Даунсайзинг - реални ползи
Модератор: Общи модератори
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Даунсайзинг - реални ползи

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Даунсайзинг - реални ползи
Искахте ползи – посочих Ви ползи.
Тъй като не съм имал шанса да покарам нито едно от въпросните F10 528i, предложих това, което се намира като „сухи” цифри – черно на бяло, на които в отговор виждам само свободни съчинения.
0,75 мл масло може да изглеждат малко, но на около 6 л. това е разлика от около 12-15%, а в маркетинга ръст/спад/икономии най-често се калкулират точно в проценти и там борбата често е дори за десети от подобни стойности, защото се мисли мащабно.
И понеже споменаваш 30 000 км, интересно ми е колко хора, които карат извънгаранционни БМВ-та, сменят масло на 30 000 км, особено пък онези, които си ги „попържват”от време на време?
Но тъй като се въртим около нови автомобили, нека приемем, че ще спазваме заводските интервали и се асоциираме със сервизно обслужване в оторизиран сервиз....
Е, да попитам тогава, имаш ли представа каква е цената на литър масло и 2 бр. свещи (онези в повече при шестака), защото аз знам как дерат в оторизираните сервизи за такива уж пренебрежимо малки неща. И нека не доизтъркваме старото клише, че който има пари да изкара ново БМВ от магазина, няк’ви си 100-200 лв. в повече на всяко обслужване, не са пари за него, защото познавам хора, които въртят по над 100 000 км годишно (поне 4 сервизни интервала) и ще ми интересно да видя как ли биха реагирали. Ако добавим към това и спестените средства от данъци и тем подобни, сумата набъбва прилично, без дори да сме калкулирали икономия от гориво. По-скоро докато ние се дъвчем из форумите, грамотните хора си правят сметката точно на база споменатите разходи,... Кучетата си лаят, керванът си върви.
Приложих данни, които са официални. Колкото и да са относителни, все пак касаят една и съща платформа. Ако ти имаш някакви други цифри – дай да ги видим!
Иначе ето какво пишат в САЩ за същите тези 528i:
...The 2012 528i improves on the 2011 model's fuel economy by 1 mpg city and 2 mpg highway and achieves an EPA rating of 23 city/34 highway mpg.
The 528i sedan with the normally aspirated 3.0-liter six already achieves 32 mpg on EPA highway testing.
Economy and emissions gains are the main goal of the displacement and cylinder reduction...
Американците вече и те се изхитриха и взеха да акцентират върху икономията на гориво.
Не разбрах от къде в уравнението се появи тази 7-ма серия, но това в случая не е важно.
Цитираш моторите и на разни други марки – лошо няма – винаги е имало и ще има бледи напъни и нескопосани опити от някого да се сътвори нещо различно. Това обаче не е причина всичко ново да се слага в кюпа и така с лека ръка да се зачеркват добри попадения като N20.
80-120 – една предавка назад!?!?
Хммм, този аргумент бих го приел ако ставаше дума за дизел срещу бензин, но в случая, когато дъвчем два двигателя с червена зона при 7000 оборота.... със същата сила мога да твърдя, че и турбото може да върне една предавка назад и тогава освен да се отвори още по-голяма дистанция, друго не виждам. И преди да ми разясниш как турбото се срива след 5000 оборота, сравни графиките на двата двигателя и помисли дали N52/53 разполага с някакво съществено предимство, което да върши работа в ежедневието (виж прикачения файл!)
Иначе тестовете показват следното: "...the old six-cylinder 528i have required a longer wait for the power..."
0-200 тази дисциплина никак не я асоциирам с ежедневието, но все пак и на мен ще ми е интересно да видя дали атмосферката успява да навакса изоставането, защото до 160 км/ч изостава. На ¼ миля N20 e с повече от половин секунда напред и 3 мили/ч по-висока терминална скорост.
Това се чудех дали изобщо да го коментирам, защото не намирам нищо сериозно в него, но хайде...
Добре е преди да се поставя всичко под общ знаменател, човек да се поинтересува малко.
Експлоатационните разходи (между другото, включват и разход на гориво) в случая, който разгледах е очевидно, че са по-ниски....
Тези 0,75 мл наистина може да ги доливаш ако даваш повечко газ, но се сещам също така и за разни атмосферки, които са пословични със своя разход на масло, който дори може да мине и за нормиран.
Филтър картерни газове – дали при всички турбо мотори този филтър е със сменяем елемент?
Ще подскажа – не е!
3 литровият шестак можел да се настрои – да така е. Днес почти няма невъзможни неща. Аз обаче не се сещам за такъв 3 литров шестак в продуктовата гама на BMW, който „да ги подмине, без разлика в разхода и емисиите”. По скоро се сещам за една камара твърдения на инженери от BMW.AG, които на дълго и на широко обясняват точно обратното, че атмосферните мотори повече не позволяват добра динамика, при завишени критерии за екология. Виж, ако имаш предвид някакъв последващ тунинг, с интерес ще прочета за това какви са възможностите на атмосферния мотор, в сравнение с тези на един турбо мотор.
След всичките Ви коментари си спомних времената преди 15-тина години, когато се оглеждах на пазара за автомобили втора употреба. Тогава едни „експерти” ми разясняваха колко гадно нещо е инжекционът и как той е толкова сложен и капризен, че било невъзможно да се обслужва. Същото гадно нещо било и турбото при дизелите – по-добре чист дизел! Малко по-късно у нас навлязоха common-rail системите и тогава едни други „разбирачи” уверено твърдяха, че т’ва нещо няма бъдеще, щото високото налягане прави помпата на мармалад, а дюзите се сменяли по-често и от масло.
Не е изключено да е имало и такива двигатели сред първообразците, но съм сигурен, че въпросните люде отдавна вече не са на същото мнение и отдавна не карат карбураторни атмосферки.
Споменавам това, защото имам впечатлението, че за Вас май само гроздето е кисело.
Светът се развива!!!
И тъй като се определям като прагматик, съм склонен да вярвам повече на конкретни факти, от колкото на форумни хипотези и условности, щедро оцветени от собственото ни его. За това Ви предлагам извадка от мнението на човек с реален поглед върху нещата:
Recently purchased a 2012 528i with the Turbo 4 and traded in a 2009 528i with the straight 6.
At first I was not sure what to think of the Turbo 4 but after a week of driving, I love it. I actually prefer driving the 2012
Both 528i models seem to overall get the same gas mileage but only because I find myself driving the 2012 much faster and pushing the 2012 a lot more often then I use to with the 2009.
. If I drove both model years the same, with 1/2 of my daily drive being city and the other 1/2 highway, I would get about 23mpg with the 2009 and 27mpg with the 2012.
Bottomline, I am a fan of the 2012 528i and would give a 100% YES to anyone who would ask me if I think the car is worth it.
Ето и още нещо:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... 11-vs-2012
За финал, ще повторя, това, с което започнах предходния си пост: Всичко опира до гледната точка!
Пожелавам да имате възможност да сте в крак с времето!
Тъй като не съм имал шанса да покарам нито едно от въпросните F10 528i, предложих това, което се намира като „сухи” цифри – черно на бяло, на които в отговор виждам само свободни съчинения.
acho.rs написа:Е да кажаеш че 0,7л масло на една смяна от 30 000км имат някакво значение
0,75 мл масло може да изглеждат малко, но на около 6 л. това е разлика от около 12-15%, а в маркетинга ръст/спад/икономии най-често се калкулират точно в проценти и там борбата често е дори за десети от подобни стойности, защото се мисли мащабно.
И понеже споменаваш 30 000 км, интересно ми е колко хора, които карат извънгаранционни БМВ-та, сменят масло на 30 000 км, особено пък онези, които си ги „попържват”от време на време?
Но тъй като се въртим около нови автомобили, нека приемем, че ще спазваме заводските интервали и се асоциираме със сервизно обслужване в оторизиран сервиз....
Е, да попитам тогава, имаш ли представа каква е цената на литър масло и 2 бр. свещи (онези в повече при шестака), защото аз знам как дерат в оторизираните сервизи за такива уж пренебрежимо малки неща. И нека не доизтъркваме старото клише, че който има пари да изкара ново БМВ от магазина, няк’ви си 100-200 лв. в повече на всяко обслужване, не са пари за него, защото познавам хора, които въртят по над 100 000 км годишно (поне 4 сервизни интервала) и ще ми интересно да видя как ли биха реагирали. Ако добавим към това и спестените средства от данъци и тем подобни, сумата набъбва прилично, без дори да сме калкулирали икономия от гориво. По-скоро докато ние се дъвчем из форумите, грамотните хора си правят сметката точно на база споменатите разходи,... Кучетата си лаят, керванът си върви.
acho.rs написа:- ами вредните емисии не са повече
Приложих данни, които са официални. Колкото и да са относителни, все пак касаят една и съща платформа. Ако ти имаш някакви други цифри – дай да ги видим!
Иначе ето какво пишат в САЩ за същите тези 528i:
...The 2012 528i improves on the 2011 model's fuel economy by 1 mpg city and 2 mpg highway and achieves an EPA rating of 23 city/34 highway mpg.
The 528i sedan with the normally aspirated 3.0-liter six already achieves 32 mpg on EPA highway testing.
Economy and emissions gains are the main goal of the displacement and cylinder reduction...
Американците вече и те се изхитриха и взеха да акцентират върху икономията на гориво.
acho.rs написа:за това няма и 4 цилиндрова 7ца
Не разбрах от къде в уравнението се появи тази 7-ма серия, но това в случая не е важно.
acho.rs написа:Ауди например...
Цитираш моторите и на разни други марки – лошо няма – винаги е имало и ще има бледи напъни и нескопосани опити от някого да се сътвори нещо различно. Това обаче не е причина всичко ново да се слага в кюпа и така с лека ръка да се зачеркват добри попадения като N20.
acho.rs написа:А и динамиката далеч не свършва със 0-100 . Доускорението е ясно , че атмосферката ще свали една предавка повече .
80-120 – една предавка назад!?!?
Хммм, този аргумент бих го приел ако ставаше дума за дизел срещу бензин, но в случая, когато дъвчем два двигателя с червена зона при 7000 оборота.... със същата сила мога да твърдя, че и турбото може да върне една предавка назад и тогава освен да се отвори още по-голяма дистанция, друго не виждам. И преди да ми разясниш как турбото се срива след 5000 оборота, сравни графиките на двата двигателя и помисли дали N52/53 разполага с някакво съществено предимство, което да върши работа в ежедневието (виж прикачения файл!)
Иначе тестовете показват следното: "...the old six-cylinder 528i have required a longer wait for the power..."
acho.rs написа:Сега ще проверя дали има данни за 0-200 за двата мотора на едно купе .
0-200 тази дисциплина никак не я асоциирам с ежедневието, но все пак и на мен ще ми е интересно да видя дали атмосферката успява да навакса изоставането, защото до 160 км/ч изостава. На ¼ миля N20 e с повече от половин секунда напред и 3 мили/ч по-висока терминална скорост.
BMW_RIDER написа:Експлоатационните разходи на турбо по ниски......да бе. Тия 0,7 литра ще ги доливаш на няколко хиляди километра особено ако му раздаваш газ, освен това имаш филтър на картерни газове който при турбото е хубаво да се подменя по често.
Относно динамика и времена от 0-100 - новия турбо мотор е по нов все пак, нормално е характеристиките да са му по добри, това далеч не означава ,че 3 литровия шестак неможе да се настрои, така че да ги подмине, без разлика в разхода и емисиите.
Това се чудех дали изобщо да го коментирам, защото не намирам нищо сериозно в него, но хайде...
Добре е преди да се поставя всичко под общ знаменател, човек да се поинтересува малко.
Експлоатационните разходи (между другото, включват и разход на гориво) в случая, който разгледах е очевидно, че са по-ниски....
Тези 0,75 мл наистина може да ги доливаш ако даваш повечко газ, но се сещам също така и за разни атмосферки, които са пословични със своя разход на масло, който дори може да мине и за нормиран.
Филтър картерни газове – дали при всички турбо мотори този филтър е със сменяем елемент?
Ще подскажа – не е!
3 литровият шестак можел да се настрои – да така е. Днес почти няма невъзможни неща. Аз обаче не се сещам за такъв 3 литров шестак в продуктовата гама на BMW, който „да ги подмине, без разлика в разхода и емисиите”. По скоро се сещам за една камара твърдения на инженери от BMW.AG, които на дълго и на широко обясняват точно обратното, че атмосферните мотори повече не позволяват добра динамика, при завишени критерии за екология. Виж, ако имаш предвид някакъв последващ тунинг, с интерес ще прочета за това какви са възможностите на атмосферния мотор, в сравнение с тези на един турбо мотор.
След всичките Ви коментари си спомних времената преди 15-тина години, когато се оглеждах на пазара за автомобили втора употреба. Тогава едни „експерти” ми разясняваха колко гадно нещо е инжекционът и как той е толкова сложен и капризен, че било невъзможно да се обслужва. Същото гадно нещо било и турбото при дизелите – по-добре чист дизел! Малко по-късно у нас навлязоха common-rail системите и тогава едни други „разбирачи” уверено твърдяха, че т’ва нещо няма бъдеще, щото високото налягане прави помпата на мармалад, а дюзите се сменяли по-често и от масло.
Не е изключено да е имало и такива двигатели сред първообразците, но съм сигурен, че въпросните люде отдавна вече не са на същото мнение и отдавна не карат карбураторни атмосферки.
Споменавам това, защото имам впечатлението, че за Вас май само гроздето е кисело.
Светът се развива!!!
И тъй като се определям като прагматик, съм склонен да вярвам повече на конкретни факти, от колкото на форумни хипотези и условности, щедро оцветени от собственото ни его. За това Ви предлагам извадка от мнението на човек с реален поглед върху нещата:
Recently purchased a 2012 528i with the Turbo 4 and traded in a 2009 528i with the straight 6.
At first I was not sure what to think of the Turbo 4 but after a week of driving, I love it. I actually prefer driving the 2012
Both 528i models seem to overall get the same gas mileage but only because I find myself driving the 2012 much faster and pushing the 2012 a lot more often then I use to with the 2009.
. If I drove both model years the same, with 1/2 of my daily drive being city and the other 1/2 highway, I would get about 23mpg with the 2009 and 27mpg with the 2012.
Bottomline, I am a fan of the 2012 528i and would give a 100% YES to anyone who would ask me if I think the car is worth it.
Ето и още нещо:
http://www.bimmerboost.com/content.php? ... 11-vs-2012
За финал, ще повторя, това, с което започнах предходния си пост: Всичко опира до гледната точка!
Пожелавам да имате възможност да сте в крак с времето!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Според дино графиката на n20 е много по-близо до съвършения мотор от n52, но както всеки бензинов двигател с вътрешно горене КПД-то му е направо смешно.. направо им се чудя на инжинерите защо вървят в тази посока. Скъпа и сложна електроника, турбини, вануси и т.н... за да конпенсират огромните загубите от коляно/мотовилковия механизъм.. според мен точно там да наблегнат и намалят триенето в този възел. Да измислят нещо ново.., ама не по-добре 60% от изгорелия бензин да е топлинна загуба. До кога ще правят скъпи "чайници" не знам..
..малко спамерски размисли и страсти
..малко спамерски размисли и страсти

I am beton!
Вчера ме изпревари една седмица е23 и само като му видях намръщената физиономия в огледалото и послушно се дръпнах вдясно да му направя място да минеА то едно такова лъскаво четкано, лелеййй Акула!
- Jordana
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1617
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Честно да ви кажа чета я тая тема чета и все повече ми се губи смисъла който би трябвало да се изясни .Постват се разни частични извадки и графики от различни двигатели като цялата тая работа е пряко свързана с концепцията на автомобилните производители за бъдещо развитие на продуктовата им гама.Всеизвестен факт е че тия неща са добре пазена фирмена тайна и няма как човек който не е запознат с подробностите да има пълната картина защо и как се вкарва в производство един автомобил.
Редовия потребител го интересуват няколко основни показателя на автомобила
-цена
-експлотационни разходи
-комфорт при шофирането
-ресурс
-безопасност
При сравнението на два автомобила от един клас по добрия е този който има по висока комплексна оценка .Не се прави класиране на база единствено на показатели от силовия агрегат и затова си мисля че практически няма голямо значение това дали е нормална атмосферка или пинчер напомпан с турбина.
Редовия потребител го интересуват няколко основни показателя на автомобила
-цена
-експлотационни разходи
-комфорт при шофирането
-ресурс
-безопасност
При сравнението на два автомобила от един клас по добрия е този който има по висока комплексна оценка .Не се прави класиране на база единствено на показатели от силовия агрегат и затова си мисля че практически няма голямо значение това дали е нормална атмосферка или пинчер напомпан с турбина.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Roman 1 написа:80-120 – една предавка назад!?!?
Хммм, този аргумент бих го приел ако ставаше дума за дизел срещу бензин, но в случая, когато дъвчем два двигателя с червена зона при 7000 оборота.... със същата сила мога да твърдя, че и турбото може да върне една предавка назад и тогава освен да се отвори още по-голяма дистанция, друго не виждам.
факт

ето сравнение между същите поколения двигатели - http://youtu.be/4gGzq4Pyv8Q ... 406 срещу 416 hp.
нещо м3ката страшно много омеква. както казаха на половин миля или на една сигурно ще е отпред.
"m3, keep your lunch money. you gonna need it for gas"
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Тук всички пропускате едно основно нещо - цифрите, които производителите цитират, подобренията в рамките на някакви 10-15 процента и т.н. са основно маркетингови ходове за "оправдаване" на, в случая, погазването на традициите
"Решили сме, че ще пестим, ще го направим за сметка на частица от духа на колите, които правим, но въпреки това, трябва да го представим така на нашите клиенти, че да клъвнат и да го преглътнат"
Така действа всяка една компания, независимо коя е, защото в основата на всичко стоят пари... Уви обаче аз още не мога да приема зарязването на всичко в дадена посока (в случая пословичните 6-цилиндрови мотори) от компаниите, чиито традиции и дух толкова харесвам - такава е BMW, и не ме кефи това, че оставиха 1 (един) единствен 6-цилиндров мотор и нито един атмосферен такъв
Колкото и да ми харесват F30 и F10 ако трябва да избирам кола от тези гами и търся пословичните двигатели на фирмата трябва да се спра само на 335i и то с уговорки заради не съвсем идеалния TwinScroll мотор... Иначе като цяло колата е страхотна, мотора звучи супер и върви страшно, много по-готина е като кола от Е90, ама и липсва сърцето. Остава все още най-добрата в класа си, поведението, управлението, качеството и оборудването са точно каквито трябва да бъдат... ама на мен лека полека започват да ми липсват частици...
Ако ще гледам тези разлики с по 10-15% в маслото, разхода и емисиите ще си купя дизелова кола от гамата и няма да очаквам нищо, но когато си купувам бензинова кола се предполага, че го правя основно заради емоцията от това, а нея я няма
Съжалявам, че давам за пример Porsche, но те са точно доказателство за това, че може да се прави и едното и другото - хем правят комерсиални коли, хем непрекъснато правят еволюции на пословичния боксерен 6так... Нищо не пречи на "нашите" да оставят по един истински атмосферен 6- и 8- цилиндров атмосферен мотор издържан с най-добрите и съвременни технологии, отговарящ на 100% на духа на компанията от повече от 30 години... Ето, че Mercedes например все още правят точно това.
И всичко това, при положение, че както казах по-рано, за един клиент, търсещ бензинов мотор в динамична премиум марка би искал поне да има избор - нека да си ги има N20ките, факт е, че са много добри, но не цялата гама да е пълна с такива с различно налягане, ами да има един атмосферен редови 6так заедно с турбинирания такъв. Така всеки си прави сметката (за онези 10-15%) дали да даде допълнително пари за данък, 700грама масло и две свещи или да си ги спести за сметка на духа... Както написах по-рано - мен нито 700 грама масло, нито 2 свещи, нито половин литър разлика в разхода, нито 2 десети до 100, ще ме спрат да си купя 6-цилиндрова атмосферна кола, а и все още мисля, че имайки предвид сравненията с агрегати на повече от 5 години, ако се хванат могат да направят атмосферен мотор, който да е не по-лош като показатели от новите турбо 4
Аз ако искам да спра да плащам за истинско BMW, няма да си купя BMW... достатъчно е залят пазара с всякакви безлични бангии... Ако една по една изчезнат характерните за тази компания черти, какво ще я различава от другите


"Решили сме, че ще пестим, ще го направим за сметка на частица от духа на колите, които правим, но въпреки това, трябва да го представим така на нашите клиенти, че да клъвнат и да го преглътнат"

Така действа всяка една компания, независимо коя е, защото в основата на всичко стоят пари... Уви обаче аз още не мога да приема зарязването на всичко в дадена посока (в случая пословичните 6-цилиндрови мотори) от компаниите, чиито традиции и дух толкова харесвам - такава е BMW, и не ме кефи това, че оставиха 1 (един) единствен 6-цилиндров мотор и нито един атмосферен такъв

Колкото и да ми харесват F30 и F10 ако трябва да избирам кола от тези гами и търся пословичните двигатели на фирмата трябва да се спра само на 335i и то с уговорки заради не съвсем идеалния TwinScroll мотор... Иначе като цяло колата е страхотна, мотора звучи супер и върви страшно, много по-готина е като кола от Е90, ама и липсва сърцето. Остава все още най-добрата в класа си, поведението, управлението, качеството и оборудването са точно каквито трябва да бъдат... ама на мен лека полека започват да ми липсват частици...
Ако ще гледам тези разлики с по 10-15% в маслото, разхода и емисиите ще си купя дизелова кола от гамата и няма да очаквам нищо, но когато си купувам бензинова кола се предполага, че го правя основно заради емоцията от това, а нея я няма

Съжалявам, че давам за пример Porsche, но те са точно доказателство за това, че може да се прави и едното и другото - хем правят комерсиални коли, хем непрекъснато правят еволюции на пословичния боксерен 6так... Нищо не пречи на "нашите" да оставят по един истински атмосферен 6- и 8- цилиндров атмосферен мотор издържан с най-добрите и съвременни технологии, отговарящ на 100% на духа на компанията от повече от 30 години... Ето, че Mercedes например все още правят точно това.
И всичко това, при положение, че както казах по-рано, за един клиент, търсещ бензинов мотор в динамична премиум марка би искал поне да има избор - нека да си ги има N20ките, факт е, че са много добри, но не цялата гама да е пълна с такива с различно налягане, ами да има един атмосферен редови 6так заедно с турбинирания такъв. Така всеки си прави сметката (за онези 10-15%) дали да даде допълнително пари за данък, 700грама масло и две свещи или да си ги спести за сметка на духа... Както написах по-рано - мен нито 700 грама масло, нито 2 свещи, нито половин литър разлика в разхода, нито 2 десети до 100, ще ме спрат да си купя 6-цилиндрова атмосферна кола, а и все още мисля, че имайки предвид сравненията с агрегати на повече от 5 години, ако се хванат могат да направят атмосферен мотор, който да е не по-лош като показатели от новите турбо 4

Аз ако искам да спра да плащам за истинско BMW, няма да си купя BMW... достатъчно е залят пазара с всякакви безлични бангии... Ако една по една изчезнат характерните за тази компания черти, какво ще я различава от другите


------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
0,75 мл масло може да изглеждат малко, но на около 6 л. това е разлика от около 12-15%, а в маркетинга ръст/спад/икономии най-често се калкулират точно в проценти и там борбата често е дори за десети от подобни стойности, защото се мисли мащабно.
И понеже споменаваш 30 000 км, интересно ми е колко хора, които карат извънгаранционни БМВ-та, сменят масло на 30 000 км, особено пък онези, които си ги „попържват”от време на време?
Но тъй като се въртим около нови автомобили, нека приемем, че ще спазваме заводските интервали и се асоциираме със сервизно обслужване в оторизиран сервиз....
Е, да попитам тогава, имаш ли представа каква е цената на литър масло и 2 бр. свещи (онези в повече при шестака), защото аз знам как дерат в оторизираните сервизи за такива уж пренебрежимо малки неща. И нека не доизтъркваме старото клише, че който има пари да изкара ново БМВ от магазина, няк’ви си 100-200 лв. в повече на всяко обслужване, не са пари за него, защото познавам хора, които въртят по над 100 000 км годишно (поне 4 сервизни интервала) и ще ми интересно да видя как ли биха реагирали. Ако добавим към това и спестените средства от данъци и тем подобни, сумата набъбва прилично, без дори да сме калкулирали икономия от гориво. По-скоро докато ние се дъвчем из форумите, грамотните хора си правят сметката точно на база споменатите разходи,... Кучетата си лаят, керванът си върви.
- твърдението че 2 литров турбо мотор е по-евтин за обслужване е абсурдно . Няма как . На първо време ВИНАГИ турбо мотора иска по-хубаво масло , кето излиза много по-скъпо от 1 литър по-малко . След това - имаш цяла допълнителна система за обслужване и целия двигател работи на по-високо налягане . Турбината е КОНСУМАТИВ

Приложих данни, които са официални. Колкото и да са относителни, все пак касаят една и съща платформа. Ако ти имаш някакви други цифри – дай да ги видим!
- сравняваш НАСЛЕДНИКА на един мотор с предшественика му . Посочил съм други марки , защото БМВ нямат турбо и атмоферка в един клас по едно и също време . Само ВАГ си позволяваха подобно нещо и там разликата между каталога и реалния разход беше огромна .
В случая - Ф30 335и има повече вредни емисии и по-висок тестов и катаожен разход от Ц350 ( атмосферен мотор последно поколоение). Вярно е и че до 100км/ч дърпа с 0,5 сек а до 200 км/ч с 1сек - но това дали наистина може да се забележи . А и кутията има не малка роля за тази преднина .
Не разбрах от къде в уравнението се появи тази 7-ма серия, но това в случая не е важно.
- клиентите на премим автомобили от високия клас - 7ма серия и 5та серия искат 6 цилиндъра .
80-120 – една предавка назад!?!?
Хммм, този аргумент бих го приел ако ставаше дума за дизел срещу бензин, но в случая, когато дъвчем два двигателя с червена зона при 7000 оборота.... със същата сила мога да твърдя, че и турбото може да върне една предавка назад и тогава освен да се отвори още по-голяма дистанция, друго не виждам. И преди да ми разясниш как турбото се срива след 5000 оборота, сравни графиките на двата двигателя и помисли дали N52/53 разполага с някакво съществено предимство, което да върши работа в ежедневието (виж прикачения файл!)
- не си прав за предавките . Турбо мотора не ускорява толкова добре във високите колкото атмосферката . Може да ти извадя данни за оптимално ускорение при автоматик , да видиш как турбо бенизн му се припокриват данните за еластичност с една предвка надолу , а атмосферката си дърпа осезаемо повече . Също може и реален тест да направим на турбо мотор(до 170кс) от 4000 оборота срещу 6така от 4000 оборота .
0-200 тази дисциплина никак не я асоциирам с ежедневието, но все пак и на мен ще ми е интересно да видя дали атмосферката успява да навакса изоставането, защото до 160 км/ч изостава. На ¼ миля N20 e с повече от половин секунда напред и 3 мили/ч по-висока терминална скорост.
Както казах - мериш наследника със предшественика на най-силната дисциплина за Н20 и това на тежко купе .
Говориш и за графики - на нито една не е отразено нещо много важно - за колко време се набират оборотите

Друго важно нещо което го няма на графиката - ЛАГА ... А звука о гъдела който предизвиква всеки път когато натиснеш педала на газта ?
Всъщност на първо място е скоростната КУТИЯ - на атмосферка ще е с по-къси скорости за да се компенсира тягата . Да изброявам ли примерите когато бенз. турбо с 20 % повече тяга ускорява по-бавно от натурално аспириран

Като заключение мога да кажа , че определно Н20 си има своите предимства и може би на масовия клиент ще се хареса повече , но БМВ беше марка с индивидуалност, характер и традиции . А тези неща ги загърбиха с лека ръка. Пак ще спомена Ауди (всъщнот те са пионери в даунсайзинга още от 1995та)- много години имаха атмоферни и турбо мотори в един клас , като клиента избираше това което му допада повече . Вярно че ВАГ е гигант , но пък Ауди нямаха никакви традиции и дух в края на 90те ... а май и днес
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:Говориш и за графики - на нито една не е отразено нещо много важно - за колко време се набират оборотитеЗа колко време се катерят примерно 4000 оборота за да се достигне мощността - един дизел ги прави за едно време , турбо мотор с тежките си карантии се развърта по-бързо , но един олекотен атмосферен мотор - съвсем различно . Най-простия експермиент - на свободен ход чукваш газта - гледаш за колко време стрелката на оборотомера прави обиколка ...
как не разбра, че колко бързо се набират оборотите(на скорост, когато е натоварен двигателя)
зависи единствено какъв въртящ момент имаш на тия обороти

това колко е лек или тежък двигателя влияе единствено на резпонза като натиснеш газта, просто е по-инертен.
тоя тест на свободен ход е точно тест за респонза на двигателя, което няма нищо общо с това как ускорява колата с него.
според теб да не би ако олекотиш един двигател, ще прави повече нм/коне ?
като тия дето олекотяват маховици и обесняват колко им е по-мощна колата.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: Даунсайзинг - реални ползи
steeN написа:как не разбра, че колко бързо се набират оборотите(на скорост, когато е натоварен двигателя)
зависи единствено какъв въртящ момент имаш на тия обороти
това колко е лек или тежък двигателя влияе единствено на резпонза като натиснеш газта, просто е по-инертен.
тоя тест на свободен ход е точно тест за респонза на двигателя, което няма нищо общо с това как ускорява колата с него.
според теб да не би ако олекотиш един двигател, ще прави повече нм/коне ?
като тия дето олекотяват маховици и обесняват колко им е по-мощна колата.
Не е баш така



За това се правят и многоцилиндровите мотори при повишаване на обема - ако не беше така щяхме да виждаме непрекъснато 3+ литрови мотори с 4 цилиндъра

------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Re: Даунсайзинг - реални ползи
Еййй Ачо, признавам, че си като котка – на гръб не падаш!
Но явно четеш избирателно, за това и ще се самоцитирам:
Това най-вероятно си е само твое мнение?
Я да видим обаче какво мислят от BMW.AG:
N54 engine
BMW recommendations:
Castrol Syntec European Formula SAE 0W-30
Тъй като не намерих инфо за обсъждания N20, предлагам ти за друг турбо мотор. Нали са все един дол дренки?
Kакво масло се препоръчва за N52/53, oставям на теб да потърсиш...
Поредното прибързано и невярно твърдение.
N53 и днес продължава да се вгражда в F10. Но тъй като ми омръзна да събирам данни като пчеличка, а ти да..... не предлагаш нищо конкретно насреща, отново оставям на теб да откриеш кой е този модел и сам да го сравниш с 528i.
Първоначално посочих само най-общи данни, но ти сам залитна да вадиш времена 0-200, които между другото така и не видях. Но както и да е – нека разгледаме друга дисциплина, в която ти да ни предложиш нещо черно на бяло. Обещавам, че ще се съглася с теб!
Тук не мога да си кривя душата. Истина е, че на N20 му липсва финес и попръцква малко повече.
За скорости, предваки и ускорения не ми се говори, че ще настане пълен
За това и ще се върна на реторичния въпрос от заглавието на темата:
Даунсайзинг - реални ползи? - За мен те са факт!
Но явно четеш избирателно, за това и ще се самоцитирам:
Roman 1 написа:Добре е преди да се поставя всичко под общ знаменател, човек да се поинтересува малко.
acho.rs написа:ВИНАГИ турбо мотора иска по-хубаво масло , кето излиза много по-скъпо от 1 литър по-малко .
Това най-вероятно си е само твое мнение?
Я да видим обаче какво мислят от BMW.AG:
N54 engine
BMW recommendations:
Castrol Syntec European Formula SAE 0W-30
Тъй като не намерих инфо за обсъждания N20, предлагам ти за друг турбо мотор. Нали са все един дол дренки?
Kакво масло се препоръчва за N52/53, oставям на теб да потърсиш...
acho.rs написа:сравняваш НАСЛЕДНИКА на един мотор с предшественика му . Посочил съм други марки , защото БМВ нямат турбо и атмоферка в един клас по едно и също време . Само ВАГ си позволяваха подобно нещо
Поредното прибързано и невярно твърдение.
N53 и днес продължава да се вгражда в F10. Но тъй като ми омръзна да събирам данни като пчеличка, а ти да..... не предлагаш нищо конкретно насреща, отново оставям на теб да откриеш кой е този модел и сам да го сравниш с 528i.
acho.rs написа:Както казах - мериш наследника със предшественика на най-силната дисциплина за Н20 и това на тежко купе .
Първоначално посочих само най-общи данни, но ти сам залитна да вадиш времена 0-200, които между другото така и не видях. Но както и да е – нека разгледаме друга дисциплина, в която ти да ни предложиш нещо черно на бяло. Обещавам, че ще се съглася с теб!
acho.rs написа:А звука....
Тук не мога да си кривя душата. Истина е, че на N20 му липсва финес и попръцква малко повече.
За скорости, предваки и ускорения не ми се говори, че ще настане пълен

За това и ще се върна на реторичния въпрос от заглавието на темата:
Даунсайзинг - реални ползи? - За мен те са факт!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Предлагам на първо да време да спрем с върпоса за маслото - абсудрно е да коментираме подобно нещо .
528и и 528и - няма достатъчно данни , да приемем че обективно даунсайзинга е изгоден . А като гледам кривата на 3литровия атмосферен си мисля , че има и по-добри попадения на БМВ от него . Май излиза че а мотор направен за само няколко модела , колкото да покрие дупката докато излезе Н20 . Може и да греша не знам
Изчете ли цялата тема - дал съм поне 10ина примера на масови мотори , при които по-големия като обем харчи по-малко от даунсайзинг мотора . Вярно че са от различен производител (ако броим Бенц и Ауди са слаби) , но няма как по едно и също време една компания да пусне двете алтернативи - поне не и в днешните времена .
528и и 528и - няма достатъчно данни , да приемем че обективно даунсайзинга е изгоден . А като гледам кривата на 3литровия атмосферен си мисля , че има и по-добри попадения на БМВ от него . Май излиза че а мотор направен за само няколко модела , колкото да покрие дупката докато излезе Н20 . Може и да греша не знам

Изчете ли цялата тема - дал съм поне 10ина примера на масови мотори , при които по-големия като обем харчи по-малко от даунсайзинг мотора . Вярно че са от различен производител (ако броим Бенц и Ауди са слаби) , но няма как по едно и също време една компания да пусне двете алтернативи - поне не и в днешните времена .
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:но няма как по едно и също време една компания да пусне двете алтернативи - поне не и в днешните времена .
Вместо да се самоцитирам за трети път, ще ти подам жокер - F10 530i
Иначе, при всичко, което се изписа, мисля, че най-малкото не е коректно да твърдиш, че 528и и 528и - няма достатъчно данни , да приемем че обективно даунсайзинга е изгоден .
Edit: Темата я следя от самото й начало с най-голям интерес.
Последна промяна Roman 1 на 20 Апр 2012, 13:36, променена общо 1 път
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
как не разбра, че колко бързо се набират оборотите(на скорост, когато е натоварен двигателя)
зависи единствено какъв въртящ момент имаш на тия обороти
- какво да разбирам на грешното ти твърдение

Това което казваш важи единствено ако двигателите са закачени за еднакви кутии , маховици и дифове . Което ест никога не е така за мотори с различен характер но еднаква мощност . Ако беше прав , дизелите щяха да се развъртат 2 пъти по-бързо от Мките

Roman 1 написа:acho.rs написа:но няма как по едно и също време една компания да пусне двете алтернативи - поне не и в днешните времена .
Вместо да се самоцитирам за трети път, ще ти подам жокер - F10 530i
Иначе, при всичко, което се изписа, мисля, че най-малкото не е коректно да твърдиш, че 528и и 528и - няма достатъчно данни , да приемем че обективно даунсайзинга е изгоден .
Ф10 530и - не знаех че има такова животно . Мотора до колкото знам е на 5 години

Казах за 528и че няма данни защото -
- няма данни за ускорението след 100км/ч защото за 5ца с мощен мотор 0-100 км/ч далеч не е най-важния показател
- няма данни за еластичност на оптимална предавка а само стандарт (80-120 на 4та) по който мощен дизел е по-бърз от Е60 М5 . И за да не започваш - досадно е да сваляш предавки - автоматика го прави сам и то доста бързо .
- няма данни от тестове за реалния разход на гориво
Питах те - какво ти е мнението за другите примери които съм дал .
Последна промяна acho.rs на 20 Апр 2012, 14:03, променена общо 2 пъти
Re: Даунсайзинг - реални ползи
acho.rs написа:Ф10 530и - Къде видя такъв автомобил
Казах за 528и че няма данни защото -
- няма данни за ускорението след 100км/ч защото за 5ца с мощен мотор 0-100 км/ч далеч не е най-важния показател
- няма данни за еластичност на оптимална предавка а само стандарт (80-120 на 4та) по който мощен дизел е по-бърз от Е60 М5 . И за да не започваш - досадно е да сваляш предавки - автоматика го прави сам и то доста бързо .
- няма данни от тестове за реалния разход на гориво
Питах те - какво ти е мнението за другите примери които съм дал .
Еее, неее! Не е честно от твоя страна!
Очевидно е, че не четеш!
Усещам, че търпението ми привършва и аборигенското в мен ще изригне!!!
Явно все още си подвластен на Ауди или нещо друго те стяга!!!
Поразгледай продуктовата гама на BMW.AG! Ако желаеш изтегли си каталог в pdf, ако искаш поиграй си със сайта, ако пък искаш отиди направо в КАмор/ Дару или където и да е, но да ми излизаш с такъв номер е равносилно да зачеркнеш всичко, което си написал до тук!!!
Посочих ти линк с тест на двете петици с времена 0-30 мили / 0-60 мили/ 0-75 мили. Посочени бяха и данни за 1/4 миля със скорости и времена, размер на гуми, тип трансмисия, дори и имената на водачите. Има отразени и разход на гориво от проведени тестове.
Приемам, че с маслото се опита да се измъкнеш елегантно, но..... така не става!!!
Правя си извода, че дискусията с теб е по-зле и от спор с радиоточка.
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Даунсайзинг - реални ползи
Наистина не знаех че има 530и и си редактирах поста .
Постнал си линк с времена 0-75 мили - това е 120 км/ч
В линка има 1/4 миля - минават с терминална около 91-94 мили - това са 150км/ч и турбо мотора е осезаемо по-бърз .
Дал си кутии , но не си дал доускорение на оптимална предавка (с кикдаун ако говорим за автоматик) .
- за маслото и изобщо целия спор за двата мотора исках да го прекратя , защо всеки сам може да си направи изводите и да прецени за себе си . За тебе 0,7 литра масло по-малко на 30 000 км е икономия , за други разхода на масло на турбо мотор винаги е по-голям , ТУРБИНАТА е адски скъп консуматив , цялата система е по-сложна за подръжка , вероятността за скъпи ремонти е по-голяма , неудобството когато дойде лято и тежка зима да ти бягат коне е кофти и тн и тн . Няма смисъл аз да пиша повече за конкретния случай за това се опитах да спра и 3 пъти те питах за мнението ти за другите мотори писани в темата .
Ауди (ВАГ) са пионери в даунсайзинга - още 1995та с 1.8Т първия масов турбо мотор , с малък лаг и дупка . Мотор който никога не ми е харесвал и за това карах Ауди с неговата алтернатива - 2.4 30В .
Постнал си линк с времена 0-75 мили - това е 120 км/ч
В линка има 1/4 миля - минават с терминална около 91-94 мили - това са 150км/ч и турбо мотора е осезаемо по-бърз .
Дал си кутии , но не си дал доускорение на оптимална предавка (с кикдаун ако говорим за автоматик) .
Приемам, че с маслото се опита да се измъкнеш елегантно, но..... така не става!!!
- за маслото и изобщо целия спор за двата мотора исках да го прекратя , защо всеки сам може да си направи изводите и да прецени за себе си . За тебе 0,7 литра масло по-малко на 30 000 км е икономия , за други разхода на масло на турбо мотор винаги е по-голям , ТУРБИНАТА е адски скъп консуматив , цялата система е по-сложна за подръжка , вероятността за скъпи ремонти е по-голяма , неудобството когато дойде лято и тежка зима да ти бягат коне е кофти и тн и тн . Няма смисъл аз да пиша повече за конкретния случай за това се опитах да спра и 3 пъти те питах за мнението ти за другите мотори писани в темата .
Ауди (ВАГ) са пионери в даунсайзинга - още 1995та с 1.8Т първия масов турбо мотор , с малък лаг и дупка . Мотор който никога не ми е харесвал и за това карах Ауди с неговата алтернатива - 2.4 30В .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани