Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Апр 2012, 9:42

acho.rs написа:Опитвате се с научни термини да наречете черното бяло - НЕ СТАВА .


:mhihi: Напоследък доста хора се опитват да го правят...
Тия, които се съмняват в изказването на Ачо, нека разгледат детайлно дино-тата на предната страница, като започнат от това кое на коя ос е нанесено. Ако за такива неща спорим, не сме много-много за подобни теми :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 11.06.2010
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Витанов » 14 Апр 2012, 10:03

Погледнах графиките на предната страница и да ти кажа никъде не видях " конете да остават константи с увеличаването на оборотите " нито пък разбрах какво ще да означава " когато тягата пада с оборотите толкова че мощността да остане константа " ако някой разясни за кво иде реч, цена няма да има :mhihi:

п.п. НЕ хейтвам, просто питам :D
I am beton!

Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да мине :mhihi: А то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 14 Апр 2012, 10:53

Ааааа... извинявам се, грешката е моя. Въртящия остава постоянен за определен диапазон обороти. И на мен ми се стори чудно конете да остават постоянни, но Ачката така убедително го каза, а аз хвърлих бегъл поглед и видях зелената права (сравнително права) линия и реших, че е така. Трябва да се гледа по-внимателно преди да се пише :dummy:

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Bavarcho » 14 Апр 2012, 13:33

Смърт за даунсайзинга :mrgreen:
...любимия ми кашкавал М52ТУБ28 извънградско
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 14 Апр 2012, 18:46

Dirty M5 driveR написа:Ааааа... извинявам се, грешката е моя. Въртящия остава постоянен за определен диапазон обороти. И на мен ми се стори чудно конете да остават постоянни, но Ачката така убедително го каза, а аз хвърлих бегъл поглед и видях зелената права (сравнително права) линия и реших, че е така. Трябва да се гледа по-внимателно преди да се пише :dummy:

Именно :idea:
Изображение

Витанов написа:Погледнах графиките на предната страница и да ти кажа никъде не видях " конете да остават константи с увеличаването на оборотите " нито пък разбрах какво ще да означава " когато тягата пада с оборотите толкова че мощността да остане константа " ако някой разясни за кво иде реч, цена няма да има :mhihi:

п.п. НЕ хейтвам, просто питам :D

Грубо казано мощността е тягата по оборотите . След пика на мощността тягата пада но с такова темпо спрямо покачването на оборотите, че мощността остава същата . Турбо моторите имат по-ясно изразено такова нещо за по 1000+ оборота .
Изображение

Пичове , нещо много елемнтарни неща взехме да дискутираме .
Последна промяна acho.rs на 15 Апр 2012, 14:20, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Хаос » 14 Апр 2012, 18:58

acho.rs написа:Пичове , нещо много елемнтарни неща взехме да дискутираме .

"тяга" е нетехнически термин, който означава праволинейна сила... това което искаш да кажеш е "въртящ момент"
като си много знаещ, кажи основните компоненти на въртящия момент - които му "помагат" и "пречат"? (лаишка терминология като за теб)
сигурен съм, че не знаеш повече от 1(+) и 1(-) компонент...
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 14 Апр 2012, 19:12

Знам че искаш да съсипеш темата но няма да стане :idea: :idea: :idea:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от немо » 14 Апр 2012, 19:59

acho.rs написа:Пичове , нещо много елемнтарни неща взехме да дискутираме .


Пич,1-вото елементарно нещо,което не съм сигурен,че знаеш(или поне с такова впечатление оставам,предвид това,че се впечатляваш от "плато" в кривата на мощността) е,че не мощността ти върти колелата :idea:
Това,което всеки търси е "плато" на ВМ :idea:
ВМ има пряка връзка с коефицента на пълнене на даден ДВГ,като проблемът е не как да сипеш бензина в цилиндъра,а как да натикаш въздуха,необходим за изгарянето на бензина :idea:
Поради факта,че ДВГ-то в стандартен вид има доста тесен диапазон на макс.пълнене се прилагат разни хватки като принудително пълнене,промяна на фази и продължителност на газоразпределението,променлива дължина на колектори и т.н......и това с една цел->да имаш максимално широк диапазон от обороти,където пълненето на ДВГ-то е максимално :idea: ,щото това ти осигурява т.нар. от тебе "тяга"

От последната графика на 2.0 TFSI аз си правя извода,че тоя мотор от 1800 до 4200 об. ще дърпа здраво,след което ще почне да "тъпче",т.е. ще се развърта до 6500,ама няма да дърпа.....е,за къв х_й ми е "плато" на мощността?
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от BadAngel » 14 Апр 2012, 20:16

даунсайзинга е мода

както са били крилете при американците от 50те, както бяха стикерите по колите през 80те.. сега идва времето на турбо моторите

ползите са силно преувеличени, за да засилят интереса към това.. нововъведение

за да се движат продажбите, производителя трябва да се покаже пред клиента с нещо повече..

а когато производителя покаже, че е хай тек и се грижи да не бърка в джоба на клиента под формата на гориво или данъци.. това е добре дошло
No bling at the Ring

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от steeN » 14 Апр 2012, 21:07

Хаос написа:Supercharged! - Corky Bell (която общо взето се намира много трудно, дори в електронен вариант, но аз я имам, мога да ти услужа с нея : ))


мда, много добра книга, както и другата на същия автор maximum boost ;) и двете са много човешки написани.
не е толкова трудна за намиране... http://www.amazon.com/Supercharged-Test ... 0837601681
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Хаос » 14 Апр 2012, 21:26

steeN написа:
Хаос написа:Supercharged! - Corky Bell (която общо взето се намира много трудно, дори в електронен вариант, но аз я имам, мога да ти услужа с нея : ))


мда, много добра книга, както и другата на същия автор maximum boost ;) и двете са много човешки написани.
не е толкова трудна за намиране... http://www.amazon.com/Supercharged-Test ... 0837601681

като за 25 долара, бързо я намери, я пробвай сега безплатна? :)
Последна промяна Хаос на 14 Апр 2012, 21:28, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 14 Апр 2012, 21:27

немо написа:
acho.rs написа:Пичове , нещо много елемнтарни неща взехме да дискутираме .


Пич,1-вото елементарно нещо,което не съм сигурен,че знаеш(или поне с такова впечатление оставам,предвид това,че се впечатляваш от "плато" в кривата на мощността) е,че не мощността ти върти колелата :idea:
Това,което всеки търси е "плато" на ВМ :idea:
ВМ има пряка връзка с коефицента на пълнене на даден ДВГ,като проблемът е не как да сипеш бензина в цилиндъра,а как да натикаш въздуха,необходим за изгарянето на бензина :idea:
Поради факта,че ДВГ-то в стандартен вид има доста тесен диапазон на макс.пълнене се прилагат разни хватки като принудително пълнене,промяна на фази и продължителност на газоразпределението,променлива дължина на колектори и т.н......и това с една цел->да имаш максимално широк диапазон от обороти,където пълненето на ДВГ-то е максимално :idea: ,щото това ти осигурява т.нар. от тебе "тяга"


Полезна информация .
От последната графика на 2.0 TFSI аз си правя извода,че тоя мотор от 1800 до 4200 об. ще дърпа здраво,след което ще почне да "тъпче",т.е. ще се развърта до 6500,ама няма да дърпа.....е,за къв х_й ми е "плато" на мощността?

- тука се обърка яко . Мотора няма как да тъпче - ще си ускорява автомобила, но не толкова силно . Ако от подобно нещо нямаше смисъл ,мотора на Ф10 М5 нямаше да бъде констуиран така и кутията нямаше да цеди предавките . И нали знаеш , че ако искаш да си бърз караш в горния диапазон на "мощността" , не на пика на въртящия момент .
Изображение

http://www.youtube.com/watch?v=18znKcIL ... re=related
Последна промяна acho.rs на 14 Апр 2012, 21:30, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Хаос » 14 Апр 2012, 21:45

acho.rs написа:Изображение

Дори дино графиката на Ф10 М5 не си виждал... .
http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5 ... -dyno.html
а вече коментираш и даваш експертно мнение как бил констриуиран
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 14 Апр 2012, 22:25

Bavarcho написа:Смърт за даунсайзинга :mrgreen:
...любимия ми кашкавал М52ТУБ28 извънградско

Егати рекорда . Аз с М52Б25ТУ под 5,9 при спазване на ограниченията не съм падал :)


Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 17.02.2009

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Хаос » 15 Апр 2012, 14:40

acho.rs написа:Нещо конкретно ще кажеш ли , защото последните няколко поста не го направи :idea:

какво конкретно да кажем в тая тема, ти пишеш наистина някакви подочути "термини" и други приказки от 1001 нощ и искаш да стане някаква сериозна дискусия, отвъд "тоя мотор върви много, гори 0.5 литра по-малко на 100 по книжка, щото така са го проектирали" ?...

т.нар downsizing носи - по-малко вреди емисии, подобряване на работните характеристики на мотора в желания диапазон, понижено тегло на целия агрегат, понижени загуби поради по-малкото цилиндри, цялостно подобрение на пъргавостта на автомобила поради малкото тегло итн итн итн, реалните ползи са изключително разнообразни
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook