Малко историйка за BMW
Модератор: Общи модератори
39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Скоро пак се рових из нет-а и намерих доста интересна ( поне според мен ) информацийка за БМВ 700 ... Готино моделче с добра историйка . Та реших да преведа това-онова , че и тези , които искат да научат , но поради някакви причини не са могли да намерят инфо или не чаткат английски/немски/руски ( не че аз ги знам перфектно де
) , да може и те да се покефят като мен
:
БМВ 700
( 1959 - 1965 )
След втората световна война БМВ са били в сериозна криза . Моделът 501 не постигнал това , което очаквали от фирмата , пари нямало , купувачи също , и дошъл един доста сериозен момент . Голяма част от ръководството била заменена и веднага били взети мерки - отговорът бил БМВ 700
.
Този модел бил пуснат в два варианта - купе и седан . Двигателят бил 700сс , два цилиндъра и мощност от 32кс при 5000 об/мин ( от мотоциклетът БМВ R67). Колата тежала само 640 кг и развивала скорост от 125км/ч . Разходът - 7,14 л / 100 км . Цената не била висока и това помогнало за лесното продаване на модела . Колата лесно пробила на автомобилния пазар и продажбите се увеличили до рекордните 29242 бройки на година .
НООО , успехите на модела не били само в продажбите - БМВ 700 се доказало и на пистата
.
През 1960 се появило и спортното купе 700RS с мощност 73кс , като от тази разработка имало само 19 екземпляра . През същата тази година това БМВ спечелило немското Hill Climb рали , като пилот бил Hans Stuck . Тази победа била първата от 20 години за БМВ . За последно БМВ е печелело рали с модела си 328 в състезанието Mille Miglia в Италия през 1940 година . В рамките на пет години БМВ 700 печели 22 титли . Повечето победи това БМВ спечелило срещу доста по-мощни коли-противници , но пък предимството на тази кола било перфектното управление , много добрите спирачки и доста лекото шаси . Спортната версия достигала 105мили/ч - ~~168 км/ч .
През 1962 се появили и версии 700LS - лукс , и кабрио . През 1964 се появило и 700LS купе . Общият брой на произведените от този модел коли е 188 121 .
И за пореден път се оказва , че пиша за модел , чийто външен вид е дело на италианци , или по-скоро - на Giovanni Michelotti .
.
Сега и малко снимки :
Тук доста ясно се вижда откъде Москвич са си "свили" дизайна на задницата .
А ето го и двигателчето "борчЕ" :
И скромното купенце :
И още една :
п.с. : Така като гледам ми прави впечатление , че БМВ през годините са имали доста тясна връзка с италианците - имам предвид конкретно дизайна . М1 , Назка , сега и този модел - със сигурност има и доста други , които са разработени от италианци ... Но в това лошо няма
п.с.2 : Не знам защо някои хора си мислят , че като дадат линк към някакъв сайт и помагат на хората супер много - ами не всички имат време да се ровят 30 мин , за да намерят нещо , дето след това ще трябва да го превеждат още 30 мин ... Не искам да обидя никого !!!
Ако някой се е обидил - ЛС ! ( за доброто на форума )
п.с.3: Много се радвам , когато някой напише някой интересен момент или историйка за старите модели на баварците ... Ама тез' хора са малко
п.с.4: Ами засега толкова , че станаха много п.с.-та - в скоро време се надявам да "дообновя" темата като добавя още нещо интересно и впечатляващо от света на любимата ни марка - БМВ . Има доста интересни моменти от историята , на които е хубаво да се обърне внимание още веднъж


БМВ 700
( 1959 - 1965 )
След втората световна война БМВ са били в сериозна криза . Моделът 501 не постигнал това , което очаквали от фирмата , пари нямало , купувачи също , и дошъл един доста сериозен момент . Голяма част от ръководството била заменена и веднага били взети мерки - отговорът бил БМВ 700

Този модел бил пуснат в два варианта - купе и седан . Двигателят бил 700сс , два цилиндъра и мощност от 32кс при 5000 об/мин ( от мотоциклетът БМВ R67). Колата тежала само 640 кг и развивала скорост от 125км/ч . Разходът - 7,14 л / 100 км . Цената не била висока и това помогнало за лесното продаване на модела . Колата лесно пробила на автомобилния пазар и продажбите се увеличили до рекордните 29242 бройки на година .
НООО , успехите на модела не били само в продажбите - БМВ 700 се доказало и на пистата

През 1960 се появило и спортното купе 700RS с мощност 73кс , като от тази разработка имало само 19 екземпляра . През същата тази година това БМВ спечелило немското Hill Climb рали , като пилот бил Hans Stuck . Тази победа била първата от 20 години за БМВ . За последно БМВ е печелело рали с модела си 328 в състезанието Mille Miglia в Италия през 1940 година . В рамките на пет години БМВ 700 печели 22 титли . Повечето победи това БМВ спечелило срещу доста по-мощни коли-противници , но пък предимството на тази кола било перфектното управление , много добрите спирачки и доста лекото шаси . Спортната версия достигала 105мили/ч - ~~168 км/ч .
През 1962 се появили и версии 700LS - лукс , и кабрио . През 1964 се появило и 700LS купе . Общият брой на произведените от този модел коли е 188 121 .
И за пореден път се оказва , че пиша за модел , чийто външен вид е дело на италианци , или по-скоро - на Giovanni Michelotti .


Сега и малко снимки :

Тук доста ясно се вижда откъде Москвич са си "свили" дизайна на задницата .

А ето го и двигателчето "борчЕ" :

И скромното купенце :

И още една :

п.с. : Така като гледам ми прави впечатление , че БМВ през годините са имали доста тясна връзка с италианците - имам предвид конкретно дизайна . М1 , Назка , сега и този модел - със сигурност има и доста други , които са разработени от италианци ... Но в това лошо няма

п.с.2 : Не знам защо някои хора си мислят , че като дадат линк към някакъв сайт и помагат на хората супер много - ами не всички имат време да се ровят 30 мин , за да намерят нещо , дето след това ще трябва да го превеждат още 30 мин ... Не искам да обидя никого !!!
Ако някой се е обидил - ЛС ! ( за доброто на форума )

п.с.3: Много се радвам , когато някой напише някой интересен момент или историйка за старите модели на баварците ... Ама тез' хора са малко

п.с.4: Ами засега толкова , че станаха много п.с.-та - в скоро време се надявам да "дообновя" темата като добавя още нещо интересно и впечатляващо от света на любимата ни марка - БМВ . Има доста интересни моменти от историята , на които е хубаво да се обърне внимание още веднъж

- 3C
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 368
- Регистриран на: 20.04.2002
- Местоположение: USA & BG
- Кара: BMW/ Mercedes
- Мечтае да кара: Porsche
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
Само за любознателните
:
Сега искам да се върна малко назад към периода 1939-1945 година или иначе казано - Втората световна война . Много ми беше любопитно с какви точно коли , мотори и самолетни двигатели са взели участие баварците . Потърсих и открих доста интересни неща ( доста - и като количество , и като качество
) .
Чудя се откъде да започна , хайде да е от самолетните двигатели .
Открих данни за един двигател , правен най-вече за войната , и това е БМВ 801 . Няма да се впускам в подробности - само най-важното .
Двигателят е има 14 цилиндъра , в две редици по седем , а обемът - 41.8 литра . В началото двигателят имал проблеми с прегряването и това било причина за доста високи температури вътре в кабината , но скоро този проблем бил елеминиран . Този двигател имал четири варианта :
801A 1600 кс
801D 1730 кс
801S или TS 2000 кс
801F 2400 кс, развитието им приключило в края на войната .
Моторите през войната :
Първият мотор , който не бил предвиден толкова за военни цели , бил БМВ R12 . Този модел бил най-продаваният БМВ мотор чак до началото на '70-те , когато бил изкаран моделът R75/5 . От моделът R12 били произведени приблизително 30 000 броя , като 20 000 били цивилни , а другите 10 000 - спеицално за военни цели . Само че през 1939 голяма част от тези 20 000 били иззети войската . Постигал скорост от 100км/ч и бил най-бързият мотоциклет през войната .
цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 18кс @ 3400 об/мин
общо тегло - 190кг
макс. скорост - 100 км/ч
R12 :
Един реставриран :
Но тъй като това не бил мотоциклет , предвиден за военни цели , а просто "преиначен" , за да може да задоволява нуждите на войската . Но през 1943 година , от БМВ пуснали нов модел - специално за войната - БМВ R75 " Сахара " . От този мотоциклет са направени общо около 16 500 броя .
цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 26кс
макс. скорост - 95км/ч
разход - 6,5 литра/100км
скоростна кутия - 4-степенна + свободна и задна скорост
тегло :
празен - 420 кг
максимум - 840кг
R75 " Sahara " :
Време е и за най-интересната част - автомобилите БМВ през войната .
Специално за войната - модел 325 .
Тъй като по време на война всички компании са длъжни да произвеждат неща за военни цели , ситуациата и при БМВ не била по-различна . По нареждане на държавата , БМВ били задължени да направят автомобил 4х4 , като този вида и цветовете му били предварително определени , а БМВ просто трябвало да го сглобяват . Това БМВ много приличално на Мерцедес Г5 , правен също специално за войната . 325 - това е първият баварец 4х4 Двигателят бил 6-цилидров и мощност 50кс при 4000 об/мин .
BMW 325X :
Като се замисля - сигурно оттогава е и традицията iX версиите да са точно на 325-цата ...
И автомобилът - БМВ 326 !
Той , разбира се , си е бил предвиден за обикновените хора , обаче войната променила обстоятелсвата .
Тука ще вмъкна една кратка историйка :
Едно БМВ 326 Кабрио било използвано като основно превозно средство на някаква телеграфна/телефонна служба , обаче един ден , това става през зимата на 1941-ва година , се наложило всички незабавно да се изнесат оттам . Но БМВ-то не можало да запали ( било -40С ) и хората го зарязали там .
Тази снимка е направена на 22.06.1941-ва :
А тези тук тримата не ги знам кои са , но много ми се иска да разбера ... Ако някой знае
:
PS : Сигурен съм , че има и още интересни неща около втората световна война , така че ако някой от вас намери нещо интересно ...
А , и между другото , тая тема не е много подредена - ако на някой модератор/администратор му се занимава , може да понагласи нещата
.

Сега искам да се върна малко назад към периода 1939-1945 година или иначе казано - Втората световна война . Много ми беше любопитно с какви точно коли , мотори и самолетни двигатели са взели участие баварците . Потърсих и открих доста интересни неща ( доста - и като количество , и като качество

Чудя се откъде да започна , хайде да е от самолетните двигатели .
Открих данни за един двигател , правен най-вече за войната , и това е БМВ 801 . Няма да се впускам в подробности - само най-важното .
Двигателят е има 14 цилиндъра , в две редици по седем , а обемът - 41.8 литра . В началото двигателят имал проблеми с прегряването и това било причина за доста високи температури вътре в кабината , но скоро този проблем бил елеминиран . Този двигател имал четири варианта :
801A 1600 кс
801D 1730 кс
801S или TS 2000 кс
801F 2400 кс, развитието им приключило в края на войната .
Моторите през войната :
Първият мотор , който не бил предвиден толкова за военни цели , бил БМВ R12 . Този модел бил най-продаваният БМВ мотор чак до началото на '70-те , когато бил изкаран моделът R75/5 . От моделът R12 били произведени приблизително 30 000 броя , като 20 000 били цивилни , а другите 10 000 - спеицално за военни цели . Само че през 1939 голяма част от тези 20 000 били иззети войската . Постигал скорост от 100км/ч и бил най-бързият мотоциклет през войната .
цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 18кс @ 3400 об/мин
общо тегло - 190кг
макс. скорост - 100 км/ч
R12 :

Един реставриран :

Но тъй като това не бил мотоциклет , предвиден за военни цели , а просто "преиначен" , за да може да задоволява нуждите на войската . Но през 1943 година , от БМВ пуснали нов модел - специално за войната - БМВ R75 " Сахара " . От този мотоциклет са направени общо около 16 500 броя .
цилиндри - 2
обем - 745сс
мощност - 26кс
макс. скорост - 95км/ч
разход - 6,5 литра/100км
скоростна кутия - 4-степенна + свободна и задна скорост
тегло :
празен - 420 кг
максимум - 840кг
R75 " Sahara " :

Време е и за най-интересната част - автомобилите БМВ през войната .
Специално за войната - модел 325 .
Тъй като по време на война всички компании са длъжни да произвеждат неща за военни цели , ситуациата и при БМВ не била по-различна . По нареждане на държавата , БМВ били задължени да направят автомобил 4х4 , като този вида и цветовете му били предварително определени , а БМВ просто трябвало да го сглобяват . Това БМВ много приличално на Мерцедес Г5 , правен също специално за войната . 325 - това е първият баварец 4х4 Двигателят бил 6-цилидров и мощност 50кс при 4000 об/мин .
BMW 325X :


Като се замисля - сигурно оттогава е и традицията iX версиите да са точно на 325-цата ...
И автомобилът - БМВ 326 !
Той , разбира се , си е бил предвиден за обикновените хора , обаче войната променила обстоятелсвата .
Тука ще вмъкна една кратка историйка :
Едно БМВ 326 Кабрио било използвано като основно превозно средство на някаква телеграфна/телефонна служба , обаче един ден , това става през зимата на 1941-ва година , се наложило всички незабавно да се изнесат оттам . Но БМВ-то не можало да запали ( било -40С ) и хората го зарязали там .
Тази снимка е направена на 22.06.1941-ва :

А тези тук тримата не ги знам кои са , но много ми се иска да разбера ... Ако някой знае


PS : Сигурен съм , че има и още интересни неща около втората световна война , така че ако някой от вас намери нещо интересно ...

А , и между другото , тая тема не е много подредена - ако на някой модератор/администратор му се занимава , може да понагласи нещата

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Да, като изключим R4 и R35rado_rf написа:Само една добавка - мотоциклетите са били с боксеров двигател. Лично съм се убедил




'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
Че руснака е крадлив спор няма.Незнам дали са си купили патента или нагло са крали,но москвич412 освен че в началото в задницата прилича на bmw700 i двигателя му е от него.Навремето изгубих бас от
един приятел,който твърдеше че джогана им е с двигател bmw.Оказа се че не лъже.Даже на болтовете имаше надпис bmw!Беше производство 1969 или 70-та.
един приятел,който твърдеше че джогана им е с двигател bmw.Оказа се че не лъже.Даже на болтовете имаше надпис bmw!Беше производство 1969 или 70-та.
Човек се учи докато е жив,но никога не е късно да стане за резил
jordan написа:Че руснака е крадлив спор няма.Незнам дали са си купили патента или нагло са крали,но москвич412 освен че в началото в задницата прилича на bmw700 i двигателя му е от него.Навремето изгубих бас от .
Е, вече почва да ми писва - задницата е копирана за москвич 408, познат у нас още като "РИЛА", на който се монтира двигател от Опел, сглобен на оригинална поточна линия изнесена от Берлин от руснаците след Втората Световна война. Купето за 412 е копирано от Симка, като в началото се монтира пак двигателя от 408, а по-късно и копирания от БМВ.
Аре престанете с Коко-стар с тия москвичи

"Няма нищо по-хубаво от това да се изсереш на метеното и няма нищо по-лошо от това да метеш изсраното" - древна мъдрост
- ///M3
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 389
- Регистриран на: 14.02.2004
- Местоположение: София
- Кара: '02 BMW E46 330i
БМВ фабрики и историята им накратко :
Берлин (Berlin)- Историята на тази фабрика започва през 1939-та година с производството на самолетни двигатели . Двигателите за
легендарния JU 52 са били правени именно тук .
Производството на мотоциклетни части тук започнало през 1949 година . Докато всичко свързано с БМВ мотоциклетите не било
прехвърлено в Берлин през 1969-та , от тази фабрика правели части за завода в Мюнхен .
От 1979-та тук се произвеждат части за всички автомобили на БМВ . В днешно време в завода се правят до 450 различни вида
мотори - едно-/дву- и четирицилиндрови . Около 2 600 души от завода правят дискове за спирачките на много модели на БМВ .
Динголфинг (Dingolfing)- През 1973-та на това място започнало производството на БМВ-та . Преди това ( т.е. - отначало ) фабриката била собственост на Hans Glas GmbH ( също правел коли ) .
Днес заводът има около 23 хиляди работника и е най-голямото производствено съоръжение на компанията БМВ . Автомобилите от
5-та и 7-ма серия се правят тук - от стоманените листове до пълното завършване на автомобила . Освен това , тук се боядисват и
сглобяват БМВ-та 3-та серия . Над 1250 автомобила напускат завода всеки ден . Заводът се намира на около 100 километра от Мюнхен . Тук правят и БМВ М5 , и правят и боядисват алуминиевата каросерия на БМВ Z8 .
Айзенах (Eisenach) - През юли 1990 година , от БМВ Груп решили да създадат филиал за производство на големи инструменти за обработка на метал в Айзенах . Заводът отворил врати на 10 март 1992 и има над 250 работника . Тук правят големи уреди , които са нужни за направата на по-големи части от каросерията като капаци , врати , калници и покриви .
Хамс Хол (Hams Hall)- Решението да бъде построен нов завод за двигатели тук , в Англия , било взето от БМВ в края на 1996-та . Фабриката била отворена през февруари 2001-ва . На това място се правят нова генерация 4-цилиндрови бензинови двигатели за БМВ-та с VALVETRONIC технология . Цялата далавера от тази технология - икономия на гориво и около 40% по-малко вредни емисии .
В Хамс Хол работят около 650 души , като именно на това място се произвеждат по-малките двигатели на БМВ - от 1.6 до 2.0 - които
после се пращат в други заводи на компанията .
Ландсхут (Landshut) - Тази фабрика е част от производствената мрежа на компанията от 1967-ма година . Компонентите , произвеждани тук , се пращат в заводи за коли и двигатели из целия свят . Те се използват в почти всички автомобили на БМВ-компанията - от колите и моторите , та чак и до Ф1-болидите . Около 3300 работника правят компоненти за двигатели от олекотени метали , компоненти за интериора на колите и екстериора от синтетични материали . Фабриката със своя “Landshut Innovation and Technology Center” ( накратко - просто LITZ ) , отрано били "замесени" в развитието на нови автомобили . LITZ е връзката между разработването на автомобила и производството му . На това място специалистите разработват нови технологии , като използването на нови и нови материали - олекотени метални сплави и др. Уменията на специалистите в областта на тези материали се прилагат директно в производството на нови компоненти и коли на компанията БМВ .
Лайпциг (Leipzig) - компанията се нуждаела от разширение на производствения капацитет , а пък и разширение на пазарните владения . През 2001 година , компанията решава да направи нов завод за автомобили в Лайпциг. Производството ще започне през 2005 година , като БМВ Груп ще инвестират в проекта около 1.3 билиона Евро , като част от фабриката вече е готова. Очаква се да има 5500 работни места. През 2005-та там трябва да стартира производството на БМВ 3-та серия.
Мюнхен (Munich)- историята тук започва през 1916 година със стартирането на производството на самолетни двигатели .
Съвременният завод в Мюнхен е открит през 1922 година . От 1923 нататък , в завода се произвеждат мотори . От 1928-ма започва
производството на автомобили - Дикси . След това БМВ колите само били разработвани в Мюнхен , а произвеждани в Айзенах чак
до Втората Световна война . След войната производството на мотоциклети било продължено през 1948-ма . Заводът започнал да произвежда коли три години по-късно , първо с правенето на БМВ 500-та серия ( V8 ) , след което - Изета , БМВ 600 , БМВ 700 . През 1961 година БМВ имали изключителен пробив с модела 1500 - първият модел от " Новата класа " . В момента , около 11 000 работници от над 50 страни правят четиривратки и компакти от третата серия , както и 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене - мощните М-двигатели , както и 8-цилиндрови дизелови . БМВ Z8 се сглобява в
Мюнхен .
Оксфорд (Oxford)- След като БМВ купиха Mini One и Mini Cooper , през 2001 година се появи и първата разработка на Мини от БМВ . През 2002 - Мини Купър S се присъедини към фамилията , а след това тя беше допълнена и от Мини 1 Д - дизелов двигател ( 2003-та ) . Родното място на Мини-то е Оксфордският завод в Англия . Той изцяло вече е в производствената мрежа на БМВ Груп . Днес , около 4500 работника правят около 600 броя Мини на ден в един от най-модерните БМВ-заводи .
Регенсбург (Regensburg)- След успеха на 3-тата серия през '80-те , БМВ разширили капацитета на производството му . През 1982 година , решението било да се направи фабрика в Регенсбург . Този завод започнал да прави автомобили за световните пазари през 1986-та , като първи завод само с една монтажна зала . През 1990 били завършени и отделът за боядисването и този за производство на компоненти за каросерията. Около 10 000 работници отговарят за това , всеки ден от завода да излизат по около 880 броя БМВ-та . 3-тата серия има шест варианта : Комби, купе , Кабрио , седан , както и М3 моделите , и тези 4х4 . Само БМВ 3-та серия Комби , купе и кабрио се произвеждат в Регенсбург. През 2004-та , в този завод ще започне и производството на новата 1-ва серия .
Рослин ( Rosslyn ) - Тази фабрика се намира близо до Претория , Южна Африка . Това е и първият завод на БМВ Груп , направен в чужбина . Около 2800 работника правят около 250 компонента за БМВ 3-та серия . Една четвърт от произведените тройки си остават в Южна Африка , а другите три четвърти са за износ .
Шенянг (Shenyang)- Завод в североизточен Китай . Завършен е през септември 2003 година . Предвидено е тази фабрика да произведе 30 000 БМВ-та за китайския пазар в рамките на няколко години . Производството е започнало с 3-та серия , след което - и на 5-цата . Започването на производство на автомобили в този край на света , производството на коли в Китай за китайския пазар е важна стъпка в усвояването на този пазар . В момента БМВ Груп разполага с 24 филиала в 4 континента . БМВ имат представителство в Китай от 1994-та , като офисът им се намира в Beijing .
Спартанбург (Spartansburg)- близо до Южна Каролина , САЩ . Започва да произвежда автомобили през 1994-та . Сега там се правят Х5 и Z4 Роудстър. Поради големия успех на тези модели , се налага фабриката в Спартанбург да бъде разширена . В момента заводът работи шест дни в седмицата , автомобили се правят 110 часа седмично. Около 4700 работника правят над 500 коли на ден .
Щайер (Steyr) - Заводът в горна Австрия е завършен през 1979-та и е най-големият завод за двигатели на БМВ Груп . Там се произвеждат 6-цилиндрови бензинови и 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели . Над 2500 работници произвеждат дневно около 2600 мотора .
Суиндън (Swindon)- открит на 9 май 2000 година ( в Южна Англия ) . Това се намира на около час и половина път с кола от Лондон . Тук се произвеждат висококачествени алуминиеви и стоманени материали . Около 2000 души правят над 100 различни части за Мини-то . Този завод се допълва от втори , по-малък , който се намира в Солтлей , Бирмингам , който се използва главно за прототипите .
Вакерсдорф (Wackersdorf) - През 1990 година в този завод започва производството на каросерии за БМВ 3-та серия Кабрио . Четири години по-късно започва изграждането на идустриален парк - BMW Interior Trim Unit за 3-тата серия . В момента това отделение прави около 2400 кокпита за 3-тата серия дневно . През 1996 , сървиз център за износ на продукция бил включен към фабриката . Оттогава тази фабрика имала правото да снабдява с компоненти другите заводи . Три години по-късно производството на каросерии за БМВ 3-ка Кабрио било преместено в Регенсбург .
Информацията бе подбрана и подготвена за вас лично от ///М3

Берлин (Berlin)- Историята на тази фабрика започва през 1939-та година с производството на самолетни двигатели . Двигателите за
легендарния JU 52 са били правени именно тук .
Производството на мотоциклетни части тук започнало през 1949 година . Докато всичко свързано с БМВ мотоциклетите не било
прехвърлено в Берлин през 1969-та , от тази фабрика правели части за завода в Мюнхен .
От 1979-та тук се произвеждат части за всички автомобили на БМВ . В днешно време в завода се правят до 450 различни вида
мотори - едно-/дву- и четирицилиндрови . Около 2 600 души от завода правят дискове за спирачките на много модели на БМВ .

Динголфинг (Dingolfing)- През 1973-та на това място започнало производството на БМВ-та . Преди това ( т.е. - отначало ) фабриката била собственост на Hans Glas GmbH ( също правел коли ) .
Днес заводът има около 23 хиляди работника и е най-голямото производствено съоръжение на компанията БМВ . Автомобилите от
5-та и 7-ма серия се правят тук - от стоманените листове до пълното завършване на автомобила . Освен това , тук се боядисват и
сглобяват БМВ-та 3-та серия . Над 1250 автомобила напускат завода всеки ден . Заводът се намира на около 100 километра от Мюнхен . Тук правят и БМВ М5 , и правят и боядисват алуминиевата каросерия на БМВ Z8 .

Айзенах (Eisenach) - През юли 1990 година , от БМВ Груп решили да създадат филиал за производство на големи инструменти за обработка на метал в Айзенах . Заводът отворил врати на 10 март 1992 и има над 250 работника . Тук правят големи уреди , които са нужни за направата на по-големи части от каросерията като капаци , врати , калници и покриви .

Хамс Хол (Hams Hall)- Решението да бъде построен нов завод за двигатели тук , в Англия , било взето от БМВ в края на 1996-та . Фабриката била отворена през февруари 2001-ва . На това място се правят нова генерация 4-цилиндрови бензинови двигатели за БМВ-та с VALVETRONIC технология . Цялата далавера от тази технология - икономия на гориво и около 40% по-малко вредни емисии .
В Хамс Хол работят около 650 души , като именно на това място се произвеждат по-малките двигатели на БМВ - от 1.6 до 2.0 - които
после се пращат в други заводи на компанията .

Ландсхут (Landshut) - Тази фабрика е част от производствената мрежа на компанията от 1967-ма година . Компонентите , произвеждани тук , се пращат в заводи за коли и двигатели из целия свят . Те се използват в почти всички автомобили на БМВ-компанията - от колите и моторите , та чак и до Ф1-болидите . Около 3300 работника правят компоненти за двигатели от олекотени метали , компоненти за интериора на колите и екстериора от синтетични материали . Фабриката със своя “Landshut Innovation and Technology Center” ( накратко - просто LITZ ) , отрано били "замесени" в развитието на нови автомобили . LITZ е връзката между разработването на автомобила и производството му . На това място специалистите разработват нови технологии , като използването на нови и нови материали - олекотени метални сплави и др. Уменията на специалистите в областта на тези материали се прилагат директно в производството на нови компоненти и коли на компанията БМВ .

Лайпциг (Leipzig) - компанията се нуждаела от разширение на производствения капацитет , а пък и разширение на пазарните владения . През 2001 година , компанията решава да направи нов завод за автомобили в Лайпциг. Производството ще започне през 2005 година , като БМВ Груп ще инвестират в проекта около 1.3 билиона Евро , като част от фабриката вече е готова. Очаква се да има 5500 работни места. През 2005-та там трябва да стартира производството на БМВ 3-та серия.

Мюнхен (Munich)- историята тук започва през 1916 година със стартирането на производството на самолетни двигатели .
Съвременният завод в Мюнхен е открит през 1922 година . От 1923 нататък , в завода се произвеждат мотори . От 1928-ма започва
производството на автомобили - Дикси . След това БМВ колите само били разработвани в Мюнхен , а произвеждани в Айзенах чак
до Втората Световна война . След войната производството на мотоциклети било продължено през 1948-ма . Заводът започнал да произвежда коли три години по-късно , първо с правенето на БМВ 500-та серия ( V8 ) , след което - Изета , БМВ 600 , БМВ 700 . През 1961 година БМВ имали изключителен пробив с модела 1500 - първият модел от " Новата класа " . В момента , около 11 000 работници от над 50 страни правят четиривратки и компакти от третата серия , както и 6-, 8- и 12-цилиндрови двигатели с вътрешно горене - мощните М-двигатели , както и 8-цилиндрови дизелови . БМВ Z8 се сглобява в
Мюнхен .

Оксфорд (Oxford)- След като БМВ купиха Mini One и Mini Cooper , през 2001 година се появи и първата разработка на Мини от БМВ . През 2002 - Мини Купър S се присъедини към фамилията , а след това тя беше допълнена и от Мини 1 Д - дизелов двигател ( 2003-та ) . Родното място на Мини-то е Оксфордският завод в Англия . Той изцяло вече е в производствената мрежа на БМВ Груп . Днес , около 4500 работника правят около 600 броя Мини на ден в един от най-модерните БМВ-заводи .

Регенсбург (Regensburg)- След успеха на 3-тата серия през '80-те , БМВ разширили капацитета на производството му . През 1982 година , решението било да се направи фабрика в Регенсбург . Този завод започнал да прави автомобили за световните пазари през 1986-та , като първи завод само с една монтажна зала . През 1990 били завършени и отделът за боядисването и този за производство на компоненти за каросерията. Около 10 000 работници отговарят за това , всеки ден от завода да излизат по около 880 броя БМВ-та . 3-тата серия има шест варианта : Комби, купе , Кабрио , седан , както и М3 моделите , и тези 4х4 . Само БМВ 3-та серия Комби , купе и кабрио се произвеждат в Регенсбург. През 2004-та , в този завод ще започне и производството на новата 1-ва серия .

Рослин ( Rosslyn ) - Тази фабрика се намира близо до Претория , Южна Африка . Това е и първият завод на БМВ Груп , направен в чужбина . Около 2800 работника правят около 250 компонента за БМВ 3-та серия . Една четвърт от произведените тройки си остават в Южна Африка , а другите три четвърти са за износ .
Шенянг (Shenyang)- Завод в североизточен Китай . Завършен е през септември 2003 година . Предвидено е тази фабрика да произведе 30 000 БМВ-та за китайския пазар в рамките на няколко години . Производството е започнало с 3-та серия , след което - и на 5-цата . Започването на производство на автомобили в този край на света , производството на коли в Китай за китайския пазар е важна стъпка в усвояването на този пазар . В момента БМВ Груп разполага с 24 филиала в 4 континента . БМВ имат представителство в Китай от 1994-та , като офисът им се намира в Beijing .

Спартанбург (Spartansburg)- близо до Южна Каролина , САЩ . Започва да произвежда автомобили през 1994-та . Сега там се правят Х5 и Z4 Роудстър. Поради големия успех на тези модели , се налага фабриката в Спартанбург да бъде разширена . В момента заводът работи шест дни в седмицата , автомобили се правят 110 часа седмично. Около 4700 работника правят над 500 коли на ден .

Щайер (Steyr) - Заводът в горна Австрия е завършен през 1979-та и е най-големият завод за двигатели на БМВ Груп . Там се произвеждат 6-цилиндрови бензинови и 4- и 6-цилиндрови дизелови двигатели . Над 2500 работници произвеждат дневно около 2600 мотора .

Суиндън (Swindon)- открит на 9 май 2000 година ( в Южна Англия ) . Това се намира на около час и половина път с кола от Лондон . Тук се произвеждат висококачествени алуминиеви и стоманени материали . Около 2000 души правят над 100 различни части за Мини-то . Този завод се допълва от втори , по-малък , който се намира в Солтлей , Бирмингам , който се използва главно за прототипите .

Вакерсдорф (Wackersdorf) - През 1990 година в този завод започва производството на каросерии за БМВ 3-та серия Кабрио . Четири години по-късно започва изграждането на идустриален парк - BMW Interior Trim Unit за 3-тата серия . В момента това отделение прави около 2400 кокпита за 3-тата серия дневно . През 1996 , сървиз център за износ на продукция бил включен към фабриката . Оттогава тази фабрика имала правото да снабдява с компоненти другите заводи . Три години по-късно производството на каросерии за БМВ 3-ка Кабрио било преместено в Регенсбург .
Информацията бе подбрана и подготвена за вас лично от ///М3

39 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани