Метан
Модератор: Общи модератори
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Най-после!
Снощи си прибрах колата от сервиза с монтирано метаново устройство.
Значи аз направих икономичен вариант с една 40 литрова бутилка, зареждането ми струваше 5 лв и 15 ст. (!), светнаха ми 4-те лампички на прибора, и след 30-35 км. угасна едната от тях. Майстора смята, че трябва да мина поне 100 км. с това зареждане. Още не съм го изразходил, за да видя дали е така. Другия месец, ако всичко е наред ще добавя още една 40 л. бутилка. Вървежа не е като на бензин (то няма и как да е), но разликата не е голяма. Мисля че няма да може да прави бърнаут
DD , но някак си ще го преживея.
Предупредиха ме, че около 20 % от конете умират на метан.
По-нататък ще има още инфо.
Снощи си прибрах колата от сервиза с монтирано метаново устройство.
Значи аз направих икономичен вариант с една 40 литрова бутилка, зареждането ми струваше 5 лв и 15 ст. (!), светнаха ми 4-те лампички на прибора, и след 30-35 км. угасна едната от тях. Майстора смята, че трябва да мина поне 100 км. с това зареждане. Още не съм го изразходил, за да видя дали е така. Другия месец, ако всичко е наред ще добавя още една 40 л. бутилка. Вървежа не е като на бензин (то няма и как да е), но разликата не е голяма. Мисля че няма да може да прави бърнаут

Предупредиха ме, че около 20 % от конете умират на метан.
По-нататък ще има още инфо.
- ZealoT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: 25.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
chefo написа:Най-после!
.........
дай малко повече инфо колко пари ти излезе..... и на какъв двигател си сложил метановата уредба.. аз също искам да си сложа....
2 Hard 4 You
Аз знаех, че е по-скъпо, но това беше единствения сервиз, от който няма оплаквания и все пак момчетата са в бранша с газовите у-ва от 15-тина години. А и става въпрос за чисто нови елементи.
Засега 40л. ми е добре, а следващата съм я планувал за другия месец, ще изкарам така дотогава.
Като видях 85 литровата бутилка, направо ми се взе акъла! нещо огромно е!
Моята има диаметър около 25 см. и е дълга малко по-малко от разстоянието между задните калници на Е34
т.е. около метър.
Теглото е приблизително килограм на литър вместимост или 40 л тежи 40 кг (празна) и събира към 6,5 кг газ.
А за това колко ще ми стига - работата ми е на 1 км. от метан-станцията
нямам проблем!
Засега 40л. ми е добре, а следващата съм я планувал за другия месец, ще изкарам така дотогава.
Като видях 85 литровата бутилка, направо ми се взе акъла! нещо огромно е!
Моята има диаметър около 25 см. и е дълга малко по-малко от разстоянието между задните калници на Е34

Теглото е приблизително килограм на литър вместимост или 40 л тежи 40 кг (празна) и събира към 6,5 кг газ.
А за това колко ще ми стига - работата ми е на 1 км. от метан-станцията

- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
chefo, много ме интересува каква е точно конфигурацията на твоята инсталация - подробно, като например как е решен проблема с компютъра, кислородния датчик, също така как би се отразила на пластмасови колектори и има ли гаранция при инсталация на такива..., има ли ламбда контрол и т.н.
Блягодаря предварително!
Блягодаря предварително!
Niky Georgiev
Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата. При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Говорих с майстора по въпроса за пластмасовите колектори и той каза, че няма никакъв проблем за тях, правили са такова БМВ мисля, че е било 525 с М50. Гаранция дават 1 година на цялата система. Слагат някакво стеснение в смукателната тръба преди дебитомера за да направят сместа на метан, но той каза, че ако искам да карам само на бензин мога много лесно да го махна, не е хванато сериозно.
Ако те интересува неща по-конкретно - питай, мога да се обадя в сервиза и да питам. Казаха, че понякога се налага да слагат някакъв "advance processor", който осигурява необходимото предварение на запалването, но само при някои автомобили, при мен нямало нужда. Бил включен в цената за монтаж. Предполагам, че става въпрос за коли, където се прави ламбда контрол, ама не съм сигурен.
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата. При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Говорих с майстора по въпроса за пластмасовите колектори и той каза, че няма никакъв проблем за тях, правили са такова БМВ мисля, че е било 525 с М50. Гаранция дават 1 година на цялата система. Слагат някакво стеснение в смукателната тръба преди дебитомера за да направят сместа на метан, но той каза, че ако искам да карам само на бензин мога много лесно да го махна, не е хванато сериозно.
Ако те интересува неща по-конкретно - питай, мога да се обадя в сервиза и да питам. Казаха, че понякога се налага да слагат някакъв "advance processor", който осигурява необходимото предварение на запалването, но само при някои автомобили, при мен нямало нужда. Бил включен в цената за монтаж. Предполагам, че става въпрос за коли, където се прави ламбда контрол, ама не съм сигурен.
А! Още нещо:
Във Варна текат по радиото големи реклами на метан-станцията и на сервиз, където монтират италиански газови устройства на изплащане без първоначална вноска. Аз първо там ходих, няколко дни не можах да намеря човека, който да каже кога и как.... Когато най-после го намерих, той ми се развика: "Стига сте ми идвали с тез БМВ-та! (говореше за Е34) Не разбрахте ли, че на тях не може да им се слага метан?! Писна ми от вас! Нерви не ми останаха!" и т.н.
Когато изчаках да се успокои, разбрах, че се е опитвал да слага уредба на 3 Е34-ки 520 и 525, с М20 са били, и ефекта е бил, че като се подаде газ, колата първо забива носа в земята и тогава тръгвала. Че как се сърдели собствениците, че незнам си какво (как няма, аз бих го пребил). Освен това видях с очите си ка на едно чисто ново Рено Меган му ЗАВАРЯВАХА стойката на бутилката в багажника от ВИНКЕЛ !!!
Мойта е монтирана с болтове и лентови скоби, които идват в комплект с бутилката.
Мисълта ми е, че трябва внимателно да се провери сервиза, преди да се остави там кола за правене.
Във Варна текат по радиото големи реклами на метан-станцията и на сервиз, където монтират италиански газови устройства на изплащане без първоначална вноска. Аз първо там ходих, няколко дни не можах да намеря човека, който да каже кога и как.... Когато най-после го намерих, той ми се развика: "Стига сте ми идвали с тез БМВ-та! (говореше за Е34) Не разбрахте ли, че на тях не може да им се слага метан?! Писна ми от вас! Нерви не ми останаха!" и т.н.
Когато изчаках да се успокои, разбрах, че се е опитвал да слага уредба на 3 Е34-ки 520 и 525, с М20 са били, и ефекта е бил, че като се подаде газ, колата първо забива носа в земята и тогава тръгвала. Че как се сърдели собствениците, че незнам си какво (как няма, аз бих го пребил). Освен това видях с очите си ка на едно чисто ново Рено Меган му ЗАВАРЯВАХА стойката на бутилката в багажника от ВИНКЕЛ !!!



Мойта е монтирана с болтове и лентови скоби, които идват в комплект с бутилката.
Мисълта ми е, че трябва внимателно да се провери сервиза, преди да се остави там кола за правене.
- Niky Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 273
- Регистриран на: 29.03.2004
- Местоположение: София
Благодаря ти за изчерпателността, аз отдавна имах намерение да слагам метан, но по сервизите дето обиколих - един в София и един в Русе, най-ниската цена която ми предложиха бе 2200 лв за обикновена инсталация и без каквато и да е гаранция (освен, за това, че някога ще ми гръмнат колекторите).
Газов инжекцион - 3 200 лв с три бутилки по 80 л, а трябвало и да си подсилвам задните пружини...
Много ми се струва като инвестиция на фона на цената на колата.
Ще проверя отново насам-натам в София, Варна ми е далечко.
Пиши за впечатленията от поведението на колата, доволен ли си, колко лв ти излиза на 100 км.
Газов инжекцион - 3 200 лв с три бутилки по 80 л, а трябвало и да си подсилвам задните пружини...
Много ми се струва като инвестиция на фона на цената на колата.
Ще проверя отново насам-натам в София, Варна ми е далечко.
Пиши за впечатленията от поведението на колата, доволен ли си, колко лв ти излиза на 100 км.
Niky Georgiev

3 бутилки по 80 л.



Човек! Ти знаеш ли колко тежат? над 240 кг празни!!! или 270 кг. заредени! ти ще си съсипеш колата, а и тя трябва да е туринг за да ги събере. 80 литровата бутилка е огромна!
Помисли пак каква конфигурация ти трябва. Сега разбрах, че има станция в Севлиево и май ще строят в Шумен. Така, че с общо 80 л. зареждане ще може да се пътува Варна-София.
- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
По-нагоре се коментираха разликите газова/метанова уредба. Понеже скоро слагах газова
Дотук разлика виждам само в изпарителя, за който е ясно - газът е втечнен/има нужда от изпаряване/, метанът не е втечнен /под налягане е, няма нужда от изпаряване/, и бутилката.
свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.
на газовата има същоchefo написа:Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите
на газовата - също., има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата.
Дотук разлика виждам само в изпарителя, за който е ясно - газът е втечнен/има нужда от изпаряване/, метанът не е втечнен /под налягане е, няма нужда от изпаряване/, и бутилката.
Има опасност, но не за инжекторите /те работят до 2000об/, а за регулатора на налягането. На бензин той работи в динамичен режим /диафрагмата се движи, на пружината действат само около 3атм/, при сегашното положение регулатора работи в статичен режим /всичките над 6атм от помпата отиват обратно в резервоара - пружината и диафрагмата работят в крайно положение/. Преди да взема мойта кола е карана изключително на газПри работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.


".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

- ivantchoG
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1956
- Регистриран на: 23.06.2004
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: 1985 BMW E30 M10B18
Така е, но разликата между моята /и твоята/, допълнително слагана уредба, и истински газов ИНЖЕКЦИОН е колкото между заводската горивна уредба на ВАЗ2101 и моя бензинов инжекцион.chefo написа::shock: баси цената!!!
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!

Бате Сашо - Пази имената!

ОК, за това не бях се сетил
ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?

58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани