Е не се сдържах вече ... въпрос за ASC!

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 10 Юли 2006, 23:38

аз това, което знам за всякаквите ASC-та, ASM-та и все в този ред е, че те са част от цялостната стабилизираща система на колата. те работят при спиране, а не при ускоряване - не са тракшън контрол, затова се пише ASC/М+T което май е Active Stability Control/Menager(+TC) - т.е. система за стабилизация. ASM при спиране използва сигналите от ABS-a и когато има опасност колата да се завърти при спиране управляват спирачките така, че да се предотврати спина - предизвикват и силен understeer, като отпускат предните спирачки и затягат задните. най-добрата такава система в момента е PASM на Порше. при тестове за време тези системи се изключват - при спортно каране вършат работа само ако е хлъзгаво, затова и почти всички спортни коли с такива системи имат възможност за включване/изключване

иначе това дето връща аванса или газта при превъртане на задните колела, или подава спиращо усилие на някое от задните колела(имитация на шпер) - това си е тракшън контрола, който работи заедно с ASC - т.е. това са две отделни системи.
8)
Изображение

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 11 Юли 2006, 7:12

Turturelo....


:yes: :bowdown:

Много точно казано, ще се радвам ако разясниш по такъв начин действието и на разни други подобни електронни системи, когато не те мързи :D , мисля че би било полезно, стига да имаш време и да ти се занимава. Примерно как действа в детайли тая система на БМВ дето гази двигателя като спреш на светофар и после като потегляш се запалва автоматично, има ли загуба на време, предимства, недостатъци и т.н.
Изображение

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 11 Юли 2006, 8:14

ми аз си бях писал по-въпроса
и не само аз ама кой да чете ;)

http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... hlight=dsc
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Юли 2006, 10:45

maggkrabar написа:иначе това дето връща аванса или газта при превъртане на задните колела, или подава спиращо усилие на някое от задните колела(имитация на шпер) - това си е тракшън контрола, който работи заедно с ASC - т.е. това са две отделни системи.
8)

според мен ASC няма как да работи без тракшън. ASC е един вид надстройка на тракшън контрола, което пък от своя страна е надстройка на ABS :)

Dimo написа:При Е36 специално съм забелязал че АСЦ-то действа единствено на газта, до сега спирачка май не ми е натискало или аз не съм усетил

трудно е да усетиш при условие, че то спира индивидуални колела за части от секундата... като ти поднесе задницата(oversteer) задейства спирачката на външното задно колело(ако се наложи и на предно, но това май е чак в DSC) и тя се връща :winky: naskoksan добре го е описал в неговата тема. на забавен кадър е много ефектно как се намесва системата, лошото е че не мога да се сетя за конкретно филмче :D

It works like this: in critical situations on the road, the angle of the throttle butterfly in theignition system is altered in such away as to allow only the maximum transmissible power to reach the wheels, while Digital Motor Electronics (DME) adjust the ignition time. This results in the drive force being cut back by up to 50 per cent. In addition, ASC+T will also activate the brakes in the rear wheels if necessary, and to varying degrees if frictional coefficients on the road differ.


като цяло всички системи си работят по подобен начин. никой не е открил топлата вода, направили са го от BOSCH :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Мнение от naskoksan » 11 Юли 2006, 10:52

[steeN] написа:
Dimo написа:При Е36 специално съм забелязал че АСЦ-то действа единствено на газта, до сега спирачка май не ми е натискало или аз не съм усетил

трудно е да усетиш при условие, че то спира индивидуални колела за части от секундата... като ти поднесе задницата(oversteer) задейства спирачката на външното задно колело(ако се наложи и на предно, но това май е чак в DSC) и тя се връща :winky: naskoksan добре го е описал в неговата тема. на забавен кадър е много ефектно как се намесва системата, лошото е че не мога да се сетя за конкретно филмче :D


АСЦ действа по-скоро на задвижващите
колела, в случая задните, и наистина е
трудно да уловиш че ти бие спирачки,
но при ДСЦ можеш да си шибнеш главата
във волана ако не внимаваш. На сух път
съм си правил експериметни:
На дрифт на ляв завой, тръгва колата обаче
така здраво хваща предно дясно колело
че усещаш как АБС-а бие... и респективно
връща колата в правилната траектория...
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 11 Юли 2006, 21:31

:puke: Егати гадостите :puke: вечерята замалко да иде зян. Сори за О.Т. ама скоро хамстера на децата ще може да шофира /ако така се нарича оперирането с компютър на колела/ :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 6.07.2003
Местоположение: София

Мнение от maggkrabar » 11 Юли 2006, 23:10

[steeN] написа:според мен ASC няма как да работи без тракшън. ASC е един вид надстройка на тракшън контрола, което пък от своя страна е надстройка на ABS :)

точно така. на много коли обаче системите могат да се изключват поотделно. ASC конкретно предпазва колата от завъртане, като чете датчиците на АБС-а, а цялата система за контрол на автомобила просто командва отделните системи(и тракшъна). системите за активни дифове също ползват датчиците на АБС-а. Датчиците на АБС-а са основата на всички подобни измишльотини.

много е лошо когато не могат да се изключват тези играчки, сещате се защо :mhihi: колата е най-добра когато няма никаква допълнителна електроника - дори АБС-а е шитня - губиш навик да контролираш спирачките. тракшъна пък е бич за беемветата и за всяка кола със задно по дефолт :mhihi:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 11 Юли 2006, 23:24

абсолютно съм съгласен 8)
но все пак зависи, някой път просто искаш да стигнеш от т.А до т.Б
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 12 Юли 2006, 7:31

По някой път е много хубаво да имаш подобни системи на колата, я на мокро,я на сняг и тн... Много помагат,а пък като искаш да си караш свободно просто ги изключваш.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

ре

Мнение от kasiel » 12 Юли 2006, 7:51

при новите модели тази функция като допълнителна екстра ли се води, или си е в базовата комплектовка на колата???

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Re: ре

Мнение от Turturelo » 12 Юли 2006, 8:10

DSC е стандарт за всички BMW-та и то от доста време насам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

Мнение от kasiel » 12 Юли 2006, 8:18

Това е контрол на сцеплението- DSC или /вкл.ABS,ASC,DBC,EBV/
За това ли става въпрос????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.04.2004
Местоположение: София

Мнение от The Mravoiada » 12 Юли 2006, 9:14

kasiel написа:Това е контрол на сцеплението- DSC или /вкл.ABS,ASC,DBC,EBV/
За това ли става въпрос????

DSC включва в себе си всички тези системи ;)
There are moments
when the only thing that stands still
is time itself
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 51
Регистриран на: 24.09.2005
Местоположение: ВАРНА
Кара: Е60 525д

Мнение от kasiel » 12 Юли 2006, 11:17

Е, по хубаво от това !!! Просто супер

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1618
Регистриран на: 1.10.2008
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 330D
Мечтае да кара: ///M power
Детайли за колата: BMW - Bought My Wife

Re: ре

Мнение от Next » 03 Ное 2008, 16:40

Turturelo написа:DSC е стандарт за всички BMW-та и то от доста време насам.

тук не си прав! ASC е стандартно а DSC-то е допълнителна екстра

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook