BMW разказва за бъдещето...
Модератор: Общи модератори
1 мнение
• Страница 1 от 1
- vankata™
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 706
- Регистриран на: 11.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
BMW разказва за бъдещето...
Въпреки че в днешно време тенденциите в развитието на автомобилния пазар са изключително динамични, то процесът по дизайна и конструирането на колите изисква възприемането на по-дългосрочна политика. Това включва предугаждане на различните промени и технологични нововъведения. Въпреки че в момента изостава малко спрямо някои от големите компании в автомобилния бранш, BMW постепенно компенсира, като планира до 2009 година да представи хибриден вариант на големия луксозен седан 7-Series.
В интервюта наскоро шефът на отдела по изследвания и развитието (Research and Development) и изпълнителният директор на компанията независимо потвърдиха серия детайли относно бъдещите насоки на развитие на BMW. Освен това те индикират, че бъдещето, видяно през призмата на BMW, може да не е точно такова, каквото си го представят други големи индустриални гиганти.
Изпълнителният директор Норберт Райтхофер вярва, че хибридните системи и ефективните бензинови и дизелови двигатели са част от близкото и средно близкото бъдеще на индустрията. Това означава, че електрическите автомобили все още се нуждаят от известно време на доразвиване на технологията, за да достигнат своебразна зрялост. Други компании като Renault, Nissan и Mitsubishi вече планират електрически модели, които да се появят до2010 година, което означава, че плановете на някои за бъдещето може да се случат по-рано, може да се случат по друг начин или може изобщо да не се осъществят. Същевременно позицията на BMW в премиум сегмента на пазара до известна степен усложнява малко работата на компанията, тъй като за концерн с такова реноме е малко трудно да си позволява експерименти.
И все пак модели като7-Series и Mercedes S-Class винаги са били известни заради иновативните технологии, които са внедрени в тях. Така при тях постоянно се появяват различно новаторски решения. Като цяло обаче при тези модели не се чува особено често за хибридни или електрически технологии, като се изключи изложбеният вариант BMW Hydrogen 7. Част от проблема е в дизайна на здрава и елегантна система старт-стоп за автоматичната трансмисия на колата – нещо задължително за хибриден 7-Series. В момента технологията старт-стоп се предлага само във вариантите на BMW с ръчна скоростна кутия. И все пак всичко това се очаква да бъде поправено през 2009 година, когато е бъде пуснат хибриден 7-Series. Според коментари на д-р Клаус Дрегер в интервю за CAR голямата хибридна лимузина ще бъде по-скоро малко по-екологичен вариант на 4.4-литровия V8, отколкото един наистина ефективен хибрид. Тези, които действително търсят някаква ефективност, по-добре да се обърнат към V6 дизели, чиято консумация на гориво възлиза на 7.2 л/100 км.
Всички тези факти са ясни и за изпълнителния директор Норберт Райтхофер, който вижда, че подобна ефективност от един конвенционален двигател в много голяма кола – 730d – е непостижима в момента, което означава, че електрическите автомобили и дизеловите хибриди са все още доста пред нас. Не че тези технологии няма да бъдат възприети, но на този етап е по-реалистично да се мисли, че засега нормалните бензинови и дизелови двигатели ще продължат да се подобряват с помощта на принудително впръскване и други устройства за намаляване на вредните емисии. В интервю за немското издание Auto Bild Райтхофер наскоро отрече възможността за изцяло електрическа система в идните десет години. Вместо това по-възможно и реалистично е plug-in хибриди, които могат да се ползват за дълги дистанции, но същевременно позволяват да се кара само на електрически режим в града или за по-къси дистанции.
Друга причина да продължат да се ползват малките и ефективни конвенционални бензинови и дизелови двигатели са разходите и цените. В по-големите автомобили като H6 ActiveHybrid, който също би трябвало да се появи през следващата година, разходите не са основен проблем, но в по-малки модели като 1-Series или пък 3-Series именно цената е основополагаща. Все пак скок в цените с 5000 долара на автомобил би имало драстичен ефект върху продажбите.
Иначе по повод на представянето на хибридна система в предстоящия 7-Series Райтхофер отбелязва, че системата ще бъде базирана на същия вариант, който ще се ползва в Mercedes S-Class, тъй като тя всъщност е съвместно развита от двата автомобилни гиганта. Разликата по отношение на задвижващите системи ще бъде в това, че двете компании ще разчитат оттам нататък на свои собствени двигатели с вътрешно горене.
Райтхофер отрече всякаква съвместна работа с Peugeot по проект за дизелов хибрид, твърдейки, че настоящите проекти за хибриди на BMW са фокусирани предимно върху бензиновите агрегати. Интересното е, че същевременно дизеловият хибрид X5 ActiveHybrid се радваше на голям успех. Иначе германецът е отказал да коментира нещо около кооперирането с Alfa Romeo.
Като че ли Райтхофер не изглежда да се притеснява особено за стандартите за СО2, които залягат в законодателството на Европейския съюз, въпреки че наскоро компанията протестираше срещу бъдещите CAFÉ стандарти, които ще бъдат възприети в Щатите. Изпълнителният директор отбелязва, че през първата четвърт на тази година компанията е успяла да редуцира общите нива на вредни емисии от 187 г/км на 158 г/км, което е със 7 г/км под средните нива за Германия. Освен това наскоро проведените преговори между Никола Саркози и Ангела Меркел също допълнително облекчават стандартите, които преди това са изглеждали нереалистични за постигане.
Така в крайна сметка целеният момент за новия немско-френски план ще съвпадне с този в програмите на САЩ и Япония – 2015 година. Така ще бъде по-лесно за индустрията и за BMW да отговори едновременно на изискванията и на трите страни.
източник: rs-auto.bg
В интервюта наскоро шефът на отдела по изследвания и развитието (Research and Development) и изпълнителният директор на компанията независимо потвърдиха серия детайли относно бъдещите насоки на развитие на BMW. Освен това те индикират, че бъдещето, видяно през призмата на BMW, може да не е точно такова, каквото си го представят други големи индустриални гиганти.
Изпълнителният директор Норберт Райтхофер вярва, че хибридните системи и ефективните бензинови и дизелови двигатели са част от близкото и средно близкото бъдеще на индустрията. Това означава, че електрическите автомобили все още се нуждаят от известно време на доразвиване на технологията, за да достигнат своебразна зрялост. Други компании като Renault, Nissan и Mitsubishi вече планират електрически модели, които да се появят до2010 година, което означава, че плановете на някои за бъдещето може да се случат по-рано, може да се случат по друг начин или може изобщо да не се осъществят. Същевременно позицията на BMW в премиум сегмента на пазара до известна степен усложнява малко работата на компанията, тъй като за концерн с такова реноме е малко трудно да си позволява експерименти.
И все пак модели като7-Series и Mercedes S-Class винаги са били известни заради иновативните технологии, които са внедрени в тях. Така при тях постоянно се появяват различно новаторски решения. Като цяло обаче при тези модели не се чува особено често за хибридни или електрически технологии, като се изключи изложбеният вариант BMW Hydrogen 7. Част от проблема е в дизайна на здрава и елегантна система старт-стоп за автоматичната трансмисия на колата – нещо задължително за хибриден 7-Series. В момента технологията старт-стоп се предлага само във вариантите на BMW с ръчна скоростна кутия. И все пак всичко това се очаква да бъде поправено през 2009 година, когато е бъде пуснат хибриден 7-Series. Според коментари на д-р Клаус Дрегер в интервю за CAR голямата хибридна лимузина ще бъде по-скоро малко по-екологичен вариант на 4.4-литровия V8, отколкото един наистина ефективен хибрид. Тези, които действително търсят някаква ефективност, по-добре да се обърнат към V6 дизели, чиято консумация на гориво възлиза на 7.2 л/100 км.
Всички тези факти са ясни и за изпълнителния директор Норберт Райтхофер, който вижда, че подобна ефективност от един конвенционален двигател в много голяма кола – 730d – е непостижима в момента, което означава, че електрическите автомобили и дизеловите хибриди са все още доста пред нас. Не че тези технологии няма да бъдат възприети, но на този етап е по-реалистично да се мисли, че засега нормалните бензинови и дизелови двигатели ще продължат да се подобряват с помощта на принудително впръскване и други устройства за намаляване на вредните емисии. В интервю за немското издание Auto Bild Райтхофер наскоро отрече възможността за изцяло електрическа система в идните десет години. Вместо това по-възможно и реалистично е plug-in хибриди, които могат да се ползват за дълги дистанции, но същевременно позволяват да се кара само на електрически режим в града или за по-къси дистанции.
Друга причина да продължат да се ползват малките и ефективни конвенционални бензинови и дизелови двигатели са разходите и цените. В по-големите автомобили като H6 ActiveHybrid, който също би трябвало да се появи през следващата година, разходите не са основен проблем, но в по-малки модели като 1-Series или пък 3-Series именно цената е основополагаща. Все пак скок в цените с 5000 долара на автомобил би имало драстичен ефект върху продажбите.
Иначе по повод на представянето на хибридна система в предстоящия 7-Series Райтхофер отбелязва, че системата ще бъде базирана на същия вариант, който ще се ползва в Mercedes S-Class, тъй като тя всъщност е съвместно развита от двата автомобилни гиганта. Разликата по отношение на задвижващите системи ще бъде в това, че двете компании ще разчитат оттам нататък на свои собствени двигатели с вътрешно горене.
Райтхофер отрече всякаква съвместна работа с Peugeot по проект за дизелов хибрид, твърдейки, че настоящите проекти за хибриди на BMW са фокусирани предимно върху бензиновите агрегати. Интересното е, че същевременно дизеловият хибрид X5 ActiveHybrid се радваше на голям успех. Иначе германецът е отказал да коментира нещо около кооперирането с Alfa Romeo.
Като че ли Райтхофер не изглежда да се притеснява особено за стандартите за СО2, които залягат в законодателството на Европейския съюз, въпреки че наскоро компанията протестираше срещу бъдещите CAFÉ стандарти, които ще бъдат възприети в Щатите. Изпълнителният директор отбелязва, че през първата четвърт на тази година компанията е успяла да редуцира общите нива на вредни емисии от 187 г/км на 158 г/км, което е със 7 г/км под средните нива за Германия. Освен това наскоро проведените преговори между Никола Саркози и Ангела Меркел също допълнително облекчават стандартите, които преди това са изглеждали нереалистични за постигане.
Така в крайна сметка целеният момент за новия немско-френски план ще съвпадне с този в програмите на САЩ и Япония – 2015 година. Така ще бъде по-лесно за индустрията и за BMW да отговори едновременно на изискванията и на трите страни.
източник: rs-auto.bg
::: vankata™ :::
1 мнение
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани