Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW_POWER написа:Аз работа на сайта на форд нямам. Ето какво пише за твоя камион:
http://www.carcomplaints.com/Ford/F-150/2006/
За фокусът пък направо си пишеха, че фирмата трябва да се срамува от двигателите си.
Даунсайзингът ще го призная, когато започнат да махат нискооборотните дизели и да слагат напомпани миксери на големите камиони. Нали са все една мощност
ИЧ ми не е, кво пише на някаф тъп сайт. Факт е ,че са продадени над 34 МИЛИОНА бройки, най-продаваната кола на всички времена след корола и дори в кризата се продават по почти 1 млн годишно. Нямаше да има повече годишни продажби от 5 серия Е класа и А6 взети заедно, ако бяха толкова гадни.
Но темата е за даунсайзинг така ,че хубаво подхавана за големите дизелови камиони. Аз ще подхвана корабите - буталния двигател с едно от най-голямите КПД и разход спрямо мощност вади едва 5 кс от литър и се върти със 60-100 оборота.....
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:steeN написа:acho.rs написа:steeN написа:BMW-то е underrate-нато. На дино тестовете излиза и то около 270 коня, просто BMW почнаха и те да лъжат яко. Изобщо не е убедително гледал съм тестоветеНай-вероятно е игра на предавателни числа... 14.4 срещу 14.1 на 400 метра. http://www.youtube.com/watch?v=tq__8kTTbBA
Е според хед2хед тук пък БМВто е ОУВЪРейтнато с мнооо коне , пък алудито е подцененно с мноооо коне http://www.youtube.com/watch?v=oT0r6xQJU_4 Нещо не им вярвам много много, прекалено си противоречат...
В зеперфса, където соредняват данни от тестовете на 328иА му дават равно време до 180 км/ч с АТС 276кс с ръчка - това за мене е убедителна преднина . Но тази дискуси вече я водехме .
Ето дино тест... Данните се потвърждават от доста места. http://www.autoblog.com/2012/02/16/2012 ... nderrated/
Това с Аудито не го знам, ще погледна по-късно днес.
Не знам . Те така викаха и за М5 че е 620кс пък после се оказа че върви колкото Панамера Турбо С , която уж си отговаряла на конете . Е ако Поршето е 550кс АВД и си отговаря на конете дали ще бяга колкото 620кс на задно. Тия динота са показателни само ако мериш всички коли на едно дино . За динотата в БГ пък, какви отклонения и разминавания ...
Е това е някаква Алпина... да останем на фабрична вълна

Не знам за Панамерата... нямам ентусиазъм вече да вадя числа и да смятам

Но ми прави впечатление, че има доста голям въртящ момент...
4.8 Liter V8 engine, twin turbochargers
550 hp @ 6000 rpm
553 lb.-ft. torque @ 2250 - 4500 rpm (590 lb.-ft. @ 2500 - 4000 rpm with overboost)
590 (pound force feet) = 799.93259 newton meter
http://www.automobilemag.com/sch/02/dyno-test/articles/ ето още малко експерименти...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Alexi написа:Нещо си се объркал .. новия Фокус е най продавания автомобил на планетата за миналата година с над 1 милион броя ,като огромен дял има новия 1.0 екобуст ... дизелите им също са доста добри
Да де, ама това е в Европа. Тук форд си се води кенеф.
BMW_RIDER написа:ИЧ ми не е, кво пише на някаф тъп сайт. Факт е ,че са продадени над 34 МИЛИОНА бройки, най-продаваната кола на всички времена след корола и дори в кризата се продават по почти 1 млн годишно. Нямаше да има повече годишни продажби от 5 серия Е класа и А6 взети заедно, ако бяха толкова гадни.
Но темата е за даунсайзинг така ,че хубаво подхавана за големите дизелови камиони. Аз ще подхвана корабите - буталния двигател с едно от най-голямите КПД и разход спрямо мощност вади едва 5 кс от литър и се върти със 60-100 оборота.....
Нормално е да е най-продаваният. При цена, от 18 999$ преди такси за базов модел, какво искаш. Получаваш и съответното качество естествено



Moжеш да хвалиш форд колкото си искаш, но разходът, дето му дават 8.8 извънградско и 12.6л градско направо ме убива. Загледах се, че той е мааааааалко по-скъп от Тойота Корола и Хонда Сивик. Късопишковците има къде да се хвалят.
За корабните двигатели си прав, ама там ги доставят с поне десетгодишна пълна гаранция. Това го няма никъде другаде. Малките миксери ще живеят по 3-5 години и айде на скраб, ъъъъъъъъ исках да кажа нов внос на малко километри. Сравнявах двулитровата кола на жената с 1.3 рено на балдъзата в Холандия. При една и съща скорост, едната кола (автоматик) беше на около 2100 оборота, Реното държеше 3500..... И това е при приблизително еднакви тежести на купетата. За какво говорим??? Ресурсът на всеки двигател е Х-хиляди (милиони и т.н.) оборота на коляновия вал. При сравнително еднакво натоварване, всеки може да си направи сметката. А ако някоя от тия малки турбожужалки попадне в ръцете на рейсърчетата, дето карат с над 200 км, Бог да го прости, както се казва.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Аз няколко пъти казвах, че не искам да говоря за надеждност защото един приличен дс мотор на ВАГ - 1.8Т си навъртя 15 години и макар да не е най-надеждния мотор на света ...
ПС: стига с тия трак-ове де
ПС: стига с тия трак-ове де

Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:Аз няколко пъти казвах, че не искам да говоря за надеждност защото един приличен дс мотор на ВАГ - 1.8Т си навъртя 15 години и макар да не е най-надеждния мотор на света ...
ПС: стига с тия трак-ове де
Траковете вече ги обсъждаме на ЛС, така че всичко е ОК. Щом няма да говорим за надежност, нямаш проблем. Спомням си, че БМВ отдавна извадиха приличен четирицилиндров турбомотор, за който пише следното:
In the years 1986 and 1987, the version M12/13/1 was tilted sideways by 72° for use in the extremely low Brabham BT55. The design was not successful, probably due to cooling issues in the tight compartment. The 1986 engine was said to produce about 1,300 hp (969 kW) in qualifying, that being the most powerful figure of all the turbo-charged engines in Formula One.[1]
Ако някой няма какво да добави, май темата отива към ключ


- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Когато някой има нещо съществено да добави - информация от първа ръка , информация от чужди източници , интересно сравнение - нека да пише 

- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=798074
Това коментирахме ли го някъде? 421 нашенски конски сили - Доста скромно, освен ако не послъгват пак
Това коментирахме ли го някъде? 421 нашенски конски сили - Доста скромно, освен ако не послъгват пак

The highlight is the 310kW (415 hp) S55 3.0L inline 6 engine listed [photos]. Consistent with the information we've been posting, this would have the next M3 and M4 featuring similar horsepower figures to the current M3 (414 hp) from the 3.0L inline 6 multi-turbo S55 engine. But, we've also been previously told by a trusty source familiar with F80/F82 development that the cars will boast approximately 100 lb-ft more torque (in range of 395 lb-ft)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW_POWER написа:...
подозирам ,че не ти е много ясен термина даунсайзинг инак не би сравнил 1.3 атмосферен с 2.0 атмосферен .. но ако сравним 1.6т примерно с 2.0 атмосферен ( това е даунсайзинг - подобна мощност изкарана от по малък обем ) ще установим ,че 1.6 се върти доста по бавно при една и съща скорост ,има по дълги скорости и това е логично ,тъй като момента му е още от 1500 оборота .. 90% от даунсайзнатите мотори са и с 6 скорости по същата причина .. а вече кой колко ще изкара - това го решава инженера и не зависи твърде от обема ..
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:Когато някой има нещо съществено да добави - информация от първа ръка , информация от чужди източници , интересно сравнение - нека да пише
От първа ръка казвам, че съм карал повечето нови модели на VW , всичките им нови малки турбо мотори са по икономичн от старите по-голями и атмосферни, дажи новите дизели с намален обем са по иконимични.Динамиката им също е подобна, може би има случай когато някой от старите мотори да е по-бърз, но на чисто усещане са еднакви, не съм ги мерил с хронометър.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Alexi написа:BMW_POWER написа:...
подозирам ,че не ти е много ясен термина даунсайзинг инак не би сравнил 1.3 атмосферен с 2.0 атмосферен .. но ако сравним 1.6т примерно с 2.0 атмосферен ( това е даунсайзинг - подобна мощност изкарана от по малък обем ) ще установим ,че 1.6 се върти доста по бавно при една и съща скорост ,има по дълги скорости и това е логично ,тъй като момента му е още от 1500 оборота .. 90% от даунсайзнатите мотори са и с 6 скорости по същата причина .. а вече кой колко ще изкара - това го решава инженера и не зависи твърде от обема ..
Хм, никога не съм претендирал, че знам всичко. Ама 1.6 да върти по-бавно при една и съща скорост от същата мощност при двулитров мотор, мммммммм не ми се връзва. Колко скорости има колата и какво значение има това? Ми само при градско ще даде разлика в разхода. На магистралата са важни предавателните числа. Ако на 3-степенна кутия директната е 1:1, на 4-скоростна е 1:1, на Х-скоростна е 1:1, при скорост 120км/ч какви ще са оборотите на коляновия вал? Малко по-нагоре имаше едно видео, дето един дрифти по нощните пътища. Всичко е ОК, ама оборотомера му е на 7000. Колко е животеца двигател, каран по този начин? Я някой завършил съпромат да ви обясни за сили на натиск, налягане, усукване и т.н. По-малкък обем вади същата мощност по два начина. По-високо налягане в цилиндрите (турбина, компресор) или по-високи обороти (по-голям брой работни тактове в минута). И двете условия при малкия двигател водят до намаляване на живота му.
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Даунсайзинг - реални ползи
това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Alexi написа:това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..
Нали говорим за даунсайзинг - що сравняваме еднакви по обем и цилиндри , мотори

- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Alexi написа:това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..
Да де ама турбо мотора, мотора не му е само блока! И самото турбо е част от мотора, а аз не знам за турбо освен ако не е на тия кораби за които говорехме дето да надживее атмосферен мотор. Остава и факта,че една по сложна технология винаги потенциално ще се счупи по лесно от една по проста. Турбо моторите попринцип правят маслото на гъз, все пак температурите и оборотите там са....
По старите турбо коли трябваше да се оставят да работят преди да се изгасят. Хубаво работят на по ниски обороти, ама при какво налягане? Лагери сегменти и т.н. понасят двойно натоварване от на атмосферен мотор.
Не ,че има против турбо колите и не че си нямат своите качества, ама даунсайзинга е една маркетингова стратегия вървяща за ръка със лицемерните еко тенденции
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Даунсайзинг - реални ползи
тука си прав ,някъде бях чел ,че съвременните мотори са толкова усложнени ,че при производството им се отделят повече вредни емисии отколкото те ще спестят по време на експлоатацията си ..
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Това последното отдавна го пеем куп народ. Самото производство не е като да вземеш един камък и да го сложиш в едно купе. Но това никой не го гледа и е изгодно на всеки да си мълчи.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани