Е не се сдържах вече ... въпрос за ASC!
Модератор: Общи модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- maggkrabar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 6.07.2003
- Местоположение: София
аз това, което знам за всякаквите ASC-та, ASM-та и все в този ред е, че те са част от цялостната стабилизираща система на колата. те работят при спиране, а не при ускоряване - не са тракшън контрол, затова се пише ASC/М+T което май е Active Stability Control/Menager(+TC) - т.е. система за стабилизация. ASM при спиране използва сигналите от ABS-a и когато има опасност колата да се завърти при спиране управляват спирачките така, че да се предотврати спина - предизвикват и силен understeer, като отпускат предните спирачки и затягат задните. най-добрата такава система в момента е PASM на Порше. при тестове за време тези системи се изключват - при спортно каране вършат работа само ако е хлъзгаво, затова и почти всички спортни коли с такива системи имат възможност за включване/изключване
иначе това дето връща аванса или газта при превъртане на задните колела, или подава спиращо усилие на някое от задните колела(имитация на шпер) - това си е тракшън контрола, който работи заедно с ASC - т.е. това са две отделни системи.

иначе това дето връща аванса или газта при превъртане на задните колела, или подава спиращо усилие на някое от задните колела(имитация на шпер) - това си е тракшън контрола, който работи заедно с ASC - т.е. това са две отделни системи.


- Dimo
- баварски фанатик
-
- Мнения: 4558
- Регистриран на: 26.03.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нещо...
- Мечтае да кара: McLaren F1 LM
Turturelo....
Много точно казано, ще се радвам ако разясниш по такъв начин действието и на разни други подобни електронни системи, когато не те мързи
, мисля че би било полезно, стига да имаш време и да ти се занимава. Примерно как действа в детайли тая система на БМВ дето гази двигателя като спреш на светофар и после като потегляш се запалва автоматично, има ли загуба на време, предимства, недостатъци и т.н.


Много точно казано, ще се радвам ако разясниш по такъв начин действието и на разни други подобни електронни системи, когато не те мързи


ми аз си бях писал по-въпроса
и не само аз ама кой да чете
http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... hlight=dsc
и не само аз ама кой да чете

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... hlight=dsc
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
maggkrabar написа:иначе това дето връща аванса или газта при превъртане на задните колела, или подава спиращо усилие на някое от задните колела(имитация на шпер) - това си е тракшън контрола, който работи заедно с ASC - т.е. това са две отделни системи.
според мен ASC няма как да работи без тракшън. ASC е един вид надстройка на тракшън контрола, което пък от своя страна е надстройка на ABS

Dimo написа:При Е36 специално съм забелязал че АСЦ-то действа единствено на газта, до сега спирачка май не ми е натискало или аз не съм усетил
трудно е да усетиш при условие, че то спира индивидуални колела за части от секундата... като ти поднесе задницата(oversteer) задейства спирачката на външното задно колело(ако се наложи и на предно, но това май е чак в DSC) и тя се връща


It works like this: in critical situations on the road, the angle of the throttle butterfly in theignition system is altered in such away as to allow only the maximum transmissible power to reach the wheels, while Digital Motor Electronics (DME) adjust the ignition time. This results in the drive force being cut back by up to 50 per cent. In addition, ASC+T will also activate the brakes in the rear wheels if necessary, and to varying degrees if frictional coefficients on the road differ.
като цяло всички системи си работят по подобен начин. никой не е открил топлата вода, направили са го от BOSCH

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
[steeN] написа:Dimo написа:При Е36 специално съм забелязал че АСЦ-то действа единствено на газта, до сега спирачка май не ми е натискало или аз не съм усетил
трудно е да усетиш при условие, че то спира индивидуални колела за части от секундата... като ти поднесе задницата(oversteer) задейства спирачката на външното задно колело(ако се наложи и на предно, но това май е чак в DSC) и тя се връщаnaskoksan добре го е описал в неговата тема. на забавен кадър е много ефектно как се намесва системата, лошото е че не мога да се сетя за конкретно филмче
![]()
АСЦ действа по-скоро на задвижващите
колела, в случая задните, и наистина е
трудно да уловиш че ти бие спирачки,
но при ДСЦ можеш да си шибнеш главата
във волана ако не внимаваш. На сух път
съм си правил експериметни:
На дрифт на ляв завой, тръгва колата обаче
така здраво хваща предно дясно колело
че усещаш как АБС-а бие... и респективно
връща колата в правилната траектория...
- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i



- maggkrabar
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 6.07.2003
- Местоположение: София
[steeN] написа:според мен ASC няма как да работи без тракшън. ASC е един вид надстройка на тракшън контрола, което пък от своя страна е надстройка на ABS
точно така. на много коли обаче системите могат да се изключват поотделно. ASC конкретно предпазва колата от завъртане, като чете датчиците на АБС-а, а цялата система за контрол на автомобила просто командва отделните системи(и тракшъна). системите за активни дифове също ползват датчиците на АБС-а. Датчиците на АБС-а са основата на всички подобни измишльотини.
много е лошо когато не могат да се изключват тези играчки, сещате се защо



- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
абсолютно съм съгласен
но все пак зависи, някой път просто искаш да стигнеш от т.А до т.Б

но все пак зависи, някой път просто искаш да стигнеш от т.А до т.Б
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- The Mravoiada
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.04.2004
- Местоположение: София
kasiel написа:Това е контрол на сцеплението- DSC или /вкл.ABS,ASC,DBC,EBV/
За това ли става въпрос????
DSC включва в себе си всички тези системи

There are moments
when the only thing that stands still
is time itself

when the only thing that stands still
is time itself

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: ре
Turturelo написа:DSC е стандарт за всички BMW-та и то от доста време насам.
тук не си прав! ASC е стандартно а DSC-то е допълнителна екстра
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани