Метан

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 18 Ное 2004, 10:42

Най-после!
Снощи си прибрах колата от сервиза с монтирано метаново устройство.
Значи аз направих икономичен вариант с една 40 литрова бутилка, зареждането ми струваше 5 лв и 15 ст. (!), светнаха ми 4-те лампички на прибора, и след 30-35 км. угасна едната от тях. Майстора смята, че трябва да мина поне 100 км. с това зареждане. Още не съм го изразходил, за да видя дали е така. Другия месец, ако всичко е наред ще добавя още една 40 л. бутилка. Вървежа не е като на бензин (то няма и как да е), но разликата не е голяма. Мисля че няма да може да прави бърнаут :DDD , но някак си ще го преживея.
Предупредиха ме, че около 20 % от конете умират на метан.
По-нататък ще има още инфо.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 25.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 330i

Мнение от ZealoT » 18 Ное 2004, 13:07

chefo написа:Най-после!
.........


дай малко повече инфо колко пари ти излезе..... и на какъв двигател си сложил метановата уредба.. аз също искам да си сложа....
2 Hard 4 You

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 18 Ное 2004, 13:54

Уредбата е нова, BRC, с една 40 л бутилка, 1 год. гаранция - 950 лв.
Мотора е М20/В20 1989 г., казаха че са слагали и няма никакъв проблем и за М50/В20/В25, на същата цена.
Допълнитена бутилка 40 л. ще ми струва още 400 лв. с монтажа.
Плащаш си отделно регистрация и преглед на системата общо 20 лв.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 18 Ное 2004, 13:58

Малко скъпо са ти взели... В София същата работа щеше да е с около 250 лв. по - малко... Иначе - тия 40 л. доникъде няма да ти стигат - или трябва да живееш много близо до станцията и да не излизаш от Варна. Скоро ще се наложи и втора бутилка! :(

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 18.11.2004

Мнение от Synthy » 18 Ное 2004, 14:20

Можеш ли да споделиш какви са физическите размери на бутилката? в см примерно, или някакви точни размери.

Благодаря предварително :)
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 18 Ное 2004, 16:11

Аз знаех, че е по-скъпо, но това беше единствения сервиз, от който няма оплаквания и все пак момчетата са в бранша с газовите у-ва от 15-тина години. А и става въпрос за чисто нови елементи.
Засега 40л. ми е добре, а следващата съм я планувал за другия месец, ще изкарам така дотогава.
Като видях 85 литровата бутилка, направо ми се взе акъла! нещо огромно е!
Моята има диаметър около 25 см. и е дълга малко по-малко от разстоянието между задните калници на Е34 :D т.е. около метър.
Теглото е приблизително килограм на литър вместимост или 40 л тежи 40 кг (празна) и събира към 6,5 кг газ.
А за това колко ще ми стига - работата ми е на 1 км. от метан-станцията :lol: нямам проблем!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 18 Ное 2004, 18:05

chefo, много ме интересува каква е точно конфигурацията на твоята инсталация - подробно, като например как е решен проблема с компютъра, кислородния датчик, също така как би се отразила на пластмасови колектори и има ли гаранция при инсталация на такива..., има ли ламбда контрол и т.н.
Блягодаря предварително!
Niky Georgiev

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Ное 2004, 10:47

Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата. При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Говорих с майстора по въпроса за пластмасовите колектори и той каза, че няма никакъв проблем за тях, правили са такова БМВ мисля, че е било 525 с М50. Гаранция дават 1 година на цялата система. Слагат някакво стеснение в смукателната тръба преди дебитомера за да направят сместа на метан, но той каза, че ако искам да карам само на бензин мога много лесно да го махна, не е хванато сериозно.
Ако те интересува неща по-конкретно - питай, мога да се обадя в сервиза и да питам. Казаха, че понякога се налага да слагат някакъв "advance processor", който осигурява необходимото предварение на запалването, но само при някои автомобили, при мен нямало нужда. Бил включен в цената за монтаж. Предполагам, че става въпрос за коли, където се прави ламбда контрол, ама не съм сигурен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Ное 2004, 10:59

А! Още нещо:
Във Варна текат по радиото големи реклами на метан-станцията и на сервиз, където монтират италиански газови устройства на изплащане без първоначална вноска. Аз първо там ходих, няколко дни не можах да намеря човека, който да каже кога и как.... Когато най-после го намерих, той ми се развика: "Стига сте ми идвали с тез БМВ-та! (говореше за Е34) Не разбрахте ли, че на тях не може да им се слага метан?! Писна ми от вас! Нерви не ми останаха!" и т.н.
Когато изчаках да се успокои, разбрах, че се е опитвал да слага уредба на 3 Е34-ки 520 и 525, с М20 са били, и ефекта е бил, че като се подаде газ, колата първо забива носа в земята и тогава тръгвала. Че как се сърдели собствениците, че незнам си какво (как няма, аз бих го пребил). Освен това видях с очите си ка на едно чисто ново Рено Меган му ЗАВАРЯВАХА стойката на бутилката в багажника от ВИНКЕЛ !!! :shock: :shock: :shock:
Мойта е монтирана с болтове и лентови скоби, които идват в комплект с бутилката.
Мисълта ми е, че трябва внимателно да се провери сервиза, преди да се остави там кола за правене.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 273
Регистриран на: 29.03.2004
Местоположение: София

Мнение от Niky Georgiev » 19 Ное 2004, 11:27

Благодаря ти за изчерпателността, аз отдавна имах намерение да слагам метан, но по сервизите дето обиколих - един в София и един в Русе, най-ниската цена която ми предложиха бе 2200 лв за обикновена инсталация и без каквато и да е гаранция (освен, за това, че някога ще ми гръмнат колекторите).
Газов инжекцион - 3 200 лв с три бутилки по 80 л, а трябвало и да си подсилвам задните пружини...
Много ми се струва като инвестиция на фона на цената на колата.
Ще проверя отново насам-натам в София, Варна ми е далечко.
Пиши за впечатленията от поведението на колата, доволен ли си, колко лв ти излиза на 100 км.
Niky Georgiev

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Ное 2004, 11:43

:shock: баси цената!!!

3 бутилки по 80 л. :shock: :shock: :shock:

Човек! Ти знаеш ли колко тежат? над 240 кг празни!!! или 270 кг. заредени! ти ще си съсипеш колата, а и тя трябва да е туринг за да ги събере. 80 литровата бутилка е огромна!
Помисли пак каква конфигурация ти трябва. Сега разбрах, че има станция в Севлиево и май ще строят в Шумен. Така, че с общо 80 л. зареждане ще може да се пътува Варна-София.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 19 Ное 2004, 12:12

По-нагоре се коментираха разликите газова/метанова уредба. Понеже скоро слагах газова
chefo написа:Честно казано не мога да ти дам 100% отговор, ама ще ти кажа каквото знам:
Проблема с компютъра не е решен, в смисъл че няма проблем - има реле, което спира тока през инжекторите
на газовата има също
, има датчик за оборотите, който осигурява автоматичното превключване на метан след палене, когато оборотите минат 2000, не знам да е слагано нещо по ламбда сондата.
на газовата - също.
Дотук разлика виждам само в изпарителя, за който е ясно - газът е втечнен/има нужда от изпаряване/, метанът не е втечнен /под налягане е, няма нужда от изпаряване/, и бутилката.
При работа на метан помпата продължава да си върти бензина, така че няма опасност нещо да се спече.
Има опасност, но не за инжекторите /те работят до 2000об/, а за регулатора на налягането. На бензин той работи в динамичен режим /диафрагмата се движи, на пружината действат само около 3атм/, при сегашното положение регулатора работи в статичен режим /всичките над 6атм от помпата отиват обратно в резервоара - пружината и диафрагмата работят в крайно положение/. Преди да взема мойта кола е карана изключително на газ :oops: :arrow: свалят уредбата, купувам я аз, карам само на бензин, след около 6 месеца регулатора "сдаде багажа". Сега, понеже пак сложих газ, и пак помпата не спира, ще слагам реле /или транзистор, още не съм го направил/, което да спира и помпата.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 19 Ное 2004, 12:20

chefo написа::shock: баси цената!!!
Така е, но разликата между моята /и твоята/, допълнително слагана уредба, и истински газов ИНЖЕКЦИОН е колкото между заводската горивна уредба на ВАЗ2101 и моя бензинов инжекцион.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Ное 2004, 12:20

ОК, за това не бях се сетил :oops: ама няма ли да се ошашка компютъра като спре помпата? В смисъл, че всичко останало си работи: разходомера примерно си показва все едно, че няма промяна в системата. А и знае ли някой кои параметри (датчици) влияят върху изчисляването на предварението на запалването? Аз се сещам за обороти, положение на дроселна клапа, дебитомер, knock-сензор (той със сигурност не се задейства, защото метана е доста по неподатлив на детонации от бензина). Има ли друго, примерно показания на ламбда-сондата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 541
Регистриран на: 18.12.2002
Местоположение: Варна

Мнение от chefo » 19 Ное 2004, 12:22

Niky Georgiev написа:...2200 лв за обикновена инсталация и без каквато и да е гаранция (освен, за това, че някога ще ми гръмнат колекторите)...

е за това говорех

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook