Защо (от Бесния)
Модератор: Общи модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
DIP написа:BESSNIA знаеш ли колко от бензиновите мотори имат защита![]()
Повечето нямат![]()
![]()










Ролката се нанизва на вала и той и предава момент посредством шпонка ,шлици , или конус.
А сега ми обясни какво е лагер и колко видове има изобщо



- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
BESSNIA, ЧЕТИ:
Лагерите служат за поддържане в определено положение геометричната ос на въртящи се или осцилиращи машинни елементи и позволяват безпрепятственото им движение. В мястото на допиране на вала или оста в лагера възниква реакция в опората. В зависимост от посоката на тази реакция частта от вала, с която той се опира в лагера се нарича шийка или пета в зависимост от това, дали действащите сили са насочени радиално (при шийката) или са по направление на оста (при петата).
Лагерите могат да бъдат класифицирани в зависимост от триенето и възприеманото от тях натоварване.
Според вида на триенето лагерите се делят на: плъзгащи - опорната повърхнина на вала или оста се плъзга по работната повърхнина на лагера; търкалящи - триенето при плъзгане е заменено с триене при търкаляне, чрез използване на междинни търкалящи се тела.
Според възприеманото натоварване лагерите биват: радиални - възприемат само радиално натоварване; аксиални - възприемат само аксиално натоварване; радиално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.
Според възможността да следват или не наклона на еластичната линия на вала - самонагаждащи или несамонагаждащи.
Плъзгащите лагери представляват опори за въртящите се машинни елементи и възли, работещи в условията на триене на повърхнините на шийките и петите по повърхнините на лагерите или с работния флуид (масло или газообразно вещество).
Плъзгащите лагери са едни от най-старите машинни елементи използвани за изграждане на лагерни възли в общото машиностроене още в неговия зародиш. Като такива те са претърпели голямо развитие и покриват много широк диапазон в съвременното машиностроене и приборостроене, въпреки че широкото им използване е ограничено. Независимо от това те са съхранили някои важни области, където имат преимуществено или равно приложение с търкалящите лагери:
1. Лагери, които поради технологични изисквания при монтаж трябва да бъдат двуделни (за колянови валове и др.).
2. Лагери на особено тежки валове, за които се изисква индивидуално изработване на търкалящи лагери.
3. Лагери подложени на големи динамични натоварвания, които се използват заради значителното демпфиране на масления слой.
4. Лагери за особено точно и равномерно въртене.
5. Лагери , изискващи много малки диаметрални размери.
6. Лагери, изискващи много висока честота на въртене ( - газови и електромагнитни).
7. При бавновъртящи се оси и валове и при неотговорни случаи.
Според възприеманото натоварване плъзгащите лагери биват: радиални - възприемат само радиално натоварване; аксиални - възприемат само аксиално натоварване; радиално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.
Шийките на валовете и осите, монтирани в плъзгащи лагери могат да бъдат с най-разнообразна ротационна геометрична форма. На практика за по-лесно изработване се употребяват основно шийки с цилиндрична, бъчвообразни или конусни форма.
Дано това ти изясни машинния елемент наречен ЛАГЕР
А и виждам че ти не правиш разлика между ролка и зъбчатите колела
на ангренажния ремък.
Да ти кажа и това:
Зъбчатите колела са на валовете и ремъкът контактува с тях
посредством зъбите от вътрешната страна, а ролките са за обтягане
и контактуват с ремъка от външната си страна
Лагерите служат за поддържане в определено положение геометричната ос на въртящи се или осцилиращи машинни елементи и позволяват безпрепятственото им движение. В мястото на допиране на вала или оста в лагера възниква реакция в опората. В зависимост от посоката на тази реакция частта от вала, с която той се опира в лагера се нарича шийка или пета в зависимост от това, дали действащите сили са насочени радиално (при шийката) или са по направление на оста (при петата).
Лагерите могат да бъдат класифицирани в зависимост от триенето и възприеманото от тях натоварване.
Според вида на триенето лагерите се делят на: плъзгащи - опорната повърхнина на вала или оста се плъзга по работната повърхнина на лагера; търкалящи - триенето при плъзгане е заменено с триене при търкаляне, чрез използване на междинни търкалящи се тела.
Според възприеманото натоварване лагерите биват: радиални - възприемат само радиално натоварване; аксиални - възприемат само аксиално натоварване; радиално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.
Според възможността да следват или не наклона на еластичната линия на вала - самонагаждащи или несамонагаждащи.
Плъзгащите лагери представляват опори за въртящите се машинни елементи и възли, работещи в условията на триене на повърхнините на шийките и петите по повърхнините на лагерите или с работния флуид (масло или газообразно вещество).
Плъзгащите лагери са едни от най-старите машинни елементи използвани за изграждане на лагерни възли в общото машиностроене още в неговия зародиш. Като такива те са претърпели голямо развитие и покриват много широк диапазон в съвременното машиностроене и приборостроене, въпреки че широкото им използване е ограничено. Независимо от това те са съхранили някои важни области, където имат преимуществено или равно приложение с търкалящите лагери:
1. Лагери, които поради технологични изисквания при монтаж трябва да бъдат двуделни (за колянови валове и др.).
2. Лагери на особено тежки валове, за които се изисква индивидуално изработване на търкалящи лагери.
3. Лагери подложени на големи динамични натоварвания, които се използват заради значителното демпфиране на масления слой.
4. Лагери за особено точно и равномерно въртене.
5. Лагери , изискващи много малки диаметрални размери.
6. Лагери, изискващи много висока честота на въртене ( - газови и електромагнитни).
7. При бавновъртящи се оси и валове и при неотговорни случаи.
Според възприеманото натоварване плъзгащите лагери биват: радиални - възприемат само радиално натоварване; аксиални - възприемат само аксиално натоварване; радиално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.
Шийките на валовете и осите, монтирани в плъзгащи лагери могат да бъдат с най-разнообразна ротационна геометрична форма. На практика за по-лесно изработване се употребяват основно шийки с цилиндрична, бъчвообразни или конусни форма.
Дано това ти изясни машинния елемент наречен ЛАГЕР

А и виждам че ти не правиш разлика между ролка и зъбчатите колела
на ангренажния ремък.
Да ти кажа и това:
Зъбчатите колела са на валовете и ремъкът контактува с тях
посредством зъбите от вътрешната страна, а ролките са за обтягане
и контактуват с ремъка от външната си страна

BMW - Усещане за автомобил
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Абе ти да не си инЖинер или прости работиш добре с копи и пеист.
Аз съм завършил техникум по механо и електротрехника , а сега уча МЕИ.
Но какво общо имат лагерите с ролките.
Ще ти обясна принципа на деиствие щото не може да се разберем.
Да вземем за пример разпредрлителния вал: Досега колкото и коли да съм разглабал не съм видял вал с лагери различни от плъзгащите се, те обикновенно са 3 на вала ,два в края и един в средата. За плъзгащите лагери е МНОГО важно с какъв момент ще ги стегнеш( ти ми отговори защо)
Та след краиния лагер вала продължава ,това се нарича шиика на вала, шииката на вала има нещо което предава въртящ момент, като например: шпонка ,шлици или конус. Демек за да не превърти ролката трябва да я зацепиш за вала. Между лагера и ролката има семеринг (да не ти обяснявам за какво служи).
Та питам те аз сега, какво общо има лагера с ролката .
РОЛКАТА СЕ ВЪРТИ БАРАБАР С ВАЛА.
Аз съм завършил техникум по механо и електротрехника , а сега уча МЕИ.
Но какво общо имат лагерите с ролките.
Ще ти обясна принципа на деиствие щото не може да се разберем.
Да вземем за пример разпредрлителния вал: Досега колкото и коли да съм разглабал не съм видял вал с лагери различни от плъзгащите се, те обикновенно са 3 на вала ,два в края и един в средата. За плъзгащите лагери е МНОГО важно с какъв момент ще ги стегнеш( ти ми отговори защо)
Та след краиния лагер вала продължава ,това се нарича шиика на вала, шииката на вала има нещо което предава въртящ момент, като например: шпонка ,шлици или конус. Демек за да не превърти ролката трябва да я зацепиш за вала. Между лагера и ролката има семеринг (да не ти обяснявам за какво служи).
Та питам те аз сега, какво общо има лагера с ролката .
РОЛКАТА СЕ ВЪРТИ БАРАБАР С ВАЛА.
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Явно говорим за различни неща.
В обтягащите ролки има лагери.
Тук говорим за обтягащи ролки, при М40 те са три.
Тези ролки се сменят защото ако лагера в тях блокира,
ремъка се къса.
В обтягащите ролки има лагери.
Тук говорим за обтягащи ролки, при М40 те са три.
Тези ролки се сменят защото ако лагера в тях блокира,
ремъка се къса.
BMW - Усещане за автомобил
- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Еми явно да ,но ми е интересно какво прави тоя лагер в ролките. До сега не съм виждал такива.
Ролките не са обтягащи. Освен ако не говорим за обтегач или нещо такова. Ролките, който съм виждал до сега са били без лагери. Нещо като шайбита на динамото само дето има зъби.
Обясни ми какво прави тоя лагер в ролката че ми е интересно.
Ролките не са обтягащи. Освен ако не говорим за обтегач или нещо такова. Ролките, който съм виждал до сега са били без лагери. Нещо като шайбита на динамото само дето има зъби.
Обясни ми какво прави тоя лагер в ролката че ми е интересно.
BESSNIA написа:Еми явно да ,но ми е интересно какво прави тоя лагер в ролките. До сега не съм виждал такива.
Ххаххаахаха мноо са смях чесно, нищо лично ама просто са задавих чак :mha: Лагера в ролките прави това че позволява на ролката да се върти хахахаххах ай това му е функцията.
BESSNIA написа:Ролките не са обтягащи.
Е хуу де само един вид ролки ли има ????? Аз знам за обтяжни и паразитни ролки примерно, може да има и други но в момента не са напъвам да се сетя

BESSNIA написа:Освен ако не говорим за обтегач или нещо такова.
Е обтегач казваш.....добре....ми той обтегача пак си е ролка бе

BESSNIA написа:Ролките, който съм виждал до сега са били без лагери. Нещо като шайбита на динамото само дето има зъби.
Ами така щото си си заплюл названието РОЛКА за тези части на мотора които са неподвижно закрепени за някой вал....в случая колянов....ама то има и други ролки ве пич. В който и магазин да отидеш като кажеш РОЛКА и ше ти дадат едно кръгло дето са върти чрез лагер в него

BESSNIA написа:Обясни ми какво прави тоя лагер в ролката че ми е интересно.
Хуу аз по нагоре са помъчих да обясня.....ама ти ми обясни ремъка освен през РОЛКАТА на самия коланов вал, през ОБТЕГАЧА, през какво друго минава



- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
BESSNIA още ли твърдиш че обтягащите ролки са без лагери и се въртят ей така без лагер





BMW - Усещане за автомобил
- savo_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 25.05.2003
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual
А бре вие що не си пишете на ЛС!Разберете се кое лагер,кое ролка и кое как се върти/ний друго разбираме под "въртене"/.Аре не се обиждайте ама...аман!
- DIDO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 412
- Регистриран на: 11.07.2003
- Местоположение: Пловдив
- Кара: BMW X3 3.0d '04
Не се обиждай ама някой да те кара да четеш тая тема като не те интересува
или пък да изпълняваш функциите на модедатор 


BMW - Усещане за автомобил
- savo_
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: 25.05.2003
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual
Не се обиждай ама някой да те кара да четеш тая тема като не те интересува или пък да изпълняваш функциите на модедатор
Хич и не ми пука ,ама е основен форум и мисля че за това тряя да пишете другаде....например при технически въпроси.Пък кво да чета... не мисля че си ти който да кежеш...

- Engi
-
Нощния ездач
-
- Мнения: 3522
- Регистриран на: 13.07.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: дългия по таван
не се карайте, моля ви:(
нямаме нужда от още един скандал
темата е добра, обсажда се с вазпитан спор на ниво, нека не я разваляме
нямаме нужда от още един скандал







темата е добра, обсажда се с вазпитан спор на ниво, нека не я разваляме


- BESSNIA
- Разработва двигатели и хотели
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 6.06.2003
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
- Мечтае да кара: отново м3 е30 :)
Мале Турбото се намеси чак сегга заключиха темата.
Абе момчета ще ме накарате да ви снимам няколко ролки и да ви ги пусна във форума. Имам ролки от пежо , хонда и опел.
Или говорим за различни неща или незнам.
Турбо маняк тоя лагер да не е ма вала, а не на ролката , щото така както ми обясняваш май лагера е в самата ролка.
И за кво ще ти е тоя лагер нали трябва да се въртят валовете ,а не ролките или при опел ТУРБО е различно. Макар ,че съм разглобявал опел или кадет или аскона и ролките се набиват на конус ЗА ДА НЕ ПРЕВЪРТЯТ ,а вие ми слагате и лагери там.
Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката. Демек хваща по голям сектор от ролката.
Абе я ми пусне снимка на тия ваще ролки.
Абе момчета ще ме накарате да ви снимам няколко ролки и да ви ги пусна във форума. Имам ролки от пежо , хонда и опел.
Или говорим за различни неща или незнам.
Турбо маняк тоя лагер да не е ма вала, а не на ролката , щото така както ми обясняваш май лагера е в самата ролка.
И за кво ще ти е тоя лагер нали трябва да се въртят валовете ,а не ролките или при опел ТУРБО е различно. Макар ,че съм разглобявал опел или кадет или аскона и ролките се набиват на конус ЗА ДА НЕ ПРЕВЪРТЯТ ,а вие ми слагате и лагери там.





Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката. Демек хваща по голям сектор от ролката.
Абе я ми пусне снимка на тия ваще ролки.
BESSNIA написа:Турбо маняк тоя лагер да не е ма вала, а не на ролката , щото така както ми обясняваш май лагера е в самата ролка.
Аха, не май, ами си е точно там



BESSNIA написа:И за кво ще ти е тоя лагер нали трябва да се въртят валовете ,а не ролките или при опел ТУРБО е различно.
Ся, за РОЛКАТА, поставена на коляновия вал, през която минава ремъка си прав, обаче за мен това не е точно ролка макар че също може да се нарече така и да тук си прав че тя няма лагер




BESSNIA написа:Макар ,че съм разглобявал опел или кадет или аскона и ролките се набиват на конус ЗА ДА НЕ ПРЕВЪРТЯТ ,а вие ми слагате и лагери там.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Хахахахаах ти обаче си упорит



BESSNIA написа:Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката. Демек хваща по голям сектор от ролката.
Точно така, напълно си прав. Ама нали и ти сам току що го написа цитирам "Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката", следователно тия паразитни ролки също са ролки или ще кажеш че паразитните ролки немат лагер

BESSNIA написа:Абе я ми пусне снимка на тия ваще ролки.
Ами ако се стигне до там ще пуснем бе мамка му



Аз без да искам намерих една снимка
Честно казано тук на тази снимка ролка без лагер не мога да видя
Ето и кво пишат хората в описанието към снимката :
DESCRIPTION >>
Includes 2 Rollers 52.5mm dia, 1 Tensioner & 1 Belt
Fits Ecotec models except 1.8XE1 (easy tip 1.8XE1 has a paper insert oil filter not the screw on type)




Честно казано тук на тази снимка ролка без лагер не мога да видя

Ето и кво пишат хората в описанието към снимката :
DESCRIPTION >>
Includes 2 Rollers 52.5mm dia, 1 Tensioner & 1 Belt
Fits Ecotec models except 1.8XE1 (easy tip 1.8XE1 has a paper insert oil filter not the screw on type)
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани