Въпрос към клуба на знаещите (за печките)

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 29 Юни 2006, 14:02

:mhihi: за мен постъпващия в двигателя въздух е един, а според стеб незнам. Имаш тръба, филтър, турбо, кулер и смукателни тръби. За какво да охлаждаш въздуха от атмосферата? И с какво ще го охлаждаш, като той е студения елемент в системата на двигателя. Ако ще се заяждаш? Помисли малко и прочети целия пост преди да скачаш да цитираш! Ако се хващаш за думата така звучи, но е елементарно да мислиш, че някой ще пише, че охлаждаш въздуха от атмосферата. Извинявам се за разтеглянето ама някои хора, за да трупат постове или и аз незнам по каква причина пишат безмислици!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 270
Регистриран на: 23.02.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 550d xdrive

Мнение от petio » 29 Юни 2006, 14:08

:OT:
Van написа:Интеркулерът намаля температурата на изгорелите газове, които задвижват турбината.По този начин се увеличават оборотите и и се подобрява пълненето.Проблемът без интеркулер е износоустойчивостта на турбината и затова се използват за направа на ротора метало-керамични материали.


Най-смисленото мнение по-темата!!! :mhihi: !
Съжалявам за поста, ако искат модераторите да го трийнат, ама...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Мнение от fANTONa » 29 Юни 2006, 14:49

м, не точно ....

интеркулера .... той добре охлажда въздуха , но не защото двигателя му трябва по-хладен въздух, а поради чисто физичен принцип - а именно , при еднакъв обем и налягане , топлият въздух има по-малка плътност, демек , ако се охлади, повече въздух може да бъде вкаран в цилиндрите, като се добави и повече гориво и се подобрява детонацията на бензина (ефективността на двигатея) , демек мощността

колкото до името intercooler ... "cooler" е ясно , а "inter" идва от това че се използва "между" компресорите (главно в реактивните двигатели) , и кво се получава , компресор , интеркулера охлажда въздуха и позволява още компресия , която се прави от втория компресор и така повече молекули въздух се вкарват в цилиндрите.

ако трябва да сме точни , от теническа гледна точка в колите се използва "aftercooler" защото много често той се намира накрая на цялата система...... но това име не се ползва вече и интеркулер си е останало като нарицателно за всички видове .....

сори за просташкото обяснение но нямам време за по-подробно ....
Последна промяна fANTONa на 30 Юни 2006, 12:49, променена общо 1 път
БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.05.2006
Местоположение: Rousse,Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: Е34, М20В25+
Детайли за колата: Черен

Мнение от Van » 29 Юни 2006, 16:04

Раздел тунинг започва с една тема-ТУРБОКОНВЕРСИЯ, която показва, че не съм особено прав в писанията си по-горе.Интеркулерът действително охлажда вкарвания в цилиндрите въздух.Пропуснах очевидното-при компресиране газовете повишават температурата си.Съжалявам, че разводних темата.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 29 Юни 2006, 16:46

Абе колеги що пишете глупости?
Накратко в никаквва турбина на отива охладения въздух :idea:
Интеркулерът е радиатир кух (в някои случаи с водна риза)
през който се прокарва въздуха който се нагнетява от турбината към всмукателния колектор.Защо ами защото колкото е по студен толкова повече кислород има в едно и също обемно количество въздух!
Колкото повече кислород в горивната камера толкова по добро изгаряне от което следва повече мощност и съответно по малко пушек!
Това за пушека не е много интересно но е факт!

Тук беше друга целта на темата,а именно:
Ако се сложи само кулер трябва ли да се пипа горивоподаването?
И в случая на кам_тод неговата кола в момента е с чип тунинг ако той си сложи кулер трябва ли да прави нещо друго освен да се кефи на слънцето?

Нека се включат и големите капацитети с някое друго отговорче :roll:
Предполагам и за момчетата с 325ТД също ще им е полезно да знаят дали да си търсят кулери или кво?

Лудия ГСМ беше написал че вече няма да има бавни БМВ-та
Тук ще добавя включително и дизелчета-та :mhihi:

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 29 Юни 2006, 16:50

Van написа:Пропуснах очевидното-при компресиране газовете повишават температурата си

Освен това колега турбината се върти от изгорелите газове а те са топли ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 435
Регистриран на: 19.12.2004
Местоположение: В.Т-во, София
Кара: E34 TOURING `95 без номер на мотора

Мнение от BigMUZZY » 29 Юни 2006, 22:29

Аз пък мисля да задълбая на плиткото.

В данните за двата мотора се отбелязва разлика от 6 кг в масите им. Не се казва и при какви обороти се постигат тези показатели.

Въпросче към запознатите: откъде е тази разлика в масите ?
1. По-тежки бутала?
2. Уякчен блок?
3. По-леки бутала и уякчен блок?
4. Нещо друго?

Защото, ако тези 6 кг са за уякчаване на блока и олекотяване на буталата, това значи възможност за по-голямо натоварване на мотора.

И т.н., и т.н. Кажете оборотите и масите, пък все нещо правдоподобно ще се намери...
...Тез` две бири `що ги каза ...?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 29 Юни 2006, 22:41

мисля, че той говори за разликата между М51 td и tds, не разликата между М21 и М51 ?

Supercharging: Type/Pressure turbo/1.9 bar(tds) turbo/2.2(td) bar
:?:
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 30 Юни 2006, 9:42

[steeN] написа:http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm

Има малко объркване в данните. Накрая дават за ТД-то че е с интеркулер :mhihi: Оттук ме съмнява да не би да е сгрешено и налягането от турбото, което е дадено за ТД-то 2.2 бара, а за ТДС-а 1.9 бара. Мисля, че е обратното. Но дори разлика от 0.3 бара на турбината и интеркулер в полза на ТДС-а не обяснява разликата в мощността от 28 к.с.! Поне на мен ми звучи невероятно! ;)
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Мнение от fANTONa » 30 Юни 2006, 12:53

vld написа:Интеркулерът е радиатир кух (в някои случаи с водна риза)
през който се прокарва въздуха който се нагнетява от турбината към всмукателния колектор.Защо ами защото колкото е по студен толкова повече кислород има в едно и също обемно количество въздух!
Колкото повече кислород в горивната камера толкова по добро изгаряне от което следва повече мощност и съответно по малко пушек!


е, аз кво писах ?


освен това мисля че този кулер е достатъче да вдигне мощността с 20-30 коня .....
Последна промяна fANTONa на 30 Юни 2006, 13:34, променена общо 3 пъти
БМВ

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 30 Юни 2006, 12:58

Абе какво стана тука имаше едно мнение на "Morgan"
Който твърдеше че понагоре бил писал нещо.
Тамън да го цитирам и мнението му изчезна...
Ебаси бъга стана неможах да го апострофирам че по нагоре въобще не се е изказвал :twisted:
Май някои "юзъри" пишат с по 2-3 ника :twisted: :twisted: :twisted:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 30 Юни 2006, 13:26

kam_tod написа:
[steeN] написа:http://www.bmwworld.com/engines/m51.htm

Има малко объркване в данните. Накрая дават за ТД-то че е с интеркулер :mhihi: Оттук ме съмнява да не би да е сгрешено и налягането от турбото, което е дадено за ТД-то 2.2 бара, а за ТДС-а 1.9 бара. Мисля, че е обратното. Но дори разлика от 0.3 бара на турбината и интеркулер в полза на ТДС-а не обяснява разликата в мощността от 28 к.с.! Поне на мен ми звучи невероятно! ;)


прав си наистина са го оплескали. е30 324тд на какъв бууст е?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

позьор най-ужасен
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 26.12.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от Morgan » 30 Юни 2006, 13:36

vld написа:Абе какво стана тука имаше едно мнение на "Morgan"
Който твърдеше че понагоре бил писал нещо.
Тамън да го цитирам и мнението му изчезна...
Ебаси бъга стана неможах да го апострофирам че по нагоре въобще не се е изказвал :twisted:
Май някои "юзъри" пишат с по 2-3 ника :twisted: :twisted: :twisted:

Няма нужда да ме апострофираш брат,щото казах : "по-нагоре
БЯХТЕ писали нещо,на което не му обърнахте особено внимание",
а не че съм го писъл аз ;) !А за моя пост просто се обърках,защото
мислех че питаш за разликата между 2,4td и 2,5tds, грешката беше моя и за това бе изтрито!ОК ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 756
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София

Мнение от kam_tod » 30 Юни 2006, 13:41

Абе намерих тука едни "до 30%" увеличение в мощността само от интеркулера. Пък може и да е вярно, знам ли?

INTERCOOLERS
So what are the advantages of fitting an intercooler?
Better reliability
Increased power and torque
Better fuel consumption

More power and Torque
Power and torque of an engine are directly proportional to the amount of air entering the combustion chamber if mixed with the right amount of fuel.


By lowering the charge air temperature with an intercooler it results in a higher mass of air entering the combustion chamber.
This will give an increase in power and torque if the vehicle is tuned correctly.


A good intercooler package can increase the power by as much as 30% when fitted to a non-intercooled turbo vehicle.
What is an Intercooler?
Popular Power Cooler Conversions
Power & Torque Gains



Better fuel consumption
An intercooled vehicle will always outperform the same non-intercooled vehicle in the fuel consumption stakes.
Reason being better efficiency caused by extra power and torque for the same engine capacity and lower operating temperatures that will result in less friction.
Тунинго мъ кефи и изпълва душата ми с тиха радост, умиление и неизкореним апломб!
Разработва се нов форум! www.bimmer-bg.com

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12841
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 30 Юни 2006, 13:43

ок
Сега се чудя колко нафтичка трябва да се отпусне след монтажа на кулера :confused:
Някой ако има инфо нека да сподели.
Камене намери ли си кулер?

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook