Американските VS Европейските спортисти
Модератор: Общи модератори
Re: Американските VS Европейските спортисти
Факт е обаче, че ако разглеждаме цените трябва да замълчим тези които сме за европейските коли
защото разлика в цените има... 


..Bayerische Motoren Werke..


- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Американските VS Европейските спортисти
Той интериора на Вайпъра си изглежда съвсем прилично бих казал... Вече на усещане сигурно е друго, верно не е Напа кожата, ама не мисля, че интериора им е основен таргет на Крайслер груп
За мен лично по-важно е как се усеща и управлява една такава кола. Вайпъра определено е "по-недодялания" в добрия смисъл на думата
Тук бих намесил и GT-R... И той ли е технологично изостанал, и той ли е "евтин боклук"? Просто се формират горе-долу три лагера: европейски, американски и японски (по скоро вече азиатски, защото и други почнаха да се бутат при "батковците"). И трите постигат заветната цел да имат бързи коли по три коренно различни начина. Със съответните вариации на технологии, материали, издръжливост, разход на гориво и т.н. И съответно - цена.
Американците залагат на недотам технологично развити двигатели, шасита, трасмисии и т.н. Залагат на евтини материали. Но за сметка на това на сурова сила и повишена издръжливост.
Европейците залагат на технологии, качествени и модерни материали (тук е малко спорно напоследък) и понижен разход на гориво. Залагат и на детайла на изработката.
Японците - също на най-новите технологии, но и на сравнително евтини материали и ниска цена.
Но в крайна сметка целта е постигната - колите са все така бързи и готини за каране и според мен не е най-важно коя била най-технологично напреднала
Всяка една машина си има своя чар и ако имах възможност бих притежавал по един екземпляр от всеки лагер


Тук бих намесил и GT-R... И той ли е технологично изостанал, и той ли е "евтин боклук"? Просто се формират горе-долу три лагера: европейски, американски и японски (по скоро вече азиатски, защото и други почнаха да се бутат при "батковците"). И трите постигат заветната цел да имат бързи коли по три коренно различни начина. Със съответните вариации на технологии, материали, издръжливост, разход на гориво и т.н. И съответно - цена.
Американците залагат на недотам технологично развити двигатели, шасита, трасмисии и т.н. Залагат на евтини материали. Но за сметка на това на сурова сила и повишена издръжливост.
Европейците залагат на технологии, качествени и модерни материали (тук е малко спорно напоследък) и понижен разход на гориво. Залагат и на детайла на изработката.
Японците - също на най-новите технологии, но и на сравнително евтини материали и ниска цена.
Но в крайна сметка целта е постигната - колите са все така бързи и готини за каране и според мен не е най-важно коя била най-технологично напреднала

Всяка една машина си има своя чар и ако имах възможност бих притежавал по един екземпляр от всеки лагер

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Американските VS Европейските спортисти
Aз и по-напред казах, че Американските автомобили определено ми допадат като концепция и не мога да отрека, че с удоволствие бих карал такъв автомобил.
Всеки производител си има конкретни таргет групи и целта му е да им предложи максимално много от това, което те искат, за да има успешни продажби.
Твърдението ми е, че от към дизайн, технологии и инженерна мисъл са по-назад и то доста.
Нормално е да има разлика в цената. Получаваш толкова, за колкото си плащаш
Както има салам за 7лв/кг така има и за 20.
Всеки производител си има конкретни таргет групи и целта му е да им предложи максимално много от това, което те искат, за да има успешни продажби.
Твърдението ми е, че от към дизайн, технологии и инженерна мисъл са по-назад и то доста.
M-coupe написа:Факт е обаче, че ако разглеждаме цените трябва да замълчим тези които сме за европейските колизащото разлика в цените има...
Нормално е да има разлика в цената. Получаваш толкова, за колкото си плащаш

Re: Американските VS Европейските спортисти
Всичко е според личните предпочитания... но и на 3те континента има по 3 водещи марки (какво съвпадение) за спортни и по-народни коли
Европа - БМВ Мерцедес Ауди
Азия - Мазда Нисан Тойота
Америка - Форд Шевролет Додж


Европа - БМВ Мерцедес Ауди
Азия - Мазда Нисан Тойота
Америка - Форд Шевролет Додж

..Bayerische Motoren Werke..


- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Американските VS Европейските спортисти
Делян написа:Колега, за да защитиш тезата си, в место да се опитваш да ми правиш остроумни забележки и да се заяждаш, не мислиш ли, че би било по-ефективно и културно, да поддържаш добрият приятелски тон, да посочиш конкретен мотор, да постнеш техническите му характеристики и да кажеш - "Ето, виж, този е по-добър заради еди си кое и еди си кое". Щом предишните страници били пълни с примери, това не би те затруднило![]()
Нека те улесня. Ще напиша най-елементарните критерии, по които можем да съдим за технологичното ниво на два мотора. Вземам за пример двигателят на най-новият Viper, който е често е цитиран в темата от поддръжниците на Американските возила.
BMW мотор
Година на производство: 1992
Работен обем: 6,1L
Мощност: 627hp
Въртящ момент: 651 Nm
Maксимални обороти: 7500 rpm
Тегло на мотора: 266 kg
Разход на гориво(каталожни данни):
- Среден: 15L/100km
- Максимално нисък - 10L/100km
Dodge Viper мотор
Година на производство: 2012
Работен обем: 8,4
Мощност: 640hp
Въртящ момент: 813 Nm
Mаксимални обороти: 6400 rpm
Тегло на мотора: ?
Разход на гориво(каталожни данни):
- Среден: ? L/100km
- Максимално нисък - 11,1L/100km
Така като ги гледаш колега, кой ти си вижда на по-високо технологично ниво?
Добре.....
Първо - действително си подбрал чудесен пример за двигател, но от него са произведени има няма 100 броя и се намира в кола струваща милиони, не бих го нарекъл точно сериен мотор.
Съотношението кс/литър и НМ/обем е малки заобиколно и за мене леко кръчмарко сравнение за двигател. По тази логика японски пистови мотори от преди 10-15 години се смеят на технологичното ниво на Ферари и Порше.
Да поясня: Обем на цилиндър и обем на двигател НЕ Е едно и също. Обема на двигателя е като го вземеш и го пуснеш във вана с вода - колко вода ще измести! И освен от обема на цилиндрите и горивната камера се състои и от обема на блока, газоразпределение, колектори и т.н.
И така спокойно може да имаш 7 литров мотор с обем по малък от 5 литров. Какъвто често е случая с американските мотори заради по-компактите им глави и централно разположен вал с повдигачи. Теглото също им е огромен плюс особено състезателни версии. ЛС7(7 литра) от стария корвет З06 и камаро з28 е с фабрично тегло 204кг а с олекотена периферия е под 190кг. Виждаш ли 70те кг разлика с мотора който си дал за пример. А знаеш ли ,че се побира на мястото на боксера на порше 911, да правени са такива конверсии.
Още нещо фабрично този двигател е 500кс със елементарни промени става над 600кс. Над 100кс разлика. Това нещо да го направиш с европейски или японски атмосферен мотор е много трудно срещу много пари.
От същата архитектура ГМ са произвели над 100 МЛН двигателя - не знам дали европейските премиум марки накуп са произвели толкова коли.
Ползват се в моторници, състезателни коли дори малки самолети. Сещаш се за каква надеждност и простота при ремонт и експлоатация става въпрос.
Наскоро някой ми обясняваше как колекторите на последното м5 били кръстосани на 180 градуса и колко технологично било. Същото нещо го има в форд ГТ от 60те. ГМ са правили експерименти с газови турбини в коли още 50те год.
Тъй ,че определено са назад американците във трансмисиите, окачването и като цяло предаването на мощността на пътя, но в двигателите никога не са били - просто друга философия.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Американските VS Европейските спортисти
BMW_RIDER написа:Добре.....
Първо - действително си подбрал чудесен пример за двигател, но от него са произведени има няма 100 броя и се намира в кола струваща милиони, не бих го нарекъл точно сериен мотор.
...
Наскоро някой ми обясняваше как колекторите на последното м5 били кръстосани на 180 градуса и колко технологично било. Същото нещо го има в форд ГТ от 60те. ГМ са правили експерименти с газови турбини в коли още 50те год.
ГТ-то също не е баш серийно


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Американските VS Европейските спортисти
K_Ilkov написа:BMW_RIDER написа:Добре.....
Първо - действително си подбрал чудесен пример за двигател, но от него са произведени има няма 100 броя и се намира в кола струваща милиони, не бих го нарекъл точно сериен мотор.
...
Наскоро някой ми обясняваше как колекторите на последното м5 били кръстосани на 180 градуса и колко технологично било. Същото нещо го има в форд ГТ от 60те. ГМ са правили експерименти с газови турбини в коли още 50те год.
ГТ-то също не е баш серийно
А ясно, просто нали се тръби ,че европейците са гурутата на всяка една автомобилна технология, а американците изостанали. Ето например магнитното окачване на фераритата е правено от фирма дъщерна на ГМ.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Американските VS Европейските спортисти
хАмериканците си имат много неща, просто пазара там е по-друг и непретенциозен ...
Дори европейците свалят нивото за да са конкурентни там. Всичко е в продажбите и маркетинга, а не в самите технологии.
Аз лично макар и фен на ЕУ подхода, започнах определено да уважавам по-простия и лишен от излишна технология УСА подход ...
Твърде хай-тек почнаха да ми идват БМВ-тата в последно време ...
Дори европейците свалят нивото за да са конкурентни там. Всичко е в продажбите и маркетинга, а не в самите технологии.
Аз лично макар и фен на ЕУ подхода, започнах определено да уважавам по-простия и лишен от излишна технология УСА подход ...
Твърде хай-тек почнаха да ми идват БМВ-тата в последно време ...

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
Re: Американските VS Европейските спортисти
Нека не забравяме, че моторите, които сравних имат 20 години разлика
Във времето когато илиза S70/2, положението при Американските мотори е в пъти по-зле.
И да, наистина избрах брутален мотор, рядък и скъп, нямащ еквивалент във времената, когато е направен(и не само).
Идеята ми беше да акцентирам върху огромният потенциал и традиции, които имат инженерите на БМВ.
Виждам, че BMW_RIDER споменавa пистовите мотори, което ме подсеща за още един изключително ярък пример за възможностите на БМВ.
Решиха да направят пистов мотор(S1000RR) за пръв път в историята си и направиха възможно най-добрият, засенчващ брутално всички други производители, с дългогодишен опит, традиции и амбиции в бранша.
Примери има още много - новите I8, M3/4, М5/6 и т.н.
Единствено съжалявам, че целият този потенциал, не е насочен напълно в посоката, в която би ми се искало, но няма пълно щастие.
Все пак си мисля, че рано или късно ще извадят "Supercar" и когато го направят, ще е нещо изключително.

Във времето когато илиза S70/2, положението при Американските мотори е в пъти по-зле.
И да, наистина избрах брутален мотор, рядък и скъп, нямащ еквивалент във времената, когато е направен(и не само).
Идеята ми беше да акцентирам върху огромният потенциал и традиции, които имат инженерите на БМВ.
Виждам, че BMW_RIDER споменавa пистовите мотори, което ме подсеща за още един изключително ярък пример за възможностите на БМВ.
Решиха да направят пистов мотор(S1000RR) за пръв път в историята си и направиха възможно най-добрият, засенчващ брутално всички други производители, с дългогодишен опит, традиции и амбиции в бранша.
Примери има още много - новите I8, M3/4, М5/6 и т.н.
Единствено съжалявам, че целият този потенциал, не е насочен напълно в посоката, в която би ми се искало, но няма пълно щастие.
Все пак си мисля, че рано или късно ще извадят "Supercar" и когато го направят, ще е нещо изключително.
Re: Американските VS Европейските спортисти
Делян написа:Все пак си мисля, че рано или късно ще извадят "Supercar" и когато го направят, ще е нещо изключително.
Те вече го мисля заедно със Тойота... до 2 години ще се види какво са измислили

http://fakti.bg/avto/119887-bmw-i-toyot ... a-rezachka
..Bayerische Motoren Werke..


- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: Американските VS Европейските спортисти
Делян написа:
Виждам, че BMW_RIDER споменавa пистовите мотори, което ме подсеща за още един изключително ярък пример за възможностите на БМВ.
Решиха да направят пистов мотор(S1000RR) за пръв път в историята си и направиха възможно най-добрият, засенчващ брутално всички други производители, с дългогодишен опит, традиции и амбиции в бранша.
Действително С1000рр изби рибата тотално. Но една птичка пролет не прави. Освен това съм чувал доста интересни слухове ,че при разработката на с1000 са разглобили в лабораторията 4 К5ци (те направиха 2005 горе долу същото което с1000 при появата си) и с1000 е правен по тях, което действително страшно личи, аз лично съм ги сравнявал на живо. Ноо пак казвам може да е просто слух.
Не мисля ,че двигателя на Мак Ф1 е критерии, се едно сега аз да им вадя на американците драг моторите по няколко хиляди коня.
Иначе трябва да си просто тъп ,че да отречеш възможностите и постиженията на БМВ, но не трябва да се подценява и нещо което на пръв поглед изглежда "изостанало"
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Американските VS Европейските спортисти
Това с конските сили за литър наистина не е определящо, най-вече защото често дори по-големите двигатели са по-евтини - както беше в Е92 М3 и Ц63 АМГ - една и същата цена, но едното е повече от 50% по-голямо ... Да не говорим че Хонда С2000 от 10-15 години вади повече коне от литър от Ферари/Порше ... Ако трябва да стигнем и още по далеч , така де надолу в имиджа - Рено Клио също има над 100кс от литър и то от доста време ...
На мен ми направи впечатление този клип - сега наистина може да се каже, че това избиха рибата - за 80к долара :
https://www.youtube.com/watch?v=
На мен ми направи впечатление този клип - сега наистина може да се каже, че това избиха рибата - за 80к долара :
https://www.youtube.com/watch?v=
Re: Американските VS Европейските спортисти
http://www.tuning.bg/oficialno-noviqt-C ... ks-galeirq
Ето го и новият Кадилак с 640к.с - дали М5 ще се справи с него как мислите
Ето го и новият Кадилак с 640к.с - дали М5 ще се справи с него как мислите

..Bayerische Motoren Werke..


- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Американските VS Европейските спортисти
естесвено, че не
но следващото М5...

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Re: Американските VS Европейските спортисти
steeN написа:естесвено, че нено следващото М5...
Естествено, че говоря за следващото М5


..Bayerische Motoren Werke..


Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани