Нови цени на Гражданска отговорност ...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 28.10.2004
Местоположение: София
Кара: A6 3.0 tdi S-line

Мнение от verter » 10 Ное 2004, 20:50

Току що видях по Нова Телевизия минималната гражданска отговорност за 2005:


до 1800куб.см. - 90лв
от 1800 до 2500 -120лв
над 2500 .............-260лв



хайде да ви е "честито" и най вече на мен :evil:
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 11 Ное 2004, 0:11

260 е по добре от над 740 за 2,5 двигател, ама пак е много за България :? :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 282
Регистриран на: 23.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E65 730d

Мнение от soreman » 11 Ное 2004, 2:21

Всичко това са пълни глупости и простотии... хората са прости до немай къде защото всеки оспорва цените, никой не се замисля върху това че всъщност ГО по начина по който се изчислява го превръща във всичко друго, но не и в застраховка!
Цената на една застраховка зависи главно от риска, т.е. ако статистиката показва че за последните 5 години 10% от колите са катастрофирали и има тенденция това да се увеличава с 1% всяка година, то тогава риска за следващата година е най-вероятно 11%. Ако щетите миналата година са били за 100 лв, то най-вероятно за следващата ще са 110 лв., ако си сложат някаква печалба застрахователите примерно парите които трябва да съберат в този пример да бъдат 150 лв. Това биха били правилните изчисления, а не еди колко си кубика еди колко си пари. От кубиците не зависи риска, а изплащането на премиите зависи изцяло и само от риска, така че връзката се губи!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 11 Ное 2004, 9:49

BMW8 написа:260 е по добре от над 740 за 2,5 двигател, ама пак е много за България :? :lol:

740 e прогноза за 2006 а не за 2005 ,така че не се знае .. Факт е обаче че стават огромен брой катастрофи , и според мен има връзка с кубатурата .. ти с 2.5 БМВ с колко ще караш ,с 80-90 ли :DDD като се научим да караме цивилизовано и да правим по малко произшествия съм съгласен да спорим че цените са високи .. или да ги свържат с произшествията на собственика и като е примерен да е по малко ,също би било спреведливо..

Ледения
Аватар
Мнения: 4798
Регистриран на: 4.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е60 535d
Мечтае да кара: из Las Vegas!

Мнение от ICE » 11 Ное 2004, 11:25

Alexi написа:... Факт е обаче че стават огромен брой катастрофи , и според мен има връзка с кубатурата .. ти с 2.5 БМВ с колко ще караш ,с 80-90 ли :DDD като се научим да караме цивилизовано ...

Alexi, и си прав и не си. Вярно е, че голяма част от ситуациите (около 50%) ги създават задкормилните устройства на по-бързите и скъпи коли (основно тия с най-новите, които си мислят, че не стъпват по земята), ама другите 50% са на тези с таратайките които не могат да шофират или се мъчат да се "състезават" с по-висшите. Германия е идеален пример за това как "всяка жаба да си знае гьола". Кара си некво опелче (Корса примерно), вижда в огледалата Голф и веднага се прибира в дясната лента. Този с Голфа пък като види БМВ или Мерцедес се минава вдясно, те от своя страна правят път на Порше и Ферари. Има си йерархия. Това е то колеги, ТОЛКОВА Е ПРОСТО.
А цените на гражданските според мен, трябва да са съобразени единствено и само с това колко е примерен водача. :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Мнение от Leon » 11 Ное 2004, 13:19

Alexi написа:и според мен има връзка с кубатурата .. ти с 2.5 БМВ с колко ще караш ,с 80-90 ли :DDD като се научим да караме цивилизовано и да правим по малко произшествия съм съгласен да спорим че цените са високи .. или да ги свържат с произшествията на собственика и като е примерен да е по малко ,също би било спреведливо..


Ще дам един пример с моите коли - Пежо 205 д 1.8 - 62к.с. и 318 ис - 140к.с. Има разлика, нали? Макар че шофьора все съм си аз... Според вас еднакво ли трябва да се плаща при сегашната система? Това е едно от най-нелепите неща. Иначе съм абсолютно съгласен,че риска зависи от водача, не от колата... то и с 1000 кубика съм виждал сериозни поразии...
Never mistake motion for action...

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Ное 2004, 14:53

Alexi написа:.... или да ги свържат с произшествията на собственика и като е примерен да е по малко ,също би било спреведливо..


Да бе, да. Ти, ако караш кола регистрирана на някоя 75 год. бабка-инвалид, която през последните 10 год. не само не е карала ами и не се е качвала в лека кола, защото се вози на селския автобус веднъж седмично за да отиде до града на пазар, то ние сме си регистрирали колите на свое име и всичко ни се води на гъ..а.

Алекси, нищо лично, просто коментирам изказването ти :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 11 Ное 2004, 17:16

е да и така не е справедливо ,но както и да го направят все ще има някой ощетен .. и наистина по кубатура е доста разтегливо ,в една графа попадат коли по 60 и 250 коня-също тъпотия .. по произшествия няма как да е,щото кара човек а се прави застраховка на автомобил ,а те не вървят комплект .. и по пътя на логиката се стига до извода ,че трябва да е свързано със стойността на автомобила(щото тоя с 2.5 2003 нещо-си ще плати сега 170 лв ама ако се блъсне само фара му е 2 пъти повече) .. и се получава нещо като мини каско ,което ти плащат само в случай че си невинен при произшествие .. и незнам що не е направено точно така ,и без това застрахователите си имат вече системи на оценка стойността на автомобилите при правене на каско ,могат да я приложат и при ГО.
The Boss колата си е на мое име ,закупена с парички спечелени от мен с честен труд ,просто се опитвах да разсъждавам по темата .. а и конете са ми малко множко за инвалид :D

Полковника
Аватар
Мнения: 2998
Регистриран на: 8.03.2004
Местоположение: в по- следния блок на София
Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло

Мнение от TheBoss » 11 Ное 2004, 19:23

Извинявай, ако съм те засегнал. Нямах предвид тебе лично. Просто те използвах за пример. Предполагам, че извинения приемаш :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 11 Ное 2004, 19:33

От мое лично наблюдение и опит имам категорично мнение по въпроса - "кои са по-рисковите автомобили - мощните или слабите?". От опита ми с каране на кола 80 к.с. за 2 години съм имал поне няколко пъти повече инфарктни ситуации отколкото за 7 години с кола 129 к.с.
Вероятно на доста от вас се случвало със слаба кола зад камион и липса на видимост да кара километри преди да изпревари без риск. Вероятно се сещате за какво говоря - бързите коли ти дават повече сигурност. Несмятам, че по-мощните коли са по-рискови, а точно обратното - много по-сигурни, дори в ръцете на водач с по-малко опит, те са по-безопасни (имат ABS, ASC, ASD и какви ли не други съкращения).
Колко от вас са виждали катастрофирал S600, BMW 7, а жигули и разни други коли от среден клас?
Бих се радвал да споделите мненията си!
Niky Georgiev

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 11 Ное 2004, 20:15

Напълно подкрепям... Наистина със по-слабите коли, които съм карал досега, съм имал в пъти повече ситуации :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 11 Ное 2004, 20:24

И мойто мнение е такова...
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 12 Ное 2004, 0:03

TheBoss написа:Извинявай, ако съм те засегнал. Нямах предвид тебе лично. Просто те използвах за пример. Предполагам, че извинения приемаш :bchug:

не съм се засегнал :D но за бира съм винаги навит ,жалко че съм толкова далеч от вас ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 271
Регистриран на: 12.03.2004

Мнение от Acoto® » 14 Ное 2004, 13:17

Абе много са зле тия идиоти дето приемат тия закони бе. Те кво искат- българите да не карат коли, щото все пак няма коли няма катастрофи. Ама не е тва начина бе ей. Виждам, че всеки който кара автомобил(а БМВ минимум от 1.6, най-често 2.0) се застъпва и май пак ще има протести. Тогава ония дебелогъзите ще гледат така :shock: :shock: :shock: и пак ще питат: Ама кво стана бе, ние ли го направихме това? Знайте че всеки който има кола в българия(нашата мила българия вече ще я пишем с малка буква) за този закон могат да кажат само едно! F--k them!!!
AcoTo®

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 247
Регистриран на: 17.07.2004

Мнение от Sasho 28 » 14 Ное 2004, 16:47

BMW8 написа:260 е по добре от над 740 за 2,5 двигател, ама пак е много за България :? :lol:
За българия и 15 лв са много
Живота се измерва с моментите,когато сърцето ти спира

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook