Последната V10 М кола

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 10.07.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Z3 Roadster 2.8
Мечтае да кара: едно да беше...

Re: Последната V10 М кола

Мнение от The7omahawk » 27 Юли 2010, 3:21

steeN написа:за 2ра, кой кара така? от 6та ще връщаш на 2ра при всяко намаляне на трафика ли...


Когато с моята кола искам да направя 60-90 максимално бързо връщам на втора, защото втора ми е до 95.Автоматика предполагам прави същото при натиснат педал до долу.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Последната V10 М кола

Мнение от steeN » 27 Юли 2010, 7:50

Penchev написа:...

а не ме разбирай погрешно. аз съм си олдскул фен. за мен есенцията на нещата е застинала някъде в края на 80те и началото на 90те, та дори и преди това, когато overengineering-a беше нещо нормално, когато хората не са викали пътна помощ заради спукана гума, когато рекламите не бяха за ненормалници, които влизат през прозореца на колата си и т.н.. но не мога да игнорирам новите технологии ;)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Старши Алкохолик
Аватар
Мнения: 3928
Регистриран на: 13.03.2006
Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
Кара: E60 LCI 535d
Мечтае да кара: E24 635CSi
Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D

Re: Последната V10 М кола

Мнение от zAcK » 27 Юли 2010, 9:14

toranaga написа:Не знам дали ще има атмосдерен V10, но дочух, че БМВ спират М5. Остават само М3 и М6, демек само М-купета, малко и голямо.



Това баба ти ли ти го каза или чич Спиро от бакалията отсреща :mhihi: :mhihi: :mhihi:

БМВ няма как да спрат М5, понеже това е един от емблематичните модели за марката!!!
Само да те светна, че първо излиза М5 и след това М3 ама ти си знаеш, нали зведите ти говорят :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти! :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Изображение
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real :mhihi:


Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 21.07.2010

Re: Последната V10 М кола

Мнение от toranaga » 27 Юли 2010, 10:43

zAcK написа:
toranaga написа:Не знам дали ще има атмосдерен V10, но дочух, че БМВ спират М5. Остават само М3 и М6, демек само М-купета, малко и голямо.



Това баба ти ли ти го каза или чич Спиро от бакалията отсреща :mhihi: :mhihi: :mhihi:

БМВ няма как да спрат М5, понеже това е един от емблематичните модели за марката!!!
Само да те светна, че първо излиза М5 и след това М3 ама ти си знаеш, нали зведите ти говорят :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Колега, нагрубих ли те с нещо, та предизвиках такава неадекватна реакция от твоя страна?
Не знам как си позволяваш да пишеш на хората по такъв начин и то във форум? Липсва ти елементарно възпитание и култура на общуване, но явно това е нещо нормално за теб, съдейки по другите ти мнения. Не би трябвало да е нормално за форума, обаче.

Дали ще спрат М5 или не, само времето ще покаже. Това ми беше казано от човек, който работи в едно от представителствата на БМВ в България, няма да споменаявам кое.

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4700
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Bavarcho » 28 Юли 2010, 9:01

Първия проект на Мгмбх е Е28... М5 ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от acho.rs » 29 Юли 2010, 12:18

steeN написа:а не ми минавай на лични. нищо криво не виждам в сметките ми, единствено може да има нещо от недоглеждане ;)

acho.rs написа:Да не разпалваме темата във форума ...
За чистотата на дизелите предполагам , разбра къде ти грешката - има идей за впръскване на карбамид , но все още процента им е почти нулев при сериините коли
За еластичността - пак видя къде бъркаш , даже и да ползваш сметкоплана на АЛХ за изчисление , сметките пак са криви - въртящия момент не е докрай важен за колите и при по-леките , има малка роля , освен това развъртането и времето за което се стигат обороти при дизел и бензин е коренно различно . Гледам , че си се хванал за *35и - не знаеш ли че това беше тест , как се приеме турбо мотор от БМВ вистите . Основното при него е премахването на лага изцяло и плавен ход . Със минимално пипане двигателя става 400+ коня и 500+ НМ , като дори някой само със софтуер и генерация го правят . Докато *35д е максимално изцеден и на ръба на възможностите си и ако не искаш да прегрее , повече от 20-30 коня , няма как да му сложиш . А забелязваш ли и че тягата му не върви заедно с конете . 30Д 245коня и 550НМ , *35Д 286коня и 580НМ , *40Д 306 коня и 600НМ - тва не ти ли подсказва , че повече от 500-550 НМ не са нужни и при спортния *35д вече се гонят обороти , но пък тогава почва да се пече много и за това спокойно може да се каже , че тоя двигател си е стигнал лимита , докато лимита на *35и е някъде към 450+ коня .


първо ти въобще знаеш ли какво е bluetec, bluemotion и т.н. процента на някой места по света не е нулев, а е почти 100 ;) и то само защото много старите дизели са освободени ако карат на биодизел или някаква подобна тъпня... не мога да си спомня в момента.

това за развъртането въобще защо го написа не знам...
въртящият момент е нещото което кара колата ти да се движи.
на мен ми се струва доста важен ;) дори е единственото важно нещо при практически индентични коли...

второ за дизела...
http://www.hs-elektronik.com/datenblatt ... 580nm.html
675 Nm ... да ти имам лимитите аз... това е само със смяна на софтуер без подмяна на хардуер...

ето ти една историйка да си четеш :)
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=113581

много добре знам, че въртящият момент на 335i е електронно изрязан, обаче това важи и за 335d...
най-високото ниво на dinan тунига на 335i e около 400 коня и това се постига с генерация, маслен радиатор и интеркулер...
на това ли му викаш минимално пипване :)

ето го stage 3
http://www.dinancars.com/store/product. ... 413&page=1
398Hp 581 Nm

и ето ти тестове, като не вярваш на сметките.
http://vivekk.bimmerpost.com//pics/BMW%20final.pdf

Ок , да го обсъдим тук
- първо ти въобще знаеш ли какво е bluetec, bluemotion и т.н. процента на някой места по света не е нулев, а е почти 100 ;)

- а ти знаеш , ли че само в моделите в които се впръсква урея или карбамид в испускателия тракт , само при тях няма азотни оксиси , във всички други ПСЕВДО зелени дизели от по 2000сс си пръскат отрова колкото 3 бензинови V8 . В колко от дизелите на ВАГ се впръскава карбамид ? А от дизелите на Мерц , колко отговарят на Евро 6 ?
това за развъртането въобще защо го написа не знам...
въртящият момент е нещото което кара колата ти да се движи.
на мен ми се струва доста важен ;)

- написах го защото е точно толкова важно , колкото и въртящия момент . За спортна кола няма никакво значение дали тягата идва от 2000 или от 5000 оборта - по-високоборотния двигател ще си седи във високите и не го бърка че на 3000 оборота няма мощност , освен това ще ги направи тези обороти 3 пъти по-бързо от дизела .
Другата ти грешка е със омножението на тягата и предавателните числа - сравни М3 със 335д и ще получиш , че 335д е по-бързо ... поне по тази сметка :conf:
дори е единственото важно нещо при практически индентични коли..

точно така , но ти май разбираш иднетични коли по друг начин . Идентични са еднкаво купе , еднакъв тип мотор (бензин или дизел) и еднакво пълнене . Тогава вече може да мериш по тягата и пак не става без дино диаграма . Новата петица 520Д е 380НМ при 1700 (или 1800) оборота , Е220 ЦДИ е 400НМ при 1400 оборота - какво , БМВто при равно тегло , прави близо 3 секудни до 130 след това става още по-грозно - щот има повече тяга ли ... или защото я има до по-високи оброти . Също да кажем и 335и и М3 - и двата мотора имат по 400 НМ , само че при М3 идват от мноооого по-високи обороти - ето тук идва развъртането и тягата във високи обороти . (не съм сигурен но си мисля , че и М3 имаше индивидуално дроселна клапа за всеки цилиндър) .
Каквото и да говориш пък за потенциал за доработка на 335и срещу 335д си мисля , че няма смисъл да го коментираме - то на всеки е ясно че 335д е на ръба да възможностите си . АЦ Шницер го доработиха със съвсем малко коне , точно защото споделиха че мотора има проблеми със термичните режими в които влиза при по-злобен тунинг .
аз очаквам да се появи М дизел в близките няколко години нещо с МНОГО въртящ момент, което да компенсира липсата на обороти.

- късмет със чакането - М Повер никога няма да пуснат печка , най-малкото защото Алпина е част от БМВ вече - алипина си имат дизели , а и те няма да имат пробелми със имиджа с дизел . Ако има супер дизел - ще е алпина . Освен това , както ти писах на ЛС - не очаквай много разлика в тягата - *30Д 540НМ 245кс , *40Д 600НМ 306кс - разликата е че единия мотор свършва на 4000 оброта а другия на 5000 - това е посоката на БМВ при дизелите - повече обороти , докато при Мерц е обратното - те залагат повече на тягата в ниски обороти (нови Е350ЦДИ ще е 265кс и 620НМ ) а както казах вече Е220 ЦДИ има 400Нм при едва 1400 оборота.
В заключение да кажа , че дзверската тяга на турбо дизела помага за пестене на гориво , но не е решаваща за динамиката , още по-малко ако мериш със големи , спортни бензинови мотори .
Последна промяна acho.rs на 29 Юли 2010, 12:22, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4874
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от acho.rs » 29 Юли 2010, 12:20

Дали ще спрат М5 или не, само времето ще покаже. Това ми беше казано от човек, който работи в едно от представителствата на БМВ в България, няма да споменаявам кое.

Карате се за пълни глупости - и М5 и М6 са спрени , но само доакто дойдат заместниците и при М5 това ще е съвсем скоро . И РСки и М серий се спират със спирането на производство на модела , върху чиято база са (или живеят съвсем малко след като се спре модела) .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1438
Регистриран на: 18.01.2007
Пол: Мъж
Кара: E39 535i '01
Мечтае да кара: Mки, Ферарита и други глупости :)

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Feanor » 29 Юли 2010, 13:23

steeN написа:335i 3та скорост
(7 000 / 176.36) * 80 = 3 175.3232 rpm
(7 000 / 176.36) * 120 = 4 762.9848 rpm

400Nm - 400 Nm
400 Nm * 1.54 * 3.08 = 1 897.28 Nm на гумите без загубите

335d 3та скорост
(5 000 / 139.89) * 80 = 2 859.38952 rpm
(5 000 / 139.89) * 120 = 4 289.08428 rpm

~585 Nm - 460 Nm
взимам минималното
460 Nm * 1.52 * 2.81 = 1 964.752 Nm на гумите без загубите


Ама нали забелязваш, че дизелът е доста по-близо до края на работния си диапазон? А ако не спираш на 120? А ако бензиновата тръгне на втора, щото кикдауна дали ще тръгне да я развърта от 3000 или ще превключи? Тогава кой ще има повече Нм на гумите? :)
"Nothing gives one person so much advantage over another as to remain always cool and unruffled under all circumstances"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Последната V10 М кола

Мнение от BMW_RIDER » 29 Юли 2010, 13:24

acho.rs написа:
това за развъртането въобще защо го написа не знам...
въртящият момент е нещото което кара колата ти да се движи.
на мен ми се струва доста важен ;)

- написах го защото е точно толкова важно , колкото и въртящия момент . За спортна кола няма никакво значение дали тягата идва от 2000 или от 5000 оборта - по-високоборотния двигател ще си седи във високите и не го бърка че на 3000 оборота няма мощност , освен това ще ги направи тези обороти 3 пъти по-бързо от дизела .


Според мен донякъде е така донякъде не. Това за развъртането мога да ти кажа ,че колкото повече въртящ момент толкова по лесно колата стига от 2 до 7к оборота. Колите с нисък въртящ момент и високи обороти обикновенно го компенсират донякъде с къси скорости. Представи си един типичен представител на високооботен двигател с нисък торг - хонда С2000. Караш намаляш в завой нямаш време да минеш на по долна и изведнъж двигателя се оказва на 4к, даваш газ обаче бързо развъртащия се мотор нещо седи. Точно щото я няма тягата да натисне буталата надолу ,че да развърти мотора до подходящите обороти. И колкото повече се увеличава скоростта толкова по явно става това.
Неможе напълно да компенсираш въртящ момент с обороти.
Сега всички ще кажат ми хубаво, що Ф1 и пистовите мотори залагат на обороти. Първо имат ограничение в кубатурата, и второ са много леки и не им трябва толкова тяга за да вървят. Положението обаче е съвсем различно при уличните коли, нито имат ограничение в кубатурата нито тежат 600кг, затова там Torque is the king :angel:
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Последната V10 М кола

Мнение от alx » 29 Юли 2010, 20:22

toranaga написа:Дали ще спрат М5 или не, само времето ще покаже. Това ми беше казано от човек, който работи в едно от представителствата на БМВ в България, няма да споменаявам кое.


ти уби рибата, феновете и турбинираните седани с голямата лопата...

мога съвсем отговорно документирано и финансирано да ти заявя, че м5 ще има :mhihi:
алекс
трабант 601с
разни други возила

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Последната V10 М кола

Мнение от alx » 29 Юли 2010, 20:29

BMW_RIDER написа:
acho.rs написа:
това за развъртането въобще защо го написа не знам...
въртящият момент е нещото което кара колата ти да се движи.
на мен ми се струва доста важен ;)

- написах го защото е точно толкова важно , колкото и въртящия момент . За спортна кола няма никакво значение дали тягата идва от 2000 или от 5000 оборта - по-високоборотния двигател ще си седи във високите и не го бърка че на 3000 оборота няма мощност , освен това ще ги направи тези обороти 3 пъти по-бързо от дизела .


Според мен донякъде е така донякъде не. Това за развъртането мога да ти кажа ,че колкото повече въртящ момент толкова по лесно колата стига от 2 до 7к оборота. Колите с нисък въртящ момент и високи обороти обикновенно го компенсират донякъде с къси скорости. Представи си един типичен представител на високооботен двигател с нисък торг - хонда С2000. Караш намаляш в завой нямаш време да минеш на по долна и изведнъж двигателя се оказва на 4к, даваш газ обаче бързо развъртащия се мотор нещо седи. Точно щото я няма тягата да натисне буталата надолу ,че да развърти мотора до подходящите обороти. И колкото повече се увеличава скоростта толкова по явно става това.
Неможе напълно да компенсираш въртящ момент с обороти.
Сега всички ще кажат ми хубаво, що Ф1 и пистовите мотори залагат на обороти. Първо имат ограничение в кубатурата, и второ са много леки и не им трябва толкова тяга за да вървят. Положението обаче е съвсем различно при уличните коли, нито имат ограничение в кубатурата нито тежат 600кг, затова там Torque is the king :angel:


viewtopic.php?f=29&t=13753

мисля, че тука има хора дето трябва да я прочетат... 2-3 пъти... ;)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 18.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 535d
Мечтае да кара: F10 m550d

Re: Последната V10 М кола

Мнение от epleired » 30 Юли 2010, 20:12

http://www.youtube.com/watch?v=KSwVGkjbshQ&feature=fvw - иначе дизелите не вървят :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Dirty M5 driveR » 05 Дек 2010, 19:51

Жалко за V10-ката. Уникален двигател. Цялата тая работа с турбо моторите не ми допада особено. Чара на М-моделите си е в атмосферните агрегати.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Zagy » 05 Дек 2010, 20:50

Споко - само след няколко години всички ще казват, че чара си е в турбаланите :mrgreen:
Si non confectus, non reficiat.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 1.01.2008
Местоположение: Homeless
Кара: 4 throttle beast
Детайли за колата: Cosmosschwarz

Re: Последната V10 М кола

Мнение от Who » 30 Дек 2010, 18:54

BMW_RIDER написа:
acho.rs написа:
това за развъртането въобще защо го написа не знам...
въртящият момент е нещото което кара колата ти да се движи.
на мен ми се струва доста важен ;)

- написах го защото е точно толкова важно , колкото и въртящия момент . За спортна кола няма никакво значение дали тягата идва от 2000 или от 5000 оборта - по-високоборотния двигател ще си седи във високите и не го бърка че на 3000 оборота няма мощност , освен това ще ги направи тези обороти 3 пъти по-бързо от дизела .


Според мен донякъде е така донякъде не. Това за развъртането мога да ти кажа ,че колкото повече въртящ момент толкова по лесно колата стига от 2 до 7к оборота. Колите с нисък въртящ момент и високи обороти обикновенно го компенсират донякъде с къси скорости. Представи си един типичен представител на високооботен двигател с нисък торг - хонда С2000. Караш намаляш в завой нямаш време да минеш на по долна и изведнъж двигателя се оказва на 4к, даваш газ обаче бързо развъртащия се мотор нещо седи. Точно щото я няма тягата да натисне буталата надолу ,че да развърти мотора до подходящите обороти. И колкото повече се увеличава скоростта толкова по явно става това.
Неможе напълно да компенсираш въртящ момент с обороти.
Сега всички ще кажат ми хубаво, що Ф1 и пистовите мотори залагат на обороти. Първо имат ограничение в кубатурата, и второ са много леки и не им трябва толкова тяга за да вървят. Положението обаче е съвсем различно при уличните коли, нито имат ограничение в кубатурата нито тежат 600кг, затова там Torque is the king :angel:

Не че няма кой да натисне буталата ... просто няма достатъчно ход самото бутало защото въртящия момент зависи най вече от ходът на буталото ... колкото по голям ход на буталото толкова повече въртящ момент но и по-ниски обороти като цяло за самия ДВГ ... въртящия момент идва от силата приложена върху рамото на коляновия вал нютон еденици на линеен метър n.m или в хамериканско както го мерят паунд на линеен фут колкото по голямо рамо има коляновия вал(ход на буталото) толкова по голямо усилие може да приложи на маховика и съответно на трансмисията но дългоходовите мотори са ниско оборотни поради големите маси на коляно-мотовилковия механизъм

оф не съм голям писач надявам се да съм го написал разбираемо
40173
The smaller displacement engine recorded less than 9 mpg-US (26 L/100 km; 11 mpg-imp)

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook