Ф10 М5 - 2012 - част 2

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 23 Авг 2012, 15:34

Sharo написа:Ето малко снимки в допълнение към статията


как не ви беше срам да разглобите колата бе?

:lol:
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от @2bar » 23 Авг 2012, 19:27

DrivinGGoD написа:С прости думи - липсата на гумени тампони в шарнирните връзки по окачването прави по-директна и информативна връзката на гумите с купето, както при състезателните коли, при които конвенционалните тампони се заместват с метални шарнирни връзки (uniball-и) или с по-твърди материали - полиуретани и тем подобни... от там и малко повече шум и вибрации се предават, но вслучая поне за мен това е по-скоро предимство отколкото недостатък!



някакви снимки има ли? точно този пасаж ми стана интересен (днес се мотах около F11 535 и там си ги има всички гумени тампони),а не вярвам окачването на М да е кой знае колко по различно от 535.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Sharo » 23 Авг 2012, 19:41

alx написа:
Sharo написа:Ето малко снимки в допълнение към статията


как не ви беше срам да разглобите колата бе?

:lol:

хаха притстааш ли си :D


ето за задния мост ... 10ти номер

Изображение
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от @2bar » 24 Авг 2012, 10:12

ясно, мерси.

според мен е по - скоро рекламен трик отколкото да се разбира буквално,че връзката е директна. Поне според чертежа, не е.

Но без да го видя, не мога да кажа нищо. Интересно ми е все пак, какво е нивото на шума в сравнение с конкурентите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Sharo » 24 Авг 2012, 11:35

нова игра ... преброй радиаторите ...и познай кой за какво е

Изображение
жокер 1 :DDDDD
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 24 Авг 2012, 11:45

@2bar написа:ясно, мерси.

според мен е по - скоро рекламен трик отколкото да се разбира буквално,че връзката е директна. Поне според чертежа, не е.

Но без да го видя, не мога да кажа нищо. Интересно ми е все пак, какво е нивото на шума в сравнение с конкурентите.



Окачването на моста към купето със сигурност е твърдо, а що се отнася до подвижните връзки на носачите към моста сигурен съм, че както се вижда и на снимките тук "тампоните" са по-скоро много по-плътни и твърди, от конвенционалните такива и за това толкова се говори за това втвърдяване :yes:

Sharo написа:...


До тук 5 топлообменника, без да броим тези за маслата в мотора, кутията и хидравликата, за които си говорихме :twisted: Дай схемите и за тях ;)

Не са пестили от охлаждане :mhihi:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Sharo » 24 Авг 2012, 11:56

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от BMW_RIDER » 24 Авг 2012, 13:30

Честито на тоя дето ще го сервизира/ремонтира това... Интересно има ли и кулер на дифа?
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Boyadjiev » 24 Авг 2012, 14:50

BMW_RIDER написа:Честито на тоя дето ще го сервизира/ремонтира това... Интересно има ли и кулер на дифа?

Мисля че имаше голям радиатор (за моите разбирания) даже с помпа или клапан който се отваря като загрее (по спомен)... На видеото в youtube е обяснено, където инженерите анцентират на новостите :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 24 Авг 2012, 15:40

Няма принудително охлаждане на диф-а, топлообмена се извършва от ребрата по долния му капак...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от steeN » 24 Авг 2012, 19:28

DrivinGGoD написа:...

Ето тук е обяснено добре.

С прости думи - липсата на гумени тампони в шарнирните връзки по окачването прави по-директна и информативна връзката на гумите с купето, както при състезателните коли, при които конвенционалните тампони се заместват с метални шарнирни връзки (uniball-и) или с по-твърди материали - полиуретани и тем подобни... от там и малко повече шум и вибрации се предават, но вслучая поне за мен това е по-скоро предимство отколкото недостатък!



помня го аз това клипче, ама там не казваха ли само за събфрейма(на задния мост), мен беше интересно за останалите места където обикновенно има тампони. дори и тях ли са заместили с другите неща дето ги изброяваш?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Alex 320i Cabrio » 25 Авг 2012, 13:58

steeN написа:
DrivinGGoD написа:...

Ето тук е обяснено добре.

С прости думи - липсата на гумени тампони в шарнирните връзки по окачването прави по-директна и информативна връзката на гумите с купето, както при състезателните коли, при които конвенционалните тампони се заместват с метални шарнирни връзки (uniball-и) или с по-твърди материали - полиуретани и тем подобни... от там и малко повече шум и вибрации се предават, но вслучая поне за мен това е по-скоро предимство отколкото недостатък!



помня го аз това клипче, ама там не казваха ли само за събфрейма(на задния мост), мен беше интересно за останалите места където обикновенно има тампони. дори и тях ли са заместили с другите неща дето ги изброяваш?


Само тампоните на събфрейма ги няма. Всичко друго си е на гумени тампони. Малко наизуст говорят колегите - дори и 911 ГТ3 РС не е на унибали. Първо защото шума и вибрациите са ужасни, и второ защото унибалите не обичат мръсотия, сол и други подобни, които ги няма на писта, но по пътищата е друго...
Power is Nothing Without Insanity

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от DrivinGGoD » 27 Авг 2012, 11:31

Написаното по-горе от мен, по-скоро целеше обяснение, на причината да се използват елементи различни от конвенционалните тампони.

В случая моста е закачен към купето твърдо, а както се вижда от приложените по-долу снимки, тампони в шарнирните връзки на носачите има, но гумата в тях е далеч по-малко, а предполагам и доста по-твърда - както написах по-горе за подмяната на тампоните с по-твърди материали ;)

F10 М5 носачи:
Изображение

F10 550i носачи:
Изображение

Както се вижда на снимките в местата на връзка на носачите към купето металните втулки в тампоните са много по-големи, за сметка на гумата между тях, на М5-цовия носач дори в едната точка на хващане към моста направо липсва тампон, а и двете горни рамена на окачването се захващат към шенкела с шарнири, а не с тампони, докато при 550ката на единия носач към шенкела е стампон... Останалите разлики в самите тампони, връзки и шарнири ясно се виждат. Та в крайна сметка, не са унибали, но са далеч и от конвенционалните тампони на комфортните коли от този клас :yes:

Положението е аналогично и при предното окачване:

М5:

Изображение

550i:

Изображение
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Alex 320i Cabrio » 29 Авг 2012, 1:49

DrivinGGoD написа:
Както се вижда на снимките в местата на връзка на носачите към купето металните втулки в тампоните са много по-големи, за сметка на гумата между тях, на М5-цовия носач дори в едната точка на хващане към моста направо липсва тампон, а и двете горни рамена на окачването се захващат към шенкела с шарнири, а не с тампони, докато при 550ката на единия носач към шенкела е стампон... Останалите разлики в самите тампони, връзки и шарнири ясно се виждат. Та в крайна сметка, не са унибали, но са далеч и от конвенционалните тампони на комфортните коли от този клас :yes:



Позволи ми - в гаража си имам и М3 Е46 и М5 Е61, та прекрасно знам, че всички тампони по М колите са по-здрави и по-големи от тези на 535д, 550и или дори 330и... В случая единственото нововъведение е твърдата връзка между магаре на задния мост и купето. Гарантирам ти, че не е от желание за повишение на спортното усещане, а например, че на БМВ не им се занимава с гаранционно обслужване на гумено-хидравлични тампони. Винаги са били детска болест на Е39 и Е60/Е61. При ХХХ Нм въртящ достигнати от новия В8 мотор във Ф10 М5 (току що се усетих, че дори не му знам и номенклатурния номер....Ха, толкова е и ///М мотор де, ма това е друга тема...) колко живот би дал на гумено-хидравличен тампони? А сега, БМВ ти казват, че ставаш Сена, шумът и вибрацийте са угасени с помощта на добра изолация - ми тя и без това е над 2 тона кола, хай сега за някое и друго кило повече, и всички са щастливи...
Power is Nothing Without Insanity

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от acho.rs » 29 Авг 2012, 9:27

100 пъти се спомена че колата е два тона . Ами не е точно 2 тона , всъщност е няма и 8% по-тежка от предшественика си (140кг) , което предвид колко по-голяма е Ф10 от Е60 е нормално . Това не е супер-спортен болид да има чак такова значение масата. Никой от конкурентите не е по-лек , нито ХК-Р,нито Е63,нито Панамера Турбо .

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook