обяснете ми

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

обяснете ми

Мнение от BMWMHartge » 04 Сеп 2004, 12:43

тези съотношения при скоростите 1. Gang: 2,48
2. Gang: 1,48
3. Gang: 1,00
4. Gang: 0,73
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 377
Регистриран на: 8.02.2004
Местоположение: Mайна сити

Мнение от ISATIS » 04 Сеп 2004, 13:18

Ако говориш за предавателни числа, то по принцип предавателното число представлява съотношението на извършените обороти на коляновия вал към оборотите на кардана.Пример- Ако на първа предавка предавателното число ти е примерно 3,40 , това означава, че за 3,40 оборота на коляновия вал кардана ще ти извърши един пълен оборот.С по-високите предавки това число намалява, за да може примерно при БМВ да достигне 1.00 на 5-та предавка на по-старите 5-степенни скоростни кутии.Тогава на 1 оборот на коляновия вал карданът също извършва един оборот. Затова на тази предавка и казват още "директна".Надявам се да съм ти бил полезен.Ако съм сбъркал някъде моля да бъда поправен. :wink:

П.С - на каква скоростна кутия от каква кола са тези пред. числа които си дал ти???

master of the force
Online
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 04 Сеп 2004, 16:03

да. скоростната кутия е умножител на въртящ момент. най-простичко казано ако една кола има 200нм въртящ момент мерен на динамометър на гумите на 4та (1:1) , и предавките (примерно) са и:

1- 3.5
2. 2.5
3. 1.5
4. 1
5. 0.75

.... тогава на първа ще имаш 750 нм (3.5 * 200 - затова и се набира най-страшно)
на 2ра - 600нм, на 3та 300нм, на 4та 200нм и 150нм на 5та (затова и там набирането е най-слабо)

идеята е да се държи всяка предавка максимално дълго за да се възползваш от умножителя които ти дава повече въртящ момент (които най-просто казано умножен по оборотите дава конете), щото като си свършат оборотите и смениш едно нагоре ти пада въртящия момент и не се ускоряваш така добре...

някъде има тема писана за въртящ момент и коне... потърси...
алекс
трабант 601с
разни други возила

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook