За Е24

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Мафиозо!
Аватар
Мнения: 2232
Регистриран на: 1.04.2003

За Е24

Мнение от rado_rf » 28 Сеп 2004, 20:11

BMW M може да бъде направено само с ентусиазъм и отдаденост.Нашата цел е съвършенство на най-високо ниво. Стремежът да бъдеш винаги в първите редици ни направлява в постигането на невероятните ни успехи."
Adolf P. Prommesberger
председател на отдел Мениджмънт в BMW M
Това, което прави дадена марка забележителна, разбира се, са нейните продукти.А решаващо за създаването им се оказа уникалната атмосфера криеща се зад тях.Създателите на BMW M and Individual cars, както и организаторите и инструкторите от BMW Driver Training, са забележителни инжинери,дизаинери,автомобилни професионалисти и високо квалифицирани техници, във всеки от които тече кръвта на автомобилен ентусиаст.Благодарение на тяхната мотивация и себеотдаденост BMW M е това което е днес.
Началото на Company for Individual Automobiles е поставено през1972г. с основаването на BMW Motorsport GmbH.През 1977г. е присъединена и BMW Driver Training.Една година по-късно малката компания създава и първия автомобил - BMW M1.
Изображение
Със своя шестцилиндров 3,5л.двигател, развиващ мощност от 277 к.с.,М1 успява да се изстреля от 0-100км/ч само за 6 секунди.През същата година е представен и моделът M535i.Това е седан, базиран на тогавашната пета серия(E12),снабден с двигател, развиващ мостност от 218к.с.M6 се появява през 1983г.,заменяйки излезлите от производство през '81г. M1 и M535i.M6 е базирана на шестата серия(E24).
Изображение
Под капака на "голямото купе"е разположен редови шестак с обем 3,5л.и мощност от 286к.с.,позволяващ на 1500-килиграмовата машина да вземе спринта от 0-200км/ч за 30сек.,с 10сек. по-малко от Mercedes 500 SEL.През 1985г. е представено новото M535(E28), заменено година по-късно от M5.1986 е годината, в която на бял свят се появява и първото поколение M3(E30).То получава нов двигател през '89г.Същата година е представена и новата М5(315к.с.)на базата на E34.Второто поколение M3(e36) се появява през 1992г.- в началото като купе, а след това последвано от седан и кабрио версия('94).През същата година M5-цата получава нов двигател,чийто обем е увеличен от 3,3 на 3,8л.,като мощноста е достигнала 340к.с.и 360Nm,но това не повлиява върху ускорението от 0-100км/ч,което колата все още взима за 6,5сек.

Някои си мислят, че Е24 е спортен модел на седмата серия - Е23. Това не е така. Изпитаните Е12, а по късно и Е28 дават основата на шасито и възловите агрегати на шестата серия. Двигател от Е23, скоростна кутия от Е12 и т.н.
В първия модел на Е24 се монтирал рядко срещания вече двукарбураторен трилитров двигател от Е23 - 630СS. През септември в европа се появила по - икономичната 628СSi. През юни започнали да монтират двигател предназначен за седмата серия Е23 735. Това е отличен агрегат с усъвършенстван блок на управление. Това позволява да се намали съществено консумацията на гориво без да се отразява на динамичните показатели.
Изображение
И накрая през1984г. се появява умопомрачителния М635СSi с двигател S38 BMW Motorsport редови шестак с два разпределителни вала, 24 клапана 286к.с. От този екземпляр са пуснати на пазара само 5803 бройки. В момента е колекционерска рядкост.
За съжаление дълго време шестицата нямаше достоен наследник. Едва тази година БМВ представиха новата шестица носеща духа и технологиите на новото време, но лишена от чара на злобния акулов погледи и изражение. Може би след време и тя ще предизвиква мили спомени и ще бъде боготворена, но... времето ще покаже :D

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook