F80-М3/F82-М4 - 2014

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Делян » 17 Май 2014, 19:41

Според мен, освен по-късите турбо пътища(може би главната причина), това решение е било продиктувано и от по-сложната охладителна система с три радиатора, съответно заемащи повече пространство. С един куршум - два заека :). Определено е интересно инженерно решение.
А при по-сериозен тунинг => по-голям кулер, ще трябва да се търси място другаде :)
Прави ми впечатление и високата степен на сгъстяване като за турбо мотор - 10.2:1

Track-ready cooling system and engine oil supply for outstanding performance.

The exceptional performance of the BMW M3 Sedan and BMW M4 Coupe also demands an exceptionally sophisticated thermal management system for the engine and ancillary units. To ensure optimal operating temperatures both in short everyday trips around town and also when the vehicle is being driven flat out on the track, the M GmbH engineers developed a highly efficient cooling system, comprising a main radiator plus additional radiators for the high- and low-temperature circuits, turbocharger and transmission, while a temperature-stabilising electric water pump ensures that the engine can develop its full performance at all times.
Изображение

Source: M-Power.com

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 18 Май 2014, 21:28

Nickelback написа:На мен ми е интересен тоя кулер (или по-точно да го наречем топлообменник), който е доста по-различен от конвенционалния челен кулер...

Изображение


45kW Cooling power
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Nickelback » 18 Май 2014, 21:43

Turturelo написа:
Nickelback написа:На мен ми е интересен тоя кулер (или по-точно да го наречем топлообменник), който е доста по-различен от конвенционалния челен кулер...

...


45kW Cooling power


Интереснооо... доста ми се вижда, 45kW сигурно е накаква приведена ефективност :dunno: А на какъв принцип охлажда? Не бих се очудил да е с елементи на Пелтие, щото нашите хора постоянно вкарват някакви извънземни технологии :D :ok:

ЕДИТ:
Сега видях втората картинка, явно е конвеционално охлаждане от основния кръг :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 8.08.2006
Кара: го из просото!
Детайли за колата: E46 330d

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Urt » 19 Май 2014, 14:22

https://www.youtube.com/watch?v=uAaJRIg63kM
Сравнение на Autocar на М4 vs C63 AMG

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 19 Май 2014, 14:56

Това охлаждане го развиват още от х5м и х6м .. има го и в м5 малко поразвито ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 20 Май 2014, 6:01

http://autobild.bg/Тестваме-М3-и-М4-в-Алгарве/a8032
С тези нютони на това леко купе, гумите ще бъдат изяждани като кашкавал, дори без яко пилене, а само чрез всичката газ с включени системи за стабилност.
Имаше една статия с това как унищожили към 900 и отгоре комлекта задни гуми за тестове, но не мога да я намеря.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Turturelo » 20 Май 2014, 6:45

не мога да споделя всички числа от тестовете, но те изглеждат горе долу така:

издръжливост - 200 000 км (60% магистрала и 40% пътища)
пълно натоварване на трансмисиите на полигона ни във Франция - по 30 000 км за двата варианта
спирачки и окачване на Нордшлайфе - 400 обиколки (равняващи се на 300 000 км нормални пътища)
максимум натоварване аеродинамика и двигател на Нардо - 1500 км
лоши пътища в Европа - 30 000км
тест на изпускателната система - 200 000км
лоши пътища и издръжливост в Китай - 30 000км
още около 30 позиции за всеки един от компонентите.. калибровка на системите за стабилност, коефициенти на триене при различните режими на шофиране, корозия, охладителна система и т.н. ... обичайните неща

Апропо трудно ще похабиш гумите при включено DSC. Има си отделен режим за това ..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Nickelback » 20 Май 2014, 6:51

Ето това ми хареса :mhihi:
Turturelo написа:...и издръжливост в Китай - 30 000км



Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 20 Май 2014, 21:22

Малко из Топ Гиър:
1942 чифта или 971 комплекта гуми са унищожени по време на тестовете за M4 в продължение на 19 месеца.


Говори се, че 550-те Нм на M4 са способни да унищожат чисто нов комплект за седмица.

Хич не ги яде. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 21 Май 2014, 14:07

BMW Power ACM написа:Малко из Топ Гиър:
1942 чифта или 971 комплекта гуми са унищожени по време на тестовете за M4 в продължение на 19 месеца.


Говори се, че 550-те Нм на M4 са способни да унищожат чисто нов комплект за седмица.

Хич не ги яде. :mhihi:

Ква ти седмица .. давам им 5 мин ако тракшана не работи аххаха даже пак са много .. 2 3 обиколки на калиманово макс :D
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 21 Май 2014, 19:12

Е, убеден съм никой няма предвид за колко време могат да се потрошат с палене, на тебе и 5 минути са ти достатъчни. :mhihi:
Имат предвид като си даваш газта насам-натам предполагам, което пак е много условно.
Твоята Ф10-ка как е в това отношение с тези...повечко нютони? :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 21 Май 2014, 19:51

BMW Power ACM написа:Е, убеден съм никой няма предвид за колко време могат да се потрошат с палене, на тебе и 5 минути са ти достатъчни. :mhihi:
Имат предвид като си даваш газта насам-натам предполагам, което пак е много условно.
Твоята Ф10-ка как е в това отношение с тези...повечко нютони? :mhihi:

Мани ама със страшен кеф изхвърлих прехвалените Мишелини ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от host » 21 Май 2014, 20:21

Сори че разводнявам темата ама с какво ги смени? Пирели?

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Top Gun Maverick » 21 Май 2014, 20:55

Йокохама или ако е нещо по-бюджетно с Фалкен. Хайде да видим дали познах. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: F80-М3/F82-М4 - 2014

Мнение от Sharo » 22 Май 2014, 13:15

BMW Power ACM написа:Йокохама или ако е нещо по-бюджетно с Фалкен. Хайде да видим дали познах. :mhihi:

Дънлоп и Пирели са за тия коли според мен (ако не скачаме на семита де). На М5-цата сложих дънлопа, а Х-а го поръчах напрао с пирелитата.... Разлиакта от мишелина е колосална. Тоя Мишелин си е магистрална гума за каране с 300.. в глада и на бавно каране го няма никакъв.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook