Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Даунсайзинг - релни ползи
bum_bum написа:Веднага, щом посочиш БМВ, което няма да мине като през масло през тоя гоуф ако се ударят челно със 100км
Е,сега,мани тая работа...но все пак има 11 аербега,да не дава Господ
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Това с изключването на някои от цилиндрите го бях забравил 

Si non confectus, non reficiat.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Е.Димитров написа:Ами аз сега от опит мога да кажа,от месец карам 1.4 ТСИ-122 коня(гоУф 6 ) ,автоматик с DSG,ами в софия ми даде макс 8.2 градско,и не на борд ами на колонката (имам една програма на телефона където въвеждам заредено гориво и км.) в пловдив градско макс 6,5,говорим за бензинова кола с автоматик,посочете ми БМВ което може да направи тоя разход с автоматик и бензин
ДСГ трансмисията НЕ повишава разхода , дори напротив . Теоритично е еднакъв , но на практика умната трансмисия сменя по-добре от обикновения човек и разхода винаги е по-нисък . Отделно Голф 1.4 ТСИ трябва да го съпоставиш със БМВ 116и(2000кк) и тогава да говориш , но пък БМВ не предлагат подобни умни кутии в ниския клас .
Примерите които съм дал БМВто е със 8степенна ЗФка , която по каталог му дава по-нисък разход и от ръчката



Да, тази система я има, работи само на 3 цилиндъра (от общо 6) и при други V6 мотори Хонда монтират тази система (мотори, които за Европа не се предлагат). Мерцедес също имат такава система, но при тяхни V8-ци и V12-ци, за 6 цилиндрови техни мотори не съм чул да имат такава система за изключване на цилиндри (поправете ме ако греша).
Мерцедес отдавна имат система която изключва единия ред цилиндри на 8ците и 12таците . Изключително добро решение с добър резултат . Вече се прилага и в Бентли Мулсан, тази система - там в града имаш само половината мощност 260кс и 500НМ

Хонда(Акура) и Нисан(Инфинити) не искам да ги засягам , защото те слагат спортни високобортни мотори на СУВове и лимозини , което за мен е абсурдна комбинация . 3.7 на Нисан , който го блсъкат във всичко което се сетят и до скоро беше единствения мотор за Европейския пазар .... ами стига си тягата при 5000+ оборота , сега няма графика , но ако я видите ще си помислите,че не за джип а за Порше говорим - с такъв мотор няма как да се икономиса гориво . Самата трансмисия винаги го държи в оптимални обороти , демек под 4000 не пада .
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Е.Димитров написа:bum_bum написа:Веднага, щом посочиш БМВ, което няма да мине като през масло през тоя гоуф ако се ударят челно със 100км
Е,сега,мани тая работа...но все пак има 11 аербега,да не дава Господ
Лек е, няма как БМВ-то, което е традиционно доста по-тежно да харчи по-малко. Като минеш по мостовете на Хемус при силен вятър дори и с тройка колата си седи в платното, докато с един пасат съм се возил и имах чувството, че направо ще го премести в съседното платно.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Това с умните автомати е доста интересно, и според мен те са елемент от ключа към по-нисък разход. Щото някои хора все още не разбират защо е по-добре да сменяш на 3000рпм, а не на 1500 примерно
Разхода спрямо диапазона на оборотите може би е по-малък фактор, поне според мен, поради факта, че двигателя изразходва най-много гориво когато е под най-голямо натоварване. Това е като да караш велосипед - дали на 21-ва с 10км/ч, където ще въртиш доста бавно, но за да поддържаш тая скорост се иска известна сила, или ще караш на 10та с доста по-високи обороти, но ще се умориш значително по-малко. Иначе невероятно ниския разход на новите мотори бих обяснил с една дума - прецизност. И в определена степен частичното изключване на водача като фактор за разхода - всички тези умни системи, които се стремят към поддържане на ниска консумация на гориво. Това мисля аз.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - релни ползи
По-горе като каза колегата за Х5 35-40д (типичен пример за даунсайзинг)се разрових и намерих данни и за него . Конкретно с МЛ 420 ЦДИ нямам , Ауди Кю7 4.2 е доста по-голяма машина и за това ще напиша за Туарег 4.2 ТДИ . Така - еднакви на размер автомобили,един тип (СУВ),една скоростна кутия (ZF 8 степенна с хидротрансформатор),
(AWD което при Туарега е постоянно зацепено (65:35 до 15:85) а при Х5 е 0:100 и (50:50 до 40:60) . Последните цифри не съм сигурен и ако искате не ги вземайте на предвид ) .
БМВ Х5 40д 3.0л би-турбо 306кс 600НМ - по каталог 7,5 , тестов разход 9,8
Туарег 4.2 ТДИ 4200cc V8 би-турбо 340кс 800нм-по каталог 9,1 , тестов разход 10,1
Така - излиза , че БМВто е само с 0,3 литра по-икономично или де факто равен разход и това при положение , че ФВто е по-тежко със 100кг
Сега идва ред и да погледнем динамиката .
БМВ 0-100 км/ч 6,8 сек , 0-160 км/ч 18,1 еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,7сек
ФВ 0-100 км/ч 6,4 сек , 0-160км/ч 15,7 , еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,2сек
Вижда се , че 8мака направо отвява 3 литровия дизел . Тук е момента да отбележа , че 4,2 ТДИ на Туарег е абсолютно същия 4.2 от Ауди Кю7 (преди беше леко отслабен , но сега е същия) а платформата се дели с Кайен , тъй че колко е ФВ този автомобил не знам , по-скоро е ВАГ Туарег .
Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .
(AWD което при Туарега е постоянно зацепено (65:35 до 15:85) а при Х5 е 0:100 и (50:50 до 40:60) . Последните цифри не съм сигурен и ако искате не ги вземайте на предвид ) .
БМВ Х5 40д 3.0л би-турбо 306кс 600НМ - по каталог 7,5 , тестов разход 9,8
Туарег 4.2 ТДИ 4200cc V8 би-турбо 340кс 800нм-по каталог 9,1 , тестов разход 10,1
Така - излиза , че БМВто е само с 0,3 литра по-икономично или де факто равен разход и това при положение , че ФВто е по-тежко със 100кг

Сега идва ред и да погледнем динамиката .
БМВ 0-100 км/ч 6,8 сек , 0-160 км/ч 18,1 еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,7сек
ФВ 0-100 км/ч 6,4 сек , 0-160км/ч 15,7 , еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,2сек
Вижда се , че 8мака направо отвява 3 литровия дизел . Тук е момента да отбележа , че 4,2 ТДИ на Туарег е абсолютно същия 4.2 от Ауди Кю7 (преди беше леко отслабен , но сега е същия) а платформата се дели с Кайен , тъй че колко е ФВ този автомобил не знам , по-скоро е ВАГ Туарег .
Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ

Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Е.Димитров написа:Ами аз сега от опит мога да кажа,от месец карам 1.4 ТСИ-122 коня(гоУф 6 ) ,автоматик с DSG,ами в софия ми даде макс 8.2 градско......посочете ми БМВ което може да направи тоя разход с автоматик и бензин
Колега, този разход е наистина добър и евала на VW, но сравнението с БМВ не е подходящо. Няма БМВ 1.4 и като цяло силата на БМВ не е при малките градски коли

I love the sound of V8 in the morning...
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - релни ползи
acho.rs написа:Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ![]()
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .
Тия цени не ги гледай, Туарег V8 има много неща в базата и екстрите са му по-евтини. Накрая излиза подобна цената.
I love the sound of V8 in the morning...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - релни ползи
msi200 написа:acho.rs написа:Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ![]()
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .
Тия цени не ги гледай, Туарег V8 има много неща в базата и екстрите са му по-евтини. Накрая излиза подобна цената.
Ами нали това казах
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .
И не идва на подобна цена , защото екстрите почти никой не ги поръчва поотделно а на пакети , което е доста по-изгодно .
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Значи от примера на Х5 и А8 ислиза, че изцеден 3.0 мотор с повече технологии е горе-долу равен на 4.2 V8 мотор с по-консервативна компановка... сега ако включим и дълговечността на тези мотори в сметката и направо сме открили перпетуум мобиле-то.
ПП: след някоя и друга година ще започнат да реват от тоя 1.4 ТФСИ мотор.... много е сложен за производство и съответно има много неща, които могат и ще създават главоболия
ПП: след някоя и друга година ще започнат да реват от тоя 1.4 ТФСИ мотор.... много е сложен за производство и съответно има много неща, които могат и ще създават главоболия

Si non confectus, non reficiat.
- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: Даунсайзинг - релни ползи
при съвременните бензиновите мотори истината се крие зад следните думички
med motronic 7
gasoline direct injection
stratified fuel injection
variable valve timing and lifting
variable engine compression ratio
charger/turbo
Сега си представете един ъпсайзинг двигател(4-5литров) със всичките горе изброени неща и прави едни 30-ки на празен ход, където шума от дюзите е по-голям от шума на експлозиите в цилиндрите.
med motronic 7
gasoline direct injection
stratified fuel injection
variable valve timing and lifting
variable engine compression ratio
charger/turbo
Сега си представете един ъпсайзинг двигател(4-5литров) със всичките горе изброени неща и прави едни 30-ки на празен ход, където шума от дюзите е по-голям от шума на експлозиите в цилиндрите.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Даунсайзинг - релни ползи
И аз съм на мнението ,че тоя даунсайзинг е пълна пародия и най-вече маркетингов трик повлиян от "еко" вълната.
В действителност има предимства относно вредните емисии и то само ако колата се кара много внимателно с минимално бууст от турбото. Малко по динамично каране и се получава обратния ефект особено градско. А минусите не са малко най-вече като производствена и експотационна цена на да речем двигател като 1.4/1.8 тфси. Та общо взето реклама е всичко за мене.
И поне съм фен на големите мотори:
Та това е 7 литров мотор:

ЗАбележете , много дългата 6-та скорост - със 60 км двигателя се движи безпроблемно само с 800 оборота и разхода е 6.5 на 100 при 120 оборотите са само 1600 и разхода 9 на 100. БАС ЛОВЯ ,че при 180км/ч като в аутобилд теста тоя 7 литров мотор ще даде разход равен на тоя на 1.8 тфси.
В действителност има предимства относно вредните емисии и то само ако колата се кара много внимателно с минимално бууст от турбото. Малко по динамично каране и се получава обратния ефект особено градско. А минусите не са малко най-вече като производствена и експотационна цена на да речем двигател като 1.4/1.8 тфси. Та общо взето реклама е всичко за мене.
И поне съм фен на големите мотори:

Та това е 7 литров мотор:

ЗАбележете , много дългата 6-та скорост - със 60 км двигателя се движи безпроблемно само с 800 оборота и разхода е 6.5 на 100 при 120 оборотите са само 1600 и разхода 9 на 100. БАС ЛОВЯ ,че при 180км/ч като в аутобилд теста тоя 7 литров мотор ще даде разход равен на тоя на 1.8 тфси.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: Даунсайзинг - релни ползи
Като казахте за работа на по-малко цилиндри, Крайслер имат в16 мотор който в определен момент може да сведе работата до 12,8 или дори до 4 цилиндъра
За да са икономични големите мотори определено карат на доста обеднени смеси при дадени режими. Имате ли информация с какво гориво се препоръчва да се карат големите атмосферни мотори (мерца с 3.5 мотора???) 95 или 98 ?

За да са икономични големите мотори определено карат на доста обеднени смеси при дадени режими. Имате ли информация с какво гориво се препоръчва да се карат големите атмосферни мотори (мерца с 3.5 мотора???) 95 или 98 ?
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - релни ползи
За октановото число незнам, обаче бензинов мотор с директно впръскване ще иска качествено гориво. Скоро ще почнат да се оплакват от скапан бензин, точно както сега се оплакваме от нафтата.
I love the sound of V8 in the morning...
Re: Даунсайзинг - релни ползи
1.4 бензин турбо на рено в софия харчи 9/100
130 коня
като вървеж е колкото 2 литра атмосверен бензин, харча и той е толкова
по-сложна подръжка (смяна на масло на 10 000 км, вместо на 20 000 при атмосверката)
по-ниски данъци и гражданска
заслужава си според мен
130 коня
като вървеж е колкото 2 литра атмосверен бензин, харча и той е толкова
по-сложна подръжка (смяна на масло на 10 000 км, вместо на 20 000 при атмосверката)
по-ниски данъци и гражданска
заслужава си според мен
No bling at the Ring
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани