Benzin vs Diesel

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 13 Фев 2003, 19:11

BMW_POWER написа:Едно от най-перспективните горива в момента е биодизелът...В Германия 60% от бензиностанцийте го предлагат...


Хмм, чак пък 60%...не съм ги броил, ама това означава, че на всяка втора бензиностанзия трябва да има биодизел...Мне, не ми се вярва, не е толкова на често. Иначе гледат много рапица, маслодайно растение, точно за биодизел, ама и за салата става :)
Като казах салата, някои си карат дизеляците направо с олио. :shock: Лятото може без никакви промени по двигателя, но зимата трябва олиото да се подгрява предварително. Затова пък зад тях мирише само на пържени картофи :D
Само Дизел!

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 13 Фев 2003, 19:53

До колкото знам в БГ има 2 фирми, които се занимават с производство на био-дизел (това е информация от собственика на едната, така че не гарантирам за верността и), та моя познат изкупува от Happy използваните мазнини и по тяхна си технология произвежда био-дизел. Ако има интерес към технологията мога да го попитам да разясни, но последния път като ми обеснява ми се спеше и не го слушах :? Явно му върви бизнеса, защото ме навива да ходим до Румъния да търси там заведения, от които да изкупува мазнини...?! След колата му наистина мирише на пържени картофи!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

Мнение от PARADOX_sf » 15 Фев 2003, 13:54

Според мен и за мен бензиновия мотор е по-добър!
Баща ми имаше дизелов автомобил но накрая прецени че не е за такъв след 3-тия основен ремонт за 100 000км! Малко страда от синдрома тежко краче...
А кое е по-икономично? Спорен въпрос!
Например един прятел на баща ми има Пасат 1.9ТДИ и само се фали как му харче 4-5 на 100 и бил 110коня... Добре! Баща ми един ден го помоли да му го даде да ходиме до провинцията щото се беше замислил да взима дизел пак и искаше да види кка са по-новите ТДИ-та. След като се върнахме установихме, че тия 4-5 литра ги харчи при средна скорост 60км/ч (както кара въпросния тип), а при баща ми бяха 8-9 на 100км!
Голяма е икономията нали? Да ама не! Да не говориме ще маслото се сменя по-често, дюзи и един куп простотии и като цяло подръжката му е по-скъпа (като изключим горивото)! Да не говориме, че дизелчето беше турбо и надали ще изкара повече от 150 000км при такъв тип каране!
Дълготраен е чистия дизел, но не и турбо дизела. Да не забравяме все пак че турбината трябва да се смени на 100 000-150 000км, а това не е ефтин ремонт!
Ако ще се сравняват бензин и дизел:
Например 2.0 дизел срещу 2.0 бензин
Резултата ще е следния:
Дезел: атмосферен не повече от 75-80коня и не повече от 130-145 нютон метра въртящ момент!
Бензин: атмосферен около 140-160 коня и около 190-210 нютон метра въртящ момент! Тук не намесвам разните му 9000 оборотни Хонди с по 250коня под капака!
Кво стана? Къде е големия момент на дизела? Май някъде в турбината се оказа?
Разход? Ами дизела ще харчи с по 1-2 литра по-малко но с 2 пъти по-малка мощност и 50% по-малук въртящ момет!
Мисля, че ускорение 0-100, 100-200 и еластичност в този слущаи е безсмино да се говори!
И се достига до извода ще тоя дизел за да се доближи до характеристиките на бензиновия му събрат ще трябва да е поне 4литра! Тогава кой мотор ще е по-икономичен, кои ще замърсява по-малко? Отговора- БЕНЗИНОВИЯ!!!
Сега идва ред на НЕ атмосферните мотори!
Отворил съм един каталог от 2000-та година
Така...
Фолксфаген 1.9 ТДИ 110 конски сили и 210 нютон метра въртящ момент (само да спомена че този мотор го има и във варян без турбо и характеристиките са му следните: 68 коня и 130 нютон метра смешно е нали?)
Субару 2.0 Турбо 280 конски сили и 338 нютон метра въртящ момент!
Верно е ще Субарото ще харчи повече, но все пак е с боксер мотор, мощността му е над 2 пъти по-голяма и е 4х4!
В близките 20 години може и дизела от 2 литра може да успее да изкара такава мощ!
Най ми е смешно като някой каже: Съвременните дизели нямат нищо общо със старите! Те са тихи, не тропат, не тресат и т.н.
Да ама и бензиновите мотори се развиват! Стават все по-тихи, икономични и т.н.
Пък и за вредните емисии... Само знам че сутрин като се палне или след като загрее настъпи кюмбето направо се задушавам!
Някой ще каже нафтата! Е добре бе, а бензина в БГ да не би да е по-различен?
Като край ще каже следното:
Дизела е най-добър за,трактори, тирове, камиони, микробуси и т.н., а бензина за леките автомобили и...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 2.01.2003
Местоположение: Варна

Мнение от BMW fan » 15 Фев 2003, 14:21

Pozvoli mi da ne se saglasq s teb.Moq ba6ta pak kara BMW 525 tds ot 1997 i kolata e na po4ti 200 000 km.Zasega nikakvi problemi s dvigatelq.Patuvame si po magistralata uskorqva si bez problemi do 200-220.Edinstveno mu opravqha(korigiraha de) prednicata i to ne zaradi dvigatelq ami zaradi hubavite ni puti6ta.I tova ve4e go bqh kazal ama molete kaji mi pri kakvi oboroti raboti benzina i pri kakvi dizela.Mislq 4e e neumestno da sravnqvame 4ist dizel sas benzin 6toto po-koncentirani sa usiliqta varhu razrabotvaneto na td.

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

Мнение от Alpina » 15 Фев 2003, 14:50

Paradoxe, пак се изказваш на базата на субективни наблюдения. Къкв е тоя пример с някъв Пасат, дето кой знае с какво масло го карат и в какво състояние е... Иначе разхода на дизела е наистина МНОГО по-малък, затова и толкова хора го предпочитат.
Аз също не съм фен на дизела, но за алтернативна (всекидневна) кола предпочитам дизелче пред АГУ.
А относно предимствата на единия пред другия няма да коментирам, защото това са напълно различни технологии. За офроуд например дизела е по-добър, защото може и под вода да бачка (стига въздушния тракт да се показва над водата :-))Не случайно заради това го използват и в корабите.
А за дизел резачки не ща да слушам....

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 15 Фев 2003, 15:09

Alpina написа:Paradoxe, пак се изказваш на базата на субективни наблюдения. Къкв е тоя пример с някъв Пасат, дето кой знае с какво масло го карат и в какво състояние е... Иначе разхода на дизела е наистина МНОГО по-малък, затова и толкова хора го предпочитат.
Аз също не съм фен на дизела, но за алтернативна (всекидневна) кола предпочитам дизелче пред АГУ.
А относно предимствата на единия пред другия няма да коментирам, защото това са напълно различни технологии. За офроуд например дизела е по-добър, защото може и под вода да бачка (стига въздушния тракт да се показва над водата :-))Не случайно заради това го използват и в корабите.
:yes:

Петко ///M големия
Аватар
Мнения: 2369
Регистриран на: 1.12.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330xd / Mini Cooper S

Мнение от BMW///M-ma6inata » 15 Фев 2003, 15:10

BMW fan написа:Pozvoli mi da ne se saglasq s teb.Moq ba6ta pak kara BMW 525 tds ot 1997 i kolata e na po4ti 200 000 km.Zasega nikakvi problemi s dvigatelq.Patuvame si po magistralata uskorqva si bez problemi do 200-220.Edinstveno mu opravqha(korigiraha de) prednicata i to ne zaradi dvigatelq ami zaradi hubavite ni puti6ta.I tova ve4e go bqh kazal ama molete kaji mi pri kakvi oboroti raboti benzina i pri kakvi dizela.Mislq 4e e neumestno da sravnqvame 4ist dizel sas benzin 6toto po-koncentirani sa usiliqta varhu razrabotvaneto na td.


evala 8)

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 15 Фев 2003, 17:17

PARADOX_sf написа:Например един прятел на баща ми има Пасат 1.9ТДИ и само се фали как му харче 4-5 на 100 и бил 110коня... Добре! Баща ми един ден го помоли да му го даде да ходиме до провинцията щото се беше замислил да взима дизел пак и искаше да види кка са по-новите ТДИ-та. След като се върнахме установихме, че тия 4-5 литра ги харчи при средна скорост 60км/ч (както кара въпросния тип), а при баща ми бяха 8-9 на 100км!


Моят Golf 1.9TDI (90hp) гори 5/100 - само, че не с 60, а със 130... Засичал съм го 2 пъти като го взех преди 4 години и преди 1 седмица като пътувах и нямах бърза работа. Нямам навика да правя икономии, даже и незнам каква е цената на нафтата ... Вярно Passat-а е с по-тежко купе, а кубатурата е същата.. Една кола в теб може да гори по-малко, при мен повече, но това не е от колата, а от начина на каране... Смянане на предавки, обороти и т.н. и т.н.

PARADOX_sf написа:Голяма е икономията нали? Да ама не! Да не говориме ще маслото се сменя по-често, дюзи и един куп простотии и като цяло подръжката му е по-скъпа (като изключим горивото)! Да не говориме, че дизелчето беше турбо и надали ще изкара повече от 150 000км при такъв тип каране! Дълготраен е чистия дизел, но не и турбо дизела. Да не забравяме все пак че турбината трябва да се смени на 100 000-150 000км, а това не е ефтин ремонт!


По принцип карам бързо и не жаля колата, налага ми се да пътувам често Русе-Търново, пътя позволява бързо каране и почти навсякъде карам със 160/170. В момента е на 140 000км (незнам дали са и реалните) и несъм бутнал нищо по мотора.

PARADOX_sf написа:Ако ще се сравняват бензин и дизел:
Например 2.0 дизел срещу 2.0 бензин
Резултата ще е следния:
Дезел: атмосферен не повече от 75-80коня и не повече от 130-145 нютон метра въртящ момент!
Бензин: атмосферен около 140-160 коня и около 190-210 нютон метра въртящ момент! Тук не намесвам разните му 9000 оборотни Хонди с по 250коня под капака!
Кво стана? Къде е големия момент на дизела? Май някъде в турбината се оказа?


Мисля, че сравняваме актуални двигатели, които се монтират в момента в автомобилите.... Незнам да има дизелов атмосферен мотор на някоя кола...?!

PARADOX_sf написа:Тогава кой мотор ще е по-икономичен, кои ще замърсява по-малко? Отговора- БЕНЗИНОВИЯ!!!


Нали всички мотори покриват стандарти за замърсяване на въздуха?! Щом се произвеждат значи няма много голяма опасност ...

PARADOX_sf написа:Субару 2.0 Турбо 280 конски сили и 338 нютон метра въртящ момент!


Много бутафорен каталог си отворил?! Аз лично знам за едно Subaru, което сериино има 280hp и то е Impreza STI 22B (ултра-лимитед edition). Снощи гледах по EuroSport Test Drive на Impreza WRX ( 225ps по DIN) и Impreza WRX STi подготвена от ProDrive (265ps по DIN).....

PARADOX_sf написа:Пък и за вредните емисии... Само знам че сутрин като се палне или след като загрее настъпи кюмбето направо се задушавам!
Някой ще каже нафтата! Е добре бе, а бензина в БГ да не би да е по-различен?


Не си ли виждал бензинова кола да пуши ? Мен лично ми е ставало лошо от миризма на масло и на спечен мотор ... Има доволно много дизелови двигатели, които изобщо не пушат, това не е до дали е дизелов или бензинов, а до състояние на двигателя! Неможе да се осъжда един двигател, че не става, защото ти си видял някой таралясник... Не защитавам дизела, защото карам такъв, аз също съм фен на бензиновите мотори, но с тези неща, които си написал определено може да се поспори.. ;)

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 17 Фев 2003, 9:06

Истина е това, че говорим за турбовариантите на дизела. НО:
вариантите и разходите се мерят при еднотипно каране. Сега Х се е качил на TDI и "я да му видим разхода?". Като го подгониш с газ до ламарината .... :?:
Ще ви дам следния пример:
525IX автоматик (кола на 40 000 км) при 220 км/ч даде моментен разход според компютъра 28/100.
Сещате ли се какъв трябва да е дизелът, за да даде този разход?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 17 Фев 2003, 12:14

Много ме кефи PARADOX_sf.
Пич, аз ако направя двигател за основен ремонт на 100 000 км. ще се откажа от книжката си в Държавен вестник! До 2-ри ремонт изобщо няма да се стигне. За 3-ти не говорим...
Нямам време просто да коментирам другите бисери.

PARADOX_sf написа:...Да не говориме, че дизелчето беше турбо и надали ще изкара повече от 150 000км при такъв тип каране!
Дълготраен е чистия дизел, но не и турбо дизела. Да не забравяме все пак че турбината трябва да се смени на 100 000-150 000км, а това не е ефтин ремонт!


Баси, още утре се хващам в бизнеса с турбини, не съм знаел, че е такава далавера...

Мерси все пак, доста ме развесели.. :lol:
Само Дизел!

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 17 Фев 2003, 12:24

Аз лично знам за едно Subaru, което сериино има 280hp и то е Impreza STI 22B

280awhp ili 350hp
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 17 Фев 2003, 17:50

KAMIKADZE написа:
Аз лично знам за едно Subaru, което сериино има 280hp и то е Impreza STI 22B

280awhp ili 350hp


280!

http://www.j-garage.com/411011.htm
http://www.rallycars.com/Cars/Impreza/STI22B_Specs.html

Tuning Meister
Tuning Meister
Аватар
Мнения: 1295
Регистриран на: 27.01.2002
Местоположение: Russe

Мнение от KAMIKADZE » 17 Фев 2003, 18:09

Mrazq da govorq nepodgotven :
Because of an agreement in Japan, no manufacturer can list more than 280 horsepower for any given car. So officially, the 22B makes 280, just like the WRX. Unofficially, the 22B makes considerably more than that, perhaps close to 325 horsepower. Maximum torque is rated at 253 foot pounds at 3,200 rpm.
http://www.edmunds.com/reviews/roadtests/roadtest/44337/page001.html
moje da vidi6 i video na koeto kazvat 350 :
http://www.lafreak.com/Motorweek_22B.asx

ina4e imam dosta videota i statii no ne smqtam 4e BMW foruma e mqstoto za japan-ski koli - ne 4e tva subaru e mnoo burzo - naprotiv :!:
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 17 Фев 2003, 18:42

Така е! Извинявам се на другите ентусиасти за спора.

И WRC-тата се водят по 300 коня, но са повече - в случая говорим за общоприети данни, откъдето почна темата от данните на Paradox.
Знаеш много добре, че на една турбо напъната кола и влияе на мощността и надморска височина и влажност на въздуха и т.н. и т.н.

ps. Все пак има 22B в България може да се замери .. да не говорим неподготвени ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 14.02.2003
Местоположение: Swishtow

Мнение от BRUTALDEATH » 18 Фев 2003, 20:49

Awe spored mene za sportna kola nai-dobre si e benzinowiq dwigatel,no za wsekidnewna kola s koqto da se razkarwash na lqwo na dqsno nai dobre e da e dizelowa se pak po ikonomi4ni sa... 8)

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook