Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW_RIDER написа:bmw325tds написа:Тогава защо слагат турбо на състезателните автомобили (автомобили за писта)?acho.rs написа:...Дизел без турбо не може да откъсне . Разликата е огромна , докато при бензина , много често по-бързия вариант е този без турбината .
на кои бре?
Ами на доста

Да изброявам ли колко вече серий се водят от 1.6 - 2.0 турбо мотори

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
///M Power написа:acho.rs написа:bmw325tds написа:acho.rs написа:Разликата в мощността на атмосферен и турбо дизел е в полза на турбинирания.
Така ще е и при бензина.
Да разбираме ли че правиш аналогия на атмосферен бензин с атмосферен дизел
Разлика между дизелов двигател с турбина и такъв без турбина.
Разлика между бензинов двигател с турбина и такъв без турбина.
Къде сравнявам атмосферен бензин с атмосферен дизел?
Дизел без турбо не може да откъсне . Разликата е огромна , докато при бензина , много често по-бързия вариант е този без турбината .
Понеже най-върло казваш че малките мотори с турбо са шит ( което не е точно така), имам 2 въпроса:
1.Карал ли си такава кола?
2.Я дай пример за атмосферен срещу турбо - ама поне да са близки по характеристики и да е често по-бърз ?
Дал съм сигурно 30


- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:///M Power написа:acho.rs написа:bmw325tds написа:acho.rs написа:Разликата в мощността на атмосферен и турбо дизел е в полза на турбинирания.
Така ще е и при бензина.
Да разбираме ли че правиш аналогия на атмосферен бензин с атмосферен дизел
Разлика между дизелов двигател с турбина и такъв без турбина.
Разлика между бензинов двигател с турбина и такъв без турбина.
Къде сравнявам атмосферен бензин с атмосферен дизел?
Дизел без турбо не може да откъсне . Разликата е огромна , докато при бензина , много често по-бързия вариант е този без турбината .
Понеже най-върло казваш че малките мотори с турбо са шит ( което не е точно така), имам 2 въпроса:
1.Карал ли си такава кола?
2.Я дай пример за атмосферен срещу турбо - ама поне да са близки по характеристики и да е често по-бърз ?
Дал съм сигурно 30примера и то със точни цифри - официални заводски и тестови , ама по лесно да се изтропаш на последна страница
Виж сега цялото ти твърдение е грешно, еднакви мотори единия с турбо другия без , и тоя без да е по-бърз, щото горе това си написал!
И пак те питам карал ли си някой нов мотор от тия?Щото аз също си харесвам В8-ците, ама вярвай ми тия малките ако се карат както трябва ще са бая по икономични, и ако ми говориш пак как след 10 г. ща са дроб, ще ти кажа , че ще е така ама на никой не му пука( за автомобило строителите говоря).Реални ползи има,за 90% от хората по света, който не знаят какво е предно , задно, турбо , без турбо, карат си от точка А до точка Б , харчи им малко и не им пука как ние с 10 г. коли караме с 200 по магистралата ( макар аз вече да не карам така).Това е тенденцията, и аз не мога да разбера що хората си купуват паркетни СУВ-ове ама го правят, нищо че всичко им е - в условията в които се експлотират!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - реални ползи
///M Power написа:2.Я дай пример за атмосферен срещу турбо - ама поне да са близки по характеристики и да е често по-бърз ?
Айде да не давам само примери с американски мотори:
VR38DETT от нисан ГТ-Р
Тегло със се турботата и всичките му там тръби, кулери и т.н - 276 кг
мощност 480-550кс (заводски)
НМ - 588-632
И
М156 (6.3 АМГ мотора)
тегло - 207кг
мощност 450 - 600+
НМ 600+
ОСвен ,че е 70 кг по лек, няма лаг и не звучи като сешоар.
Но темата не е за кой е по-перформанс двигател а дали има еко/икономическа полза от турботата.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
///M Power написа:acho.rs написа:///M Power написа:acho.rs написа:bmw325tds написа:acho.rs написа:Разликата в мощността на атмосферен и турбо дизел е в полза на турбинирания.
Така ще е и при бензина.
Да разбираме ли че правиш аналогия на атмосферен бензин с атмосферен дизел
Разлика между дизелов двигател с турбина и такъв без турбина.
Разлика между бензинов двигател с турбина и такъв без турбина.
Къде сравнявам атмосферен бензин с атмосферен дизел?
Дизел без турбо не може да откъсне . Разликата е огромна , докато при бензина , много често по-бързия вариант е този без турбината .
Понеже най-върло казваш че малките мотори с турбо са шит ( което не е точно така), имам 2 въпроса:
1.Карал ли си такава кола?
2.Я дай пример за атмосферен срещу турбо - ама поне да са близки по характеристики и да е често по-бърз ?
Дал съм сигурно 30примера и то със точни цифри - официални заводски и тестови , ама по лесно да се изтропаш на последна страница
Виж сега цялото ти твърдение е грешно, еднакви мотори единия с турбо другия без , и тоя без да е по-бърз, щото горе това си написал!
И пак те питам карал ли си някой нов мотор от тия?Щото аз също си харесвам В8-ците, ама вярвай ми тия малките ако се карат както трябва ще са бая по икономични, и ако ми говориш пак как след 10 г. ща са дроб, ще ти кажа , че ще е така ама на никой не му пука( за автомобило строителите говоря).Реални ползи има,за 90% от хората по света, който не знаят какво е предно , задно, турбо , без турбо, карат си от точка А до точка Б , харчи им малко и не им пука как ние с 10 г. коли караме с 200 по магистралата ( макар аз вече да не карам така).Това е тенденцията, и аз не мога да разбера що хората си купуват паркетни СУВ-ове ама го правят, нищо че всичко им е - в условията в които се експлотират!
Никъде не съм засягал подробно темата за надежноста . Аз съм писал за ДАУНСАЙЗИНГ - ти знаеш ли какво означава това - намаляване на обема и запазване на мощността с добавяне на сешоар . Отделно мога да ти дам един вагон примери и за еднакви мотори в сходни коли , при които единия с турбо и вървия колкото другия - без . Най-точен - 3.5л (306кс и 315кс) на Мерц и 3.0 би-турбо/туинскрол 306кс на БМВ . Горе-долу еднакво бягат (ако приемем дисадвантиджа на 7Гтроник в сравнение с 8ст. на ЗФ) , само дето мотора на бенца гори 10% по-малко.
И да - карал съм миксера 1.4Т - субективно бяга добре и всички се подвеждат че наистина върви , както беше и все още е с първите турбо дизелите. Честно да ти кажа изобщо нямам желание да водя дискусия с тебе - изтъпанваш се някакви глупости на последна страница и ме/ни караш да повтаряме това което сме казали 50 пъти.
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4217
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW_RIDER написа:///M Power написа:2.Я дай пример за атмосферен срещу турбо - ама поне да са близки по характеристики и да е често по-бърз ?
Айде да не давам само примери с американски мотори:
VR38DETT от нисан ГТ-Р
Тегло със се турботата и всичките му там тръби, кулери и т.н - 276 кг
мощност 480-550кс (заводски)
НМ - 588-632
И
М156 (6.3 АМГ мотора)
тегло - 207кг
мощност 450 - 600+
НМ 600+
ОСвен ,че е 70 кг по лек, няма лаг и не звучи като сешоар.
Но темата не е за кой е по-перформанс двигател а дали има еко/икономическа полза от турботата.
Точно! Икономията при нормално и леко каране е факт.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Аз темата съм я чел, даже още като я пусна. И сега като я видях се учудих как 21 стр. някой пише нещо и ти или друг го оборва, че не е прав.acho.rs написа:...Хубаво си установил, че темата е 21 страници , ма вземи та я изчети 3-4 пъти белкем разбереш за какво говорим
Написано е за законите на Нютон и за законите на термодинамиката. Коментари и изчисления...
Какво имаш предвид със следното:
Не ми отговори на въпраса къде точно правя това сравнение!?acho.rs написа:...Да разбираме ли че правиш аналогия на атмосферен бензин с атмосферен дизел
Е нали за това съм написал коменкар за бензин с турбо.acho.rs написа:...Никъде не съм засягал подробно темата за надежноста . Аз съм писал за ДАУНСАЙЗИНГ - ти знаеш ли какво означава това - намаляване на обема и запазване на мощността с добавяне на сешоар...
Темата не е за това кой какво харесва. И аз си харесвам редовия шестак, но реално N47D20 вади по-добри характеристики от M51D25.
Върви повече, харчи по-малка.
Незнам защо не вярвате на тестовете за разход на производителите? Днес горивата са много по-качествени от преди 20 години. Имат по-добро изгаряне и т.н. Това в Европа, ако и ние влезнем и тук ще стане така...
///M Power написа:...Щото аз също си харесвам В8-ците, ама вярвай ми тия малките ако се карат както трябва ще са бая по икономични, и ако ми говориш пак как след 10 г. ща са дроб, ще ти кажа , че ще е така ама на никой не му пука( за автомобило строителите говоря).Реални ползи има,за 90% от хората по света, който не знаят какво е предно , задно, турбо , без турбо, карат си от точка А до точка Б , харчи им малко и не им пука как ние с 10 г. коли караме с 200 по магистралата ( макар аз вече да не карам така).Това е тенденцията, и аз не мога да разбера що хората си купуват паркетни СУВ-ове ама го правят, нищо че всичко им е - в условията в които се експлотират!



- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
bmw325tds написа:Аз темата съм я чел, даже още като я пусна. И сега като я видях се учудих как 21 стр. някой пише нещо и ти или друг го оборва, че не е прав.acho.rs написа:...Хубаво си установил, че темата е 21 страници , ма вземи та я изчети 3-4 пъти белкем разбереш за какво говорим
Написано е за законите на Нютон и за законите на термодинамиката. Коментари и изчисления...
Какво имаш предвид със следното:Не ми отговори на въпраса къде точно правя това сравнение!?acho.rs написа:...Да разбираме ли че правиш аналогия на атмосферен бензин с атмосферен дизелЕ нали за това съм написал коменкар за бензин с турбо.acho.rs написа:...Никъде не съм засягал подробно темата за надежноста . Аз съм писал за ДАУНСАЙЗИНГ - ти знаеш ли какво означава това - намаляване на обема и запазване на мощността с добавяне на сешоар...
Темата не е за това кой какво харесва. И аз си харесвам редовия шестак, но реално N47D20 вади по-добри характеристики от M51D25.
Върви повече, харчи по-малка.
Незнам защо не вярвате на тестовете за разход на производителите? Днес горивата са много по-качествени от преди 20 години. Имат по-добро изгаряне и т.н. Това в Европа, ако и ние влезнем и тук ще стане така...///M Power написа:...Щото аз също си харесвам В8-ците, ама вярвай ми тия малките ако се карат както трябва ще са бая по икономични, и ако ми говориш пак как след 10 г. ща са дроб, ще ти кажа , че ще е така ама на никой не му пука( за автомобило строителите говоря).Реални ползи има,за 90% от хората по света, който не знаят какво е предно , задно, турбо , без турбо, карат си от точка А до точка Б , харчи им малко и не им пука как ние с 10 г. коли караме с 200 по магистралата ( макар аз вече да не карам така).Това е тенденцията, и аз не мога да разбера що хората си купуват паркетни СУВ-ове ама го правят, нищо че всичко им е - в условията в които се експлотират!![]()
![]()
Правиш смешен аналог, че разликата между турбо/атмосферен дизела е както при турбо/атмосферен бензин

Чудиш се защо на състезателните коли им слагали турбо

Ако наиситна беше чел темата щеше да видиш, че дори по каталог някой атмосферни мотори горят по-малко . Да не говорим, че съм засегнал и първия дс мотор - 1.8Т на ВАГ и аналога му от БМВ - М52ТУ, върху които съм си правил толкова тестове, че не е истина .
10 пъти сме отбелязвали, че често говорим и за НАСЛЕДНИЦИ и как предшественика понякога се оказва по-добър

Единственото смислено нещо което каза за тия 2 страници е това за горивото , че уж по-добро. Може и да има значение , но след като защитаваш НЕФЗ , предполагам знаеш в какво точно се състои теста,какви са скоростите, условията, влиянието на паузите и с-с системата както и разликите на НЕФЗ с ЕЦЕ и с този преди него

И за домашно - колко е тестовия разход на автоматици фейса на Ц класа - Ц250 1.8 компресор с 204кс и Ц350 3.5 306кс .
Колко е тестовия разход на ръчки '07 Е87 118и 143кс и Голф 6 1.4ТФСИ 140кс . Много държа да ми кажеш разликата в разхода и динамиката , според завода на 100кг по-лекия голф на предно , който се очаква да има поне 6-7% по-малко механични загуби



- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Много гледни точки, много позиции, много правилни и грешни неща... Но в крайна сметка сравняваме малко кон с кокошка и опираме единствено и само до маркетинга
Никой няма как да знае какво щеше да стане ако бяха продължили да развиват атмосферните мотори, но аз лично си мисля, че далеч нещата нямаше да са в полза на турбото
В случая сравняваме двигатели мислени и развивани ДО преди 10 години, с такива мислени в последните 5 и все още търпящи развитие... а смятам всички знаете какво е развитието на технологиите и какви са неговите темпове... Та за мен е достатъчно красноречиво, че атмосферни мотори от преди доста години, върху които в момента почти не се работи успяват да се държат... нека да кажем близо до тези създадени и развивани ДНЕС
За мен лично е факт, че за няколко стотин грама на 100км не съм готов да се примиря да карам мини моторче, с няква духалка дето не тръгва баш когато ми се иска, нито пък ме слуша както ми се иска, както и да се наслаждавам на изкуствено синтезирани звуци и скапани механични стонове
Факт е обаче, че компаниите тръгнаха в тази посока поради много причини и бъдещето е там, независимо колко ни харесва
Аз съм щастлив, че поне за "мохикани" като нас истинските фенове все ще остане по нещичко, а и можем спокойно да си приберем в гаража по някое отлежало произведение на изкуството, от времето когато автомобилостроенето беше такова, та да има какво да показваме на децата и внуците си, за да знаят какво е истински автомобил с душа и характер
... защото от тук нататък, такива или все по-малко ще бъдат създавани или въобще няма да видим 

Никой няма как да знае какво щеше да стане ако бяха продължили да развиват атмосферните мотори, но аз лично си мисля, че далеч нещата нямаше да са в полза на турбото


За мен лично е факт, че за няколко стотин грама на 100км не съм готов да се примиря да карам мини моторче, с няква духалка дето не тръгва баш когато ми се иска, нито пък ме слуша както ми се иска, както и да се наслаждавам на изкуствено синтезирани звуци и скапани механични стонове




Факт е обаче, че компаниите тръгнаха в тази посока поради много причини и бъдещето е там, независимо колко ни харесва





------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Факт е обаче, че компаниите тръгнаха в тази посока поради много причини и бъдещето е там, независимо колко ни харесва Аз съм щастлив, че поне за "мохикани" като нас истинските фенове все ще остане по нещичко, а и можем спокойно да си приберем в гаража по някое отлежало произведение на изкуството, от времето когато автомобилостроенето беше такова, та да има какво да показваме на децата и внуците си, за да знаят какво е истински автомобил с душа и характер ... защото от тук нататък, такива или все по-малко ще бъдат създавани или въобще няма да видим
Аз мисля, че все още си има такива автомобили и за в бъдеще ще има, но ще трябва да ги търсим при други производители

- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
И къде да ги търсим, у Американците ли? Защото то реално друго май не остава. В някои Японски също, ама нещо не ме радват да звучат като миксери и те, пък да са си атмосферни мотори.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
BMW Power ACM написа:И къде да ги търсим, у Американците ли?
примерно . Само да не е новия Мустанг 2.0Т

- DanielzZz
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1908
- Регистриран на: 29.12.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М4
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Колеги,как може да ви звучи като миксер един високооборотен 4 цилиндров мотор ? Бих казал,че V8 звучи като автобус.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
DanielzZz написа:Колеги,как може да ви звучи като миксер един високооборотен 4 цилиндров мотор ? Бих казал,че V8 звучи като автобус.
Кой 4 цилиндров даунсайзинг мотор е високооборотен

V8 звучи като автобус
по-скоро като зил , но си има мощно излъчване този звук и е може би най-предпочитания от "петролхедс"-ите по света .
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Със сигурност не звучи като автобус (те са с редови двигатели). Може би имаш предвид като ЗИЛ 

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани