Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 13 Мар 2013, 21:59

BMW_POWER написа:Аз работа на сайта на форд нямам. Ето какво пише за твоя камион:

http://www.carcomplaints.com/Ford/F-150/2006/

За фокусът пък направо си пишеха, че фирмата трябва да се срамува от двигателите си.

Даунсайзингът ще го призная, когато започнат да махат нискооборотните дизели и да слагат напомпани миксери на големите камиони. Нали са все една мощност :ok:


ИЧ ми не е, кво пише на някаф тъп сайт. Факт е ,че са продадени над 34 МИЛИОНА бройки, най-продаваната кола на всички времена след корола и дори в кризата се продават по почти 1 млн годишно. Нямаше да има повече годишни продажби от 5 серия Е класа и А6 взети заедно, ако бяха толкова гадни.

Но темата е за даунсайзинг така ,че хубаво подхавана за големите дизелови камиони. Аз ще подхвана корабите - буталния двигател с едно от най-голямите КПД и разход спрямо мощност вади едва 5 кс от литър и се върти със 60-100 оборота.....
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 14 Мар 2013, 6:07

acho.rs написа:
steeN написа:
acho.rs написа:
steeN написа:BMW-то е underrate-нато. На дино тестовете излиза и то около 270 коня, просто BMW почнаха и те да лъжат яко. Изобщо не е убедително гледал съм тестовете ;) Най-вероятно е игра на предавателни числа... 14.4 срещу 14.1 на 400 метра. http://www.youtube.com/watch?v=tq__8kTTbBA

Е според хед2хед тук пък БМВто е ОУВЪРейтнато с мнооо коне , пък алудито е подцененно с мноооо коне http://www.youtube.com/watch?v=oT0r6xQJU_4 Нещо не им вярвам много много, прекалено си противоречат...
В зеперфса, където соредняват данни от тестовете на 328иА му дават равно време до 180 км/ч с АТС 276кс с ръчка - това за мене е убедителна преднина . Но тази дискуси вече я водехме .


Ето дино тест... Данните се потвърждават от доста места. http://www.autoblog.com/2012/02/16/2012 ... nderrated/
Това с Аудито не го знам, ще погледна по-късно днес.

Не знам . Те така викаха и за М5 че е 620кс пък после се оказа че върви колкото Панамера Турбо С , която уж си отговаряла на конете . Е ако Поршето е 550кс АВД и си отговаря на конете дали ще бяга колкото 620кс на задно. Тия динота са показателни само ако мериш всички коли на едно дино . За динотата в БГ пък, какви отклонения и разминавания ...


Е това е някаква Алпина... да останем на фабрична вълна ;) Знам ли ги какво са направили там.

Не знам за Панамерата... нямам ентусиазъм вече да вадя числа и да смятам ;)
Но ми прави впечатление, че има доста голям въртящ момент...

4.8 Liter V8 engine, twin turbochargers
550 hp @ 6000 rpm
553 lb.-ft. torque @ 2250 - 4500 rpm (590 lb.-ft. @ 2500 - 4000 rpm with overboost)

590 (pound force feet) = 799.93259 newton meter

http://www.automobilemag.com/sch/02/dyno-test/articles/ ето още малко експерименти...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_POWER » 14 Мар 2013, 6:28

Alexi написа:Нещо си се объркал .. новия Фокус е най продавания автомобил на планетата за миналата година с над 1 милион броя ,като огромен дял има новия 1.0 екобуст ... дизелите им също са доста добри


Да де, ама това е в Европа. Тук форд си се води кенеф.


BMW_RIDER написа:ИЧ ми не е, кво пише на някаф тъп сайт. Факт е ,че са продадени над 34 МИЛИОНА бройки, най-продаваната кола на всички времена след корола и дори в кризата се продават по почти 1 млн годишно. Нямаше да има повече годишни продажби от 5 серия Е класа и А6 взети заедно, ако бяха толкова гадни.

Но темата е за даунсайзинг така ,че хубаво подхавана за големите дизелови камиони. Аз ще подхвана корабите - буталния двигател с едно от най-голямите КПД и разход спрямо мощност вади едва 5 кс от литър и се върти със 60-100 оборота.....


Нормално е да е най-продаваният. При цена, от 18 999$ преди такси за базов модел, какво искаш. Получаваш и съответното качество естествено :mhihi: :mhihi: :mhihi: Toйота Тундра има базова цена 38 025$, Додж Рам започва от 19 995$, Шевролет Силверадо започва от 21 090$.
Moжеш да хвалиш форд колкото си искаш, но разходът, дето му дават 8.8 извънградско и 12.6л градско направо ме убива. Загледах се, че той е мааааааалко по-скъп от Тойота Корола и Хонда Сивик. Късопишковците има къде да се хвалят.

За корабните двигатели си прав, ама там ги доставят с поне десетгодишна пълна гаранция. Това го няма никъде другаде. Малките миксери ще живеят по 3-5 години и айде на скраб, ъъъъъъъъ исках да кажа нов внос на малко километри. Сравнявах двулитровата кола на жената с 1.3 рено на балдъзата в Холандия. При една и съща скорост, едната кола (автоматик) беше на около 2100 оборота, Реното държеше 3500..... И това е при приблизително еднакви тежести на купетата. За какво говорим??? Ресурсът на всеки двигател е Х-хиляди (милиони и т.н.) оборота на коляновия вал. При сравнително еднакво натоварване, всеки може да си направи сметката. А ако някоя от тия малки турбожужалки попадне в ръцете на рейсърчетата, дето карат с над 200 км, Бог да го прости, както се казва.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 14 Мар 2013, 11:55

Аз няколко пъти казвах, че не искам да говоря за надеждност защото един приличен дс мотор на ВАГ - 1.8Т си навъртя 15 години и макар да не е най-надеждния мотор на света ...


ПС: стига с тия трак-ове де :lol:

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_POWER » 14 Мар 2013, 14:50

acho.rs написа:Аз няколко пъти казвах, че не искам да говоря за надеждност защото един приличен дс мотор на ВАГ - 1.8Т си навъртя 15 години и макар да не е най-надеждния мотор на света ...
ПС: стига с тия трак-ове де :lol:


Траковете вече ги обсъждаме на ЛС, така че всичко е ОК. Щом няма да говорим за надежност, нямаш проблем. Спомням си, че БМВ отдавна извадиха приличен четирицилиндров турбомотор, за който пише следното:

In the years 1986 and 1987, the version M12/13/1 was tilted sideways by 72° for use in the extremely low Brabham BT55. The design was not successful, probably due to cooling issues in the tight compartment. The 1986 engine was said to produce about 1,300 hp (969 kW) in qualifying, that being the most powerful figure of all the turbo-charged engines in Formula One.[1]


Изображение

Ако някой няма какво да добави, май темата отива към ключ :ok: Имаме мощност, компактност, не говорим за надеждност и няма друг двигател, който да е с по-добри характеристики обем-мощност :lalala:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 14 Мар 2013, 15:16

Когато някой има нещо съществено да добави - информация от първа ръка , информация от чужди източници , интересно сравнение - нека да пише :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 15 Мар 2013, 7:41

http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=798074

Това коментирахме ли го някъде? 421 нашенски конски сили - Доста скромно, освен ако не послъгват пак :lol:

The highlight is the 310kW (415 hp) S55 3.0L inline 6 engine listed [photos]. Consistent with the information we've been posting, this would have the next M3 and M4 featuring similar horsepower figures to the current M3 (414 hp) from the 3.0L inline 6 multi-turbo S55 engine. But, we've also been previously told by a trusty source familiar with F80/F82 development that the cars will boast approximately 100 lb-ft more torque (in range of 395 lb-ft)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 15 Мар 2013, 8:02

BMW_POWER написа:...

подозирам ,че не ти е много ясен термина даунсайзинг инак не би сравнил 1.3 атмосферен с 2.0 атмосферен .. но ако сравним 1.6т примерно с 2.0 атмосферен ( това е даунсайзинг - подобна мощност изкарана от по малък обем ) ще установим ,че 1.6 се върти доста по бавно при една и съща скорост ,има по дълги скорости и това е логично ,тъй като момента му е още от 1500 оборота .. 90% от даунсайзнатите мотори са и с 6 скорости по същата причина .. а вече кой колко ще изкара - това го решава инженера и не зависи твърде от обема ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от ///M Power » 15 Мар 2013, 8:34

acho.rs написа:Когато някой има нещо съществено да добави - информация от първа ръка , информация от чужди източници , интересно сравнение - нека да пише :)


От първа ръка казвам, че съм карал повечето нови модели на VW , всичките им нови малки турбо мотори са по икономичн от старите по-голями и атмосферни, дажи новите дизели с намален обем са по иконимични.Динамиката им също е подобна, може би има случай когато някой от старите мотори да е по-бърз, но на чисто усещане са еднакви, не съм ги мерил с хронометър.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1820
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_POWER » 16 Мар 2013, 4:08

Alexi написа:
BMW_POWER написа:...

подозирам ,че не ти е много ясен термина даунсайзинг инак не би сравнил 1.3 атмосферен с 2.0 атмосферен .. но ако сравним 1.6т примерно с 2.0 атмосферен ( това е даунсайзинг - подобна мощност изкарана от по малък обем ) ще установим ,че 1.6 се върти доста по бавно при една и съща скорост ,има по дълги скорости и това е логично ,тъй като момента му е още от 1500 оборота .. 90% от даунсайзнатите мотори са и с 6 скорости по същата причина .. а вече кой колко ще изкара - това го решава инженера и не зависи твърде от обема ..


Хм, никога не съм претендирал, че знам всичко. Ама 1.6 да върти по-бавно при една и съща скорост от същата мощност при двулитров мотор, мммммммм не ми се връзва. Колко скорости има колата и какво значение има това? Ми само при градско ще даде разлика в разхода. На магистралата са важни предавателните числа. Ако на 3-степенна кутия директната е 1:1, на 4-скоростна е 1:1, на Х-скоростна е 1:1, при скорост 120км/ч какви ще са оборотите на коляновия вал? Малко по-нагоре имаше едно видео, дето един дрифти по нощните пътища. Всичко е ОК, ама оборотомера му е на 7000. Колко е животеца двигател, каран по този начин? Я някой завършил съпромат да ви обясни за сили на натиск, налягане, усукване и т.н. По-малкък обем вади същата мощност по два начина. По-високо налягане в цилиндрите (турбина, компресор) или по-високи обороти (по-голям брой работни тактове в минута). И двете условия при малкия двигател водят до намаляване на живота му.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 16 Мар 2013, 8:10

това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 16 Мар 2013, 11:58

Alexi написа:това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..

Нали говорим за даунсайзинг - що сравняваме еднакви по обем и цилиндри , мотори :kuku:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 17 Мар 2013, 0:09

Alexi написа:това е вярно само на теория .. на практика има турбомотори които си карат доволно дълго ,както и атмосферни дето изкарват малко - зависи от вложените материали ,инженерната мисъл и т.н... ако загледаме примерно турбо моторите на Волво от последните 10 години ( давам ги за пример ,тъй като имат няколко блока които предлагат в атмосферен и турбо вариант ) - няма нито един който да не изкара колкото атмосферния вариант .. турбо мотора се върти по бавно ,едно че технологично е по ограничен в максималните обороти ,и после има момент още от ниски обороти и се оборудва с кутия с дълги скорости .. примерно 120 на 6та са 2500 оборота - я ми покажи атмосферна бензинка под 2.5 с такава кутия .. и да има посмъртно няма да ускорява на 6та ..



Да де ама турбо мотора, мотора не му е само блока! И самото турбо е част от мотора, а аз не знам за турбо освен ако не е на тия кораби за които говорехме дето да надживее атмосферен мотор. Остава и факта,че една по сложна технология винаги потенциално ще се счупи по лесно от една по проста. Турбо моторите попринцип правят маслото на гъз, все пак температурите и оборотите там са....
По старите турбо коли трябваше да се оставят да работят преди да се изгасят. Хубаво работят на по ниски обороти, ама при какво налягане? Лагери сегменти и т.н. понасят двойно натоварване от на атмосферен мотор.

Не ,че има против турбо колите и не че си нямат своите качества, ама даунсайзинга е една маркетингова стратегия вървяща за ръка със лицемерните еко тенденции
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Alexi » 17 Мар 2013, 10:23

тука си прав ,някъде бях чел ,че съвременните мотори са толкова усложнени ,че при производството им се отделят повече вредни емисии отколкото те ще спестят по време на експлоатацията си ..

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Top Gun Maverick » 17 Мар 2013, 18:37

Това последното отдавна го пеем куп народ. Самото производство не е като да вземеш един камък и да го сложиш в едно купе. Но това никой не го гледа и е изгодно на всеки да си мълчи.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook