Даунсайзинг - реални ползи

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 21 Апр 2012, 10:07

Съжалявам за :OT: , тъй като това, което ще напиша е по-скоро за раздел сервизно обслужване, но следното е адресирано към мен, ще отговоря тук.
BMW_RIDER написа:А за колегата Роман1, тоа дето го бях писал е щото съм доливал неведнъж масло на турбо БМВ , скапвала се е турбината от кофти такова и после цената и хич не беше като на дискове и накладки.

Така като гледам сам си си отговорил: наливаш кофти масла – доливаш кофти масла = сменяш турбина....
Аз пък за 82 000 км на турбо мотор не съм доливал нито грам.
И понеже стана дума за цените в оторизираните сервизи, в ръцете си държа фактура от януари 2011 г. за смяна на предни дискове с накладки на Е90 LCI - 320d на обща стойност 935,84 лв. Задните през 2010 г. бяха малко по-евтини. Като добавим обаче към тях и цената на спирачната течност + AW-то за ТО на спирачната система (в моя случай минаха по BSI), общата сума набъбва до над 2000 лв.
Сега ще посоча, че към май 2011 г. подмяната на тубина на едно 320d в оторизиран сервиз излезе малко над 2400 лв. (не разполагам с фактурата и за това не назовавам точната стойност).
В същото време обаче, поради възникнала неизправност научих каква е цената на единия ми фар (адаптивен ксенон) – много е близка до тази на турбината.
Интересувал съм се и от цените на DPF-и, катализатори и други възли и агрегати за Е60 и Е90 – все са на подобни цени. Отделно разбрах, че и 4 нови джанти струват повече от !!! 2 турбини. Наскоро видях и колко струва пълно обслужване на едно F10.... Само да спомена, че и 4 нови гуми за F10 също струват повече от една турбина....
Е питам аз тогава, толкова ли е АДСКИ скъпа тази пуста турбина или тя е просто трън в очите на човек, който си няма ни най-малка представа за условията в оторизираните сервизи.
Хайде помислете сега на едно F10 докато му дойде времето за смяна на турбина (ако въобще този момент настъпи), каква сума ще е отлетяла за текуща поддръжка и експлоатация?
Ще повторя, че на вас само гроздето ви изглежда кисело!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 21 Апр 2012, 10:15

Очевидно тук не се разбираме за какво става въпрос :dunno:

Никой не казва, че няма човек на планетата, който да може да си позволи да си купи турбина ако се счупи... Въпроса е, че докато във всички коли има дискове, накладки, фарове, стопове и т.н., които са на еднакви цени за всички... при т.нар. "downsizing" мотори има ДОПЪЛНИТЕЛНИ агрегати, които оскъпяват поддръжката, обслужванията и ремонтите в тях, ЗА РАЗЛИКА от до скоро използваните атмосферни мотори :yes: Идеята е дали точно това оскъпяване не обезмисля тази тенденция и всичко не отива към маркетинговите стратегии, за които и аз и BMW_RIDER-а споменахме :yes:

Преполагам и други от нас "обикновените" потребители са се сблъсквали с някоя и друга подобна операция свързана с новите коли, та знаем горе долу как стоят нещата :oops:... не си само ти :winky:

И ако ти до преди малко обясняваше как не трябвало да се говори, че щом караш BMW трябва да имаш пари и да го поддържаш, то сега сам казваш, че докато дойдело време за турбото така или иначе щели да "литнат" много пари ;) Точно ако си хвърлил една торба пари за консумативи, няма да ти се дават 3000лв. за смяна на ДЕФЕКТИРАЛ агрегат :winky:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 21 Апр 2012, 10:38

DrivinGGoD написа:Преполагам и други от нас "обикновените" потребители са се сблъсквали с някоя и друга подобна операция свързана с новите коли, та знаем горе долу как стоят нещата :oops:... не си само ти :winky:

Никъде до сега не съм се изтъквал като нещо повече от вас. Просто цитирам конкретни факти, за разлика от повечето тук, които се облягат на общи положения от отминали времена.
DrivinGGoD написа:Идеята е дали точно това оскъпяване не обезмисля тази тенденция и всичко не отива към маркетинговите стратегии,

Ами факт е, че и "малките" мотори не са съвършени и както по-рани споменах и те са нещо преходно по пътя към замяната на ДВГ с електромотор или друг тип агрегат. За сметка на това обаче ви предложих тестови данни, в които е очевидно, че конкретният пример върви повече и гори по-малко при нормална ежедневна експлатация, което в допълнение към по-ниски данъци и такси кумулира позитиви.
Но за поредн пък подчертавам, че нещата опират до гледната точка, която при мен очевидно е различна от вашата.
DrivinGGoD написа:И ако ти до преди малко обясняваше как не трябвало да се говори, че щом караш BMW трябва да имаш пари и да го поддържаш, то сега сам казваш, че докато дойдело време за турбото така или иначе щели да "литнат" много пари

Съжалявам, че съм оставил такова впечатление, но ще посоча, че онзи така дискутиран литър масло по-малко по цена на BMW+AW = на обслужването на старата ми Вектра - т.е. сумата, умножена по няколко сервизни интервала не е малка (икономия).
За пореден път твърдя, че светът се развива и Ви пожелавам да сте в крак с времето!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 21 Апр 2012, 10:59

Това да си в крак с времето не винаги означава да приемаш всичко, независимо какво е то... и точно с тази цел е дискусията. Аз лично доста се интересувам и често се случва така, че имам досег до съвременните разработки на BMW (дори и малко по-отблизо от другите :oops: ) и смея да твърдя, че обективно виждам всичко независимо в каква посока е то ;)
Първо голяма част от хората тук, както и аз, приемаме BMW малко по-сантиментално и базирано на характерните за него черти, а от там и до голяма степен на атмосферните редови 6-цилиндрови мотори. Следователно при премахването им е нормално да се замислим аджеба какво е предимството за това, а след тези размисли аз лично стигам до заключението, че позитивите показани от теб, бидейки в тези си стойности не компенсират неща, които за мен са по-важни, а от там и генерално не бих направил компромис с това, особено когато става въпрос за BMW, защото съм свикнал да са безкомпромисни във всяко отношение :yes:

Отделно, покрай коментарите за по-сложната конструкция и повечето агрегати работещи заедно с новите двигатели, ясно се видя, че в един момент евтиното може да излезе скъпо, макар и след гаранционния период, който не малко вълнува пазар като нашия.

И накрая излиза, че за половин литър на 100км, за няколко десети в ускоренията (който в реалния живот нямат никакво значение), за съвсем малко по-малко вредни емисии, за две свещи и 700гр. масло, трябва в продължение на 2-3-5 години да се примирявам с гадния звук, турбо LAG-а и неравномерната работа, в кола, която е пословична с удоволствието от шофирането и духа, който носи... Ами... ако това е да си в крак с времето, аз не искам да бъда и няма как да ми хареса 4-цилиндров турбо мотор повече от еквивалентен 6-цилиндров атмосферен... За това трябваше да има избор, а не той да е лимитиран само до последния редови 6 в 335i, 535i...

BMW накараха феновете си да осъзнаят предимствата на редовите атмосферни 6-цилиндрови мотори преди повече от 25 години, оставиха ги да се "влюбят" в тях, да свикнат с тях и да дават мило и драго за такива, а сега самите те тръгват в коренно противоположна посока и се опитват да ни убедят в обратното... Е това ако не е маркетинг, не знам кое е :ranting:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 21 Апр 2012, 11:39

Преди години и аз разсъждавах като теб и например бях силно предубеден към дизеловите BMW и автоматика. Бях (до някъде и все още съм) заклет фен на безиновите двигатели + ръчна СК и не исках и да чуя за дизел.
Е, по ирония на съдбата, сега карам точно дизелово BMW с автоматик и да си призная честно не съжалявам, защото въртя доста километри и се чувствам комфортно. Да, направил съм компромиси, но пък и доста добре усещам този половин литър на 100 км по джоба си.
Уважавам мнението ти, както и на всеки, който пише в този форум, но също така зачитам и статистиката, а тя в най-общ вид сочи доста по-различни неща от това, което на мен ми се искаше преди години и от това, което на теб ти се иска сега.
Поздрави!

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 21 Апр 2012, 11:53

За това си напълно прав... просто както казах по-рано - за мен ако ще правя компромиси ще си купя дизелово BMW с автоматична кутия. Ако ще си купувам бензинова кола, то това означава, че искам не да пестя, а освен да се придвижвам и да изпитвам пълно удоволствие от шофирането, а това предполага поне да имам избор да си избера мотор какъвто е по вкуса ми във всяко отношение, като в тази посока BMW ме научиха да ценя атмосферните 6-цилиндрови мотори и съответно търся такъв като търся BMW... А сега възможност да избера такъв няма - нито един атмосферен мотор... Горе долу ми харесва N55, въпреки, че е малко лагав поне го докарва на звук, същото е и с N63... Но и дума не може да става да видим скоро мотори като S50 и S54, дори като М54/N52/N53, които за мен са страхотни, камоли такива като S65 и S85...

Ta в това отношение се връщаме надолу... Слава богу, че поне цялостно колите си остават приятни за каране и предлагат все повече глезотиики и гъдели тип Мпакети, Performance пакети и т.н.

Дано и тези неща да не тръгнат да променят в грешната посока :confused:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 21 Апр 2012, 12:34

Roman 1 написа:Така като гледам сам си си отговорил: наливаш кофти масла – доливаш кофти масла = сменяш турбина....

Е питам аз тогава, толкова ли е АДСКИ скъпа тази пуста турбина или тя е просто трън в очите на човек, който си няма ни най-малка представа за условията в оторизираните сервизи.

Ще повторя, че на вас само гроздето ви изглежда кисело!


Да не извъртаме темата в личен спор ама това е малко обидно!

Първо колата за която говорех е купена чисто нова от великия оторизиран дилър след това е обслужвана само и единствено пак в същия и маслото сменяно и доливано е било пак същия дилър, и турбината замина на 50 000км и я смениха пак в такъв дилър. От такива дилъри съм изкарал 3 чисто нови БМВ-та и имаше период в който в камор ауто съм прекарвал повече отколкото у нас, така ,че бъди сигурен ,че съм им запознат с условията. Това с гроздедо ще го пропусна.

Второ тая турбина ако ще и 5 лв да е - са си 5 лв в повече отколкото при атмосферен мотор.
Технологийте нека си вървят напред - това е чудесно, но това което се опитвам да кажа а мисля ,че и ДрайвингГода е ,че технологийте не винаги се правят с цел по -доброто , а с цел това което се продава по добре, което не е едно и също
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от DrivinGGoD » 21 Апр 2012, 12:37

BMW_RIDER написа:Второ тая турбина ако ще и 5 лв да е - са си 5 лв в повече отколкото при атмосферен мотор.
Технологийте нека си вървят напред - това е чудесно, но това което се опитвам да кажа а мисля ,че и ДрайвингГода е ,че технологийте не винаги се правят с цел по -доброто , а с цел това което се продава по добре, което не е едно и също


:yes: Точно :clap:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от acho.rs » 21 Апр 2012, 12:53

БМВ превръщат 6 цилиндровите бензинови мотори в лукс . Цената на най-евтиното такова БМВ с малко екстри лесно минава 50 000 евро .
Не искам да говоря повече за пазара на нови коли защото не съм потенциален клиент но малко ретроспекция . Когато в БГ Е36 и Е34 бяха основните БМВта витаеше мненеито че дизелово БМВ не е БМВ , заради ценностите на марката и тн . Първия хубав дизелов автомобил обаче (Е46 320Д) моментално се превърна във хит и всички забравиха и традиции и звук и кеф и тн . В момента само в анкетата в Е46 раздела 50% за 320Д а реално на пазара сигурно процента клони към 65-70 .
Реално масата собственици на БМВ изобщо не им дреме за нещата които предлага атмосферен Р6 . Това го виждат големтие в БМВ и сътоветно действат . Което жалко , защото се губи голяма част от индивидуалността на марката . След като най-малкия 6так (май и единствен ще се окажае) започва от 306кс , то е сигурно че ще бъде супер рядък автомобил . И то не заради кой знае какви обективни причини а заради модна тенденция като джиповете , джипарките и джипченцата .
Пак ще цитирам един човек - Ауди, БМВ и Мерцедес са обречени да направят един и същ автомобил , след 10 години :no:
И като говорим за даунсайзинг , странно че го борим за нещо ново и едва ли не - гроздето е кисело .
Масови такива мотори започват от 5000 лева .Марките на ВАГ са най-популярни у нас . 1,8Т/1,8ТФСИ/2.0ТФСИ във всичките им 10ина версии ги има и в Ауди,ФВ,Шкода,Сеат .
Аз лично съм могъл да избера даунсайзинг мотор но не съм го направил . Можех да бъда в крак с тенденцията чрез А4 1,8Т куатро , но съм избрал да бъда с архаичен 6так , който според масите харчи 10/16 извънградско/градско и ебати безсмисления мотор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Roman 1 » 21 Апр 2012, 14:15

BMW_RIDER написа:Да не извъртаме темата в личен спор ама това е малко обидно!

От поста ти, който съм цитирал по-горе явно съм останал с погрешно впечатление, за което приемам, че не съм бил прав – поднасям извинение!
Идеята ми беше, че не е добре да се правят заключения на база отделни случаи. Просто в България през последните години се купуват предимно турбо (дизелови) автомобили, от там и оторизираните сервизи са пълни предимно с турбо (дизелови) автомобили, което пък създава впечатление, че турбо моторите са калпави. Относително е, защото, в същото време, мисля, че няма да е пресилено ако кажа, че за последните 2-3 години у нас сигурно са продадени единици BMW с N53, докато тези с турбо мотори са стотици, да не кажа хиляди.
Има не едно или две дизелови Е60/90, които са навъртели по 300-400 хил. км без никакви дефекти, докато в същото време имаме пресен случай на проблемен нов N53. То не бяха изгорели бубини, разход на масло и др., от което на човек му идва да вдигне ръце. Но това не е причина да заклеймя N53, още повече, че и Аутобилд отсъди, че 130i с точно този двигател е един от най-здравите автомобили. Просто понякога има и доза малшанс.
Иначе ако човек се разрови из американските форуми да види там за N52 за какви проблеми и дефекти пишат – ами логично, той просто е най-масов там, което отново подчертавам, че не го прави лош. Аз също много харесвам атмосферните мотори на BMW и преди да взема настоящият си дизел, се бях запънал буквално като магаре на мост за бензинова ръчка, но отделни хора, някои от които от нашия форум, ми помогнаха да си промения нагласите.
Иначе въобще надеждността на новите автомобили като цяло вече се е превърнала в хроничен проблем.
Някъде през 90-те четох интервю с бивш топ мениджър на Мерцедес, което толкова силно ми се наби в съзнанието, че го помня и до днес. Там човекът открито си каза, че през 70-те и 80-те компанията е губела от.... най-лоялните си клиенти..... Купуват си „Конската глава” или „Арабската мечта” и забравят за резервни части и сервизи, както и за покупка на нов автомобил през следващите 20 г. Случаите на пробег от над 1 млн. км без дефекти са били не един или два, от което на онези в Мерцедес явно им е дотегнало, особено след като през 90-те вече забелязвали, че печалбата от резервни части и консумативи надхвърляла тази от продажбата на нови коли.
Та в тази връзка, изобщо няма да се учудя ако инженерната мисъл през 21-ви век се ангажира повече с това, как да направи така, че новозакупеният автомобил да се саморазпадне след изтичане на гаранционния срок/пробег, отколкото да мисли за повишаване надеждността му, без значение дали е бензинов/дизелов/атмосферен или турбо.
За съжаление такъв е животът!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 216
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от Ganchev__ » 21 Апр 2012, 22:21

Колеги, искам да променя малко насоката на темата, с един мой въпрос.
Забелязали ли сте, че колкото по - малък става мотора, пада и максималната скорост на колата.
Тези наблюдения ги установявам на базата на Е60 М5 и F10 M5, като досега на клипове и ревюта новата М5-ца не достига по - висока скорост от 300 км, докато Е60 М5 само със сменена генерация забива километража на 340, което е изключително висока скорост за седан.Например максималната скорост на авентадор е 349 километра, а на повечето ферарита около 340.
Та искам да разбера, дали висока максимална скорост се достига с голям, високо оборотен двигател и съответно дали при по - малките, даунсайзнати двигатели получаваме ускорение за сметка на максимална скорост.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 21 Апр 2012, 22:30

DrivinGGoD написа:...


не ми е приятно когато хората не четат какво пиша ;) за маховика изрично съм написал, че най-голямо усилие се изисква за първоначалното му развъртане. ти като си на скорост или чакаш да тръгнеш на светофара, маховика вече се върти и то с доста сериозни обороти ;) (надявам се, че не се опитваш да ме убедиш, че за драг е по-добре да си по-лек маховик? или че по-лекия маховик ти дава някакво реално предимство като ускоряваш на пълна газ на скорост ?) другото... нали обсъждаме еднакви bmw-та тука, на които силовото предаване се различава числата на предавките в случая другото е абсолютно еднакво, някви си там разлики от по-малко и процент, които са пренебрежими в реалния свят (щото на единия кутията била от зф, а на другия от гетраг). плюс това обърни внимание, че говоря за нютон метри на гумите, които за да се получат се взимат предвид точно това, което и ти си написал. освен това цялата работа тръгна от там, че едва ли не може да се разбере как ще ускорява една кола като и напомпиш газта на място няколко пъти. както и да е, няма смисъл да си спорим просто за да си спорим ;)
Последна промяна steeN на 21 Апр 2012, 22:59, променена общо 3 пъти
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от BMW_RIDER » 21 Апр 2012, 22:42

Ganchev__ написа:Колеги, искам да променя малко насоката на темата, с един мой въпрос.
Забелязали ли сте, че колкото по - малък става мотора, пада и максималната скорост на колата.
Тези наблюдения ги установявам на базата на Е60 М5 и F10 M5, като досега на клипове и ревюта новата М5-ца не достига по - висока скорост от 300 км, докато Е60 М5 само със сменена генерация забива километража на 340, което е изключително висока скорост за седан.Например максималната скорост на авентадор е 349 километра, а на повечето ферарита около 340.
Та искам да разбера, дали висока максимална скорост се достига с голям, високо оборотен двигател и съответно дали при по - малките, даунсайзнати двигатели получаваме ускорение за сметка на максимална скорост.


Това с тия максимални скорости които си постнал незнам колко е точно, щото километража като наближи и подмине 300 става леееко неточен. В едно предаване извадиха мурсиелаго и по ГПС неможа да удари 200 мили което си е 320, на километража 340 покзва.

Иначе мисля ,че действително високо оборотните мотори правят голям топ спийд все пак цялата мощност е съсредоточена в тия последни обороти, докато турбо моторите и тези с голяма кубатура са по разгърнати. Има и още нещо ,че вече много се гонят стойности като разход на гориво и последната предавка е много "оувърдрайв" което пречи на голям топ спийд.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 193
Регистриран на: 25.06.2011
Местоположение: rustland
Пол: Мъж
Детайли за колата: Focus,Opel Monza/Senator,MX5 nb

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от немо » 21 Апр 2012, 23:10

BMW_RIDER написа:Иначе мисля ,че действително високо оборотните мотори правят голям топ спийд все пак цялата мощност е съсредоточена в тия последни обороти, докато турбо моторите и тези с голяма кубатура са по разгърнати.

За голям топ-спийд ти трябва ниско челно съпротивление и възможно най-голям торк... ;)
Шофирането е превантивен анализ на това,което може да се случи на пътя....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Даунсайзинг - реални ползи

Мнение от steeN » 21 Апр 2012, 23:54

DrivinGGoD написа:А това дали мотор с повече въртящ момент или мотор с повече обороти и мощност е по-бърз, зависи както се каза от предавателни числа и цялостна концепция... Иначе при еднакви предавателни числа, маховик и т.н. и при еднаква мощност този мотор с повечето въртящ момент ще е по-силен. Същото е и при еднакъв въртящ момент този с по-висока мощност ще е по-силен... Та това въобще не знам защо го обсъждаме, защото никой не слага коренно различни като характер мотори към едно и също силово предаване та да ги сравняваме така :yes:


почнах да пиша за тва ма имам друга работа, за тва ще бъда кратък...
много ми е интересно да ми дадеш пример как две различни коли с еднакъв въртящ момент на гумите,
движещи се с еднаква скорост могат да имат различна мощност в този момент :winky: да ти подскажа, няма да можеш :winky:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook