xDrive
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
xDrive
xDrive е системата за задвижване на четирите
колела при БМВ от последно поколение...
Тук електрониката е на почит и управлението
на колата се извършва предимно от механизми
свързани с чипове мипове и други електронни джаджи
НО преди електрониката винаги стои механиката
за всеобща радост (за сега)
Задвижването на четирите колела при БМВ не е
новост, но никога не е било като основна цел за
развитие при тези автомобили. Разбира се при днешното
състояние на пазара всеки трябва да извлече максимална
полза и БМВ АГ също се ориентират все повече към
автомобилите с разностранно исползване (SUV)
както и да е...
При последните разработки като Х5 и Х3 напълно
навлиза нова система за задвижване на всички колела.
При нормални пътни условия разпределението на
усулието е 62% към 38% в полза на задния мост.
Задвижването на задните колела се получава чрез
карданна връзка с централен разделител на двигателната
мощ и централен диференциaл. Предния мост е осигурен
от верижна и карданна връзка, както и от преден диференциал.
xDrive е интелигентна система за задвижване на
всички колела, която предоставя максимално сцепление
и динамика при шофирането чрез разнородно
разпределение на двигателната сила между двете оси.
Централния елемент е електронно контролиран многопластов
съединител, който реагира за части от секундата и на
най-малките изменения в пътната обстановка... Колкото
е по-голямо напрежението върху този съединител, толкова
повече от двигателната мощ се разпределя към предния мост
и обратното, при по-малко напрежение разпределението е
към задния мост.
Променливото разпределение на усилието има позитивно
влияние към самозавиващото поведение на автомобила
екипиран с системата xDrive. В контраст с конвенциаоналните
системи за четрирколесно задвижване xDrive използва
сензорите на DSC системата за постояно събиране на
информация отнасяща се до поведението на автомобила и
птната обстановка. Информацията се обработва и анализира
и при нужда системите предприемат действия за корекция
на движението на автомобила. Например ако автомобила
покаже поведение на oversteer (свръхзавиване) и задницата
успешно се опитва да изпревари всичко пред нея, то
компютъра веднага анализира обстановката прехвърля
по-голямата част от двигателната мощност към предните колела
както и ако има наклон разпределя усилието не само по
тази ос, но и между левите и десните колела
Същевременно DSC системата улавя тези проблеми и
задейства спирачките, разбира се отново с различно усилие
за всяко колело по отделно. И ако това се случи при по
неопитен шофьор действията са извъшени доста по бързо
отколкото той може да разбере какво се е случило...
DD
Ето го и психологическия момент, как БМВ запазва психиката
на своите водачи
DD
Системите (xDrive, DSC, CBS, ABS), въпреки че работят заендо
и си взаимодействат имат установена йерархия и при положение
например че xDrive не успява да се справи с дадена ситуация
се включва DSC, което отново се извършва за части от секундата.
Общо взето това са новите системи за стабилност в БМВ
дали те работят наистина ме мога да изкажа лично мнение
защото не съм ги изпробвал, информацията я събрах от различни
източници. За момента имам наблюдения единствено от DSC-то
и не мога да кажа кой зне какво защото го използвам рядко
Дали четири или две движещи колела е по-добре - спора е
може би вечен, но явно че БМВ използва и двете разработки
доста успешно. Ясно е че в задвижването на четирите колела
няма фън, но явно това което е забавно не винаги е сигурно
Туй то от мен надявам се да съм бил полезен защото виждам че
има доста голяма липса на сериозни теми в последно време,
ако нещо не е наред в моите писания моля да бъда поправен
или допълнен

колела при БМВ от последно поколение...
Тук електрониката е на почит и управлението
на колата се извършва предимно от механизми
свързани с чипове мипове и други електронни джаджи

НО преди електрониката винаги стои механиката
за всеобща радост (за сега)

Задвижването на четирите колела при БМВ не е
новост, но никога не е било като основна цел за
развитие при тези автомобили. Разбира се при днешното
състояние на пазара всеки трябва да извлече максимална
полза и БМВ АГ също се ориентират все повече към
автомобилите с разностранно исползване (SUV)
както и да е...
При последните разработки като Х5 и Х3 напълно
навлиза нова система за задвижване на всички колела.
При нормални пътни условия разпределението на
усулието е 62% към 38% в полза на задния мост.
Задвижването на задните колела се получава чрез
карданна връзка с централен разделител на двигателната
мощ и централен диференциaл. Предния мост е осигурен
от верижна и карданна връзка, както и от преден диференциал.
xDrive е интелигентна система за задвижване на
всички колела, която предоставя максимално сцепление
и динамика при шофирането чрез разнородно
разпределение на двигателната сила между двете оси.
Централния елемент е електронно контролиран многопластов
съединител, който реагира за части от секундата и на
най-малките изменения в пътната обстановка... Колкото
е по-голямо напрежението върху този съединител, толкова
повече от двигателната мощ се разпределя към предния мост
и обратното, при по-малко напрежение разпределението е
към задния мост.
Променливото разпределение на усилието има позитивно
влияние към самозавиващото поведение на автомобила
екипиран с системата xDrive. В контраст с конвенциаоналните
системи за четрирколесно задвижване xDrive използва
сензорите на DSC системата за постояно събиране на
информация отнасяща се до поведението на автомобила и
птната обстановка. Информацията се обработва и анализира
и при нужда системите предприемат действия за корекция
на движението на автомобила. Например ако автомобила
покаже поведение на oversteer (свръхзавиване) и задницата
успешно се опитва да изпревари всичко пред нея, то
компютъра веднага анализира обстановката прехвърля
по-голямата част от двигателната мощност към предните колела
както и ако има наклон разпределя усилието не само по
тази ос, но и между левите и десните колела

Същевременно DSC системата улавя тези проблеми и
задейства спирачките, разбира се отново с различно усилие
за всяко колело по отделно. И ако това се случи при по
неопитен шофьор действията са извъшени доста по бързо
отколкото той може да разбере какво се е случило...

Ето го и психологическия момент, как БМВ запазва психиката
на своите водачи

Системите (xDrive, DSC, CBS, ABS), въпреки че работят заендо
и си взаимодействат имат установена йерархия и при положение
например че xDrive не успява да се справи с дадена ситуация
се включва DSC, което отново се извършва за части от секундата.
Общо взето това са новите системи за стабилност в БМВ
дали те работят наистина ме мога да изкажа лично мнение
защото не съм ги изпробвал, информацията я събрах от различни
източници. За момента имам наблюдения единствено от DSC-то
и не мога да кажа кой зне какво защото го използвам рядко

Дали четири или две движещи колела е по-добре - спора е
може би вечен, но явно че БМВ използва и двете разработки
доста успешно. Ясно е че в задвижването на четирите колела
няма фън, но явно това което е забавно не винаги е сигурно

Туй то от мен надявам се да съм бил полезен защото виждам че
има доста голяма липса на сериозни теми в последно време,
ако нещо не е наред в моите писания моля да бъда поправен
или допълнен


1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани