Американските VS Европейските спортисти

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 22:25

На това дори не му бях обърнал внимание :mhihi: Правилна забележка, колега :yes:

Ето примерни стойности на геометрията на 458 Italia:

Caster
Front 4.6 degrees (+/- 0.4 deg)
Rear 2.28 deg (+/- 0.4 deg)

Toe
Front -1mm (+/- 0.25mm)
Rear +1.5mm (+/- 0.25mm)

Camber
Front -0.73 deg (+/- 0.2)
Rear -1.31 deg (+/- 0.2 deg)


Почти никакви статични camber и caster, сравнително малък caster, минимално затворена сходимост отпред и леко отворена отзад...
Та до тук с теориите на alx ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 05 Мар 2012, 22:34

Modulo написа:
alx написа: като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър


Тук има някаква грешка. GT2 излиза фабрично с полу-слик. Нещо повече, Порше не дава друга гума за тази кола. Иначе и на Турбо-то много добре му се отразяват полу-сликовете, само да е сухо и топло.


хм. фабрично гт2 излиза с пзеро корса... които са едни агресивни гуми (задните), но са много далече от едни пилот къп гуми като поведение на пътя... предните пък аз лично не мога да ги различна от един най-обикновен пилот пс2.

за тое-ин.. вие това 0.25 за нищо го нямате... един ацр е на 0.1... 0.25 си е направо заключено... ма аз кво знам.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от Modulo » 05 Мар 2012, 23:18

alx написа:
Modulo написа:
alx написа: като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър


Тук има някаква грешка. GT2 излиза фабрично с полу-слик. Нещо повече, Порше не дава друга гума за тази кола. Иначе и на Турбо-то много добре му се отразяват полу-сликовете, само да е сухо и топло.


хм. фабрично гт2 излиза с пзеро корса... които са едни агресивни гуми (задните), но са много далече от едни пилот къп гуми като поведение на пътя... предните пък аз лично не мога да ги различна от един най-обикновен пилот пс2.

за тое-ин.. вие това 0.25 за нищо го нямате... един ацр е на 0.1... 0.25 си е направо заключено... ма аз кво знам.


Не е така. Идва, с която от двете ти излезе късметът. Хората от които черпиш инфо по темата Порше не са в час.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 23:28

P Zerro Corsa е семито на Pireli, като се предлага с няколко различни смеси за съответните им температурни диапазони ;) Често срещани са по-твърдичките за по-топло време, но ако са за правилната температура са добри ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 05 Мар 2012, 23:45

Modulo написа:
alx написа:
Modulo написа:
alx написа: като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър


Тук има някаква грешка. GT2 излиза фабрично с полу-слик. Нещо повече, Порше не дава друга гума за тази кола. Иначе и на Турбо-то много добре му се отразяват полу-сликовете, само да е сухо и топло.


хм. фабрично гт2 излиза с пзеро корса... които са едни агресивни гуми (задните), но са много далече от едни пилот къп гуми като поведение на пътя... предните пък аз лично не мога да ги различна от един най-обикновен пилот пс2.

за тое-ин.. вие това 0.25 за нищо го нямате... един ацр е на 0.1... 0.25 си е направо заключено... ма аз кво знам.


Не е така. Идва, с която от двете ти излезе късметът. Хората от които черпиш инфо по темата Порше не са в час.


Може би гт2рс и гт3рс. Но нормалните гт2 винаги съм ги виждал само с корса от фабриката. Ако в европата идват със пилот къп ще е интересно да се види дали отпред числата са същите.
алекс
трабант 601с
разни други возила

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Мнение от nikoror » 06 Мар 2012, 6:59

-1mm на 20" джанта е -0.1 градуса (като гледам на АЦР е -0.2 от завода); мм не са градуси
не съм сигурен дали се разбира, но -1мм означава, че предните гуми са разтворени (сочат навън) а +2мм означава, че задните са затворени (сочат към средата на колата). освен камбър, кастър и тоу също много важни характеристики са кинг пин ъгъла (aka steering axis inclination) и скръб радиуса.


радвам се, че темата стана за технически неща вместо ала-бала за американските инжинери, че не знаели кво е това независимо окачване и горни клапани :banghead:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 06 Мар 2012, 10:43

Аз се радвам, че и ти се разписа, защото съм сигурен, че можем да научим доста :yes:

За това, което казваш чак сега се замислих, щото нали при camber-а отрицателните стойности са навътре и :roll: :oops: Това ще рече че ги карат отворени, което ме заинтригува, защото BMWтата дето имам най-много опит са в + toe-in... Не съм карал до сега с отворена кола и ми е интересно да разбера как се държи :roll:

Ъгъла между болта на шенкела и равнината на колелото (king pin inclination) и разстоянието между точката на пресичане на оста на шенкела с пътя и точката на контакт на гумата с пътя (scrub радиуса) не знам дали би трябвало да са различни за коли с улични гуми и такива със семита или сликове?

Имаш ли представа за това? Също ми е интересно каква е разликата в поведението на отворена и затворена кола отпред?

Edit: сега намерих от един Ferrari форум параметрите и за F430 Scuderia:

F430 Scuderia specs

FRONT SET-UP DATA

Vehicle Height 114+- 5MM
Wheel Camber -1.5Deg +- 0.15Deg
Caster (fixed) 5.5Deg +- 0.15Deg

REAR SET –UP DATA

Vehicle height 136+- 5MM
Wheel camber -2Deg+- 0.15Deg

TOE-IN

ON WHEEL TOTAL
Front 1.25 +- 0.25MM TO CLOSE 2.5+- 0.5MM TO CLOSE (0.31 to 0.375 degrees total toe-in)
Rear 2+- 0.25 MM TO CLOSE 4+- 0.5 MM TO CLOSE (0.5 to 0.56 degrees total toe-in)


Тук отново нищо изненадващо като надлъжен и напречен наклон, но пък сходимостта е затворена и нещо не мога да разбра тия стойности след това - границите ли са това или е нещо друго?
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 06 Мар 2012, 15:32

DrivinGGoD написа:Аз се радвам, че и ти се разписа, защото съм сигурен, че можем да научим доста :yes:

За това, което казваш чак сега се замислих, щото нали при camber-а отрицателните стойности са навътре и :roll: :oops: Това ще рече че ги карат отворени, което ме заинтригува, защото BMWтата дето имам най-много опит са в + toe-in... Не съм карал до сега с отворена кола и ми е интересно да разбера как се държи :roll:

Ъгъла между болта на шенкела и равнината на колелото (king pin inclination) и разстоянието между точката на пресичане на оста на шенкела с пътя и точката на контакт на гумата с пътя (scrub радиуса) не знам дали би трябвало да са различни за коли с улични гуми и такива със семита или сликове?

Имаш ли представа за това? Също ми е интересно каква е разликата в поведението на отворена и затворена кола отпред?

Edit: сега намерих от един Ferrari форум параметрите и за F430 Scuderia:

F430 Scuderia specs

FRONT SET-UP DATA

Vehicle Height 114+- 5MM
Wheel Camber -1.5Deg +- 0.15Deg
Caster (fixed) 5.5Deg +- 0.15Deg

REAR SET –UP DATA

Vehicle height 136+- 5MM
Wheel camber -2Deg+- 0.15Deg

TOE-IN

ON WHEEL TOTAL
Front 1.25 +- 0.25MM TO CLOSE 2.5+- 0.5MM TO CLOSE (0.31 to 0.375 degrees total toe-in)
Rear 2+- 0.25 MM TO CLOSE 4+- 0.5 MM TO CLOSE (0.5 to 0.56 degrees total toe-in)


Тук отново нищо изненадващо като надлъжен и напречен наклон, но пък сходимостта е затворена и нещо не мога да разбра тия стойности след това - границите ли са това или е нещо друго?


всяка кола е различна, но кат цяло отворената отпред кола обича да завива - но на право като я караш има навика да блуждае... отворена отзад води до бързо наместване на дупето в началото на завоя, но лошо слагане на конете на асфалта и евентуално свръхзавиване на края на завоя... по принцип на къси технични писти се отваря отпред и отзад... при дълги писти се затварят и двете. компромиса е нула отпред и леко отворено отзад или дори отворено леко отпред (но с много камбер) и затворено леко отзад. ако си със сликове отваряне отпред е само за некви много смели... аз карам на 0 отпред с много камбер и на мене лично ми идва точно. пробвах отворено- не е за мене тая раота... и това е на ацр... карал съм гт3рс леко отворено отпред- мене лично ме беше много страх на правите... та.. това с тоу-аут отпред и сликове е за безсмъртните :ok:

(+-) на това което си дал са допуските. вторите числа (със съответните допуски) са позволените стойности когато колелото е в горно положение (амортесьора е свит) - вика му се bump steer и от него зависи като чукнеш неравност на пътя как се държи колата (дали си седи спокойно или хуква на някъде я предницата я задницата я цялата кола).

тоу-аут отпред прави колата нервна направо и искаща да завива. тоу-аут отзад прави колата да намества дупето в завоите, но да слага лошо въртящия момент на асфалта и води до свръхзавиване на края на завоя. затова ако колата е с тоу-оут- се компенсира до някъде с много камбер.

между другото забележи че кастер-а на скудерията е фиксиран. на повечето коли е така... и почти никога не излиза- особено ако си пипал много...
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 06 Мар 2012, 15:59

alx написа:всяка кола е различна, но кат цяло отворената отпред кола обича да завива - но на право като я караш има навика да блуждае... отворена отзад води до бързо наместване на дупето в началото на завоя, но лошо слагане на конете на асфалта и евентуално свръхзавиване на края на завоя... по принцип на къси технични писти се отваря отпред и отзад... при дълги писти се затварят и двете. компромиса е нула отпред и леко отворено отзад или дори отворено леко отпред (но с много камбер) и затворено леко отзад. ако си със сликове отваряне отпред е само за некви много смели... аз карам на 0 отпред с много камбер и на мене лично ми идва точно. пробвах отворено- не е за мене тая раота... и това е на ацр... карал съм гт3рс леко отворено отпред- мене лично ме беше много страх на правите... та.. това с тоу-аут отпред и сликове е за безсмъртните :ok:


За сходимостите ясно - както и аз казах по-рано, ако можеше да се карат много отворени колите най-добре, защото така най-готино завиват...


Добре де, защо караш с много camber? Какъв е смисъла от това в ACR-a? Не може ли да си докараш вертикално колелото с динамично добавяне на camber в завоя от разликата в дължините на носачите? Нали е с двойни носачи? Така особено с широки гуми няма ли проблеми със спирането?

Аз карах минимално затворена на граница на сходимостта по заводски данни. С малко над 3 градуса camber и около 5 градуса надлъжен. Не сме играли много с това, защото в тези граници позволяваше изменения конструкцията на окачването, която бяхме избрали без да режем и преправяме нищо, само с ексцентрични top mount-ове... Уви с окачване с макферсони и един носач толкова, но определено нямах забележки към сцеплението на колата.

alx написа:(+-) на това което си дал са допуските. вторите числа (със съответните допуски) са позволените стойности когато колелото е в горно положение (амортесьора е свит) - вика му се bump steer и от него зависи като чукнеш неравност на пътя как се държи колата (дали си седи спокойно или хуква на някъде я предницата я задницата я цялата кола).


Добре де, дали са интервала от стойности в които се изменя toe-in-а при движение на колелото нагоре-надолу, а не са дали как се изменя camber-а при това положение :roll: Малко ми е странно да е това, не ми се струва логично. Аз по-скоро си мислех, че това са стойностите, които достига сходимостта при крайно навит волан - ако има акерманово завиване.

alx написа:тоу-аут отпред прави колата нервна направо и искаща да завива. тоу-аут отзад прави колата да намества дупето в завоите, но да слага лошо въртящия момент на асфалта и води до свръхзавиване на края на завоя. затова ако колата е с тоу-оут- се компенсира до някъде с много камбер.


Още не мога да разбера какво общо има toe със camber-a? Как така като е отворена отзад ако и направиш голям камбър се оправя? Още повече, че като задните гуми са широки и им направиш голям камбър контактното петно намалява драстично и е напълно безмислено особено за задна ос :roll:

alx написа:между другото забележи че кастер-а на скудерията е фиксиран. на повечето коли е така... и почти никога не излиза- особено ако си пипал много...


Той и caster-а и camber-a на повечето сток коли е фиксиран, регулират се само сходимостите най-често.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 06 Мар 2012, 16:44

DrivinGGoD написа:Добре де, защо караш с много camber? Какъв е смисъла от това в ACR-a? Не може ли да си докараш вертикално колелото с динамично добавяне на camber в завоя от разликата в дължините на носачите? Нали е с двойни носачи? Така особено с широки гуми няма ли проблеми със спирането?


ми.. така ми идва най-добре. вайпъра е нервозна кола и като го отвориш отпред- става още по-нервозна. ако имаш много камбер отпред това подобрява усещането за "център" и блуждаенето се превръща в местене което на мене лично ми пречи по-малко. така поне го усещам.

Добре де, дали са интервала от стойности в които се изменя toe-in-а при движение на колелото нагоре-надолу, а не са дали как се изменя camber-а при това положение :roll: Малко ми е странно да е това, не ми се струва логично. Аз по-скоро си мислех, че това са стойностите, които достига сходимостта при крайно навит волан - ако има акерманово завиване.


не е характерно да ги дават тези стойности... пък и не съм видял стенд които да може да ги мери. но бъмп стийъринг стойностите е практика да ги дават и затова ми се струва че трябва да са те в данните които си дал.

Още не мога да разбера какво общо има toe със camber-a? Как така като е отворена отзад ако и направиш голям камбър се оправя? Още повече, че като задните гуми са широки и им направиш голям камбър контактното петно намалява драстично и е напълно безмислено особено за задна ос :roll:


не се оправя- а се компенсира/ маскира... нервозното кюфте си е пак такова- но многото камбер го държи центровано.. като чукнеш волана и го усещаш веднага как хуква, но на правите много камбер на мене ми допада защото има едно "трамвайно" местене наляво надясно, но е успоредно на пистата... докато ако просто си отворен отпред колата блуждае и се усеща много неточна.

Той и caster-а и camber-a на повечето сток коли е фиксиран, регулират се само сходимостите най-често.


аз такива коли нямам :mrgreen:
алекс
трабант 601с
разни други возила

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от Alex 320i Cabrio » 07 Мар 2012, 11:59

Аз мноу не ги разбирам тез работи, но...

Кола с мноу коне и въртящ момент долу ниско не може да се кара с тоу аут изотзадзе... Първо, щото ще ти отваря гъза още повече на всяко подаване на газ, освен ако не е с унибали и второ, ще сее яко при всяко спиране или бабунка. Да не говорим, че при влизане в завой, тоу аут отзад води до едно много неприятно усещане, че караш камион с полу-ремарке - предницата се вписва по една дъга, а гъзо по друга, която е доста по-широка...

Това за гумите - Р-компаунд срещу стрийт гума и съответната бързина също ме накара да се усмихна... Това което знам е, че на Ринг-а, Мишелин Пилот Къп е около 20 до 30 сек по-бърз от Мишелин Пилот Спорт 2 - една и съща кола, един и същ човек, един и същ ден. Между другото - новият Мишелин Пилот Суперспорт е точно толкова лепкав, колкото Пилот Къп...

По-въпроса на Сашо - двойни носачи много често не ти дават достатъчно динамичен кембър - Мишелин Пилот Къп работят най-добре около -2.5 до -3.5 градуса кембър и 65 до 70 градуса Целзий. Поне така ми казаха от Мишелин. Ако имаш кола с двойни носачи, просто няма как да ги стигнеш тези наклони, без да и дадеш кембър предварително. Ей го на - моя кошник е с всички екстри таквиз - unequal length double wishbones at the front and multilink, passive steering at the back - ама Порше му дават -2.5 от пред и -2.2 отзад, при стрийт сетинги от -.5 навсякъде...
Power is Nothing Without Insanity

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 07 Мар 2012, 14:03

Alex 320i Cabrio написа:Това за гумите - Р-компаунд срещу стрийт гума и съответната бързина също ме накара да се усмихна... Това което знам е, че на Ринг-а, Мишелин Пилот Къп е около 20 до 30 сек по-бърз от Мишелин Пилот Спорт 2 - една и съща кола, един и същ човек, един и същ ден. Между другото - новият Мишелин Пилот Суперспорт е точно толкова лепкав, колкото Пилот Къп...


:yes: :ok: Надявам се това да приключи спора за това кои гуми дават преимущество и кои не ;) и да се види колко е относително сравняването на говорените коли на Ринга без да са поставени при еднакви условия...

Alex 320i Cabrio написа:По-въпроса на Сашо - двойни носачи много често не ти дават достатъчно динамичен кембър - Мишелин Пилот Къп работят най-добре около -2.5 до -3.5 градуса кембър и 65 до 70 градуса Целзий. Поне така ми казаха от Мишелин. Ако имаш кола с двойни носачи, просто няма как да ги стигнеш тези наклони, без да и дадеш кембър предварително. Ей го на - моя кошник е с всички екстри таквиз - unequal length double wishbones at the front and multilink, passive steering at the back - ама Порше му дават -2.5 от пред и -2.2 отзад, при стрийт сетинги от -.5 навсякъде...


Напълно възможно е да е така, аз не съм се сблъсквал с такива коли и за това така го размишлявам... а пък и ми е правило впечатление, че сериозните бегачки с такова окачване имат по-малък статичен наклон и според това, което ти казваш пак излиза така - щом и Порша е с такива малки заводски ъгли. И за писта и семита/сликове не са съвсем прави (на 0), но и не са със стойности от 3-4 + градуса както трябва да е една кола с макферсони например. Т.е. при всички положения е по-добре.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 07 Мар 2012, 15:05

Alex 320i Cabrio написа:Аз мноу не ги разбирам тез работи, но...

Кола с мноу коне и въртящ

Това за гумите - Р-компаунд срещу стрийт гума и съответната бързина също ме накара да се усмихна... Това което знам е, че на Ринг-а, Мишелин Пилот Къп е около 20 до 30 сек по-бърз от Мишелин Пилот Спорт 2 - една и съща кола, един и същ човек, един и същ ден. Между другото - новият Мишелин Пилот Суперспорт е точно толкова лепкав, колкото Пилот Къп...



... Аз пък мога съвсем отговорно да ти кажа, че един сток гтр с р- компаунд на ринга е по- бавен от колкото със сток рънфлатс. И ако му погледнеш геометрията ще разбереш защо и какво се опитвам да обясня... ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от Alex 320i Cabrio » 07 Мар 2012, 19:04

alx написа:
... Аз пък мога съвсем отговорно да ти кажа, че един сток гтр с р- компаунд на ринга е по- бавен от колкото със сток рънфлатс. И ако му погледнеш геометрията ще разбереш защо и какво се опитвам да обясня... ;)


Щом така казваш сигурно е така... :mhihi: Аз такованка, отивам да си ям доматито с колците... И да си отворя колата изотзадзе след туй, щото не завива иначе... И да кажа на брат ми и той да си отвори Виперо, че и той не завива, деебиш и каруцата...

П.П. Ти туй за Датсуна как го видя? От Хамериката ли, че мноу висока тре'а да е тази камбанария дет' си са качил...
Power is Nothing Without Insanity

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 07 Мар 2012, 21:09

:OT:

Мисля тая година на събора да забраним уличните гуми и да пускаме само със семита и сликове... да не вземат някой рекорд да направят на пистата с някоя М3ка :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Извинявам се... ама не се сдържах :smoke: :mrgreen:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook