Ф10 М5 - 2012 - част 2

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от acho.rs » 18 Авг 2012, 16:01

alx написа:
steeN написа:реално къде ще караш над 140 ми кажи без да ти излезе неоправдано скъпо :) ?


ми... аз от 140 почвам като карам... :driving:

"скъпо"? ако си дал 80к евра за кола.. не мисля, че 2-3 литра на 100 нагоре или надолу е от значение... пък и тая "м" емблема на аутобана където заигравките стават от 120 нагоре... трябва да значи нещо... а в случая ... не знам кво значи.

М в случая значи скъп М пакет :mhihi:
steeN написа:а бе да и само да се оглеждаш като гърмян заек, щото после ти изгърмяват застраховката. пък и на магистралата да се гониш, това е доста скучна дисциплина за мен. на един навит път над 140 изобщо не ти трябва. пак се откъсваме от реалността общо взето. :D
за мен това е всекидневната кола на бъдещето... никъде не съм казал, че това ще замени М (въпреки, че очаквам да има пълноправен М дизел след 1-2 поколения)

п.с.
и къде са тия аутобани... само на едно единствено място в европа.

Ти заради това ли си взе М3ка - да караш със 90 :lol: Че то от 50 до 140 чипосан дизел ще те дръпне - за какво ти е Мка , тогава ? Сигурно има и нещо друго , а :driving:
Последна промяна acho.rs на 18 Авг 2012, 16:12, променена общо 1 път

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Авг 2012, 19:59

Абе то в САЩ малко така стоят нещата - купуваш си бърза кола, която извън пистите няма къде да караш. Все едно отиваш до Рим и не виждаш папата защото хем бензина евтин, хем колите като цяло и нови са по-евтини значително от тези в Европа. :mhihi: Сравнете цената на кое да е БМВ в САЩ от дилър и от Европа и ще видите за какво става дума. Марш всички към УСА. :mhihi:
Но там или влизаш в пътя и внимаваш като караш, или/и лежиш дори за кратко по затворите, или/и оставаш без книжка...до живот. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5250
Регистриран на: 12.11.2006
Пол: Мъж
Кара: ги да пият мента
Мечтае да кара: за 6лв/100км
Детайли за колата: не върви и не гори

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от павката » 18 Авг 2012, 20:49

steeN написа:

:shock:

кой ще иска бензини изобщо като го завъртят с още 500 оборота?

е ти сега ли го видя клипа....колата си е тежка,а двигателя само 3л.не е нещо мега ускорително
Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче

Старши спамър
Аватар
Мнения: 1895
Регистриран на: 27.04.2010
Местоположение: Извън матрицата
Пол: Мъж
Кара: Кон
Мечтае да кара: Сърф
Детайли за колата: Немски кон

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Top Gun Maverick » 18 Авг 2012, 20:57

Че то и сега едно 335д или 535д с надута турбина ще си прави подобно ускорение, с тази разлика, че поддръжката му ще е доста по-скромна. :mhihi:
In God we trust, all others we track.
Да караш с ръчна кутия в САЩ е умение и си нещо като пилот. В Европа ако не можеш да караш ръчка е срам и си нещо като неможач. :mhihi:
I feel the need, the need for speed.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1028
Регистриран на: 8.11.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: X5+M2

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от msi200 » 19 Авг 2012, 0:03

Тия от БМВ се боцкат с цените на тоа дизеларник, 550и върви повече и е много по-евтино.
Изобщо незнам какво прави табелката М на тази кола, а и темата е за м5.
I love the sound of V8 in the morning...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Sharo » 19 Авг 2012, 0:57

София - Залзбург - София 10.6 l/100 и 4 дена престой и разходки там + малко до Германия
e*ем ти и дизелите !!!

А на Авсрийците глобите ме кефят 26км отгоре 30 евро
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Turturelo » 19 Авг 2012, 9:12

Много весела тема.. Аз лично бих правил подобни умозаключения само след като съм имал възможност да прекарам поне няколко дни с F10 530d xDrive; 535d xDrive и M550d (с неопоменат xDrive), освен това бих включил в сравнението 550i xDrive, 550i и накрая M5. Всяка от тях е различно магаре, но всяка от тях заслужаваща внимание смислена! кола. Чак тогава бих казал коя кола е безмислена и незаслужаваща определени емблеми и то като изхождам от гледната точка на собственик, платил цената й и плащащ застраховки, данъци и разходи. Не на последно място бих зачекнал и въпроса за какво ползвам автомобила и какъв начин на живот живея... А не от гледната точка на "гледал съм я на снимки", "веднъж съм я виждал пред Камор", обаче "съм изгледал всички видеота и ревюта", но пък ме возиха на подобна и 3 пъти съм карал на Весо петицата, дето е една от всичките. Задавайте си винаги риторичния въпрос - онези в Мюнхен толкова ли са заблудени да направят милиарди евро инвестиция, за създаването на глупави коли?!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от steeN » 19 Авг 2012, 9:16

acho.rs написа:...


е значи ли, че трябва да карам като идиот. плюс това 240 коня са нищо, стигат колкото да се престрояваш на магистралата сравнително спокойно. аз лично си карам по планините като ми се прикара. ако знаеш къде да ходиш, има места където не те закачат. по магистралата дори ми е досадно и пускам круз контрола. и в българия правех същото.

аз чак сега гледам, че алекс си е помислил, че коментирам разхода на колата. изобщо нищо подобно, аз имах предвид глобите за превишена скорост :D
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Georgieff » 20 Авг 2012, 11:20

Прав си Туртурело. Теоретично си прав.

Според мен пропускаш обаче малка подробност.
Най-голямата част от феновете на БМВ си купуват даден модел не след като са карали всичките модели, които си изброил, а просто този, който си мислят, че е "тяхната кола". Мнението за "тяхната кола" си го създават и като "изчетат всички ревюта" и изгледат всички клипове. По простата причина, че няма кой да им предостави всички тези модели за тест драйв и то за достатъчно време, за да си изградят смислено мнение, а и част от тях отпадат покрай "данъци, разходи и тн".

Вярно е, че има една група хора, които взимат последния модел М в момента, в който излезе, но те далеч не са толкова много, а и не съм убеден, че изобщо ще погледнат който и да е от другите модели.

По въпроса дали определен модел (в случая М550xd) е смислен или не, отново има две гледни точки. За BMW Group, които продават даден продукт, на първо място е финансовият аспект - тоест дали вложените милиони ще се възвърнат. При условие, че за момента са най-успешният премиум производител в света, винаги ще има хора, за които покупката на такава кола е задължителна, независимо кой какво пише или говори за нея. Това се дължи се дължи не само на качеството на колите, а и на успешният им маркетинг и припознаването им като статус символ. Примери много, особено в България. Така че си прав, че в Мюнхен не са глупаци. Просто определени модели са адски печеливши ( X5, X6), други са провал (5 GT). Докато печелившите модели са повече от провалите, всички са доволни (включително акционерите).

От друга страна са хората, които не могат да си позволят повече от една, максимум две коли в гаража и им се налага да избират според много критерии. Те е малко вероятно да си купят от така наречените "безсмислени" коли. Понеже за тях те са наистина безсмислени.
Touring & windsurf club

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Turturelo » 20 Авг 2012, 14:40

^

Май не се разбрахме...

Това, което ме забавлява са изказванията! на мнение за, нека го наречем, продукт, от който липсва лична представа или поне не достатъчно пълноценна водеща до категоричното определяне на продукта като смислен или не. Затова посочих и моделите, които се спрягат, защото само когато (според мен) човек има пълното и ясно виждане включващо всички страни би следвало да му тежат думите с търсеното тежло. В противен случай подобно мнение просто олеква. Спираш се на пазарче за дини, оглеждаш ги от отсрещния тротоар, преценяваш, че големите с по-малко шарки по кората не стават и казваш категорично на всички пазаруващи наоколо (защото публиката негласно чете в крайна сметка тук) "Тия са супер смотани дини, че са и скъпи на всичкото отгоре. Купете си от тия по-евтините и ги яжте със захар" - вмятайки и един от допълнително забавните коментари направени по-горе, който мислех риторично да коментирам с "ами ако и надуят трите турбини" - в крайна сметка в ляво стои новината?!

Освен това мой съвет е да не мислиш локално, а глобално.. За съжаление Българския пазар е толкова малък, че никой никога не го е смятал за какъвто и да е приоритет в какото искаш търговско отношение, в който и отрасъл да вземеш.. С думи кратки "ние не съществуваме на картата" за глобалните играчи, камо ли да се вземаме за пример. Букурещ продава и обслужва повече BMW продукти, от колкото цялата ни готина страна. И това е бедна Румъния. В интерес на истината дори Европа вече не е интересна от гледна точка на растеж.

Говорейки за BMW Group ще се опитам да те коригирам - въпроса тук не е "дали ще си вземем парите", а "колко по-рано ще го направим". Интересно е и как категоризираш модел като провал? Пак казвам и то базирано на доста информация, която предполагам знаеш, че не мога да споделя, че момците от Мюнхен грешки не правят ... Особено в тези времена. Не си купихме кариера за добив в Мексико без да знаем защо.. Категорично 5Series GranTurismo (правилното наименование) е успешен модел с наследници! Това, че определено количество хора не го харесват, в повечето случай отново визуално, не означава че продукта е неуспешен. Пропускаш планираното количество за производство, позиционирането на нов сегмент, продължаването и дългосрочното развитие в гамата, себестойността на този продукт, пазарите и купувачите, към които е насочен. Аз знам цялата история на създаването на Е53 от зловещо вътрешен човек и мога да ти кажа, че няма непремерен ход и успеха е бил гарантиран. Знам историите за създаването на доста други модели. Познавам доста добре структурата на работа на брандовете под шапката.. Тук не съществува "повече успешни, от неуспешни модели"... И вафли Боровец правят доволно голямо смятане и маркетинг позициониране преди да пуснат вафла с мандаринени корички. Иначе фалираш.. Като имаш 170 000 лв за базов М550d нямаш проблем с втора "смислена" кола.

ps. съжалявам трябваше да редактирам, забравих цитата на колегата и изглеждаше грозно. :banghead:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 20 Авг 2012, 16:47

Turturelo написа:...


чакай да ти го напиша простичко ;)

"м" на кола дето пада по лице на 120... не върви.

а иначе съм сигурен че е много хубав автомобил.

"м" трябва да е специално и да е "награда" за удоволствието да караш (бързо) и да се опъваш на конкуренцията... .а не защото тия от маркетинга така са решили.
алекс
трабант 601с
разни други возила

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Georgieff » 20 Авг 2012, 16:51

Не мисля, че не сме се разбрали. Просто всеки гледа нещата от своята си камбанария.
А и щом ти казваш, че няма непремерени ходове и грешки, сигурно е така. Все пак така се става номер едно!
Примерът с 5 Gran Turismo ми дойде на ума, понеже четох наскоро, че няма да има наследник. Може и да не съм разбрал.
Вярно е, че там не пишеше дали е финансов провал или е спрян по други причини - изразът беше "продажбите са били под очакванията". Но пък от друга страна след години ще е доста търсен като рядък модел. Все още не съм станал акционер в BMW, но все пак се радвам на това което казваш - доброто финансово състояние значи, че ще има нови интересни и "смислени" модели и за нас - обикновените фенове с по-малки претенции/възможности/приоритети.
Съжалявам, че мнението ми ти се е сторило "локално". Най-малко пък съм искал да защитавам мненията на хора за "надути турбини" и тн. Подобни мнения наистина се доближават до примера с дините. Друг въпрос е, че на градския пазар може и да отнесеш нещо, ако разправяш такива неща, а във форума всеки сам трябва да си прецени на кой да вярва.
От скоро имам скромни наблюдения над европейския пазар и смея да твърдя, че адски много хора включват фактора "разходи, данъци и тн." в избора. И за много от друга страна платежоспособни хора една кола като М550xd е наистина безсмислена не защото е такава сама по себе си, а защото примерно М5 комби или 550i е с много по-добра комбинация от качества, които за тях са важни. Въпрос на приоритети.
Което не прави нито единия от тези модели безсмислен за другите хора, както и за BMW Group, които така или иначе са взели решение за производство. Да не говорим, че възприемането на дадена инициатива като успех или провал в големите корпорации е въпрос на представяне (това пък ти го казвам аз от личен опит).
Моделите съм дал като пример условно - можеш да заместиш с почти всеки друг модел.
Идеята ми беше да покажа малко по-различна гледна точка. Не знам дали се получи.

P.S. Ако имаш 170 000 лв за базов М550d и друга "смислена" кола в гаража, това прави ли М550d "смислена"? Или просто емоционална покупка? В такъв случай не е ли по-смислено да вземеш М5 premium selection? Моят отговор - въпрос на приоритети. А твоя?
Touring & windsurf club

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от Turturelo » 20 Авг 2012, 18:35

Проблемът в четенето на източници, които в повечето случай са не много достоверни и често некадърно дори написани е в повечето случай източника на подобни спорове, че и теми. Всички, I repeat, всички правят грешки - преди време четох нещо от All mighty Крис Харис за BMW, което беше невярно и то остро невярно. Сега си представи с колко инфо разполага някой от някъде си пишещ нещо си. В много от случайте се журналистите се позовават на "чул недоразбрал" системата и от там идват и подобни дивотии. 5Series GranTurismo ще има наследник, не случайно се появи 6Series GranCoupe ... не мога да ти кажа кое е следващото планирано и разработвано число в гамата. Знам, но не мога.

Не случайно засегнах темата данъци .. ако в БГ и около нас дали 530d или 550i няма кой знае колко значение от гледна точка на облагане, емисии и вървящите с тях плащания. В UK например има куп налози - на практика ако караш 740d или Aston Martin Rapide - разликата е катастрофална от гледна точка на данъци, докато тук няма такава. Не че М550 излиза в UK, но това е друга тема. Сумата е наистина покъртителна в следствие на CO2 емисиите. Затова се появяват и все повече всички фирми гледат даунзайзинг (темата чак не ми се отваря, че ще ме заболи главата). Правителствата и политиката налагат малки мотори с малко вредни емисии. Помня историята на един от колегите от Мюнхен, които ходили да се бъзикат с Lamborghini на щанда в Женева, че 550d има повече въртящ момент от Aventador. Пак казвам проблема е винаги, че гледаме от ентусиастката гледна точка, спорех един ден с един близък приятел, чак ми идваше да го цапардосам колко фокусирано към една точка мисли :ranting: М5 Touring има прекалено свит пазар. Другият момент е че ужасно малко хора ползват М автомобилите си в истинския живот по начина, по който са проектирани да бъдат шофирани ... Да, много ходят на Ринга, но не го правят цялата година, не живеят там и не ползват автомобилите си само за това. Трябва да им плащат дебели данъци и да се крият от вредните емисии, което започва остро да стеснява клиентелата. Просто света се променя. Няма да забравя преди няколко зими какви шамари раздадох на едно М6 на Витиня с дизеловото си Audi в снега. Ако беше сухо щях да го видя веднъж, ако можеха да го карат разбира се и щеше да ме остави някъде си много назад. Чак ми стана криво за човечеца, аз лично щях да изям алкантарата от тавана ... но това е факт. Много хора предпочитат сигурността, повечето колела и не е задължително да ползват всички коне в 99% от ситуациите каращи като хулигани по улиците. Не на последно място навън и ще ги окошарят за това им деяние. Пак казвам в БГ има продадени около 10 М5-ци нови и до колкото ми е известно 2 М550d. Та "безсмислената" кола си заслужава отвсякъде бранда, който BMW стартира като M Performance. Не гори повече от 535d, върви много повече, кара се по доста различен и по-приятен начин, има готин звук за дизел, има 4х4 и има комби. Влюбен съм в F10 M5, обещах си да си я купя един ден в момента, в който я карах за първи път.. НО съм напълно наясно, че с моя начин на живот съм загубен с тази кола. Дори преди да си взема поредното отегчаващо комби се оглеждах в E60 M5, колкото и да не харесвам Е60 и смятам М5 за анти-дейли автомобил ... в един момент се спрях и се замислих какво правя зимата при моето непрестанно пътуване?! Нищо не правя, карам другата кола.

Алекс - please grow up. :conf: Не живеем в 1986-та. Светът се промени преди доста време. Porsche и те ли са малоумни да пускат по-грозна Panamera с двигател базиран на бившата ми А4-ка от '03. Точно се чудех кога ще се включиш при липсата на колата там, откъдето презентираш. :winky:

ps. пак забравих да махния quote :ranting:

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от alx » 20 Авг 2012, 19:01

Turturelo написа:Алекс - please grow up. :conf: Не живеем в 1986-та. Светът се промени преди доста време. Porsche и те ли са малоумни да пускат по-грозна Panamera с двигател базиран на бившата ми А4-ка от '03. Точно се чудех кога ще се включиш при липсата на колата там, откъдето презентираш. :winky:


пак не ме разбра. да пускат. ама така както това смешно моторче в панамерата не я прави "панамера турбо с", така моля тоя астматичен дизелов хамстер със 3 системи за командно дишане да не му слагат "м" баджове.

аз нямам проблеми в ф10 да сложат и 1.8 турбо дизел ако искат. настоящето и бъдещето ми е ясно че друго няма и как да диктуват.

"м" трябва да се носи само от една оферта за всеки модел - тази със най-мощния двигател и най-компетентното окачване.

та затова подритвам. а за порастването- ако порастна - тряаа да карам бентлита и астони. ае без да пораствам при това положение :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Ф10 М5 - 2012 - част 2

Мнение от steeN » 20 Авг 2012, 20:16

моите уважения туртурело, но да твърдиш, че тези от мюнхен не допускат грешки (а и все пак ти си и обвързан с тази фирма много повече от хора, които просто карат тези коли)... да много са добри. спор няма, иначе нямаше да пишем в тоя форум ми щяхме да сме в някой друг. но всички допускат грешки. примерно, в контекста на 5 ГТ. беше грешка, че махнаха комбито от американския пазар и пробутаха това нещо, беше провал. и накрая си го признаха официално. примери като този има доста, почти всички непризнати, но такива са правилата на играта, ест. че няма да признаваш че си сбъркал докато е възможно.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook