Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1627
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София/Пловдив
Пол: Мъж
Кара: F
Мечтае да кара: Самолет

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Е.Димитров » 21 Мар 2011, 12:47

bum_bum написа:Веднага, щом посочиш БМВ, което няма да мине като през масло през тоя гоуф ако се ударят челно със 100км :mhihi:

Е,сега,мани тая работа...но все пак има 11 аербега,да не дава Господ

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 21 Мар 2011, 13:11

Това с изключването на някои от цилиндрите го бях забравил :angel:
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 13:19

Е.Димитров написа:Ами аз сега от опит мога да кажа,от месец карам 1.4 ТСИ-122 коня(гоУф 6 ) ,автоматик с DSG,ами в софия ми даде макс 8.2 градско,и не на борд ами на колонката (имам една програма на телефона където въвеждам заредено гориво и км.) в пловдив градско макс 6,5,говорим за бензинова кола с автоматик,посочете ми БМВ което може да направи тоя разход с автоматик и бензин

ДСГ трансмисията НЕ повишава разхода , дори напротив . Теоритично е еднакъв , но на практика умната трансмисия сменя по-добре от обикновения човек и разхода винаги е по-нисък . Отделно Голф 1.4 ТСИ трябва да го съпоставиш със БМВ 116и(2000кк) и тогава да говориш , но пък БМВ не предлагат подобни умни кутии в ниския клас .
Примерите които съм дал БМВто е със 8степенна ЗФка , която по каталог му дава по-нисък разход и от ръчката ;)
:OT: ДСГ не е съвсем автоматик , но това е друга тема :OT:
Да, тази система я има, работи само на 3 цилиндъра (от общо 6) и при други V6 мотори Хонда монтират тази система (мотори, които за Европа не се предлагат). Мерцедес също имат такава система, но при тяхни V8-ци и V12-ци, за 6 цилиндрови техни мотори не съм чул да имат такава система за изключване на цилиндри (поправете ме ако греша).

Мерцедес отдавна имат система която изключва единия ред цилиндри на 8ците и 12таците . Изключително добро решение с добър резултат . Вече се прилага и в Бентли Мулсан, тази система - там в града имаш само половината мощност 260кс и 500НМ :mhihi:

Хонда(Акура) и Нисан(Инфинити) не искам да ги засягам , защото те слагат спортни високобортни мотори на СУВове и лимозини , което за мен е абсурдна комбинация . 3.7 на Нисан , който го блсъкат във всичко което се сетят и до скоро беше единствения мотор за Европейския пазар .... ами стига си тягата при 5000+ оборота , сега няма графика , но ако я видите ще си помислите,че не за джип а за Порше говорим - с такъв мотор няма как да се икономиса гориво . Самата трансмисия винаги го държи в оптимални обороти , демек под 4000 не пада .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от bum_bum » 21 Мар 2011, 14:05

Е.Димитров написа:
bum_bum написа:Веднага, щом посочиш БМВ, което няма да мине като през масло през тоя гоуф ако се ударят челно със 100км :mhihi:

Е,сега,мани тая работа...но все пак има 11 аербега,да не дава Господ



Лек е, няма как БМВ-то, което е традиционно доста по-тежно да харчи по-малко. Като минеш по мостовете на Хемус при силен вятър дори и с тройка колата си седи в платното, докато с един пасат съм се возил и имах чувството, че направо ще го премести в съседното платно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Мар 2011, 14:35

Това с умните автомати е доста интересно, и според мен те са елемент от ключа към по-нисък разход. Щото някои хора все още не разбират защо е по-добре да сменяш на 3000рпм, а не на 1500 примерно ;) Разхода спрямо диапазона на оборотите може би е по-малък фактор, поне според мен, поради факта, че двигателя изразходва най-много гориво когато е под най-голямо натоварване. Това е като да караш велосипед - дали на 21-ва с 10км/ч, където ще въртиш доста бавно, но за да поддържаш тая скорост се иска известна сила, или ще караш на 10та с доста по-високи обороти, но ще се умориш значително по-малко. Иначе невероятно ниския разход на новите мотори бих обяснил с една дума - прецизност. И в определена степен частичното изключване на водача като фактор за разхода - всички тези умни системи, които се стремят към поддържане на ниска консумация на гориво. Това мисля аз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 15:08

По-горе като каза колегата за Х5 35-40д (типичен пример за даунсайзинг)се разрових и намерих данни и за него . Конкретно с МЛ 420 ЦДИ нямам , Ауди Кю7 4.2 е доста по-голяма машина и за това ще напиша за Туарег 4.2 ТДИ . Така - еднакви на размер автомобили,един тип (СУВ),една скоростна кутия (ZF 8 степенна с хидротрансформатор),
(AWD което при Туарега е постоянно зацепено (65:35 до 15:85) а при Х5 е 0:100 и (50:50 до 40:60) . Последните цифри не съм сигурен и ако искате не ги вземайте на предвид ) .

БМВ Х5 40д 3.0л би-турбо 306кс 600НМ - по каталог 7,5 , тестов разход 9,8
Туарег 4.2 ТДИ 4200cc V8 би-турбо 340кс 800нм-по каталог 9,1 , тестов разход 10,1

Така - излиза , че БМВто е само с 0,3 литра по-икономично или де факто равен разход и това при положение , че ФВто е по-тежко със 100кг :idea:
Сега идва ред и да погледнем динамиката .

БМВ 0-100 км/ч 6,8 сек , 0-160 км/ч 18,1 еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,7сек
ФВ 0-100 км/ч 6,4 сек , 0-160км/ч 15,7 , еластичност с Кикдаун 80-120 - 4,2сек

Вижда се , че 8мака направо отвява 3 литровия дизел . Тук е момента да отбележа , че 4,2 ТДИ на Туарег е абсолютно същия 4.2 от Ауди Кю7 (преди беше леко отслабен , но сега е същия) а платформата се дели с Кайен , тъй че колко е ФВ този автомобил не знам , по-скоро е ВАГ Туарег .
Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ :mhihi:
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от msi200 » 21 Мар 2011, 15:45

Е.Димитров написа:Ами аз сега от опит мога да кажа,от месец карам 1.4 ТСИ-122 коня(гоУф 6 ) ,автоматик с DSG,ами в софия ми даде макс 8.2 градско......посочете ми БМВ което може да направи тоя разход с автоматик и бензин


Колега, този разход е наистина добър и евала на VW, но сравнението с БМВ не е подходящо. Няма БМВ 1.4 и като цяло силата на БМВ не е при малките градски коли :) На магистралата този Голф едва ли ще е икономичен от 318д.
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от msi200 » 21 Мар 2011, 15:56

acho.rs написа:Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ :mhihi:
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .


Тия цени не ги гледай, Туарег V8 има много неща в базата и екстрите са му по-евтини. Накрая излиза подобна цената.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от acho.rs » 21 Мар 2011, 16:08

msi200 написа:
acho.rs написа:Остава обаче един огромен плюс за даунсайзинга - ЦЕНАТА . БМВ 118 700 , Фолксвагена 137 022 , Ауди Кю7 4.2 ТДИ 147 651 + по-ниски данъци за БМВ :mhihi:
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .


Тия цени не ги гледай, Туарег V8 има много неща в базата и екстрите са му по-евтини. Накрая излиза подобна цената.

Ами нали това казах
Вярно , че Х5цата идва гола на пушка , но все пак има относително изгодни пакети с екстри .

И не идва на подобна цена , защото екстрите почти никой не ги поръчва поотделно а на пакети , което е доста по-изгодно .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Zagy » 21 Мар 2011, 16:41

Значи от примера на Х5 и А8 ислиза, че изцеден 3.0 мотор с повече технологии е горе-долу равен на 4.2 V8 мотор с по-консервативна компановка... сега ако включим и дълговечността на тези мотори в сметката и направо сме открили перпетуум мобиле-то.

ПП: след някоя и друга година ще започнат да реват от тоя 1.4 ТФСИ мотор.... много е сложен за производство и съответно има много неща, които могат и ще създават главоболия :smoke:
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от motor » 21 Мар 2011, 19:41

при съвременните бензиновите мотори истината се крие зад следните думички
med motronic 7
gasoline direct injection
stratified fuel injection
variable valve timing and lifting
variable engine compression ratio
charger/turbo
Сега си представете един ъпсайзинг двигател(4-5литров) със всичките горе изброени неща и прави едни 30-ки на празен ход, където шума от дюзите е по-голям от шума на експлозиите в цилиндрите.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от BMW_RIDER » 21 Мар 2011, 19:57

И аз съм на мнението ,че тоя даунсайзинг е пълна пародия и най-вече маркетингов трик повлиян от "еко" вълната.
В действителност има предимства относно вредните емисии и то само ако колата се кара много внимателно с минимално бууст от турбото. Малко по динамично каране и се получава обратния ефект особено градско. А минусите не са малко най-вече като производствена и експотационна цена на да речем двигател като 1.4/1.8 тфси. Та общо взето реклама е всичко за мене.
И поне съм фен на големите мотори: :ok:
Та това е 7 литров мотор:

Изображение

ЗАбележете , много дългата 6-та скорост - със 60 км двигателя се движи безпроблемно само с 800 оборота и разхода е 6.5 на 100 при 120 оборотите са само 1600 и разхода 9 на 100. БАС ЛОВЯ ,че при 180км/ч като в аутобилд теста тоя 7 литров мотор ще даде разход равен на тоя на 1.8 тфси.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1521
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от Nightmare » 21 Мар 2011, 21:06

Като казахте за работа на по-малко цилиндри, Крайслер имат в16 мотор който в определен момент може да сведе работата до 12,8 или дори до 4 цилиндъра :)
За да са икономични големите мотори определено карат на доста обеднени смеси при дадени режими. Имате ли информация с какво гориво се препоръчва да се карат големите атмосферни мотори (мерца с 3.5 мотора???) 95 или 98 ?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от msi200 » 21 Мар 2011, 22:15

За октановото число незнам, обаче бензинов мотор с директно впръскване ще иска качествено гориво. Скоро ще почнат да се оплакват от скапан бензин, точно както сега се оплакваме от нафтата.
I love the sound of V8 in the morning...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Даунсайзинг - релни ползи

Мнение от BadAngel » 21 Мар 2011, 22:47

1.4 бензин турбо на рено в софия харчи 9/100

130 коня

като вървеж е колкото 2 литра атмосверен бензин, харча и той е толкова

по-сложна подръжка (смяна на масло на 10 000 км, вместо на 20 000 при атмосверката)

по-ниски данъци и гражданска

заслужава си според мен
No bling at the Ring

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook