Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Мар 2011, 23:15

BadAngel написа:1.4 бензин турбо на рено в софия харчи 9/100

130 коня

като вървеж е колкото 2 литра атмосверен бензин, харча и той е толкова

по-сложна подръжка (смяна на масло на 10 000 км, вместо на 20 000 при атмосверката)

по-ниски данъци и гражданска

заслужава си според мен


Аз не бих предпочел турбобензиновия мотор пред атмосферния за в града. Освен ако не е някой нов, с добра геометрия на турбината, иначе би бил доста нервен и не толкова приятен за каране.

ПП: 20 000км не са ли малко множко за едно масло? Колкото и лонг лайф да е...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 22 Мар 2011, 2:00

msi200 написа:За октановото число незнам, обаче бензинов мотор с директно впръскване ще иска качествено гориво. Скоро ще почнат да се оплакват от скапан бензин, точно както сега се оплакваме от нафтата.

Имате ли информация с какво гориво се препоръчва да се карат големите атмосферни мотори (мерца с 3.5 мотора???) 95 или 98 ?

Мерцедес искат А95 за разлика от много даунсайзинг шедьоври които работят само на А98 .
Аз не бих предпочел турбобензиновия мотор пред атмосферния за в града.

Ако са 4 цилиндови - може би и то най-вече защото БМВ не залагат на малолитражки . Погледни 3литровите 6таци със крива на тягата като произведение на изкуството и друго ще говориш . Да не говорим , че турбо дупката я няма , щот все пак често в града се кара на 1000-1500 оборота (когато се валчиш в задръствания) .
след някоя и друга година ще започнат да реват от тоя 1.4 ТФСИ мотор.... много е сложен за производство и съответно има много неща, които могат и ще създават главоболия :smoke:

Те вече почнаха да реват от висок разход и неефктивно преминаване от компресор на турбо(придърпавне,шум,дрънчане) . Резулатат - ВАГ се отказаха от комбинацията и за в бъдеще ще е само турбо .
Последна промяна acho.rs на 22 Мар 2011, 2:12, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 22 Мар 2011, 2:09

BMW_RIDER написа:И аз съм на мнението ,че тоя даунсайзинг е пълна пародия и най-вече маркетингов трик повлиян от "еко" вълната.
В действителност има предимства относно вредните емисии и то само ако колата се кара много внимателно с минимално бууст от турбото. Малко по динамично каране и се получава обратния ефект особено градско. А минусите не са малко най-вече като производствена и експотационна цена на да речем двигател като 1.4/1.8 тфси. Та общо взето реклама е всичко за мене.
И поне съм фен на големите мотори: :ok:
Та това е 7 литров мотор:

Изображение

ЗАбележете , много дългата 6-та скорост - със 60 км двигателя се движи безпроблемно само с 800 оборота и разхода е 6.5 на 100 при 120 оборотите са само 1600 и разхода 9 на 100. БАС ЛОВЯ ,че при 180км/ч като в аутобилд теста тоя 7 литров мотор ще даде разход равен на тоя на 1.8 тфси.

Аз я разбирам тази крива , защото разходомера ми е в тези единици , но много хора ще се объркат яко :mhihi: Чудех се кога да намеся и Американите , но нямам данни за тях . Интересно ми е 4.0 6цил мотор на Мустанг(новия) дали няма да даде по-нисък разход от 335и , щот Ц350 вече го направи :driving:
И още нещо важно - Корвета трябва да го мериш с 911 турбо , което е типичен даунсайзинг . То обаче има извънредно дълга 7ма предавка (0,59)тяга в ниски обороти и докарва доста нисък разход :confused:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 22 Мар 2011, 9:19

acho.rs написа:Чудех се кога да намеся и Американите , но нямам данни за тях . Интересно ми е 4.0 6цил мотор на Мустанг(новия) дали няма да даде по-нисък разход от 335и , щот Ц350 вече го направи :driving:

Като нищо. Американците много напреднаха последните години откъм екология и икономия на мотора. Преди години имах едно мнение за американските коли, което е масово в БГ - че са големи, лакоми и слаби. Сега мисля по съвсем друг начин. :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от павката » 22 Мар 2011, 9:37

motor написа:....

а ти си представи,колко ще струва направата на такъв мотор!
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 22 Мар 2011, 10:35

Zagy написа:
acho.rs написа:Чудех се кога да намеся и Американите , но нямам данни за тях . Интересно ми е 4.0 6цил мотор на Мустанг(новия) дали няма да даде по-нисък разход от 335и , щот Ц350 вече го направи :driving:

Като нищо. Американците много напреднаха последните години откъм екология и икономия на мотора. Преди години имах едно мнение за американските коли, което е масово в БГ - че са големи, лакоми и слаби. Сега мисля по съвсем друг начин. :mrgreen:

Я си признавай , "кой" те разубеди :mhihi:

ПС:да избегнем любимото сравнение на форума - Мустанг срещу М3 и 458 срещу Корвет - не са даунсайзинг мотори .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 22 Мар 2011, 13:44

acho.rs написа:Я си признавай , "кой" те разубеди :mhihi:

Ми не са един или двама човека ако трябва да съм честен... но гледах клипчета, четох ревюта, интересувах се от данни на различни европейски и американски коли... и нишката излезе. Не мога да казвам на бялото черно :angel:
Si non confectus, non reficiat.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от BadAngel » 22 Мар 2011, 17:55

Dirty M5 driveR написа:
BadAngel написа:1.4 бензин турбо на рено в софия харчи 9/100

130 коня

като вървеж е колкото 2 литра атмосверен бензин, харча и той е толкова

по-сложна подръжка (смяна на масло на 10 000 км, вместо на 20 000 при атмосверката)

по-ниски данъци и гражданска

заслужава си според мен


Аз не бих предпочел турбобензиновия мотор пред атмосферния за в града. Освен ако не е някой нов, с добра геометрия на турбината, иначе би бил доста нервен и не толкова приятен за каране.

ПП: 20 000км не са ли малко множко за едно масло? Колкото и лонг лайф да е...


толкова е според официалната сервизна програма на рено, дали е малко или много ние не можем да решим :)
No bling at the Ring

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 24 Мар 2011, 18:28

Няма как да не спомена и това :
- от 2013та година дивгателите във Формула 1 ще са 1.6 R4 turbo :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 24 Мар 2011, 18:53

acho.rs написа:Няма как да не спомена и това :
- от 2013та година дивгателите във Формула 1 ще са 1.6 R4 turbo :help:


Разходите за разработката на тия мотори ще надхърли ползването на старите + тяхното усъвършенстване. Това си е някаква тяхна политика. Ама да си призная съм чувал легенди едва ли не за турбо ерата - било е нещо невероятно. Чакам с нетърпение да видя какво ще стане, дано не са само приказки.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 24 Мар 2011, 19:23

По време на турбоерата са ги изтървали... сега пак може да се получи нещо такова, но ще реагират по-бързо.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 24 Мар 2011, 20:01

Dirty M5 driveR написа:
acho.rs написа:Няма как да не спомена и това :
- от 2013та година дивгателите във Формула 1 ще са 1.6 R4 turbo :help:


Разходите за разработката на тия мотори ще надхърли ползването на старите + тяхното усъвършенстване. Това си е някаква тяхна политика. Ама да си призная съм чувал легенди едва ли не за турбо ерата - било е нещо невероятно. Чакам с нетърпение да видя какво ще стане, дано не са само приказки.

Мечтай си някой сега да ти даде да надуваш на 5 бара :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zubcho » 25 Мар 2011, 22:31

Интересно ми е само , при сега въведените ограничения на скоростта в цял сват, какъв е смисълът от тези тестове? Къде в Европа и света, освен в Германия можеш да караш със 180 и да ги подържаш дълго време? Изобщо тези тестове май са само за такива като Ачо (без лоши чувства колега :winky: :bchug: ) където само четат и сравняват различните марки. Нямам намерение да се заяждам или нещо подобно. Просто тези тестове ми се виждат безумни на фона на цените на горивото и цялостната картинка в световен мащаб.

Ако искам да стигна по-бързо ще хвана самолета :) Със сигурност така ще изпреваря Ачо, който ще напъва автомобила си по аутобана :ok: В крайна сметка карането с такава скорост по нашите пътища ще доведе само и единствено до спешното отделение или до някоя погребална агенция. Особено по частта на магистралата София-Пловдив, където са правени само кръпки и за 20години е станало като цигански юрган :) Всички се сещате за какво говоря нали?

Поздрави и темата е интересна от научна гледна точка, но от към практична май няма голям смисъл :)

И.А.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Потребител
Аватар
Мнения: 37
Регистриран на: 28.10.2009
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: FERRARI 458 Italia

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Larbi » 25 Мар 2011, 23:05

Аз пък мога да кажа, че с тези ограничения смешните като в Англия 110 км/ч по-добре да направят колите по 100 коня и елетронно ограничени на 110. Аман от ограничения и чудо в тоя живот :twisted:
Хайде тук в БГ нямаме пътища ама за другите държави е супер идиотско! Сега като има ограничение примерно 90 км/ч някой спазва ли го освен ако наоколо няма куки или пък пътя не позволява? Аз предлагам да се махнат всички ограничения за скоростта, а то който си няма акъл в главата и трезва преценка за съобразена скорост то той и сега си ходи при Свети Петър. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 26 Мар 2011, 19:52

Zubcho написа:Интересно ми е само , при сега въведените ограничения на скоростта в цял сват, какъв е смисълът от тези тестове? Къде в Европа и света, освен в Германия можеш да караш със 180 и да ги подържаш дълго време? Изобщо тези тестове май са само за такива като Ачо (без лоши чувства колега :winky: :bchug: ) където само четат и сравняват различните марки. Нямам намерение да се заяждам или нещо подобно. Просто тези тестове ми се виждат безумни на фона на цените на горивото и цялостната картинка в световен мащаб.

Ако искам да стигна по-бързо ще хвана самолета :) Със сигурност така ще изпреваря Ачо, който ще напъва автомобила си по аутобана :ok: В крайна сметка карането с такава скорост по нашите пътища ще доведе само и единствено до спешното отделение или до някоя погребална агенция. Особено по частта на магистралата София-Пловдив, където са правени само кръпки и за 20години е станало като цигански юрган :) Всички се сещате за какво говоря нали?

Поздрави и темата е интересна от научна гледна точка, но от към практична май няма голям смисъл :)

И.А.

Колега за 9ти път в тая тема казвам , че СЪМ ПОСОЧИЛ И СРЕДЕН НОРМИРАН РАЗХОД ПРИ ТЕСТ , НЕ САМО ПРИ 180 км/
Аз освен да чета и сравнявам , също и карам и да речем , тва че съм чел и сравнявал , ме е накарало да си избера точно този мотор М52Б25 , пред 1.8Т .
Немците си бичат по аутобана с 180 редовно , също и хората които минават през Германия , а те не са малко .
Без лоши чувства ама преди да ме критикуваш , прочети какво точно съм написал :yes:

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook