Танцуващият с Golf или BMW 120d vs Golf V
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Azrail
- UFO Pilot
-
- Мнения: 2752
- Регистриран на: 2.08.2004
- Местоположение: In a galaxy far, far away...
- Пол: Мъж
Танцуващият с Golf или BMW 120d vs Golf V
"Когато конкурентът се казва Golf, летвата е вдигната високо - това важи дори и за БМВ. Баварците обаче не се страхуват, защото в малката класа искат да останат такива, каквито са си - добри и скъпи. Следователно, при едно добро желание за най-евтиното БМВ (116i - 85kW/115PS), трябва да се изръсим с 19.800 евро. Един точно толкова мощен Голф, също с 5 врати, струва 18.900 евро. Нашият тест-кандидат, 120kW/163PS BMW 120d, струва дори 24.400 евро. Еквивалента на Голф е по-слаб (103kW/140PS), струва обаче "само" 21.990 евро. Дори добре оборудваната Comfortline-версия със своите 23.620 евро е по-евтина. Тук обаче за някои купувачи пътищата се разделят и един поглед върху дългия списък с екстри на БМВ не подобрява положението.
Значи, преимуществата на колата трябва да се търсят отвътре, си мисли любопитният тестер. При измерване на купето, обаче, бързо се забелязва, че БМВ-то със своята дължина е не само с 2см по-късо от Голф-а, но има по-малко място на задните седалки и по-малък багажник (290л) в сравнение с конкурента си (330л). Значи, повече кола за парите си БМВ не е. Какво тогава в повече се предлага?
Cockpit-a на бавареца радва окото - таблото е изчистено и шофьорът може да държи под око всеки един от уредите, без да отклонява вниманието си от пътя, точно по стар навик на БМВ. Големите инструменти се четат отлично и в средната конзола не е миш-маш от копчета. Лостът на 6-степенната скоростна кутия е точно там, където би трябвало да бъде, воланът може да бъде местен както вертикално, така и хоризонтално. А който може да сe въздържи от екстрата "iDrive-System", вниманието му не бива отвличано по време на каране. Но непременно се препоръчват спортните седалки (екстра), не само заради перфектната кожа, но и заради това, че по време на завой нагласящите се краища държат шофьора като закован за седалката. Това чудо може да послужи доста добре на водача, защото ходовата част на малкото БМВ позволява да се влиза в завоите с голяма скорост. По специалитет на заведението колата е със задно предаване, което специално в случая на 1-цата осигурява добра тяга и перфектно поведение в завои. При рязко отнемане на газта в завой БМВ-то не реагира коварно и си остава неутрално и безопасно. Завиването е директно, лесно и прави колата много маневрена, работи прецизно дори при високи скорости и създава добро усещане за пътя. Общо-взето - една класова ходова част, която изблъсква дори фаворита в тази дисциплина - Голф.
По-малко радост обаче създава окачването. Твърдо, никога не ни оставя да се съмняваме за състоянието на пътя и задната ос предава неравностите му в купето като некомфортни хлопания. Един недостатък, който обаче не може да се равни на приятно малкия наклон на колата в завой.
Повече точки печели БМВ-то в теста "Мотор и предавка". Четирицилиндровият дизелов мотор се доказа в теста като много култивиран и учудващо малко вибриращ, но при своите 120kW/163PS и въртящ момент от 340Nm при 2000rpm - способен на колосална тяга. Но в края на краищата чувстващия се слаб старт поради ниския въртящ момент трябва да се преодолее по някакъв начин. Двигателят издържа с лекота теста за еластичност, като ускори от 60-100км/ч на 4. скорост за само 7,4 секунди. Серийно произвежданата 6-скоростна кутия позволява прецизно и лесно превключване и отговаря отлично на характеристиките на мотора. Също така радващ е и разхода на гориво - средно 6.0л/100км.
Голфоубиец ли е малкото БМВ??? Не и в разделите Цена, Пространство и Комфорт. Но то е толкова свежо и различно от всичко останало в класата на Голф-а, така че определено си струва."
Това написа немското списание ADACmotorwelt за новото БМВ 120д. Преводът е мой, така че искрено се надявам да не сте се смяли много на някои неточни думи и изрази
Ето и резултатите + рецензиите от теста :
BMW 120d :
120kW/163PS,
Euro 4,
0-100km/h : 7,9sec,
220km/h max,
Спирачен път 100-0км/ч : 39м,
Разход градско/извънградско/Autobahn - 7,8/4,7/5,8 ;
Среден разход на гориво - 6,0л/100км (Дизел);
Резервоар : 50л;
Размери : 4,23/1,75/1,43м;
Багажник - литри : 290 - 595л,
Тегло : 1450кг(празна); 390кг възможност за допълнително тегло в купето;
Възможности за прикачени товари пълна/празна : 705/1200кг;
Typklassen KH/VK/TK : 18/20/23;
Цена : 24,440 евро.
Каросерия (+/-) :
+ : много издръжлива каросерия; много добра преработка; пространството на мотора е капсуловано отдолу; вратата на багажника се отваря широко;
- : малките врати пречат на качването/слизането от автомобила; малък багажник; изтеглена назад каросерия;
Вътрешно пространство (+/-) :
+ : функционални устройства; добре четящи се инструменти;
- : отзад малко пространство;
Комфорт (+/-) :
+ : дори при висока скорост шуми много малко;
- : отзад парното не се усеща добре; твърдо окачване;
Мотор/предавка (+/-) :
+ : култивирано работещ, много мощен мотор; прецизно превключване на скоростите;
Поведение на пътя (+/-) :
+ : много добра стабилност при поддържане на посока; много добро поведение в завои; много маневрена/лесно управляема;
Сигурност (+/-) :
+ : странични airbags отпред; airbags за главата отпред и отзад; стабилни подлакътници; страхотни спирачки; двустепенни стопове; Runflat-система - серийно производство;
- : плаща се екстра за изключване на airbag-а на пасажера до шофьора (за монтиране на седалки за деца);
Разход/околна среда (+/-) :
+ : малък разход;
- : все още няма филтър за саждите;
Равносметка : Едно типично БМВ - добро, скъпо и най-вече предразполагащо за динамично каране. Задното предаване прави БМВ120д ексклузивно в тази класа.
Надявам се информацията, която ви предоставих, е била полезна. Enjoy!
Значи, преимуществата на колата трябва да се търсят отвътре, си мисли любопитният тестер. При измерване на купето, обаче, бързо се забелязва, че БМВ-то със своята дължина е не само с 2см по-късо от Голф-а, но има по-малко място на задните седалки и по-малък багажник (290л) в сравнение с конкурента си (330л). Значи, повече кола за парите си БМВ не е. Какво тогава в повече се предлага?
Cockpit-a на бавареца радва окото - таблото е изчистено и шофьорът може да държи под око всеки един от уредите, без да отклонява вниманието си от пътя, точно по стар навик на БМВ. Големите инструменти се четат отлично и в средната конзола не е миш-маш от копчета. Лостът на 6-степенната скоростна кутия е точно там, където би трябвало да бъде, воланът може да бъде местен както вертикално, така и хоризонтално. А който може да сe въздържи от екстрата "iDrive-System", вниманието му не бива отвличано по време на каране. Но непременно се препоръчват спортните седалки (екстра), не само заради перфектната кожа, но и заради това, че по време на завой нагласящите се краища държат шофьора като закован за седалката. Това чудо може да послужи доста добре на водача, защото ходовата част на малкото БМВ позволява да се влиза в завоите с голяма скорост. По специалитет на заведението колата е със задно предаване, което специално в случая на 1-цата осигурява добра тяга и перфектно поведение в завои. При рязко отнемане на газта в завой БМВ-то не реагира коварно и си остава неутрално и безопасно. Завиването е директно, лесно и прави колата много маневрена, работи прецизно дори при високи скорости и създава добро усещане за пътя. Общо-взето - една класова ходова част, която изблъсква дори фаворита в тази дисциплина - Голф.
По-малко радост обаче създава окачването. Твърдо, никога не ни оставя да се съмняваме за състоянието на пътя и задната ос предава неравностите му в купето като некомфортни хлопания. Един недостатък, който обаче не може да се равни на приятно малкия наклон на колата в завой.
Повече точки печели БМВ-то в теста "Мотор и предавка". Четирицилиндровият дизелов мотор се доказа в теста като много култивиран и учудващо малко вибриращ, но при своите 120kW/163PS и въртящ момент от 340Nm при 2000rpm - способен на колосална тяга. Но в края на краищата чувстващия се слаб старт поради ниския въртящ момент трябва да се преодолее по някакъв начин. Двигателят издържа с лекота теста за еластичност, като ускори от 60-100км/ч на 4. скорост за само 7,4 секунди. Серийно произвежданата 6-скоростна кутия позволява прецизно и лесно превключване и отговаря отлично на характеристиките на мотора. Също така радващ е и разхода на гориво - средно 6.0л/100км.
Голфоубиец ли е малкото БМВ??? Не и в разделите Цена, Пространство и Комфорт. Но то е толкова свежо и различно от всичко останало в класата на Голф-а, така че определено си струва."
Това написа немското списание ADACmotorwelt за новото БМВ 120д. Преводът е мой, така че искрено се надявам да не сте се смяли много на някои неточни думи и изрази

BMW 120d :
120kW/163PS,
Euro 4,
0-100km/h : 7,9sec,
220km/h max,
Спирачен път 100-0км/ч : 39м,
Разход градско/извънградско/Autobahn - 7,8/4,7/5,8 ;
Среден разход на гориво - 6,0л/100км (Дизел);
Резервоар : 50л;
Размери : 4,23/1,75/1,43м;
Багажник - литри : 290 - 595л,
Тегло : 1450кг(празна); 390кг възможност за допълнително тегло в купето;
Възможности за прикачени товари пълна/празна : 705/1200кг;
Typklassen KH/VK/TK : 18/20/23;
Цена : 24,440 евро.
Каросерия (+/-) :
+ : много издръжлива каросерия; много добра преработка; пространството на мотора е капсуловано отдолу; вратата на багажника се отваря широко;
- : малките врати пречат на качването/слизането от автомобила; малък багажник; изтеглена назад каросерия;
Вътрешно пространство (+/-) :
+ : функционални устройства; добре четящи се инструменти;
- : отзад малко пространство;
Комфорт (+/-) :
+ : дори при висока скорост шуми много малко;
- : отзад парното не се усеща добре; твърдо окачване;
Мотор/предавка (+/-) :
+ : култивирано работещ, много мощен мотор; прецизно превключване на скоростите;
Поведение на пътя (+/-) :
+ : много добра стабилност при поддържане на посока; много добро поведение в завои; много маневрена/лесно управляема;
Сигурност (+/-) :
+ : странични airbags отпред; airbags за главата отпред и отзад; стабилни подлакътници; страхотни спирачки; двустепенни стопове; Runflat-система - серийно производство;
- : плаща се екстра за изключване на airbag-а на пасажера до шофьора (за монтиране на седалки за деца);
Разход/околна среда (+/-) :
+ : малък разход;
- : все още няма филтър за саждите;
Равносметка : Едно типично БМВ - добро, скъпо и най-вече предразполагащо за динамично каране. Задното предаване прави БМВ120д ексклузивно в тази класа.
Надявам се информацията, която ви предоставих, е била полезна. Enjoy!
MORE BEER!
- KoolyO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: 27.04.2002
- Местоположение: Dubai, UAE
- Пол: Мъж
- Кара: Е63 650iLCI&E93 325i&Z3 1.9
- Мечтае да кара: 612
Това и очаквах като впечатления.
Извънредно впечатление прави, че в графите Мотор/предавка(+/-) и Поведение на пътя(+/-) липсва знака "-"
Извънредно впечатление прави, че в графите Мотор/предавка(+/-) и Поведение на пътя(+/-) липсва знака "-"

Laugh...
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
And the world laughs with you.
Cry...
And the world laughs louder!!!
- CheGevara
- Weißwurst-Fresser
-
- Мнения: 2687
- Регистриран на: 22.11.2003
- Местоположение: в рекарото
- Кара: F40
- Azrail
- UFO Pilot
-
- Мнения: 2752
- Регистриран на: 2.08.2004
- Местоположение: In a galaxy far, far away...
- Пол: Мъж
Благодаря за топлите думи, вече се бях отчаял и чаках всеки момент да я заключат тая тема 

MORE BEER!
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани