голям брой цилиндри.
Обаче много не ми пука за V12 двигатели, извън интересите и джоба са ми 8)
Само Дизел!


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 30 Яну 2003, 15:50

Смок написа:ОК, най-балансиран е. Просто към перфектния баланс на шестака се прибавя и 2 пъти по-голям брой цилиндри.
Обаче много не ми пука за V12 двигатели, извън интересите и джоба са ми 8)


въпроса е принципен (не че аз съм трагнал да пазарувам V12) :-)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 30 Яну 2003, 19:29

Немога да забравя онова видео с Euro-то на V12 двигателя на 850CSi - КРАСОТА! :P

Манекенът
Аватар
Мнения: 219
Регистриран на: 15.09.2002
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж

Мнение от Kazaka » 30 Яну 2003, 22:28

NE MOGA DA PREDSTAWQ TO4NA INFORMACIQ NO SAM 4UWAL OT MNOGO KOITO RAZBIRAT 4E 6ESTAKA E NAI URAWNOWESENIQ MOTOR.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 30 Яну 2003, 22:58

Kazaka написа:NE MOGA DA PREDSTAWQ TO4NA INFORMACIQ NO SAM 4UWAL OT MNOGO KOITO RAZBIRAT 4E 6ESTAKA E NAI URAWNOWESENIQ MOTOR.


е да ама монета неможе да се закрепи на него :mha: (въпреки че и ази така съм чул)
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook