Benzin vs Diesel

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
Мечтае да кара: G81 M3

Diesel!!!!!!!!!!!

Мнение от simple_man » 19 Фев 2003, 11:43

Дизелът става все по-мощен и по пестелив!!!!!!!!!!!

VW вече предлага дизел с мощност над 300 конски сили!!!!

В стремежа си VW да направи по-привлекателен дизелов двигател,
гони едва ли не резултатите от Формула1. Най-големият мотор на фирмата е 10-цилиндров,V-образен с директно впръскване на горивото
и показва на какво са способни новите технологии.
V10 TDi има два турбокомпресора, има работен обем от 5,0 литра и достига максимална мощност 313 к.с. при 4000 об/мин. Коляновият вал се завърта чрез гигантския въртящ момент от 750Нм.

Сега думичката дизел вече няма да буди съчуствие като по-рано.От-
минали са времената, когато нафтовите мотори загряваха бавно. Няма ги вече димните от ауспуха и миризливите маслени облаци.
Сега дизелът съперничи на бензиновия си колега по пъргавина!!!
Мнозина смятат, че в технологична надпревара м-у двата вида двигатели, изобретението на Дизел ще надмине бензиновия мотор на Ото!!!!!!!!!!
Производителите залагат на два различи начина за усъвършенстване на дизеловите двигатели.Повечето от тях изпозват принципа
"Комън-Рейл", разработен през 1995г. от Алфа-Ромео, Мерцедес и Бош.
В групата от марки които изпозват комън-пейл технологията,се включват БМВ, Крайслер, Пежо, Ситроен и Рено.
Най-големият производител VW Group сам си прави разработката на технологията "Помпа-Дюза".

Комън-Рейл се базира на една централна горивна помпа осигуряваща високо налягане за всичките цилиндри.Тази тех. е по евтина.

Помпа-Дюза, при тази с-ма всяка дюза разполага със своя горивна помпа!Тук налягането достига 2400 бара, докато при комън-рейл-1600!
Нагледно това налягане може да се изобрази като натиск от 1.6тона
в-у площ от от 1кв. см !!!!!!!!!!!!!
В миналото страдахме от тракането, особено когато моторът беше студен и работи на празен ход. Вече и тези характеристики са забравени. Дизелите от ново покоение използват така нареченото меко изгаряне.Горивото не се впръсква наведнъй, а на малки порции.
А още преди същинското впръскване в цилиндъра се вкарва съвсем минятюрно количество горивна смес, т. н. пилотно впръскване, което изгаряики подготвя цилиндъра за мекия му такт!
При впръскването си в цилиндрите горивото се разпръсква на около 48000 капчици. Новите с-ми налагат все по голями изискваня!За да се осъществи по-добро изгаряне, самите дюзи вече разполагат с по пет отвора.Така в горивната камера навлизат около четвърт милион фини
капчици. Общият обем на горивото е около 1 куб. милиметър.Тази
"едра" капка пък предварително се разделя на пет порции по 0.2куб. мм всяка! След което се впръскват последователно в пазтояние на милисекунди.Те се пропускат от миниклапан и след това повторно се разпръскват на още по-фини капчици през петте отвора на дюзата!

Дизелът има по-висок КПД (около 45%), отколкото бензиновият(37-38%).Самата нафта пак е с 10% по калорична от бензина!
Конструкторите на дизелови двигатели са си поставили за цел да изпълнят еко нормите Евро4 и Евро5!

Днес най-добрите дизели достигат мощност до 82к.с. от 1.0 литър, а един от най бързите бензинови двигатели на Порше 911 GT3 e 100k.c oт литър.Тази малка справка показва огромния прогрес на дизела в последните години, както и това, че в бъдеще бензиновият агрегат вече няма да бъде най-мощният!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
ИзображениеИзображение

Пич, къде ми е колата?
Аватар
Мнения: 3058
Регистриран на: 5.02.2002

Еееее......

Мнение от ! Алекс » 19 Фев 2003, 13:23

simple_man написа: В стремежа си VW да направи по-привлекателен дизелов двигател,
гони едва ли не резултатите от Формула1.


Тука каза доста тежка дума. :wink:

Нищо против нямам дизела но бензина за мене си е бензин :lol:
И винаги ще си остане :!:
Само като си помисля за нафта и... :puke:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Re: Diesel!!!!!!!!!!!

Мнение от PARADOX_sf » 19 Фев 2003, 14:39

Допускаш една грешка! Дизелът НИКОГА няма да стигне бензиновия мотор! Турбо дизелът може! Но все повече турбото започна да се вгражда все повече и в бензиновите автомобили и когато това стане по-масово пропастта между двата мотора ще стане такава каквато е била и преди 10-15 години!!!
От литър дизел да изкарва 82 коня? Огормна грешка! Сигурно едва вади 40-45коня! Виш ако му се сложат множество турбини може и да покаже 82коня от литър обем!
Само ще те осведомя че един от най-добрите (или можеби най-добрия) сериен АТМОСФЕРЕН бензинов двигател в развива мощност от 125конски :shock: сили от литър обем!

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 19 Фев 2003, 14:51

PARADOX_sf , може би си прав за 125 к.с.. Не споря. Но би ли ми казал, колко хиляди км е живота на тази резачка - 300-500 000?
Или след 100 000 от 125-те ще са "останали" не повече от 80 к.с.?

323i Killer
Аватар
Мнения: 1353
Регистриран на: 24.07.2002
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E30 316i '91, G21 320d M-Sport
Мечтае да кара: G81 M3

Мнение от simple_man » 19 Фев 2003, 17:14

Prosto niama da komentiram izkazvaneto ti paradoxe.. :lol:
ИзображениеИзображение

Вече кара БМВ
Вече кара БМВ
Аватар
Мнения: 1188
Регистриран на: 18.10.2002
Местоположение: Козлодуй
Кара: Миксер. BMW i4 M50

Мнение от Един » 19 Фев 2003, 20:11

BRUTALDEATH написа:Awe spored mene za sportna kola nai-dobre si e benzinowiq dwigatel...


И по това вече може да се спори. Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя. и това го доказва не кой да е а БМВ. За справка -http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1329
Ако това не ти стига - поинтересувай се с каква кола през 1998-ма Марк Дуез спечели 24-те часа на Нюрбургринг.
Не твърдя че тези случаи са правило, по-скоро те са изключението, но са повод за размисъл.
Преди да монтирате нещо "спортно" на автомобила си, поинтересувайте се поне за какъв спорт е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 20 Фев 2003, 21:51

Един написа:...Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя. и това го доказва не кой да е а БМВ. За справка -http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=1329
Ако това не ти стига - поинтересувай се с каква кола през 1998-ма Марк Дуез спечели 24-те часа на Нюрбургринг.
Не твърдя че тези случаи са правило, по-скоро те са изключението, но са повод за размисъл.


Хехе, ето откъс от един друг мой пост, че ме мързи да пиша сега:

Става въпрос за Mercedes-Benz C111:

"...Първия от Version 2 (No 31) е бил оборудван и с 190 кс турбо-дизелов мотор. На пистата в Nardo, през 1976 е потрошил следните рекорди:

10km :220,619km/h
100km :251,148km/h
500km :254,086km/h
1000km :253,307km/h
5000km :252,903km/h
10000km :252,249km/h (Световен рекорд)

10Meilen (Мили) : 227,353km/h
100Meilen :252,875km/h
500Meilen :252,930km/h
1000Meilen :252,737km/h
5000Meilen :252,540km/h (Световен рекорд)
10000Meilen 251,798km/h (Световен рекорд)

1h :253,770km/h
6h :252,578km/h
12h :253,616km/h
24h :253,030km/h Средна скорост

Това обаче не е всичко.
C111-I и C111-II са конструирани за шосейни автомобили, а не за рекорди по пистите. Най-последната модификация, С111-III е направена специално за писти. С няколко модификации по дизеловия двигател, той става 270 кс и така прави общо 9 СВЕТОВНИ рекорда:

100km :316,484km/h
500km :321,860km/h
1000km :318,308km/h

100Meilen :319,835km/h
500Meilen :320,788km/h
1000Meilen :319,091km/h

1Stunde (Час) 321,843km/h
6Stunden 317,796km/h
12Stunden 314,463km/h

Айде стига толкоз"

Ако сте изпуснали нишката, да ви напомня, че става дума за края на 70-те години
:lol: :lol: :lol:
Само Дизел!

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 20 Фев 2003, 23:42

В последният брой на Авто Билд има статия за едно дизелово AMG, но понеже не сме MB форум несъм я сканирал и постнал ...
Днес докато чаках жена ми в един магазин, пред мен на Витошка спря едно Е46 330d и се сетих за поста на Paradox за пушещия дизел, които излизало черно от ауспуха и ми стана смешно ... Незнам колко от вас не биха си заменили автомобилите за една такава 330d :bowdown: ... аз няма да мисля много много каквото и да карам ... Знам как се представя този мотор в 7чка и в X5 ... само мога да гадая как е в купе от 3та серия ... :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 7.01.2003
Местоположение: Пловдив

Мнение от OOPPSS » 21 Фев 2003, 8:19

Един написа:Доказано е на практика, че автомобил с дизелов двигател може да победи бензиновите си събратя.


Жалко че в Формула 1 това не го знаят ....
:D Ако го знаеха щяха да станат двигатели за чудо и приказ.
Но там инженерите са много захлупени и не знаят че дизела
може да победи всички отбори ... Колите ще ускоряват от
0-100 за 1 сек. и ще развиват 1500км/ч :D

ДИЗЕЛЪТ Е НАФТОВА ПЕЧКА!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

объркал си се

Мнение от Любо Мегов » 21 Фев 2003, 8:57

Смок
нещо си се объркал максималната скорост ще е не 1500 км/ч
а 1600 км/ч :P :P :P

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Re: объркал си се

Мнение от Смок » 21 Фев 2003, 9:07

//MegOFF написа:Смок
нещо си се объркал максималната скорост ще е не 1500 км/ч
а 1600 км/ч :P :P :P


?!? :wtf:

Какви 1500 км/ч?! Не съм споменавал такова нещо.

А ако някой се съмнява в изнесените по-горе данни и го мързи да провери сам, да си каже, ще му понасъбера независими източници. :lol:
Само Дизел!

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 21 Фев 2003, 11:01

330Д Туринг не бих го заменил за нищо друго.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 21 Фев 2003, 19:41

:yes: 330d Touring :ek: :bowdown: :bowdown:

Burn Out Master
Burn Out Master
Аватар
Мнения: 585
Регистриран на: 30.09.2002
Местоположение: Plovdiv/Smolqn
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 / AUDI A4 1.8T quattro
Мечтае да кара: M5 i RS4

Мнение от PILOTA » 04 Мар 2003, 21:05

Az bih go zamenil za 740d! :bowdown: :bowdown: :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 13.02.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от WestSide » 04 Мар 2003, 21:37

Abe hora,taq tema stana ubiec be!!!Ot nikoe drugo mqsto nqmashe da nau4a tolkova za Dieselovite dvigateli!!!Trudno e da kaja koi dvigatel predpo4itam,zashtoto oshte ne sum karal i 1 godina,no vse pak mislq 4e celta na Diesel-a e da izliza po-evtino s nego...A ako imam dostatu4no pari za benzin...nqma da se za4udq,prosto shtiah da zema benzin,no osobeno v Bulgaria parite igraqt mnogo vajna rolq!!!

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook