Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 107
Регистриран на: 9.08.2009
Местоположение: Sofia, Drujba 1
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от thewhitestig » 03 Мар 2014, 0:48

BMW Power ACM написа:Кофтито е, че дотогава БМВ ще са изостанали в отношение на атмосферните мотори и това загубено време няма как да се възстанови, нито някои загубени традиции, нито още бая неща.


Ако предположим, че имат конкуренция от към атмосверни редови 6-таци си прав. Обаче те нямат, следователно няма как да изостанат спрямо несъществуваща конкуренция. Опасното идва от там, че ще са изостанали технологично спрямо еквивалентните турбо мотори. Локуми можем да си разтягаме много, обаче индустрията за съжаление няма да се върне по старо му. Предимствата на турбо двигателите в краткосрочен план са ясни.
Последна промяна thewhitestig на 03 Мар 2014, 15:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 03 Мар 2014, 1:02

BMW Power ACM написа:Кофтито е, че дотогава БМВ ще са изостанали в отношение на атмосферните мотори и това загубено време няма как да се възстанови, нито някои загубени традиции, нито още бая неща. Ако изобщо дойде това време защото вече е ясно какви ще са двигателите на следващите поколение М5 и М6 - същите с леко вдигане на мощността. Та щом за тях няма да се връщат атмосферки, какво остава задругите модели.

Е точно при тях малко трудно - следващото поколение на 5та серия , отново ще е близнак 7ма , като би следвало да се предложи и вариант АВД - при такива масивни автомобили, атмосферките не са най-доброто решение ... Това с изоставането не е вярно ... все пак БМВ в момента произвеждат най-високооборотния мотор серийно производство :mhihi:
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Leon » 03 Мар 2014, 7:59

Колкото по-сложни са колите, толкова повече следгаранционни продажби на части и труд в сервизите, май това е простата истина, всичко друго е маркетинг. А БМВ са царе да печелят добре и от двете неща.
Never mistake motion for action...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 03 Мар 2014, 9:13

@ acho.rs
С интерес прочетох сравнението между Шкода и Мазда, което си постнал, но на т’ва на края:
acho.rs написа: ... Можели значи и при миксерите да се постигне икономия с атмосферен мотор, стига да се налеят пари, а не да мерим двигатели от 2004та (N52B30) с такива от 2011та N20B20

А какво всъщност ни предлагаш?
1,4 TSI (ЕА211) в Шкодата е на технологично ниво от 2005 г. ("1.4 R4 16v TSI. Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show”)
За сравнение - това, което намирам е, че SKYACTIV-G 2.0 (PE-VPS) дебютира с Мазда 3 през 2012 г.
ОК, не е 2004 спрямо 2011, ами 2005 спрямо 2012 г.
acho.rs написа:Динамика: Шкодата е екипирана със ДСГ , което е доста по-бърза кутия от ръчката в Мазда 3 .

Ако това наистина е така, то тогава е срам за Мазда, защото според официалните данни на Шкода техните автомобили със 7 степенна DSG са по-бавни и и по-лакоми от аналогинчи модели с !!! 5 степенна ръчна скоростна кутия.
Ето, можеш да провериш сам:
http://cc.skoda-auto.com/bgr/pages/step2.aspx
Струва ми се, че бъркаш времето за превключване на предавките с КПД на кутиите като цяло и от там залиташ.
В крайна сметка, от така поднесеното от теб оставам с впечатление, че хай-тек атмосферния мотор на Мазда едва успява да постигне резултата на един технологичен ветеран.
Хайде малко по-сериозно! Ставам все по-резервиран към данните, които посочваш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 03 Мар 2014, 10:36

основната борба покрай тия мотори е за вредните емисии .. 1.4 тси бидейки един почти 10 годишен мотор отделя 130 гр/км ,при новия мотор на мазда са 120 ,а при 1.0 екобуст на форд ( един доста по нов мотор и достоен конкурент на мотора на мазда ) са само 99 ,като разполага с приличните 200 нютона при 1400 оборота и среден разход 4.8 ( по каталог ) .. щом бмв слагат 1.6 в F10 вече няма какво да ни учудва ..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 03 Мар 2014, 11:26

acho.rs написа: Това с изоставането не е вярно ... все пак БМВ в момента произвеждат най-високооборотния мотор серийно производство :mhihi:


Найн....
Но един от най-добрите спокойно може да се каже.

Изображение
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 03 Мар 2014, 13:37

Roman 1 написа:@ acho.rs
С интерес прочетох сравнението между Шкода и Мазда, което си постнал, но на т’ва на края:
acho.rs написа: ... Можели значи и при миксерите да се постигне икономия с атмосферен мотор, стига да се налеят пари, а не да мерим двигатели от 2004та (N52B30) с такива от 2011та N20B20

А какво всъщност ни предлагаш?
1,4 TSI (ЕА211) в Шкодата е на технологично ниво от 2005 г. ("1.4 R4 16v TSI. Based on the EA111, this new engine was announced at the 2005 Frankfurt Motor Show”)
За сравнение - това, което намирам е, че SKYACTIV-G 2.0 (PE-VPS) дебютира с Мазда 3 през 2012 г.
ОК, не е 2004 спрямо 2011, ами 2005 спрямо 2012 г.
acho.rs написа:Динамика: Шкодата е екипирана със ДСГ , което е доста по-бърза кутия от ръчката в Мазда 3 .

Ако това наистина е така, то тогава е срам за Мазда, защото според официалните данни на Шкода техните автомобили със 7 степенна DSG са по-бавни и и по-лакоми от аналогинчи модели с !!! 5 степенна ръчна скоростна кутия.
Ето, можеш да провериш сам:
http://cc.skoda-auto.com/bgr/pages/step2.aspx
Струва ми се, че бъркаш времето за превключване на предавките с КПД на кутиите като цяло и от там залиташ.
В крайна сметка, от така поднесеното от теб оставам с впечатление, че хай-тек атмосферния мотор на Мазда едва успява да постигне резултата на един технологичен ветеран.
Хайде малко по-сериозно! Ставам все по-резервиран към данните, които посочваш.

ТСИ и ТФСИ двигателите постоянно се доработват и развиват, макар показателите да остават същите . 1.8 ТФСИ например в последните си варианти е запазил конете, но вече има система за изключване на 2 от цилиндрите и комбинаро връскване на горивото - и в колекторите и директно . Не съм сигурен до колко развит е 1.4 тси , но знам че за момента си се предлага на активно на пазара във почти всички модели на ФВ,Шкода и бая модели на Ауди . Та дори да приемем, че не е най-новия двигател , 1.4тси си е масов мотор , които се вгражда активно, не като N52B30 който едвам се намираше в един-два модела, а в 5та серия , първо беше ПОДМЕНЕН С N53 с директно впръскване в края на 2006та , а 4-5 години след това беше изваден от мазето и преименуван на *28и и вграден временно в Ф10 .

Не знам да има кола с ДСГ , която да е по-бавна от аналога с ръчка . Нямам време да търся времена и след 100км/ч , но ще се постаря да извадя и това .

Да кажеш, че 1.4 ТСИ е технологичен ветеран е смешно . И за това ще се разровя, защото най-малкото в началото 1.4 беше комбинация от турбо и чарджър, след това остана само на турбо.

BMW_RIDER
- какво е това бре :lol:

1.4 тси бидейки един почти 10 годишен мотор

точно така , а 1.8Т е 20 годишен защото първите са от 1994та :kuku: За великия миксер на форд , има данни от тестове малко по-назад - 7,5/100 е феноменален разход за 100коня мотор в хечбек с ръчни скорости ...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 4194
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Kroki » 03 Мар 2014, 14:45

Yamaha R1 мисля.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 03 Мар 2014, 15:37

Kroki написа:Yamaha R1 мисля.


Р6 - всички 600 кубикови пистарки червеното им почва след 16К, този конкретен модел е една малак идея отгоре и като излезе беше голям хит - точно щото гледаш оборотомера разграфен до 20.

Иначе с1000 - си остава краля на 1000цц въпреки сполучливия опит на Дукати и Кавазаки.

По темата - продължавам да твърдя ,че рано или късно ще се върнат атмосферните - с напредъка на директната инжекция, материалите и компютърното управление - скоро компресия от 14:1 няма да е невъзможна с нормален бензин и тогава лекотата и простотата на атмосферния мотор ще го върнат поне във малки и средно големи коли. Сувове и големи лимозини вероятно ще си останат с турбо заради теглото.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 03 Мар 2014, 15:55

BMW_RIDER написа:
Kroki написа:Yamaha R1 мисля.


Р6 - всички 600 кубикови пистарки червеното им почва след 16К, този конкретен модел е една малак идея отгоре и като излезе беше голям хит - точно щото гледаш оборотомера разграфен до 20.

Иначе с1000 - си остава краля на 1000цц въпреки сполучливия опит на Дукати и Кавазаки.

По темата - продължавам да твърдя ,че рано или късно ще се върнат атмосферните - с напредъка на директната инжекция, материалите и компютърното управление - скоро компресия от 14:1 няма да е невъзможна с нормален бензин и тогава лекотата и простотата на атмосферния мотор ще го върнат поне във малки и средно големи коли. Сувове и големи лимозини вероятно ще си останат с турбо заради теглото.

14:1 към е мотора на Мазда - и дизеловите и бензиновите са 14:1

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 03 Мар 2014, 17:45

BMW_RIDER написа:По темата - продължавам да твърдя ,че рано или късно ще се върнат атмосферните

По мое мнение нещата здраво са поели курс към електрификация.
Тесла не смогват с поръчките и строят нови производствени мощности:
http://fakti.bg/avto/75005-tesla-zapoch ... o-v-evropa
http://fakti.bg/technozone/89751-tesla- ... za-baterii
БМВ твърдят, че поръчките за „i”-та са повече, от колкото реално са очаквали.
Почти всички големи производители наливат луди пари в разни “E” / “i” и т.н. брандове.
След години ДВГ в чист вид най-вероятно ще останат предимно в разни бегачи на дълги разстояния, тежка индустриална техника и военни машини, където поради спецификата атмосферните мотори отдавна не са фактор.
Дори в мотор спорта все повече се ориентират към КЕРС и други хибридизации, които малко или много компенсират лага на принудителното свръх пълнене, а от там само рестрикции ги спират да изкарат хиляди коне от бирена кутийка (образно казано).
Отделно, на Запад отдавна са осъзнали, че с електриката могат да се спестят главоболия от сложни трансмисии, горивни и мазилни системи, въздушни и други филтри, катализатори, радиатори и прочее.
За причините това да не е факт до сега - не ми се пише, защото е извън темата и ще навлезем в една зона на здрача, изпълнена с догатки и конспиративни теории.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 03 Мар 2014, 19:15

Темата за елкртификация е друга . За сега почти всички които не блуждаят в облаците или не са свързани с производството на електрички са на мнение , че чистите електромобили няма да превишат 3-4% дяло до 2020та година .
В темата за тока ще пиша за теста на Тесла С с/у Панамера Хибрид ... щом немците си признават че елктромобила превъзхожда Поршето (по-точно ВАГ-а) , работата ще е сериозна

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 04 Мар 2014, 0:01

acho.rs написа:За великия миксер на форд , има данни от тестове малко по-назад - 7,5/100 е феноменален разход за 100коня мотор в хечбек с ръчни скорости ...


ми по 1 млн балъка на година го купуват .. мазда ще продадат толкова за 10г ако не са фалирали ..
ЕДИТ: сега погледнах цените на мазда 3 с тоя мотор .. от 40 до 53к лв ?! тия не познават парите .. бутикова машина за която изобщо не си заслужава да се говори ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Leon » 04 Мар 2014, 11:15

Еко буст-а е добър маркетингов продукт - нисък разход на гориво, данъци и застраховки, евтина поддръжка при добра динамика. После в реалността, след като си се набутал, се напасваш към действителната ситуация.
Never mistake motion for action...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 04 Мар 2014, 18:43

Alexi написа:
acho.rs написа:За великия миксер на форд , има данни от тестове малко по-назад - 7,5/100 е феноменален разход за 100коня мотор в хечбек с ръчни скорости ...


ми по 1 млн балъка на година го купуват .. мазда ще продадат толкова за 10г ако не са фалирали ..
ЕДИТ: сега погледнах цените на мазда 3 с тоя мотор .. от 40 до 53к лв ?! тия не познават парите .. бутикова машина за която изобщо не си заслужава да се говори ..

Понеже ги разбираш , кажи кой е най-продавания форд и колко пъти може да му влезе в багажника фокусчето :mhihi: Мазда е скъпа - и 3ка и 6ца . А щом Мазда 3 е бутикова машина .... окай няма да говорим за бутикови коли :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook