Защо (от Бесния)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 23 Дек 2003, 17:26

DIP написа:BESSNIA знаеш ли колко от бензиновите мотори имат защита :?:
Повечето нямат :!:
:?: :!:
:D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ролката се нанизва на вала и той и предава момент посредством шпонка ,шлици , или конус.
А сега ми обясни какво е лагер и колко видове има изобщо :?: :?: :?:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 23 Дек 2003, 17:50

BESSNIA, ЧЕТИ:

Лагерите служат за поддържане в определено положение геомет­ричната ос на въртящи се или осцилиращи машинни елементи и позволяват безпрепятственото им движение. В мястото на допиране на вала или оста в лагера възниква реакция в опората. В зависимост от посоката на тази реакция частта от вала, с която той се опира в лагера се нарича шийка или пета в зависимост от това, дали дей­стващите сили са насочени радиално (при шийката) или са по направление на оста (при петата).

Лагерите могат да бъдат класифицирани в зависимост от трие­нето и възприеманото от тях натоварване.

Според вида на триенето лагерите се делят на: плъзгащи - опор­ната повърхнина на вала или оста се плъзга по работната повър­хни­на на лагера; търкалящи - триенето при плъзгане е заменено с трие­не при търкаляне, чрез използване на междинни търкалящи се тела.

Според възприеманото натоварване лагерите биват: радиални - възприемат само радиално натоварване; аксиални - възприемат само аксиално натоварване; радиално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.

Според възможността да следват или не наклона на еластич­на­та линия на вала - самонагаждащи или несамонагаждащи.

Плъзгащите лагери представляват опори за въртящите се ма­шинни елементи и възли, работещи в условията на триене на повърхнините на шийките и петите по повърхнините на лагерите или с работния флуид (масло или газообразно вещество).

Плъзгащите лагери са едни от най-старите машинни елементи използвани за изграждане на лагерни възли в общото маши­но­стро­ене още в неговия зародиш. Като такива те са претърпели голямо развитие и покриват много широк диапазон в съвременното маши­ностроене и приборостроене, въпреки че широкото им използ­ване е ограничено. Независимо от това те са съхранили някои важ­ни об­ласти, където имат преимуществено или равно приложение с тър­калящите лагери:

1. Лагери, които поради технологични изисквания при монтаж трябва да бъдат двуделни (за колянови валове и др.).

2. Лагери на особено тежки валове, за които се изисква инди­видуално изработване на търкалящи лагери.

3. Лагери подложени на големи динамични натоварвания, които се използват заради значителното демпфиране на масления слой.

4. Лагери за особено точно и равномерно въртене.

5. Лагери , изискващи много малки диаметрални размери.

6. Лагери, изискващи много висока честота на въртене ( - газови и електромагнитни).

7. При бавновъртящи се оси и валове и при неотговорни случаи.

Според възприеманото натоварване плъзгащите лагери биват: рад­иални - възприемат само радиално натоварване; акси­ал­ни - възприемат само аксиално натоварване; ради­­ално-аксиални - възприемат радиално и аксиално натоварване.
Шийките на валовете и осите, монтирани в плъзгащи лагери могат да бъдат с най-разнообразна ротационна гео­мет­рична форма. На практика за по-лесно изработване се употребяват основно шийки с цилиндрична, бъчвообразни или конусни форма.

Дано това ти изясни машинния елемент наречен ЛАГЕР :wink:

А и виждам че ти не правиш разлика между ролка и зъбчатите колела
на ангренажния ремък.
Да ти кажа и това:
Зъбчатите колела са на валовете и ремъкът контактува с тях
посредством зъбите от вътрешната страна, а ролките са за обтягане
и контактуват с ремъка от външната си страна :wink:
BMW - Усещане за автомобил

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 23 Дек 2003, 18:22

Абе ти да не си инЖинер или прости работиш добре с копи и пеист.
Аз съм завършил техникум по механо и електротрехника , а сега уча МЕИ.
Но какво общо имат лагерите с ролките.
Ще ти обясна принципа на деиствие щото не може да се разберем.
Да вземем за пример разпредрлителния вал: Досега колкото и коли да съм разглабал не съм видял вал с лагери различни от плъзгащите се, те обикновенно са 3 на вала ,два в края и един в средата. За плъзгащите лагери е МНОГО важно с какъв момент ще ги стегнеш( ти ми отговори защо)
Та след краиния лагер вала продължава ,това се нарича шиика на вала, шииката на вала има нещо което предава въртящ момент, като например: шпонка ,шлици или конус. Демек за да не превърти ролката трябва да я зацепиш за вала. Между лагера и ролката има семеринг (да не ти обяснявам за какво служи).
Та питам те аз сега, какво общо има лагера с ролката .
РОЛКАТА СЕ ВЪРТИ БАРАБАР С ВАЛА.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 23 Дек 2003, 18:31

Явно говорим за различни неща.
В обтягащите ролки има лагери.
Тук говорим за обтягащи ролки, при М40 те са три.
Тези ролки се сменят защото ако лагера в тях блокира,
ремъка се къса.
BMW - Усещане за автомобил

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 23 Дек 2003, 18:46

Еми явно да ,но ми е интересно какво прави тоя лагер в ролките. До сега не съм виждал такива.
Ролките не са обтягащи. Освен ако не говорим за обтегач или нещо такова. Ролките, който съм виждал до сега са били без лагери. Нещо като шайбита на динамото само дето има зъби.
Обясни ми какво прави тоя лагер в ролката че ми е интересно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 23 Дек 2003, 19:38

BESSNIA написа:Еми явно да ,но ми е интересно какво прави тоя лагер в ролките. До сега не съм виждал такива.

Ххаххаахаха мноо са смях чесно, нищо лично ама просто са задавих чак :mha: Лагера в ролките прави това че позволява на ролката да се върти хахахаххах ай това му е функцията.

BESSNIA написа:Ролките не са обтягащи.

Е хуу де само един вид ролки ли има ????? Аз знам за обтяжни и паразитни ролки примерно, може да има и други но в момента не са напъвам да се сетя :D

BESSNIA написа:Освен ако не говорим за обтегач или нещо такова.

Е обтегач казваш.....добре....ми той обтегача пак си е ролка бе :lol:

BESSNIA написа:Ролките, който съм виждал до сега са били без лагери. Нещо като шайбита на динамото само дето има зъби.

Ами така щото си си заплюл названието РОЛКА за тези части на мотора които са неподвижно закрепени за някой вал....в случая колянов....ама то има и други ролки ве пич. В който и магазин да отидеш като кажеш РОЛКА и ше ти дадат едно кръгло дето са върти чрез лагер в него :lol:

BESSNIA написа:Обясни ми какво прави тоя лагер в ролката че ми е интересно.

Хуу аз по нагоре са помъчих да обясня.....ама ти ми обясни ремъка освен през РОЛКАТА на самия коланов вал, през ОБТЕГАЧА, през какво друго минава :?: При моите коли минава и през още едно или две колеленца дето са въртят пък от своя страна не движат нищо. Това също ли са ОБТЕГАЧИ....аз мисля че не :D . Нии на село на тях им викаме паразитни ролки пък на обтегача обтяжна ролка :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 23 Дек 2003, 22:13

BESSNIA още ли твърдиш че обтягащите ролки са без лагери и се въртят ей така без лагер :?: :lol: :lol: :lol:
BMW - Усещане за автомобил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 25.05.2003
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual

Мнение от savo_ » 23 Дек 2003, 22:34

А бре вие що не си пишете на ЛС!Разберете се кое лагер,кое ролка и кое как се върти/ний друго разбираме под "въртене"/.Аре не се обиждайте ама...аман!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 23 Дек 2003, 22:38

Не се обиждай ама някой да те кара да четеш тая тема като не те интересува :dunno: или пък да изпълняваш функциите на модедатор :roll:
BMW - Усещане за автомобил

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 233
Регистриран на: 25.05.2003
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше...Е60 LCI 530d xDrive manual

Мнение от savo_ » 23 Дек 2003, 23:13

Не се обиждай ама някой да те кара да четеш тая тема като не те интересува или пък да изпълняваш функциите на модедатор

Хич и не ми пука ,ама е основен форум и мисля че за това тряя да пишете другаде....например при технически въпроси.Пък кво да чета... не мисля че си ти който да кежеш... :bchug:!Нищо лично!Със здраве..и нека не занимавеме другите с това-има ЛС.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 23 Дек 2003, 23:39

DIP написа:Не се обиждай ама някой да те кара да четеш тая тема като не те интересува :dunno: или пък да изпълняваш функциите на модедатор :roll:

:shock: :shock: :shock:
Бах другарко, що за отношение? Сега остава да кажеш, че това е частен форум :roll:

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 24 Дек 2003, 1:55

не се карайте, моля ви:(
нямаме нужда от още един скандал :( :( :( :( :( :( :(
темата е добра, обсажда се с вазпитан спор на ниво, нека не я разваляме :wink:
Изображение

Разработва двигатели и хотели
Аватар
Мнения: 1699
Регистриран на: 6.06.2003
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: M3 s54 , e23 745i ,e36 328, M3 s38
Мечтае да кара: отново м3 е30 :)

Мнение от BESSNIA » 24 Дек 2003, 10:15

Мале Турбото се намеси чак сегга заключиха темата.
Абе момчета ще ме накарате да ви снимам няколко ролки и да ви ги пусна във форума. Имам ролки от пежо , хонда и опел.
Или говорим за различни неща или незнам.

Турбо маняк тоя лагер да не е ма вала, а не на ролката , щото така както ми обясняваш май лагера е в самата ролка.
И за кво ще ти е тоя лагер нали трябва да се въртят валовете ,а не ролките или при опел ТУРБО е различно. Макар ,че съм разглобявал опел или кадет или аскона и ролките се набиват на конус ЗА ДА НЕ ПРЕВЪРТЯТ ,а вие ми слагате и лагери там. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката. Демек хваща по голям сектор от ролката.
Абе я ми пусне снимка на тия ваще ролки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 24 Дек 2003, 11:45

BESSNIA написа:Турбо маняк тоя лагер да не е ма вала, а не на ролката , щото така както ми обясняваш май лагера е в самата ролка.

Аха, не май, ами си е точно там :ok: . То е ясно че не можем да се уточним, не че ти не знаеш кво говориш и не си прав или пък ние не знаем кво говорим и не сме прави :lol: . Аз се включих щото ми стана смешно, сигурен съм че знаеш за кво говориш ама не можем да си обясним един на друг, това е :lol:
BESSNIA написа:И за кво ще ти е тоя лагер нали трябва да се въртят валовете ,а не ролките или при опел ТУРБО е различно.

Ся, за РОЛКАТА, поставена на коляновия вал, през която минава ремъка си прав, обаче за мен това не е точно ролка макар че също може да се нарече така и да тук си прав че тя няма лагер :lol: . Както ти казах тук във Варна викаме РОЛКА на обтегача на ремъка към който има закачено едно колелце със лагер по средата и тази цялата система ние наричаме ОБТЯЖНА РОЛКА НА АНГРЕНАЖЕН РЕМЪК :lol: . Освен ОБТЯЖНА има и ПАРАЗИТНИ ролки, в някой случаи една в друг случай две в трети случай повече според вида на мотора. Паразитна ролка е пак колелце със лагер по средата, чрез който се позволява движение на колелцето след като то е неподвижно захванато посредством болт към блока на мотора :lol: . Ако няма лагер нали разбираш че това колелце нема как да се върти и след като нема как да се върти, ремъка ще се плъзга по него и ще се скъса, следователно е по добре да се върти, а това въртене може да се осъществи посредством лагер във самото колелце, което ние наричаме както ти казах ПАРАЗИТНА РОЛКА :lol:
BESSNIA написа:Макар ,че съм разглобявал опел или кадет или аскона и ролките се набиват на конус ЗА ДА НЕ ПРЕВЪРТЯТ ,а вие ми слагате и лагери там. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Хахахахаах ти обаче си упорит :D . Кажи ми ти във цялата система на ангренажния ремък само на зъбното колело набито на коляновия вал ли казваш РОЛКА :lol: Аз си мисля че има и още ролки през които минава ремъка......забележи ОЩЕ РОЛКИ, щото за тази твоята си прав ама то има и други ролки :lol:
BESSNIA написа:Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката. Демек хваща по голям сектор от ролката.

Точно така, напълно си прав. Ама нали и ти сам току що го написа цитирам "Тия паразитни ролки са за по добро зацепване на ремъка към ролката", следователно тия паразитни ролки също са ролки или ще кажеш че паразитните ролки немат лагер :D
BESSNIA написа:Абе я ми пусне снимка на тия ваще ролки.

Ами ако се стигне до там ще пуснем бе мамка му :D :D :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 25.09.2002
Местоположение: Варна

Мнение от kelesha » 24 Дек 2003, 12:00

Аз без да искам намерих една снимка :D :D :D

Изображение

Честно казано тук на тази снимка ролка без лагер не мога да видя :yes:

Ето и кво пишат хората в описанието към снимката :

DESCRIPTION >>
Includes 2 Rollers 52.5mm dia, 1 Tensioner & 1 Belt
Fits Ecotec models except 1.8XE1 (easy tip 1.8XE1 has a paper insert oil filter not the screw on type)

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook