Американските VS Европейските спортисти

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от The7omahawk » 05 Мар 2012, 11:08

acho.rs написа: А дори в БГ един Корвет отдавна не е атракция .

И на сравняващите постоянно цени - един още по-прост пример . Пасат АВД предлага много по-добро съотншение цена-продукт (валю фор мъни) от една 3ка - и заради това се продава по-добре от 3та серия - това означава ли че е по-добър автомобил :roll:
И Е46 М3 ЦСЛ има време на писта съизмеримо и по-добро от това на Порше турбо (996) , Ферари (Ф430) , Ламбо Мурсиелаго и Галардо . Освен това много хубаво се разбира с компресор - това прави ли го мнооооооого по-добра кола от екзотиките ? Дори СЛР Макларън даваше по-бавно време от ЦСЛа в началото - и какво ? Излиза ли че някой се е прекарал зверски да си купи нещо различно от трак кар-а на БМВ ...


Извинявай, Ачка, забравих, че ти като излезеш пред блока винаги някой Корвет ти е взел мястото, а пък съседа с шибания вайпър - все ти паркира от дясно и къфто е широк не можеш да си влезеш в колата :mhihi:

И да, ако си взимаш спортния автомобил основно да го разтриваш на пистата - M3 CSL е много, ама много по-добър избор от всяко едно Ferrari или Lambo. Виж, ако искаш да си гъзар пред заведение трябва да се качиш минимум в Зонда, ама внимавай да не одереш някой Корвет и да те види, че са като таксиджиите :dummy:

Отностно това кое е по-добър автомобил - продължаваш да приемаш парите за безкрайно число и да си мислиш "ако бях богат щях да си купя х и да му съдирам гъзеца на писта" - може би, ама надали. Правете разлика между богати хора и баш милионерите, защото разликата е огромна.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 11:23

steeN написа:
DrivinGGoD написа:...


това не го оспорвам. за гумите беше интересно, иначе не бих се разровил толкова. ма се съмнявам другите коли да са с много по-различни ;) примерно гледам, че поршетата карат точно с тях...

acho.rs написа:...


тва с do or die звучи доста тъпо (май се повтарям). не ги познавам толкова добре колите за да кажа точно каква е разликата между тях. zr1 e по-тежък с 100кг, сигурно има и други разлики. на всичкото отгоре ги кара и един и същи човек.


едит:

бе явно не са толкова обикновенни гуми колкото ги изкарваш -- http://www.tirerack.com/tires/tests/tes ... p?ttid=148


Ето за сравнение с къповете - http://www.tirerack.com/tires/tests/cha ... sp?ttid=36

Естествено, че не са съвсем обикновени гуми, все пак трябва да носят до над 300км/ч и да държат по 600 коня. Но не са и като Къповете или други семисликове. Ето например тези - http://www.tirerack.com/tires/tests/tes ... p?ttid=118 са дори по-добри от Pilot Super sport, a дори не се водят семита ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 05 Мар 2012, 11:32

аа, има разлика между спорт и супер спорт ;)
в твоя тест го няма супер спорт. гледай, че и те опъват над 1 жи в моя тест.
вярно, че са ползвали различни коли лексус и бмв в двата теста, но резултатите са доста сравними.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 11:35

Е естествено че има разлика между Pilot Sport и Pilot Super Sport... но са доста далеч дори и от Bridgestone Potenza RE-11, Dunlop Direzza Sport Z1 и Yokohama ADVAN Neova AD08, които също са си Street DOT... Какво да говорим за Pilot Sport Cup, който е Racing/Track DOT...

При тези две групи е използвана една и съща кола за сравнение ;)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 05 Мар 2012, 15:21

DrivinGGoD написа:Така, отново да уточня горе за какво говорих - при положение, че ACR и ACR-X са с Michelin Pilot Sport Cup, този семи слик им дава преимущество от поне 15-20 секунди, само от гумите. Този Мишелин е изключително лепкав и има страхотни характеристики. Не случайно BMW-джии и Porsche-джии дават мило и драго да си намерят някой и друг комплект за трак дейовете, по които ходят. Нито едно от Ferrari-тата не излизa фабрично с подобни гуми, дори 599 GTO. На последната слагат Michelin Pilot Super Sport, което си е просто супер спортна гума...
Още повече, както споменах още 100 пъти по-горе - едно е и окачване работещо еднакво добре на пътя и на пистата (т.е. някакъв компромис), друго е рейсингово окачване, работещо добре само на пистата както при ACR-X...

Семи сликовете са легални за улицата, но дават много голямо преимущество на пистата и не е коректно да се сравняват коли с такива с другите без :yes:


адаш... за другите ясно, но учуден съм че ти не го знаеш- много от съвремените (супер)спортисти не са със улични сликове фабрично защото... просто не са по-бързи със тях. в зависимост от геометрията на колата (особено предницата) сликовете могат да направят един автомобил по-бърз или... по-бавен. това го знам съвсем отговорно. във този клас всеки се бори са най-добри динамични показатели - по тази причина ако едно ферари не излиза със полусликове от завода- това е сигурен признак че не е по-бързо със тях. това също го заявявам съвсем отговорно защото лично съм ги гледал по състезанията как дават времената с различни гуми. затова- "еди коя си кола би била много по-бърза със сликове" е... наивна надежда. както казах- този тип коли излизат със "най-бързите" гуми от завода. единственото изключение са "рън флатс" които са компромис като динамика, но се слагат по "пакетиращи" причини- я няма място за резеверна в багажника, я няма условия за полево правене на такава гума, я нещо друго. тези са и често единствените коли които имат полза от някакви (полу)сликове ако им се сложат.

за ацр-а - вярвай ми- окачването му е точно толкова дървено колкото и на един гтр... или на едно челиндж страдале... или едно порше гт3 (рс)... или на едно ламбо. тези коли _нито_ една от тях не става за ежедневно каране. нисана го карат ежедневно- да, но младежите го търпят всеки ден защото просто има повечко шумоизолация от другите.. и пак е досаден мене лично ако ме питаш ама въпрос на вкус. аз като бях на 23 карах всеки ден кола която сега бих я издържал около 20 минути- на писта...
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 16:00

alx написа:адаш... за другите ясно, но учуден съм че ти не го знаеш- много от съвремените (супер)спортисти не са със улични сликове фабрично защото... просто не са по-бързи със тях. в зависимост от геометрията на колата (особено предницата) сликовете могат да направят един автомобил по-бърз или... по-бавен. това го знам съвсем отговорно. във този клас всеки се бори са най-добри динамични показатели - по тази причина ако едно ферари не излиза със полусликове от завода- това е сигурен признак че не е по-бързо със тях. това също го заявявам съвсем отговорно защото лично съм ги гледал по състезанията как дават времената с различни гуми. затова- "еди коя си кола би била много по-бърза със сликове" е... наивна надежда. както казах- този тип коли излизат със "най-бързите" гуми от завода. единственото изключение са "рън флатс" които са компромис като динамика, но се слагат по "пакетиращи" причини- я няма място за резеверна в багажника, я няма условия за полево правене на такава гума, я нещо друго. тези са и често единствените коли които имат полза от някакви (полу)сликове ако им се сложат.

за ацр-а - вярвай ми- окачването му е точно толкова дървено колкото и на един гтр... или на едно челиндж страдале... или едно порше гт3 (рс)... или на едно ламбо. тези коли _нито_ една от тях не става за ежедневно каране. нисана го карат ежедневно- да, но младежите го търпят всеки ден защото просто има повечко шумоизолация от другите.. и пак е досаден мене лично ако ме питаш ама въпрос на вкус. аз като бях на 23 карах всеки ден кола която сега бих я издържал около 20 минути- на писта...


:mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Интересно ми е да разбера как това абсурдно твърдение би могло да бъде обяснено с разумни и реално съществуващи причини обусловени от спецификата на сликовете :roll: Щото познавайки характеристиките на гумите като цяло и имайки предвид, че съм карал доста различни перформанс гуми и улични семита и рейсинг сликове мога да кажа, че това е напълно абсурдно :oops: Това го обуславям на факта, че преимуществата на сликовете и семи-сликовете идват от по-голямата контактна площ, по-меките смеси, от които са изработени и от характеристиките на страничния борд. И няма как всичко това да влияе в отрицателна посока на поведението/сцеплението спрямо уличните гуми. На твърда състезателна кола с истинско окачване за даване на газ обикновените улични гуми не работят въобще, а дори и на най-обикновената кола всеки семи слик, камоли рейсинг слик дава огроооомна разлика в поведението....

По твойта логика, едно 458 Challenge в шампионата би трябвало да се кара с P Zerro, или в Porsche Cup да карат с Pilot Sport Cup... Щото колите там като геометрия и конструкция на окачването са идентични с заводските, само с променени настройки...

Единствените причини производителите да НЕ слагат сликове и семи-сликове в сериините си коли са комфорта, почти никаквото сцепление докато са студени, отвратителното поведение на мърсен/мокър асфалт и бързото износване...

Та, моля те, ние от тази страна на океана сме виждали състезателни коли, карали сме техни подобия, виждали сме и големите батки какво и как правят, чували сме това-онова за гумите и то не само тези дето се ползват за производство на презервативи, та като си правим салата не слагаме и пръчките дето са висяли на тях доматите в градината...

Моите уважения, но се излагаш като ламер на 15 години от тунинг форума през началото на новия век :mrgreen: :smoke:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 05 Мар 2012, 17:02

кой ти говори аз пълни сликове (друга тема- и там не си прав, но не ми се обяснява)...

говориме за полу сликове като пилот къп гумите на ацр-а. аз ти казах, че много от европейците не идват със такива гуми просто защото ще са по-бавни с тях...

ще обясня- сликовете (и полусликовете до някъде) се карат с много малко тоу-ин. това е защото тяхното сцепление е по-добро и ако ги "заключиш" повече така "/ \" ще ги прегрееш и износиш много бързо. затова и като сложиш полу/сликове на някоя улична бегачка и предните гуми заминават за 2000км. затова когато се слагат такива гуми се гледа предното (и задното) тоу-ин да са по така "| |" ... да, ама тоу-ин-а определя усещането на волана особено при високи скорости- от него зависи и усещането за "център" на волана. и когато е малко заключването- няма център на волана и колата "блуждае" на скорост и грозни работи могат да станат ако пилота не е перфектен и не внимава на 100%. а никой не е перфектен и не внимава на 100%- особено на улицата. затова въпросните европейци си идват със сериозен тоу-ин и със съответните агресивни стрийт гуми (но не полусликове) и се радват на телепатично усещане. и затова ако просто ги обуеш в едни полусликове стават неприятни за каране и 99.9% от пилотите не дават по-добро време.

като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър в ляво и в дясно без моя намеса... дали е по-бързо със тия полусликове? може и да изкара повече же в завоите- ама като цяло да го караш по-бързо от колкото с улични гуми- за тая раота трябват камбер плочи и астрофизик да ти настрои окачването... и тая кола ще е само за писта.

всяка кола се прави за някакво усещане на пътя, според което се прави окачването според което се избират гуми. в този ред. уличната кола се прави да има усещане което често не е съвместимо с окачването което ще изисква (полу)сликове. и така...
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 18:18

alx написа:кой ти говори аз пълни сликове (друга тема- и там не си прав, но не ми се обяснява)...

говориме за полу сликове като пилот къп гумите на ацр-а. аз ти казах, че много от европейците не идват със такива гуми просто защото ще са по-бавни с тях...

ще обясня- сликовете (и полусликовете до някъде) се карат с много малко тоу-ин. това е защото тяхното сцепление е по-добро и ако ги "заключиш" повече така "/ \" ще ги прегрееш и износиш много бързо. затова и като сложиш полу/сликове на някоя улична бегачка и предните гуми заминават за 2000км. затова когато се слагат такива гуми се гледа предното (и задното) тоу-ин да са по така "| |" ... да, ама тоу-ин-а определя усещането на волана особено при високи скорости- от него зависи и усещането за "център" на волана. и когато е малко заключването- няма център на волана и колата "блуждае" на скорост и грозни работи могат да станат ако пилота не е перфектен и не внимава на 100%. а никой не е перфектен и не внимава на 100%- особено на улицата. затова въпросните европейци си идват със сериозен тоу-ин и със съответните агресивни стрийт гуми (но не полусликове) и се радват на телепатично усещане. и затова ако просто ги обуеш в едни полусликове стават неприятни за каране и 99.9% от пилотите не дават по-добро време.

като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър в ляво и в дясно без моя намеса... дали е по-бързо със тия полусликове? може и да изкара повече же в завоите- ама като цяло да го караш по-бързо от колкото с улични гуми- за тая раота трябват камбер плочи и астрофизик да ти настрои окачването... и тая кола ще е само за писта.

всяка кола се прави за някакво усещане на пътя, според което се прави окачването според което се избират гуми. в този ред. уличната кола се прави да има усещане което често не е съвместимо с окачването което ще изисква (полу)сликове. и така...


Такааам...
Сликовете и полу-сликовете се карат с малко отрицателен тоу-ин (сходимост) защото като цяло по-малкото тоу-ин (близо до 0) е по-добро за поведение/сцепление по завоите. Дори отворена "\ /" така кола ще завива по-добре и ще стои по-добре, поради по-голямата близост на радиуса, които описват колелата и геометричния път който изминават. За това и много коли се правят с акерман ъгли позволяващи вътрешното колело да завива повече от външното, но ти това го знаеш 8) Отделно, хубавите полу-сликове и сликове се целят да работят добре при приблизително същите слип ъгли като стриит гумите, за да са хем достатъчно прогресивни и информативни, хем достатъчно директни, а от там и затворената сходимост не им пречи всъщност :roll: Нашата състезателна кола така и не можахме да я подкараме на нулева сходимост въпреки широките чисти сликове, все "блуждаеше" без да хване правата посока. Затворена в ЗАВОДСКИТЕ допуски започна да стои чудесно направо, а не загубихме нищо в сцеплението поне така по усет 8) При тази кола обаче това по-скоро сигурно се е дължало на луфтовете от износване в рейка, накрайници и т.н.

И всъщност не тоу-ин-а е този, който се стреми да изправя волана, а кастор-а (надлъжния ъгъл на шенкела) :winky: Тоу-ин-а просто поддържа правата посока (без наша намеса) и нищо повече... ако не им беше необходимо да се движат стабилно с много високи скорости направо тези коли никой нямаше да ги затваря въобще :oops: защото това пречи на завиването непозволявайки вътрешното колело да постигне оптимален слип ъгъл или претоварвайки външното с голям такъв. Усещането идва от хубава рейка и привода и към шенкелите (рамената, през които минават усилията), кастора защото той прави съпротивлението противодействащо на рейката и това колко хубав контакт има колелото с пътя (т.е. останалата част от геометрията на окачването). Голямата сходимост (с която според теб се карат европейските коли, която е 1мм при 458 Italia например - по моите разбирания нищожно) води до достигане на неправилни ъгли на колелата особено в завой, което както казах по-горе винаги дава неоптимален слип ъгъл на едно от предните колела в завой, а от там като то има по-малко сцепление и няма да дава нужната информация и телепатично усещане, за което говориш...

От тук обаче, семита или сликове могат да поддържата по-стабилно право положение при по-малък отрицателен ъгъл на сходимост, заради по-голямото си сцепление, което пък означава, че ако искат да и сложат в завода полу-сликове ще я настроят като за такива и ще си върви чудесно с тях. Пример за това са M3 CSL, GT3 RS и много други подобни коли, които са базирани на сериини коли със стриит гуми с пренастроено окачване, които печелят много от допълнителните нива на сцепление даващи "лепкавите" гуми :driving:

Съвсем естествено е фино кола настроена да стои закотвена (говоря за направо) с нормални гуми да се държи различно със сликове или семита - най-малко лимита ще е друг, ще грее гумите повече в правото, ще прави повече съпротивление или нещо подобно, но определено няма да е по-нервна, защото както казах по-горе - сликовете и семитата носят приблизително подобен слип ъгъл... Но това не значи, че не може да се настрои и нищо не пречи при създаването на тази кола да се направи да се движи със семита, с които 100% ще е много по-бърза, ще има повече усет и сцепление... но дори и да е настроена за най-обикновените гуми огромната разлика в сцеплението, което дават тези гуми ще е безспорно преимущество.

Я сега кажи, при положение, че най-важното да си бърз с една кола на пистата е усещането, с какво тази цел се разминава с тази да имаш усещане на пътя и с какво това противоречи на сликовете? Как така една състезателна кола може да е информативна и прецизна със сликове, пък същата (със същата конструкция на окачването) за пътя не може да се направи да е такава със семита :roll: :dunno:

Някви такива мисли ми се въртят до колкото ми се простират познанията... ама ти трябва да ги знаеш, надали знам повече от теб :oops: 8)
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от BadAngel » 05 Мар 2012, 19:21

acho.rs написа:А дори в БГ един Корвет отдавна не е атракция .


защо смяташ така? от кога над 6 литрови спортни коли не са атрактивни?
No bling at the Ring

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от alx » 05 Мар 2012, 19:41

кастер, кастер.. нали знаеш че няма болт за него а идва от камбера и тоу-ин-а... нагласяш ги и се молиш кастер-а да дойде където трябва да бъде.. и ако не е - греда...

аз лично не съм видял кола която да е оптимизирана за стрийт гуми и като и сложиш (полу)сликове без да бараш нищо друго да ти предложи по-добри времена. ако се случи- значи просто не можеш да караш колата с нормални гуми и преимуществото на сликовете ти е в акъла и те кара да натискаш повече ;)

сликовете подържат по-добро сцепление при некоректни ъгли не за друго а защото борда на гумата е по-мек и позволява на гумата да ляга по-добре на асфалта при некоректни ъгли. да- точно тоя борд дето определя чувствителноста на едно окачване и усещането за пътя ;) затова и за да предлагат удоволствието от карането тези коли идват настроени и със улични гуми.

много е трудно да се направи улична кола която със (полу)сликове от фабриката да предлага хубаво усещане на пътяи да вдъхва увереност в шофьора. ацр-а е точно такава кола. повечето европейци не са такива и затова си и идват със стрийт гуми за да го докарат. от там и като някой ми каже- да ама еди кой си европеец ако му сложиш полусликове ще е по-бърз- аз просто не се съгласявам защото може и да е така, ама почти винаги често предницата им не е направена да подържа геометрия за полу или пълни сликове и трябва всичко отпред да се преправя (плейтове, екцентрични болтове и тн.) за да може колата да се възползва от това което състезателните гуми предлагат.
алекс
трабант 601с
разни други возила

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 20:08

alx написа:кастер, кастер.. нали знаеш че няма болт за него а идва от камбера и тоу-ин-а... нагласяш ги и се молиш кастер-а да дойде където трябва да бъде.. и ако не е - греда...


A? :roll: Caster-a (статичния надлъжен наклон), а и camber-a (статичния напречен наклон) нямат нищо общо с toe-in-а ;) Camber-а и Caster-а се изменят динамично един спрямо друг, като по-скоро добрия сценарии е да имаш минимален camber, за да може да имаш максимално контактно петно при прав волан, за да спираш/ускоряваш, а в завой колелото да се накланя от caster-а... и всичко това при коли с "неудобно" за рейсинг окачване (с макферсони и т.н.). При коли с идеалното за рейсинг окачване с двойни носачи, camber-a и caster-a са много по-малки в статично положение, защото body roll-a и roll центъра са максимално идеални и покрай различната дължина на носачите и движението им по време на накланяне/натиск динамично нещата си идват на мястото... Та както казах тук toe-in-а няма общо, както няма общо и с контактното петно, а само със slip ъгъла ;)

alx написа:аз лично не съм видял кола която да е оптимизирана за стрийт гуми и като и сложиш (полу)сликове без да бараш нищо друго да ти предложи по-добри времена. ако се случи- значи просто не можеш да караш колата с нормални гуми и преимуществото на сликовете ти е в акъла и те кара да натискаш повече ;)


Аз всичките коли дето съм карал съвсем сток с нормални гуми и след това със сликове са били чувствително по-бързи. Не казвам по-готини за каране, защото почват много да лягат, да вдигат гуми, да пренасят тежест в повече и т.н. покрай повечето сцепление, но имат много повече такова и са по-бързи... Ма може и да не мога да стигам лимита с уличните и да ми е в акъла проблема, знаеш ли :dunno: :roll: :oops:

alx написа:сликовете подържат по-добро сцепление при некоректни ъгли не за друго а защото борда на гумата е по-мек и позволява на гумата да ляга по-добре на асфалта при некоректни ъгли. да- точно тоя борд дето определя чувствителноста на едно окачване и усещането за пътя ;) затова и за да предлагат удоволствието от карането тези коли идват настроени и със улични гуми.


Не... сликовете поддържат по-добро сцепление винаги... това е в основата на тези гуми... винаги :!: И не винаги бордовете са по-меки. Напротив, ей тука в хола ми стои за интериор един чист слик от Porsche GT3 RSR дето стана победител миналата година на 24ч на ринга... та на него борда е по-твърд от всичките перформанс гуми дето съм виждал. Семитата в зависимост от гумата са подобни. Едни са по-меки, други по-твърди... Та зависи какво търсиш - прогресивност/информативност или директност/моментална реакция.

alx написа:много е трудно да се направи улична кола която със (полу)сликове от фабриката да предлага хубаво усещане на пътяи да вдъхва увереност в шофьора. ацр-а е точно такава кола. повечето европейци не са такива и затова си и идват със стрийт гуми за да го докарат. от там и като някой ми каже- да ама еди кой си европеец ако му сложиш полусликове ще е по-бърз- аз просто не се съгласявам защото може и да е така, ама почти винаги често предницата им не е направена да подържа геометрия за полу или пълни сликове и трябва всичко отпред да се преправя (плейтове, екцентрични болтове и тн.) за да може колата да се възползва от това което състезателните гуми предлагат.


Какво ще кажеш за M3 CSL, GT3 RS например... Te са точно такива... Другите не идват на семита не защото не могат да ги направят, не защото ще загубят усет или увереност, ами защото ще загубят пригодността за всекидневна/улична употреба - както казах по-рано не стават за мокро, шумни са адски много, за висока скорост дълго време ще трябва да са много твърди, а така на ниска ще са гадни, на студено няма никой, много бързо се износват и т.н. и т.н.
Както същите правят едни от най-добрите и бързи състезателни коли с необходимия усет, увереност, сцепление и стабилност значи могат да го направят и за уличните коли, само дето там това не работи и не е нужно... Комбинация между двата свята, това трябва да имат супер колите и това се постига с това... за това недейте да ги сравнявате с такива чисто насочени към състезанията/пистата...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от steeN » 05 Мар 2012, 20:38

добре де де, заради този alignment ли "| |" почти всички американски кошници (за супер спортните не знам :lol: ) като ги засилиш малко и трябва да обираш луфта като тираджия постоянно... изглеждат ми, че японците и европейците слагат повече camber, но така на око, никога не съм се задълбочавал.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от acho.rs » 05 Мар 2012, 20:43

The7omahawk написа:
acho.rs написа: А дори в БГ един Корвет отдавна не е атракция .

И на сравняващите постоянно цени - един още по-прост пример . Пасат АВД предлага много по-добро съотншение цена-продукт (валю фор мъни) от една 3ка - и заради това се продава по-добре от 3та серия - това означава ли че е по-добър автомобил :roll:
И Е46 М3 ЦСЛ има време на писта съизмеримо и по-добро от това на Порше турбо (996) , Ферари (Ф430) , Ламбо Мурсиелаго и Галардо . Освен това много хубаво се разбира с компресор - това прави ли го мнооооооого по-добра кола от екзотиките ? Дори СЛР Макларън даваше по-бавно време от ЦСЛа в началото - и какво ? Излиза ли че някой се е прекарал зверски да си купи нещо различно от трак кар-а на БМВ ...





Извинявай, Ачка, забравих, че ти като излезеш пред блока винаги някой Корвет ти е взел мястото, а пък съседа с шибания вайпър - все ти паркира от дясно и къфто е широк не можеш да си влезеш в колата :mhihi:

- не съм в точно в блок ,на моето място не спира никой щот си имам гараж :mhihi: ... на една пряка често спира Корвет Ц6 който минувачите го подминават като пътен знак . Съседите са със еС класи , А6ци и тем подобни масовки . Виж има 2 ГЛа Брабус и Тек Арт Магнум които като подават газ всичко живо се обръща да гледа :driving: А са си обикновени джипарки с малко по-мощни мотори .
Разбира се че Корвет не е обикновена кола и може да е "забележителна" в сравнение с 3ка , но в класа на екзотиките които я слагате - е най-обикновената . Дори си мисля че един Мустанг ГТ500 привлича повече погледни , ако тва има значение . . . и по мнение е по-красивя автомобил .

И да, ако си взимаш спортния автомобил основно да го разтриваш на пистата - M3 CSL е много, ама много по-добър избор от всяко едно Ferrari или Lambo. Виж, ако искаш да си гъзар пред заведение трябва да се качиш минимум в Зонда, ама внимавай да не одереш някой Корвет и да те види, че са като таксиджиите :dummy:

Значи според теб една екзотика ти дава САМО гъзария пред заведение . Викаш това емоция , динамика и поведение на болид - са миражи :roll:
Отностно това кое е по-добър автомобил - продължаваш да приемаш парите за безкрайно число и да си мислиш "ако бях богат щях да си купя х и да му съдирам гъзеца на писта" - може би, ама надали.

- аз не съм богат , дори не съм средна класа . Само че избирам една определена марка , пред евтините кенефните алтернативи от страна на френско-италианско-джапанските производители .
Другото го писах и преди , ако не те мързи да четеш ... но е тъпо да отричаш качествата на един автомобил защото е адски красив , супер бърз и погледите се лепят върху него, като мухи на мед . Съчетание на всички възможни качества в един споретен/суперспортен автомобил струва пари .

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от DrivinGGoD » 05 Мар 2012, 20:58

steeN написа:добре де де, заради този alignment ли "| |" почти всички американски кошници (за супер спортните не знам :lol: ) като ги засилиш малко и трябва да обираш луфта като тираджия постоянно...


Напълно възможно е да е от това. Принципно събраната сходимост се прави осново, защото като спираш/ускоряваш или просто се движиш с постоянна скорост от съпротивителните сили насочени обратно на движението, гумите отиват назад и покрай рамото дето се получава се опитват да се отворят още - най-добрия вариант е след това отваряне да се получи или "| |" или минимално затворени, за да държат стабилно посоката... Това динамично изместване може да е много малко при някой коли с много твърди тампони или на унибали, може и да е повече в по-комфортни конструкции или такива с износени компоненти.
Такова нещо ми е правило впечатление на Mustang GT, но си мислех, че е от гуми/окачване щото си е проста кола :mhihi: А и задницата не се усеща стабилна. Та не съм се замислял дали не е от сходимост.

steeN написа:изглеждат ми, че японците и европейците слагат повече camber, но така на око, никога не съм се задълбочавал.


Европейските коли на McPherson-и отпред са с повечко наклон, защото при накланяне не генерират динамичен camber, а от там ако няма статичен напречен наклон колелото ще се наклони обратно при накланяне в завой и ще загуби от контактното си петно. Така с този статичен наклон при накланяне в завой колелото стои максимално близо до вертикалата и така запазва най-голямото контактно петно и най-правилен натиск върху него.

При супер колите обаче, понеже отпред са с разни hi-tech схеми с по два носача (обикновено с различни дължини за генериране на динамични ъгли при наклон) и са с почти прави статично колела... Темата е страшно обширна и тук влиаят много неща и конструкциите имат разлини предимства.

Идеята да тръгнем в тази посока беше, че няма как коли с толкова съвършено окачване, които заради едната настроена за улични гуми сходимост да не са по-бързи на семита или чисти сликове... Виждал съм толкова измислени и объркани коли да слагат сликове и да свалят не 1 и 2 секунди, камоли на такива инженерни постижения като обсъжданите коли, които са ограничени само от сцеплението на гумите си :winky:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 29.04.2006

Re: Американските VS Европейските спортисти

Мнение от Modulo » 05 Мар 2012, 21:51

alx написа: като говориме за блуждаене- ще ти дам пример- едно 997.2 порше гт2 със сток гуми при 200км предницата е закотвена - дупето играе малко ама.. те на всичките им играят. същото порше със полусликове и съответния нагласен тоу-ин (и кастер) при същата скорост по права линия при държане на волана направо се мести метър


Тук има някаква грешка. GT2 излиза фабрично с полу-слик. Нещо повече, Порше не дава друга гума за тази кола. Иначе и на Турбо-то много добре му се отразяват полу-сликовете, само да е сухо и топло.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook