Спойлер - Разход?
Модератор: Общи модератори
40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
DA WOLF написа:задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
съгласен!
- Kokorba6iqta
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: 7.09.2003
- Местоположение: София
Радвам се че така хубаво обяснихте ефекта от крилата, отдавна се чудех какви точно са им предимствата и недостатъците!
kay написа:
Искам само да попитам от къде да си я изтегля тази реклама, много ми е лубопитно да я видя!!!!!!!!?????????
kay написа:
Причината за "повдигането" е, че колата като цяло има формата на крило. Най-добрите аеродинамични дизайни имат "отрицателен лифт", с други думи натискат колата в асфалта колкото по-бързо се движи. В ТВ рекламата на M3 CSL го обърнаха наобратно при 160 км/ч във въздушния тунел и то стоеше залепено за тавана - това е точно благодарение на този отрицателен лифт.

От Еверест по-високо нема, от Тихия океан по-дълбоко нема и от BMW по-добра кола нема!!!


DA WOLF написа:задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не пишете глупости....
"неимоверно много" какво ще рече?
колко се качи на Е30-ката ?
kay

10х alx...
10x kay...
10x 2 all:)
аз бях останал с впечатлението че спойлерите служат за намаляване/отместване на завихрянията, а крилото за натиск/стабилност... но явно двете неща са доста свързани едно с друго (особено при по-високи скорости)...
offtopic:
въпросната летяща кола, не беше ли излетяла заради плоския и гладък под? който бяха направили за по-малко съпротивление?
offtopic на offtopica: доколкото помня физическата същност на крилата (и в частност перките на вертолетите примерно) променят налягането в определени зони , та разликата в наляганията оказва подемната сила
10x kay...
10x 2 all:)
аз бях останал с впечатлението че спойлерите служат за намаляване/отместване на завихрянията, а крилото за натиск/стабилност... но явно двете неща са доста свързани едно с друго (особено при по-високи скорости)...
offtopic:
въпросната летяща кола, не беше ли излетяла заради плоския и гладък под? който бяха направили за по-малко съпротивление?
offtopic на offtopica: доколкото помня физическата същност на крилата (и в частност перките на вертолетите примерно) променят налягането в определени зони , та разликата в наляганията оказва подемната сила
<br>
br
br
Относно гладкия под
Подът се прави гладък (предимно на спортните автомобили) за да може въздухът който минава под колата да се движи с по голяма скорост от този който минава над колата. По този начин се получава сила която притиска колата към пътя. На същия принцип са направени и самолетните крила а също и платната на ветроходите.
А мерцедеса излетя поради конструктивен дефект не генерираше достатъчно притискателна сила при определени условия ама вече не помня точно какво бяха сбъркали в отбора.
Дано не съм написал някоя голяма глупост
Подът се прави гладък (предимно на спортните автомобили) за да може въздухът който минава под колата да се движи с по голяма скорост от този който минава над колата. По този начин се получава сила която притиска колата към пътя. На същия принцип са направени и самолетните крила а също и платната на ветроходите.
А мерцедеса излетя поради конструктивен дефект не генерираше достатъчно притискателна сила при определени условия ама вече не помня точно какво бяха сбъркали в отбора.
Дано не съм написал някоя голяма глупост
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
momo76 написа:Относно гладкия под
Подът се прави гладък (предимно на спортните автомобили) за да може въздухът който минава под колата да се движи с по голяма скорост от този който минава над колата. По този начин се получава сила която притиска колата към пътя. На същия принцип са направени и самолетните крила а също и платната на ветроходите.
А мерцедеса излетя поради конструктивен дефект не генерираше достатъчно притискателна сила при определени условия ама вече не помня точно какво бяха сбъркали в отбора.
Дано не съм написал някоя голяма глупост
Не е глупост това е закона на "БЕРНУЛИ" .Пробваите да вземете два листа хртия с двете си ръце и духнете между тях те се залепват един за друг

Това е така ,защото намалявате налягането между тях.
Затова не е разтешено да се движат самолети ,кораби и др. такива близо един до друг.
Можете да наблюдавате закона на Бернули и когато един камион или автобус изпреварва тир, чието ремарке е от бризентовите. Преди да започне изпреварването бризента е прилепнал към тира ,когато обаче се изравнят бризента се надува като балон.

Тя темата май стана за тунинг форума
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
DA WOLF написа:задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не пишете глупости....
ТАРАТАНЦИ, ша има да взимаш!
ТИ не пиши глупости!?

My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Kokorba6iqta написа:Искам само да попитам от къде да си я изтегля тази реклама, много ми е лубопитно да я видя?
Амииии по телевизията я гледах, ако се разровиш в BMW.com може да я намериш, но ме съмнява

moni76 написа:DA WOLF написа:задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не пишете глупости....
ТАРАТАНЦИ, ша има да взимаш!
ТИ не пиши глупости!?










авее явно Андро трябва да ви изнесе лекция по физика... и аз незнам как се сдържа още....


DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

© написа:DA WOLF написа:задният споилер или преден или какъвто и да е качват разхода неимоверно много!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! също и устойчивостта на колата се увеличава!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! коефициента на съпротивление се увеличава също!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не пишете глупости....
"неимоверно много" какво ще рече?
колко се качи на Е30-ката ?
kay
това ше рече 1л/100км по-малко ми гори без задното МАЛКО спойлерче (за тва на мегоф тръпки ма побиват)
и повече от 2л/100км ако махна предната престилка (това си е 30-тина% от обштия разход и ми се види доста...затва съм и написал неимоверно...)
ПС: говорим за над 150-160км/ч...
DaWolf


:bowdown::bowdown: forced induction M42B18


.jpg)

- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
[quote="DA WOLF
това ше рече 1л/100км по-малко ми гори без задното МАЛКО спойлерче (за тва на мегоф тръпки ма побиват)
и повече от 2л/100км ако махна предната престилка (това си е 30-тина% от обштия разход и ми се види доста...затва съм и написал неимоверно...)
ПС: говорим за над 150-160км/ч...[/quote]
ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ не е чак 2 литра на 100км. надали има и половин литър да вдига и не е задължително може и да сваля ,ако е на подходящотот място нещата въобще не са толко прости. Слагаш спойлер и почва да гори махаш го и става нестабилна

това ше рече 1л/100км по-малко ми гори без задното МАЛКО спойлерче (за тва на мегоф тръпки ма побиват)
и повече от 2л/100км ако махна предната престилка (това си е 30-тина% от обштия разход и ми се види доста...затва съм и написал неимоверно...)
ПС: говорим за над 150-160км/ч...[/quote]
ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ не е чак 2 литра на 100км. надали има и половин литър да вдига и не е задължително може и да сваля ,ако е на подходящотот място нещата въобще не са толко прости. Слагаш спойлер и почва да гори махаш го и става нестабилна





- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
е сори де
просто исказах лични разсъждения обосновани на научни факти
от каде да знам, че не съм прав







40 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани