Benzin vs Diesel
Модератор: Общи модератори
- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
Diesel!!!!!!!!!!!
Дизелът става все по-мощен и по пестелив!!!!!!!!!!!
VW вече предлага дизел с мощност над 300 конски сили!!!!
В стремежа си VW да направи по-привлекателен дизелов двигател,
гони едва ли не резултатите от Формула1. Най-големият мотор на фирмата е 10-цилиндров,V-образен с директно впръскване на горивото
и показва на какво са способни новите технологии.
V10 TDi има два турбокомпресора, има работен обем от 5,0 литра и достига максимална мощност 313 к.с. при 4000 об/мин. Коляновият вал се завърта чрез гигантския въртящ момент от 750Нм.
Сега думичката дизел вече няма да буди съчуствие като по-рано.От-
минали са времената, когато нафтовите мотори загряваха бавно. Няма ги вече димните от ауспуха и миризливите маслени облаци.
Сега дизелът съперничи на бензиновия си колега по пъргавина!!!
Мнозина смятат, че в технологична надпревара м-у двата вида двигатели, изобретението на Дизел ще надмине бензиновия мотор на Ото!!!!!!!!!!
Производителите залагат на два различи начина за усъвършенстване на дизеловите двигатели.Повечето от тях изпозват принципа
"Комън-Рейл", разработен през 1995г. от Алфа-Ромео, Мерцедес и Бош.
В групата от марки които изпозват комън-пейл технологията,се включват БМВ, Крайслер, Пежо, Ситроен и Рено.
Най-големият производител VW Group сам си прави разработката на технологията "Помпа-Дюза".
Комън-Рейл се базира на една централна горивна помпа осигуряваща високо налягане за всичките цилиндри.Тази тех. е по евтина.
Помпа-Дюза, при тази с-ма всяка дюза разполага със своя горивна помпа!Тук налягането достига 2400 бара, докато при комън-рейл-1600!
Нагледно това налягане може да се изобрази като натиск от 1.6тона
в-у площ от от 1кв. см !!!!!!!!!!!!!
В миналото страдахме от тракането, особено когато моторът беше студен и работи на празен ход. Вече и тези характеристики са забравени. Дизелите от ново покоение използват така нареченото меко изгаряне.Горивото не се впръсква наведнъй, а на малки порции.
А още преди същинското впръскване в цилиндъра се вкарва съвсем минятюрно количество горивна смес, т. н. пилотно впръскване, което изгаряики подготвя цилиндъра за мекия му такт!
При впръскването си в цилиндрите горивото се разпръсква на около 48000 капчици. Новите с-ми налагат все по голями изискваня!За да се осъществи по-добро изгаряне, самите дюзи вече разполагат с по пет отвора.Така в горивната камера навлизат около четвърт милион фини
капчици. Общият обем на горивото е около 1 куб. милиметър.Тази
"едра" капка пък предварително се разделя на пет порции по 0.2куб. мм всяка! След което се впръскват последователно в пазтояние на милисекунди.Те се пропускат от миниклапан и след това повторно се разпръскват на още по-фини капчици през петте отвора на дюзата!
Дизелът има по-висок КПД (около 45%), отколкото бензиновият(37-38%).Самата нафта пак е с 10% по калорична от бензина!
Конструкторите на дизелови двигатели са си поставили за цел да изпълнят еко нормите Евро4 и Евро5!
Днес най-добрите дизели достигат мощност до 82к.с. от 1.0 литър, а един от най бързите бензинови двигатели на Порше 911 GT3 e 100k.c oт литър.Тази малка справка показва огромния прогрес на дизела в последните години, както и това, че в бъдеще бензиновият агрегат вече няма да бъде най-мощният!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VW вече предлага дизел с мощност над 300 конски сили!!!!
В стремежа си VW да направи по-привлекателен дизелов двигател,
гони едва ли не резултатите от Формула1. Най-големият мотор на фирмата е 10-цилиндров,V-образен с директно впръскване на горивото
и показва на какво са способни новите технологии.
V10 TDi има два турбокомпресора, има работен обем от 5,0 литра и достига максимална мощност 313 к.с. при 4000 об/мин. Коляновият вал се завърта чрез гигантския въртящ момент от 750Нм.
Сега думичката дизел вече няма да буди съчуствие като по-рано.От-
минали са времената, когато нафтовите мотори загряваха бавно. Няма ги вече димните от ауспуха и миризливите маслени облаци.
Сега дизелът съперничи на бензиновия си колега по пъргавина!!!
Мнозина смятат, че в технологична надпревара м-у двата вида двигатели, изобретението на Дизел ще надмине бензиновия мотор на Ото!!!!!!!!!!
Производителите залагат на два различи начина за усъвършенстване на дизеловите двигатели.Повечето от тях изпозват принципа
"Комън-Рейл", разработен през 1995г. от Алфа-Ромео, Мерцедес и Бош.
В групата от марки които изпозват комън-пейл технологията,се включват БМВ, Крайслер, Пежо, Ситроен и Рено.
Най-големият производител VW Group сам си прави разработката на технологията "Помпа-Дюза".
Комън-Рейл се базира на една централна горивна помпа осигуряваща високо налягане за всичките цилиндри.Тази тех. е по евтина.
Помпа-Дюза, при тази с-ма всяка дюза разполага със своя горивна помпа!Тук налягането достига 2400 бара, докато при комън-рейл-1600!
Нагледно това налягане може да се изобрази като натиск от 1.6тона
в-у площ от от 1кв. см !!!!!!!!!!!!!
В миналото страдахме от тракането, особено когато моторът беше студен и работи на празен ход. Вече и тези характеристики са забравени. Дизелите от ново покоение използват така нареченото меко изгаряне.Горивото не се впръсква наведнъй, а на малки порции.
А още преди същинското впръскване в цилиндъра се вкарва съвсем минятюрно количество горивна смес, т. н. пилотно впръскване, което изгаряики подготвя цилиндъра за мекия му такт!
При впръскването си в цилиндрите горивото се разпръсква на около 48000 капчици. Новите с-ми налагат все по голями изискваня!За да се осъществи по-добро изгаряне, самите дюзи вече разполагат с по пет отвора.Така в горивната камера навлизат около четвърт милион фини
капчици. Общият обем на горивото е около 1 куб. милиметър.Тази
"едра" капка пък предварително се разделя на пет порции по 0.2куб. мм всяка! След което се впръскват последователно в пазтояние на милисекунди.Те се пропускат от миниклапан и след това повторно се разпръскват на още по-фини капчици през петте отвора на дюзата!
Дизелът има по-висок КПД (около 45%), отколкото бензиновият(37-38%).Самата нафта пак е с 10% по калорична от бензина!
Конструкторите на дизелови двигатели са си поставили за цел да изпълнят еко нормите Евро4 и Евро5!
Днес най-добрите дизели достигат мощност до 82к.с. от 1.0 литър, а един от най бързите бензинови двигатели на Порше 911 GT3 e 100k.c oт литър.Тази малка справка показва огромния прогрес на дизела в последните години, както и това, че в бъдеще бензиновият агрегат вече няма да бъде най-мощният!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!










Еееее......
simple_man написа: В стремежа си VW да направи по-привлекателен дизелов двигател,
гони едва ли не резултатите от Формула1.
Тука каза доста тежка дума.

Нищо против нямам дизела но бензина за мене си е бензин

И винаги ще си остане

Само като си помисля за нафта и...

- PARADOX_sf
- ентусиаст
-
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Re: Diesel!!!!!!!!!!!
Допускаш една грешка! Дизелът НИКОГА няма да стигне бензиновия мотор! Турбо дизелът може! Но все повече турбото започна да се вгражда все повече и в бензиновите автомобили и когато това стане по-масово пропастта между двата мотора ще стане такава каквато е била и преди 10-15 години!!!
От литър дизел да изкарва 82 коня? Огормна грешка! Сигурно едва вади 40-45коня! Виш ако му се сложат множество турбини може и да покаже 82коня от литър обем!
Само ще те осведомя че един от най-добрите (или можеби най-добрия) сериен АТМОСФЕРЕН бензинов двигател в развива мощност от 125конски
сили от литър обем!
От литър дизел да изкарва 82 коня? Огормна грешка! Сигурно едва вади 40-45коня! Виш ако му се сложат множество турбини може и да покаже 82коня от литър обем!
Само ще те осведомя че един от най-добрите (или можеби най-добрия) сериен АТМОСФЕРЕН бензинов двигател в развива мощност от 125конски

- simple_man
- 323i Killer
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 24.07.2002
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
- Мечтае да кара: G81 M3
- Един
-
Вече кара БМВ
-
- Мнения: 1188
- Регистриран на: 18.10.2002
- Местоположение: Козлодуй
- Кара: Миксер. BMW i4 M50
BRUTALDEATH написа:Awe spored mene za sportna kola nai-dobre si e benzinowiq dwigatel...
И по това вече може да се спори. Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя. и това го доказва не кой да е а БМВ. За справка -http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1329
Ако това не ти стига - поинтересувай се с каква кола през 1998-ма Марк Дуез спечели 24-те часа на Нюрбургринг.
Не твърдя че тези случаи са правило, по-скоро те са изключението, но са повод за размисъл.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.
Един написа:...Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя. и това го доказва не кой да е а БМВ. За справка -http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1329
Ако това не ти стига - поинтересувай се с каква кола през 1998-ма Марк Дуез спечели 24-те часа на Нюрбургринг.
Не твърдя че тези случаи са правило, по-скоро те са изключението, но са повод за размисъл.
Хехе, ето откъс от един друг мой пост, че ме мързи да пиша сега:
Става въпрос за Mercedes-Benz C111:
"...Първия от Version 2 (No 31) е бил оборудван и с 190 кс турбо-дизелов мотор. На пистата в Nardo, през 1976 е потрошил следните рекорди:
10km :220,619km/h
100km :251,148km/h
500km :254,086km/h
1000km :253,307km/h
5000km :252,903km/h
10000km :252,249km/h (Световен рекорд)
10Meilen (Мили) : 227,353km/h
100Meilen :252,875km/h
500Meilen :252,930km/h
1000Meilen :252,737km/h
5000Meilen :252,540km/h (Световен рекорд)
10000Meilen 251,798km/h (Световен рекорд)
1h :253,770km/h
6h :252,578km/h
12h :253,616km/h
24h :253,030km/h Средна скорост
Това обаче не е всичко.
C111-I и C111-II са конструирани за шосейни автомобили, а не за рекорди по пистите. Най-последната модификация, С111-III е направена специално за писти. С няколко модификации по дизеловия двигател, той става 270 кс и така прави общо 9 СВЕТОВНИ рекорда:
100km :316,484km/h
500km :321,860km/h
1000km :318,308km/h
100Meilen :319,835km/h
500Meilen :320,788km/h
1000Meilen :319,091km/h
1Stunde (Час) 321,843km/h
6Stunden 317,796km/h
12Stunden 314,463km/h
Айде стига толкоз"
Ако сте изпуснали нишката, да ви напомня, че става дума за края на 70-те години



Само Дизел!
В последният брой на Авто Билд има статия за едно дизелово AMG, но понеже не сме MB форум несъм я сканирал и постнал ...
Днес докато чаках жена ми в един магазин, пред мен на Витошка спря едно Е46 330d и се сетих за поста на Paradox за пушещия дизел, които излизало черно от ауспуха и ми стана смешно ... Незнам колко от вас не биха си заменили автомобилите за една такава 330d
... аз няма да мисля много много каквото и да карам ... Знам как се представя този мотор в 7чка и в X5 ... само мога да гадая как е в купе от 3та серия ... 
Днес докато чаках жена ми в един магазин, пред мен на Витошка спря едно Е46 330d и се сетих за поста на Paradox за пушещия дизел, които излизало черно от ауспуха и ми стана смешно ... Незнам колко от вас не биха си заменили автомобилите за една такава 330d


Един написа:Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя.
Жалко че в Формула 1 това не го знаят ....

Но там инженерите са много захлупени и не знаят че дизела
може да победи всички отбори ... Колите ще ускоряват от
0-100 за 1 сек. и ще развиват 1500км/ч

ДИЗЕЛЪТ Е НАФТОВА ПЕЧКА!!!
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
объркал си се
Смок
нещо си се объркал максималната скорост ще е не 1500 км/ч
а 1600 км/ч

нещо си се объркал максималната скорост ще е не 1500 км/ч
а 1600 км/ч



Re: объркал си се
//MegOFF написа:Смок
нещо си се объркал максималната скорост ще е не 1500 км/ч
а 1600 км/ч![]()
![]()
?!?

Какви 1500 км/ч?! Не съм споменавал такова нещо.
А ако някой се съмнява в изнесените по-горе данни и го мързи да провери сам, да си каже, ще му понасъбера независими източници.

Само Дизел!
- PILOTA
-
Burn Out Master
-
- Мнения: 585
- Регистриран на: 30.09.2002
- Местоположение: Plovdiv/Smolqn
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 / AUDI A4 1.8T quattro
- Мечтае да кара: M5 i RS4
Abe hora,taq tema stana ubiec be!!!Ot nikoe drugo mqsto nqmashe da nau4a tolkova za Dieselovite dvigateli!!!Trudno e da kaja koi dvigatel predpo4itam,zashtoto oshte ne sum karal i 1 godina,no vse pak mislq 4e celta na Diesel-a e da izliza po-evtino s nego...A ako imam dostatu4no pari za benzin...nqma da se za4udq,prosto shtiah da zema benzin,no osobeno v Bulgaria parite igraqt mnogo vajna rolq!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани