F80-М3/F82-М4 - 2014
Модератор: Общи модератори
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Според мен, освен по-късите турбо пътища(може би главната причина), това решение е било продиктувано и от по-сложната охладителна система с три радиатора, съответно заемащи повече пространство. С един куршум - два заека
. Определено е интересно инженерно решение.
А при по-сериозен тунинг => по-голям кулер, ще трябва да се търси място другаде
Прави ми впечатление и високата степен на сгъстяване като за турбо мотор - 10.2:1
Track-ready cooling system and engine oil supply for outstanding performance.
The exceptional performance of the BMW M3 Sedan and BMW M4 Coupe also demands an exceptionally sophisticated thermal management system for the engine and ancillary units. To ensure optimal operating temperatures both in short everyday trips around town and also when the vehicle is being driven flat out on the track, the M GmbH engineers developed a highly efficient cooling system, comprising a main radiator plus additional radiators for the high- and low-temperature circuits, turbocharger and transmission, while a temperature-stabilising electric water pump ensures that the engine can develop its full performance at all times.

Source: M-Power.com

А при по-сериозен тунинг => по-голям кулер, ще трябва да се търси място другаде

Прави ми впечатление и високата степен на сгъстяване като за турбо мотор - 10.2:1
Track-ready cooling system and engine oil supply for outstanding performance.
The exceptional performance of the BMW M3 Sedan and BMW M4 Coupe also demands an exceptionally sophisticated thermal management system for the engine and ancillary units. To ensure optimal operating temperatures both in short everyday trips around town and also when the vehicle is being driven flat out on the track, the M GmbH engineers developed a highly efficient cooling system, comprising a main radiator plus additional radiators for the high- and low-temperature circuits, turbocharger and transmission, while a temperature-stabilising electric water pump ensures that the engine can develop its full performance at all times.

Source: M-Power.com
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Nickelback написа:На мен ми е интересен тоя кулер (или по-точно да го наречем топлообменник), който е доста по-различен от конвенционалния челен кулер...
45kW Cooling power
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Turturelo написа:Nickelback написа:На мен ми е интересен тоя кулер (или по-точно да го наречем топлообменник), който е доста по-различен от конвенционалния челен кулер...
...
45kW Cooling power
Интереснооо... доста ми се вижда, 45kW сигурно е накаква приведена ефективност



ЕДИТ:
Сега видях втората картинка, явно е конвеционално охлаждане от основния кръг

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Urt
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 8.08.2006
- Кара: го из просото!
- Детайли за колата: E46 330d
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
https://www.youtube.com/watch?v=uAaJRIg63kM
Сравнение на Autocar на М4 vs C63 AMG
Сравнение на Autocar на М4 vs C63 AMG
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Това охлаждане го развиват още от х5м и х6м .. има го и в м5 малко поразвито ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
http://autobild.bg/Тестваме-М3-и-М4-в-Алгарве/a8032
С тези нютони на това леко купе, гумите ще бъдат изяждани като кашкавал, дори без яко пилене, а само чрез всичката газ с включени системи за стабилност.
Имаше една статия с това как унищожили към 900 и отгоре комлекта задни гуми за тестове, но не мога да я намеря.
С тези нютони на това леко купе, гумите ще бъдат изяждани като кашкавал, дори без яко пилене, а само чрез всичката газ с включени системи за стабилност.
Имаше една статия с това как унищожили към 900 и отгоре комлекта задни гуми за тестове, но не мога да я намеря.
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
не мога да споделя всички числа от тестовете, но те изглеждат горе долу така:
издръжливост - 200 000 км (60% магистрала и 40% пътища)
пълно натоварване на трансмисиите на полигона ни във Франция - по 30 000 км за двата варианта
спирачки и окачване на Нордшлайфе - 400 обиколки (равняващи се на 300 000 км нормални пътища)
максимум натоварване аеродинамика и двигател на Нардо - 1500 км
лоши пътища в Европа - 30 000км
тест на изпускателната система - 200 000км
лоши пътища и издръжливост в Китай - 30 000км
още около 30 позиции за всеки един от компонентите.. калибровка на системите за стабилност, коефициенти на триене при различните режими на шофиране, корозия, охладителна система и т.н. ... обичайните неща
Апропо трудно ще похабиш гумите при включено DSC. Има си отделен режим за това ..
издръжливост - 200 000 км (60% магистрала и 40% пътища)
пълно натоварване на трансмисиите на полигона ни във Франция - по 30 000 км за двата варианта
спирачки и окачване на Нордшлайфе - 400 обиколки (равняващи се на 300 000 км нормални пътища)
максимум натоварване аеродинамика и двигател на Нардо - 1500 км
лоши пътища в Европа - 30 000км
тест на изпускателната система - 200 000км
лоши пътища и издръжливост в Китай - 30 000км
още около 30 позиции за всеки един от компонентите.. калибровка на системите за стабилност, коефициенти на триене при различните режими на шофиране, корозия, охладителна система и т.н. ... обичайните неща
Апропо трудно ще похабиш гумите при включено DSC. Има си отделен режим за това ..
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Ето това ми хареса 
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Turturelo написа:...и издръжливост в Китай - 30 000км
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Малко из Топ Гиър:
Хич не ги яде.
1942 чифта или 971 комплекта гуми са унищожени по време на тестовете за M4 в продължение на 19 месеца.
Говори се, че 550-те Нм на M4 са способни да унищожат чисто нов комплект за седмица.
Хич не ги яде.

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
BMW Power ACM написа:Малко из Топ Гиър:1942 чифта или 971 комплекта гуми са унищожени по време на тестовете за M4 в продължение на 19 месеца.Говори се, че 550-те Нм на M4 са способни да унищожат чисто нов комплект за седмица.
Хич не ги яде.
Ква ти седмица .. давам им 5 мин ако тракшана не работи аххаха даже пак са много .. 2 3 обиколки на калиманово макс

ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Е, убеден съм никой няма предвид за колко време могат да се потрошат с палене, на тебе и 5 минути са ти достатъчни.
Имат предвид като си даваш газта насам-натам предполагам, което пак е много условно.
Твоята Ф10-ка как е в това отношение с тези...повечко нютони?

Имат предвид като си даваш газта насам-натам предполагам, което пак е много условно.
Твоята Ф10-ка как е в това отношение с тези...повечко нютони?

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
BMW Power ACM написа:Е, убеден съм никой няма предвид за колко време могат да се потрошат с палене, на тебе и 5 минути са ти достатъчни.![]()
Имат предвид като си даваш газта насам-натам предполагам, което пак е много условно.
Твоята Ф10-ка как е в това отношение с тези...повечко нютони?
Мани ама със страшен кеф изхвърлих прехвалените Мишелини ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Сори че разводнявам темата ама с какво ги смени? Пирели?
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
-
- Мнения: 1895
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: Сърф
- Детайли за колата: Немски кон
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
Йокохама или ако е нещо по-бюджетно с Фалкен. Хайде да видим дали познах. 

In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.
I feel the need, the need for speed.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач.

I feel the need, the need for speed.
- Sharo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6597
- Регистриран на: 2.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: или поне се учи ежедневно
- Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М
Re: F80-М3/F82-М4 - 2014
BMW Power ACM написа:Йокохама или ако е нещо по-бюджетно с Фалкен. Хайде да видим дали познах.
Дънлоп и Пирели са за тия коли според мен (ако не скачаме на семита де). На М5-цата сложих дънлопа, а Х-а го поръчах напрао с пирелитата.... Разлиакта от мишелина е колосална. Тоя Мишелин си е магистрална гума за каране с 300.. в глада и на бавно каране го няма никакъв.
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола
Хайде да покараме малко кола
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани