Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
Re: Даунсайзинг - реални ползи
явно заради това минимизираш успеха на фокуса
моята харчи 10-12 и разход от 5/100 за бензин ме впечатли доста
моята харчи 10-12 и разход от 5/100 за бензин ме впечатли доста
No bling at the Ring
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Аз викам да слезем на земята и да говорим с нормални физични понятия като изгорено гориво и получени от него калории съответно извършена работа и мощност.1 и 2 закон на термодинамиката цикъл на карно и още куп неща от физиката и механиката на които се базира една термодинамична машина сиреч ДВГ.Та като си припомним тия неща ще се сетим че няма как два двигателя да имат една и съща мощност и единия да гори 3 литра другия 5 за да ги получи тия к.с.при положение че са на едно технологично ниво. Най елементарното нещо което човек ще разбере е че няма как да имаш 100 к.с. и да гориш 2/100 литра бензин визирам двигател с типа намален обем с турбо и двигател 100 к.с. атмосферка и той да гори 6/100.Всичко е игра с обороти въртящ момент трансмисия тегло и воала имаме нов-стар продукт за масовия потребител .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Никой производител не може да ме убеди, че 1.3л ТД (около 90к.с.) ще живее повече от един 1.6л атмосферен дизел (50 к.с.). Един голям атмосферен нискооборотен двигател живее с пъти повече от наточено турбо-компресорно асматично моторче.
Преди десетина години 100к.с. на литър беше постижение за спортен автомобил. Сега ги наточиха всички малолитражки да са така. Ми те са мъртъвци много бързо
Преди десетина години 100к.с. на литър беше постижение за спортен автомобил. Сега ги наточиха всички малолитражки да са така. Ми те са мъртъвци много бързо

- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Даунсайзинг - реални ползи
абе ти не разбра ли ,че белите хора не ги интересува колко ще "живее" ,5-7г е гаранцията ,после който иска да се главоболи .. новите мотори си имат нормален ресурс ,около 300к не се пипа нищо почти .. така както ги плюете нали знаете ,че БМВ е иноватор в даунсайзинга 

- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Jordana написа:Аз викам да слезем на земята и да говорим с нормални физични понятия като изгорено гориво и получени от него калории съответно извършена работа и мощност.1 и 2 закон на термодинамиката цикъл на карно и още куп неща от физиката и механиката на които се базира една термодинамична машина сиреч ДВГ.Та като си припомним тия неща ще се сетим че няма как два двигателя да имат една и съща мощност и единия да гори 3 литра другия 5 за да ги получи тия к.с.при положение че са на едно технологично ниво. Най елементарното нещо което човек ще разбере е че няма как да имаш 100 к.с. и да гориш 2/100 литра бензин визирам двигател с типа намален обем с турбо и двигател 100 к.с. атмосферка и той да гори 6/100.Всичко е игра с обороти въртящ момент трансмисия тегло и воала имаме нов-стар продукт за масовия потребител .

всъщност революция няма
има някаква псевдо еволюция с силен маркетингов привкус и някакви еко ползи може би
Alexi написа:абе ти не разбра ли ,че белите хора не ги интересува колко ще "живее" ,5-7г е гаранцията ,после който иска да се главоболи .. новите мотори си имат нормален ресурс ,около 300к не се пипа нищо почти .. така както ги плюете нали знаете ,че БМВ е иноватор в даунсайзинга
А ти не разбра ли, че тука повечето сме негри, който пишат тука щото обичат и харесват БМВ
От тук натам освен ако Форд не направят Фикус дето генерира бензин и го дават с тристаен на пъпа на София не ме търси ...
Ти тука кво правиш освен да го играеш дразнител? Форд няма ли форум?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Alexi написа:абе ти не разбра ли ,че белите хора не ги интересува колко ще "живее" ,5-7г е гаранцията ,после който иска да се главоболи .. новите мотори си имат нормален ресурс ,около 300к не се пипа нищо почти .. така както ги плюете нали знаете ,че БМВ е иноватор в даунсайзинга
Хайде бе 5-7 години?



И след като ти дадат няколко години гаранция за нещо или някакви километри, после колата е за хвърляне ли? Само не ми казвай, че Европейците(особено Германците)си подаряват колите след като станат на 5 години, че ще започне голям смях тука. Да, ПРОДАВАТ ги, но изобщо не на ниска цена, а на точно такава, която ако се замислиш, може би ще са на кантар нещата да си купиш ли нова или да вземеш старата. Мъчат се да изстискат всеки цент отгоре и не са като тукашните по гРобубляне, които ти свалят от цената още за добър ден. Нали се сещаш, че след 5 години ако тази кола е поставена на картечен огън от списания, предавания и разни други неща, то цената им съвсем няма да е задоволителна за да си кажат хората "купувам я, пък след 5 години ще я подаря".


Но иначе аз казах нещо, което не може да се отрече - специално премиум марките, няма да направят колите си така, че да се разпадат след 3-5 години, въпреки изстискването на всеки кон. По-евтините марки...може би. Но няма как издръжливостта на двигателите да е като тази на атмосферките, та дори и най-форсираните атмосферки.
Аз сега бих се замислил доста ако трябва да си купя турбиниран бензин/дизел на 150+ хил. км., а какво остава за такъв на 300 000?


In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
аз мога съвсем отговорно да заявя, че никой от производителите не се интересува как ще се държи колата след като излезе от гаранция... до колкото не развие някакъв сериозен дефект които прави возилото опасно за експолатация и производителя не го осъдят да плаща за контузии и смърт.
това, че колите си държат цените след като излезат от гаранция е без значение за производителя. да- хубаво е, но не им е това била целта. производителя го интересува колко колата държи първите 3-5 години- защо? защото на базата на обезценяването й се определят числата за лизинг (да не се бърка със купуване със заем). и колкото повече си държи цената- толкова по-ниска е лизинговата вноска на месец което прави колата.. .по-достъпна и повече бройки се продават.
другото е че в развитите страни (които интересуват производителя) е много рядко една кола да се хвърли защото и е заминал мотора или трансмисията. колата обикновено се хвърля когато има много ръжда и прекалено много електрически проблеми. но това да се хвърли защото й трябва основен ремонт- такова понятие "основен ремонт" няма.
така че... модерните двигатели и трансмисии не са определящото за живота на едно модерно возило на пазарите които имат значение за производителя. и не, българия не влиза в тая сметка.
това, че колите си държат цените след като излезат от гаранция е без значение за производителя. да- хубаво е, но не им е това била целта. производителя го интересува колко колата държи първите 3-5 години- защо? защото на базата на обезценяването й се определят числата за лизинг (да не се бърка със купуване със заем). и колкото повече си държи цената- толкова по-ниска е лизинговата вноска на месец което прави колата.. .по-достъпна и повече бройки се продават.
другото е че в развитите страни (които интересуват производителя) е много рядко една кола да се хвърли защото и е заминал мотора или трансмисията. колата обикновено се хвърля когато има много ръжда и прекалено много електрически проблеми. но това да се хвърли защото й трябва основен ремонт- такова понятие "основен ремонт" няма.
така че... модерните двигатели и трансмисии не са определящото за живота на едно модерно возило на пазарите които имат значение за производителя. и не, българия не влиза в тая сметка.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Даунсайзинг - реални ползи
To аз ако направя снимки в някоя близка гробница, дето колите идват на собствен ход, малко хора ще повярват, че това е последното им паркомясто
Относно електрическите проблеми, то кола с такива ядове отива директно на скраб. Точно поради тази причина писах за многото електроника в новите коли и предстоящите в бъдеще ядове. Аз не съм навит за една платка да плащам повече, отколкото съм дал за колата. Новите модели са си за консуматорското бобщество. Взимаш, караш (под наем или на изплащане 60-84 месеца) и изхвърляш. За 1-ви, 2-ри, 3-ти и Н-ти ремонт има само теми във форумите Лада и Москвич.

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
След като близо година на пазара е най-екстремния даунсайзинг при дизелите - 3.0 три-турбо , започнаха да излизат и реални противници. Под зловещото име X M50d X-drive се подвизава супер авангардното творение на баварците - дизел с 3 турбокомпресора и 381кс/740НМ от само 3.0л работен обем . Срещу него обаче излиза новото квазимодо на ВАГ - Cayenne Diesel S , като на отзад светят 4 цеви и пише само Cayenne S да не срамува собственик на Порше-печка . Двигателя е 4,2 ТДИ на Ауди , леко засилен до 382кс(хах комплексари) и 850НМ .
Получава се очакваното - по-простия 8мак на ВАГ леко изпреварва зверския дизел на БМВ . Това при автомобили с еднакво тегло, еднакви скоростни кутии, еднаква ЦЕНА (
) .
Икономията обаче е налице - по НЕФЗ (каталожен разход) даунсайзинг мотора харчи 0,8/100 по-малко , според конкретния тест - 0,7/100 по-малко
Честито на желаещите да заплатят 50 000лв повече от цената на 3.0 би-турбо дизелова Х5-ца за да имат 3.0 три-турбо дизелова Х5-ца ... която според журналистите е със по-слабо пътно поведение от наточения Туарег .
Получава се очакваното - по-простия 8мак на ВАГ леко изпреварва зверския дизел на БМВ . Това при автомобили с еднакво тегло, еднакви скоростни кутии, еднаква ЦЕНА (

Икономията обаче е налице - по НЕФЗ (каталожен разход) даунсайзинг мотора харчи 0,8/100 по-малко , според конкретния тест - 0,7/100 по-малко

- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Само т'ва за еднаквата цена не го вярвам, говорим за кола, оборудвана с някакви екстри.
I love the sound of V8 in the morning...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
msi200 написа:Само т'ва за еднаквата цена не го вярвам, говорим за кола, оборудвана с някакви екстри.
Я Германия:
БМВто е със + 20 цола джанти + адаптив драйв - 86 160 евро
Поршето е + 21 цола джанти + въздушно окачване + торг векторинг - 87 995 евро
Х5 3.0sd / 35d / 40d поне имаше предимство да е МНОГО по-евтин при закупуване от Кю7 4,2 ТДИ а в случая е на една цена с Порше (което дели платформа с Туарег , но пак )
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: Даунсайзинг - реални ползи
В Авто Билда пък тъкмо хвалеха 528и Туринг и се чудех как толкова хвалби. Накрая гледам някаква цена от 150 000( бахти, за обикновено комби с вентилатори
)и го критикуваха здраво заради мотора, който въпреки модерните неща, бил с доста над каталожния разход(дали не беше 2 литра, съжалявам, че не запомних)и реалния можел да се постигне дори със стария 6-так. Смятайте ако бяха направили нов, модерен, атмосферен с подобни параметри в тази кола. Естествено казаха, че ги дразни звукът, който при 6-така за тях е несравнимо по-добър и самия двигател е доста по-спокоен, равномерен.
С този даунсайзинг се изсраха на метеното.

С този даунсайзинг се изсраха на метеното.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:msi200 написа:Само т'ва за еднаквата цена не го вярвам, говорим за кола, оборудвана с някакви екстри.
Я Германия:
БМВто е със + 20 цола джанти + адаптив драйв - 86 160 евро
Поршето е + 21 цола джанти + въздушно окачване + торг векторинг - 87 995 евро
Х5 3.0sd / 35d / 40d поне имаше предимство да е МНОГО по-евтин при закупуване от Кю7 4,2 ТДИ а в случая е на една цена с Порше (което дели платформа с Туарег , но пак )
Не ми се занимава сега да проверявам, но за последно при Порше екстрите бяха по-скъпи от на БМВ и стандартното оборудване имаше липси. Тия неща, които си изброил, са един вид задължителните екстри, ама после се почва кожи, ел. седалки, люкове, навигации, камери и т.н. М50д наистина е прекалено скъпо в сравнение с 40д, но пък има опция за 3-ти ред седалки = 20% ДДС кредит.
I love the sound of V8 in the morning...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
но пък има опция за 3-ти ред седалки = 20% ДДС кредит.
Да и като не докажеш, че го използваш за превоз на товари или работници , става мааалко деликатно с данъчните . Вярно че в БГ тази схема е стандарт и даже е част от ТВ рекламите на дилърите , но си е заобикаляне на закона .
- msi200
- ентусиаст
-
- Мнения: 1028
- Регистриран на: 8.11.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: X5+M2
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Данъчните се заяждат за т.нар. N1 сертификати. И са прави, щото се получава интересната ситуация едно Х6 да се води товарно, да се купи без ДДС, а после данъка да му е 30лв и ползва винетка за лека кола...
За фабрични 7-местни коли няма никакъв проблем с данъчния кредит.
За фабрични 7-местни коли няма никакъв проблем с данъчния кредит.
I love the sound of V8 in the morning...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]