Търси се обяснение на този феномен...
Модератор: Общи модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Търси се обяснение на този феномен...
Това вече го публукувах в темата на alx, но там леко се отклоних от основната нижка на разговора, а и там се развихри спора дали да се спира с двигател или не, и дали докато е на скорост, и е върната газта над определени обороти харчи бензин или не. Нямам намерение да продължаваме този спор, друго ми е любопитно. Лично аз все още вярвам в това, че е по-изгодно да се спускаш на скорост по стръмен склон, отколкото на празен ход, понеже ми се струва, че в този режим на принудителен ход на мотора не харчи бензин. И все пак, след известно време, при мен се появи един странен ефект, който се опитвам да си обясня. Като спускам на скорост по-дълго време, след това ако пусна на свободна, празния ход става много неравномерен, отделно че пада под 500 об/мин (но не гасне), леко се мени, но по-кофтито е че самата кола звучи като бричка, звучи и като да не работят всички цилиндри (но поне имам 6, та 1 два като избягат, пак има кой да бута
), на моменти като че при този празен ход започва да работи и малко на тласъци. Отделно и че някакси й липсва мощност, и ако съм спрял и празния ми ход е в този режим, единствения начин да тръгна е с повече газ - форсирам до поне 2-3К оборота за да стане. Интересното е, че като покарам нормално малко (10-15км), или като изгася и постои, обикновено нещата се оправят, като че ли нищо не е било. Може би колата си плаче за диагностика, но все пак ми е супер странно защо и как се получава този ефект, и то само след продължително спускане на скорост (и пестене на гориво) - нещо което напоследък започнах да избягвам да правя, заради тоз проблем.
Може би трябва да спомена, че свещите са на около 25К км (планирам да ги сменям вече), пробвах да сменям клапана на празния ход (благодарение на мадПетьо, задължен съм му) без особен ефект.
Благодаря предварително на всички, които ще се включите с идеи за възможни причини.

Може би трябва да спомена, че свещите са на около 25К км (планирам да ги сменям вече), пробвах да сменям клапана на празния ход (благодарение на мадПетьо, задължен съм му) без особен ефект.
Благодаря предварително на всички, които ще се включите с идеи за възможни причини.
- Nasti
-
-
- Мнения: 1452
- Регистриран на: 11.06.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кво ли не...
Сигурно няма да те изненадам че според мен проблема ти е в инжекциона.
Относно спускането аз го правя изключително и само в работен ход на мотора. По инерция не се чуствам достатъчно сигурен...
Относно спускането аз го правя изключително и само в работен ход на мотора. По инерция не се чуствам достатъчно сигурен...
Предпочитам да сера на метеното, отколкото да мета насраното...
- Kriso
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: 29.07.2003
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: E46 M3
При мен има подобен проблем.Освен описаното по горе над 5000 оборота колата забива муцуна и спира хубавото ускорение.Ходих на диагностика и се оказа че бензиновата помпа е започнала да здава багажа.Във високите обороти просто не и стига бензина на колата.Но по някой път и в ниските го прави този проблем с променливите обороти и липсата на мощност.(Като гледам и двамата сме с М20Б25)
Провери си бензиновата помпа според мен.
Ще помоля като откриеш проблема да пишеш какъв е бил.
Успех
Провери си бензиновата помпа според мен.
Ще помоля като откриеш проблема да пишеш какъв е бил.
Успех
BMW - The king of the route.


- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Не знам,Андро,дали имаш катализатор,но ламбда имаш почти сигурно.
Това,което ще напиша са само предположения,в които не съм сигурен
и които се базират на прочетени мнения в този форум.Ето и теорията:
Когато се спускаш по наклон на скорост без да подаваш газ,над 2000
оборота инжекторите спират да подават гориво и съответно горивния
процес в двигателя се прекратява.Съответно няма топли газове,които
да загряват ламбдата и катализатора,а те(както съм чел тук) работят
коректно при достигане на определена температура.При продължително
спускане те ще се охладят доста и в първите минути след подаване на газ
ламдата би могла да подава грешна информация и оттам да се получава
неравномерния ход на двигателя
Пак повтарям,че това е само моя теория и оставям на по-знаещите да
кажат има ли нещо вярно в нея
Това,което ще напиша са само предположения,в които не съм сигурен
и които се базират на прочетени мнения в този форум.Ето и теорията:
Когато се спускаш по наклон на скорост без да подаваш газ,над 2000
оборота инжекторите спират да подават гориво и съответно горивния
процес в двигателя се прекратява.Съответно няма топли газове,които
да загряват ламбдата и катализатора,а те(както съм чел тук) работят
коректно при достигане на определена температура.При продължително
спускане те ще се охладят доста и в първите минути след подаване на газ
ламдата би могла да подава грешна информация и оттам да се получава
неравномерния ход на двигателя
Пак повтарям,че това е само моя теория и оставям на по-знаещите да
кажат има ли нещо вярно в нея

- Dimitar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Ако неговия М20В25 е от тези с ламбдата (Мотроник 1.1, щото по-старите с ML 1.0 май нямат ламбда), то тя е с четери кабела, два от които са за подгряването и
. Така, че според мен това предположение с изтиналата ламбда не е много коректно. Би могло да е от изтинал двигател, но не и от ламбдата.

- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
bmwdriver написа:.............
Когато се спускаш по наклон на скорост без да подаваш газ,над 2000
оборота инжекторите спират да подават гориво и съответно горивния
процес в двигателя се прекратява.Съответно няма топли газове.............
Не си прав



- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- TheBoss
- Полковника
-
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Да де, ама той не мери количеството бензин, който минава, а е на разреждане, т.е. затворена дроселова клапа -> няма разреждане -> 0,0 л/100 км.
При бимите не знам къде е вързан разходомера, но при Алекото беше на маркуча на сервото (
)

При бимите не знам къде е вързан разходомера, но при Алекото беше на маркуча на сервото (




- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Абе пак ли почнахте с тези глупости да разводнявате темата ейй
При мен на разходомера някой път ми показва 0 някой път 2-3 на 100 като съм по инерция. Разходомера е вързан към ECU-то точка. На алекото разходомера е пълен *****, сравненията са абсурдни. При затворена дроселова клапа пак има вакуум защото въздух все пак влиза за да работи двигателя(има си байпас)
Това с ламбдата звучи до някъде логично, но тя си има отопление.
Трябва да му е много стара колата за да няма отопление... Не знам дали то работи постоянно само?
Не е от отоплението на дроселовата клапа щото запален двигател е абсурдно да замръзне... Освен това дроселова клапа няма връзка със стабилността на оборотите на празен ход.
Не е и помпата според мен, защото ще има проблем постоянно или когато е необходим по-голям дебит...

При мен на разходомера някой път ми показва 0 някой път 2-3 на 100 като съм по инерция. Разходомера е вързан към ECU-то точка. На алекото разходомера е пълен *****, сравненията са абсурдни. При затворена дроселова клапа пак има вакуум защото въздух все пак влиза за да работи двигателя(има си байпас)

Това с ламбдата звучи до някъде логично, но тя си има отопление.
Трябва да му е много стара колата за да няма отопление... Не знам дали то работи постоянно само?
Не е от отоплението на дроселовата клапа щото запален двигател е абсурдно да замръзне... Освен това дроселова клапа няма връзка със стабилността на оборотите на празен ход.
Не е и помпата според мен, защото ще има проблем постоянно или когато е необходим по-голям дебит...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- LandShark
-
смирен поклонник
-
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Благодаря за всички отговори дотук.
Няколко допълнения: колата е Е30 325i/Kat, т.е. с катализатор е излязла от завода. Обаче още предишния собственик в БГ го е ампутирал. Лично аз, след като я купих преди малко повече от 4 години, при едно от първите си посещения в Дарукар, разглеждахме проблем, които според тях се дължал на "мързелива ламба" - по тяхно предложение "препрограмираха" ECU-то, да не използва ламбда сонда, а самата сонда я откачиха от куплунга, който я свързва към инсталацията на колата. Така че отдавна работи без ламбда. Мотроника е версия 1.3, но това е само подробност. Иначе това с ламбда сондата звучеше като добро предположение.
Бензиновата помпа ми създаваше проблеми, затова я смених с оригинална нова (май 2004г).
Инжекционна - както спомена Насти. Може би наистина е проблем. Той вече има зад гърба си 300К+ км (може би?), макар и рядко имам проблеми с топъл старт. В Дару ми бяха препоръчали да сменят инжекторите... да си призная дори се бях замислил, но са цифра и се съветвах с Роската... той ме отказа.
За сега, макар и да е дребно - започнах със смяна на свещите (и без това бяха на 27К км, а в книжката за Е30 препоръчват смяна на 25К максимум). Струва ми се, че е електрически проблема (но нямам обяснение за това, да кажем - интуиция)... макар че колата работи добре иначе, и се реже много добре... Но изследването продължава...
Няколко допълнения: колата е Е30 325i/Kat, т.е. с катализатор е излязла от завода. Обаче още предишния собственик в БГ го е ампутирал. Лично аз, след като я купих преди малко повече от 4 години, при едно от първите си посещения в Дарукар, разглеждахме проблем, които според тях се дължал на "мързелива ламба" - по тяхно предложение "препрограмираха" ECU-то, да не използва ламбда сонда, а самата сонда я откачиха от куплунга, който я свързва към инсталацията на колата. Така че отдавна работи без ламбда. Мотроника е версия 1.3, но това е само подробност. Иначе това с ламбда сондата звучеше като добро предположение.
Бензиновата помпа ми създаваше проблеми, затова я смених с оригинална нова (май 2004г).
Инжекционна - както спомена Насти. Може би наистина е проблем. Той вече има зад гърба си 300К+ км (може би?), макар и рядко имам проблеми с топъл старт. В Дару ми бяха препоръчали да сменят инжекторите... да си призная дори се бях замислил, но са цифра и се съветвах с Роската... той ме отказа.
За сега, макар и да е дребно - започнах със смяна на свещите (и без това бяха на 27К км, а в книжката за Е30 препоръчват смяна на 25К максимум). Струва ми се, че е електрически проблема (но нямам обяснение за това, да кажем - интуиция)... макар че колата работи добре иначе, и се реже много добре... Но изследването продължава...
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Първото, което трябва да провериш /а ти вече си го решил-смяна/ - СВЕЩИ. При работа на мотора на скорост, с пуснат педал на газта, над 1200об, при изправни и непроменяни системи на мотора инжекторите спират да подават гориво - МОТОРА ХАРЧИ 0 /НУЛА/ ЛИТРА НА 100КМ И НА ЧАС /готов съм на бас на пълен резервоар с всеки, който не вярва/. По тая причина в цилиндрите се засмуква само въздух /студен/ и свещите се охлаждат. Докато достигнат някаква температура мотора работи лошо. Ако това е причината, мотора трябва да се държи по същия начин и когато палиш студен мотор /сутрин/.
Втората причина може да е регулатора за налягането на горивото или вакуума към него. При продължителното спускане, ако помпата е изправна, тоя регулатор пропуска всичките над 6 атмосфери бензин обратно към резервоара. Това е един вид екстремно натоварване за него. Ако клапана в регулатора не може веднага да се върне, като натиснеш газта, в системата налягането пада под 3атм.
не достига гориво
мотора работи лошо.
Втората причина може да е регулатора за налягането на горивото или вакуума към него. При продължителното спускане, ако помпата е изправна, тоя регулатор пропуска всичките над 6 атмосфери бензин обратно към резервоара. Това е един вид екстремно натоварване за него. Ако клапана в регулатора не може веднага да се върне, като натиснеш газта, в системата налягането пада под 3атм.


".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

Разходомера на таблото не е нищо друго освен обикновена математика: ЦПУ-то пресмята разхода като дели дебита на бензина през инжекторите на моментната скорост на колата (имам впредвид ЦПУ-то на таблото, не на инжекциона). Дебита е равен на ширина на импулса (отворен) по брой импулси в секунда (обороти) по налягане на безина в бензиновата рейка. над 1250 оборота при затворена дроселна клапа импулсите към инжекторите се спират от ЦПУ (инжекциона) и следователно разхода е нула!
След продължително спускане съм забелязал, че двигателя започва да изстива. Това е защото вътре нищо не гори.
Според мен проблема с неравномерния ход е, че не работи добре клапана за празния ход. Несъм сигурен, но мисля че при принудителен празен ход той се затваря напълно (за да осигури по голям спирачен ефект) и ако е нещо зацапан, след това се движи трудно и с грешен респонс на командите от компютъра. Ако можеш вземи от някой такъв клапан, сменя се лесно, и пробвай дали този ефект ще изчезне.
Успех!
След продължително спускане съм забелязал, че двигателя започва да изстива. Това е защото вътре нищо не гори.
Според мен проблема с неравномерния ход е, че не работи добре клапана за празния ход. Несъм сигурен, но мисля че при принудителен празен ход той се затваря напълно (за да осигури по голям спирачен ефект) и ако е нещо зацапан, след това се движи трудно и с грешен респонс на командите от компютъра. Ако можеш вземи от някой такъв клапан, сменя се лесно, и пробвай дали този ефект ще изчезне.
Успех!
- 5етко 5етицата
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 213
- Регистриран на: 9.07.2004
"самата сонда я откачиха от куплунга"
самата сонда я откачиха от куплунга
Мойта беше откачена и дори запълнена с нещо като болкит, при Дунев я забелязахме,
Защо е била откачена


Мерцедес е БМВ-то на пенсионера! http://www.blitz.bg/news/article/183677
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
BMW: "It's the impeccable choice for all who not only understand but care about what makes a good car great."
бе хора- осъзнайте се.. как може да работи двигателя без гориво
няма такова положение.. под, над на 1250 оборота.. работи ли двигателя- има искра, 14 части въздух и една част гориво. друго положение няма
а двигателя при нанадолнище се охлажда защото работи на ниски обороти и се обтича добре със студен въздух отвънка... не е защото няма искра и запалване
при всяко положение ако дросела е затворен двигателя които се върти на празен ход гори по-малко от този които се върти на "насилен" ход И оборотите са над празните (дори и да са 1500)... иначе вероятно е все едно дали се спускаш на неутрална или на 5та и си на 800 оборота...
да не говориме че на неутрална ще изкарам доста повече растояние от колкото на скорост- и от там е още по икономично- особено ако караш някои автомобил дето е 2 тона и отгоре
а на андро двигателя му се шашка след дълго спускане защото дебитомера не му е наред и се вляе от рязкото охлаждане което настъпва със спускането... и като резултат му обеднява или обогатява много сместа... също ламбда сондата може да се провери.. ма е едно от двете.. ми се чини..


а двигателя при нанадолнище се охлажда защото работи на ниски обороти и се обтича добре със студен въздух отвънка... не е защото няма искра и запалване

при всяко положение ако дросела е затворен двигателя които се върти на празен ход гори по-малко от този които се върти на "насилен" ход И оборотите са над празните (дори и да са 1500)... иначе вероятно е все едно дали се спускаш на неутрална или на 5та и си на 800 оборота...
да не говориме че на неутрална ще изкарам доста повече растояние от колкото на скорост- и от там е още по икономично- особено ако караш някои автомобил дето е 2 тона и отгоре

а на андро двигателя му се шашка след дълго спускане защото дебитомера не му е наред и се вляе от рязкото охлаждане което настъпва със спускането... и като резултат му обеднява или обогатява много сместа... също ламбда сондата може да се провери.. ма е едно от двете.. ми се чини..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани